advertise-leizer-beauty-ad

الکترولیز؛ روشی برای از بین بردن دائمی موهای زائد 

الکترولیز ؛ روشی برای از بین بردن دائمی موهای زائد

رفع موهای زائد بدن همیشه مورد دغدغه افراد بوده و بر همین اساس، همیشه راهکارهای مختلفی برای از بین بردن آنها معرفی شده است . اما هیچ یک از این روش‌های باعث نشده‌اند تا موهای ناخواسته بدن به طور کلی و به صورت همیشگی از بین برود.  اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، محققان توانسته اند تا روشی برای رفع دائمی موهای زائد پیدا کنند. الکترولیز موهای زائد یکی از بهترین و مؤثرترین این روش‌ها می‌باشد.

همچنین بهتر است بدانید که الکترولیز تنها روشی است که برای حذف موهای ناخواسته بدن توسط سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) تأیید شده است.

الکترولیز - لیزر موهای زائد به طور دائمی
الکترولیز – لیزر موهای زائد به طور دائمی

در این روش برای کسب بهترین نتیجه ممکن به چندین جلسه درمانی نیاز است. الکترولیز صرفا برای خانم‌ها نیست بلکه مردان نیز می‌توانند از مزایای این روش سود ببرند، حتی اگر موهای صورت آنها تیره‌تر و زمخت تر باشد. گرچه این روش بهترین و تنها گزینه برای از بین بردن دائمی موهای آزار دهنده صورت در بین زنان است. بیشتر نواحی بدن از جمله ابروها، صورت، شکم، ران‌ها، پستان‌ها و پاها می‌توانند با الکترولیز درمان شوند.

بطور متوسط نتایج حاصل از این روش می‌تواند بین 6 تا 18 ماه درمان دو هفته‌ای یا در مدت یک ماه مورد ارزیابی قرار گیرد. فراتر از اینکه این روش تنها روش حذف موی دائمی است، برخلاف درمان با لیزر که روی موهای روشن خوب عمل نمی‌کند الکترولیز آثار مثبتی روی موهای روشن‌تر و تیره‌تر و در عین حال روی هر نوع پوستی دارا می‌باشد.

"<yoastmark


پیشنهاد نازی سرا:

 بهترین مرکز الکترولیز در نازی آباد

آدرس و تلفن مطب زیبایی و لیزر زروانی در نازی آباد

آدرس : تهران – نازی آباد – خیابان بازار دوم – خیابان بابایی–نرسیده به کوچه جعفری– پاساژ زمرد – طبقه 2 – واحد 40
☎️ برای تماس ، مشاوره و رزرو نوبت روی شماره های زیر کلیک کنید :

۰۹۰۲۸۶۶۸۹۱۷

۰۹۱۲۹۴۸۶۹۷۱

لینک اینستاگرام کلینیک زیبایی زروانی : laser_skin_zarvani

شماره واتساپ : کلیک کنید


نوبت دهی اینترنتی

جهت مشاوره و تعیین وقت با شماره های مذکور تماس بگیرید و یا به دایرکت اینستاگرام مراجعه نمایید.

مزایای الکترولیز 

استفاده از الکترولیز برای از بین بردن دائمی موهای ناخواسته مزایای بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. استفاده از این روش، بهترین آمار موفقیت را در از بین بردن دائمی موها دارد.
  1. این روش در انواع مختلفی از پوست و مو می‌تواند استفاده شود. در این روش بر خلاف روش استفاده از لیزر، رنگدانه (رنگ) مو مورد تهاجم قرار نمی‌گیرد و فقط به فولیکول‌ها حمله می‌شود. افرادی که داوطلب خوبی برای لیزر نباشند می‌توانند در عین حال برای الکترولیز مناسب باشند.
  1. روشی مقرون به صرفه: با استفاده از این روش، هزینه‌هایی که در طول عمر صرف محصولات یا فرآیندهای از بین برنده مو می‌شوند، حذف می‌شوند.
  1. اثرپذیری بالا:‌ استفاده از این روش، در نواحی کوچکتر صورت مانند ابروها به‌ خوبی کارآیی دارد.
مزایای الکترولیز
مزایای الکترولیز

الکترولیز موهای زائد در چه بخش هایی قابل اجرا است؟ 

استفاده از روش الکترولیز برای بیشتر قسمت های بدن کاربرد دارد؛ اگرچه در نواحی صورت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

ناحیه مورد درمان در صورت حتی می‌تواند یک ناحیه باریک مانند ابروها باشد. شما می‌توانید در نواحی حساس لب بالایی که همیشه موقع اپیلاسیون دچار سوزش شده و در جایی که موهای سفید باعث تغییر رنگ پوست می‌شوند، از الکترولیز استفاده کنید.

استفاده از این روش همچنین می‌تواند در ناحیه چانه یا خط فک جایی که موهای تیره ناخوشایند ظاهر ‌شوند استفاده شود. گرچه این موها اغلب در اثر مسائل ژنتیکی یا هورمونی یا دیگر دلایل مرتبط با سلامت فرد از بین می‌روند. الکترولیز همچنین می‌تواند در خط ریش‌ها، هم برای اصلاح آنها و هم برای از بین بردن موهای آن ناحیه استفاده شود. در اصل، الکترولیز می‌تواند در هر ناحیه‌ای از صورت به غیر از نواحی بینی و گوش می‌تواند انجام شود. چرا که انجام الکترولیز روی هر نوع پوست مخاطی خلاف قوانین است. نواحی دارای خال‌های گوشتی سیاه نیز جزء نواحی ممنوعه است مگر اینکه بیمار به متخصص خود رضایتنامه کتبی بدهد.

الکترولیز - لیزر موهای زائد به طور دائمی
الکترولیز – لیزر موهای زائد به طور دائمی

آنچه پیش از الکترولیز باید انجام دهید 

برای گرفتن نتیجه مطلوب لازم است تا برخی از کارها را پیش از عمل انجام دهید: 

  1. در روز ملاقات تا جایی که می‌توانید استرس را از خود دور کنید.
  2. در روزی که قرار است درمان انجام شود از مصرف محرک‌هایی مثل کافئین، شکلات یا شکر خودداری کنید.
  3. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا 48 ساعت قبل خودداری کنید تا از انبساط عروق خونی جلوگیری شود.
  4. روز قبل و بعد از درمان آب زیادی بنوشید. درمان فولیکول‌های کم آب، مشکل‌تر است. پر آب بودن همچنین به پوست شما کمک می‌کند زودتر بهبود یابد.
  5. برخی اعتقاد دارند مصرف مسکن 30 دقیقه قبل از زمان مقرر برای عمل، می‌تواند کار درمان را برای آنها راحت‌ تر کند.
  6. هر نوع ویتامین A حداقل یک هفته قبل از درمان الکترولیز مصرف نکنید. مصرف آکوتان را 6 ماه قبل از الکترولیز متوقف کنید.
  7. در زمان مراجعه لازم است ناحیه‌ای که قرار است مورد درمان قرار بگیرد کاملاً تمیز باشد. این یعنی نباید آرایش، مرطوب کننده، کرم یا لوسیون روی پوستتان داشته باشید.
  8. قبل از درمان با الکترولیز نباید موها را شیو یا اپیلاسیون کنید. این کار نه تنها به درمان شما کمک نخواهد کرد، بلکه روند درمان را با مشکل رو به رو خواهد کرد. اجازه دهید موهای زائدتان کمی رشد کنند. البته لازم نیست خیلی بلند باشند. بلندی موها باید به گونه ای باشد که بتوان آنها را با موچین گرفت.

چگونگی انجام الکترولیز 

برای گرفتن بهترین نتیجه، لازم است تا الکترولیز توسط یک متخصص کارآزموده انجام ‌شود. 

پزشک در ابتدا یک سوزن یا میله نازک را در داخل فولیکول‌ مو قرار می‌دهد و سپس یک جریان الکتریکی به فولیکول وارد کرده و آن را تخریب می‌کند. تخریب فولیکول مو فقط در یک دوره زمانی خاص از سیکل رشد مو، فاز آناژن، امکان پذیر است؛ بنابراین برای موفق شدن در درمان، چندین جلسه درمان تجویز می شود. تعداد جلسات مورد نیاز برای مؤثر بودن این روش در واقع به سطح مورد درمان، تراکم مو، هورمون‌ها، ژنتیک، سلامتی فرد و هر مورد پزشکی که بیمار ممکن است داشته باشد، بستگی دارد.

نحوه سوزاندن مو با الکترولیز 

در فرآیند الکترولیز مو ابتدا یک ربع تا نیم ساعت قبل از شروع کار برای کاهش درد کرم بیحسی به نواحی تحت درمان مالیده می شود. وقتی پوست ناحیه مورد نظر بیحس شد، پزشک متخصص سیمی را که پروب یا سوزن نامیده می شود، دست می گیرد. سپس سوزن بسیار ظریف را از طریق سوراخ پوست داخل فولیکول مو می کند و یک جریان الکتریکی ایجاد می‌ شود که به فولیکول مو آسیب می رساند و آن را از بین می ‌برد. در آخر مو به راحتی با موچین از ریشه کنده می‌ شود.

جریان الکتریکی که این سوزن تولید می کند سلول ‌هایی که به رشد موها کمک می ‌کنند را نیز از بین می‌ برند. تخریب فولیکول به همراه سلول های رشد مو باعث می شود رویش مجدد مو امکان پذیر نباشد. بسته به ناحیه تحت درمان مدت زمان جلسات می تواند از 30 دقیقه تا 2 ساعت طول بکشد.

انواع روش های انجام الکترولیز 

سه نوع الکترولیز وجود دارد که بسته به شرایط هر شخص از سوی پزشک پیشنهاد می شود :

الکترولیز گالوانیک، ترمولیز و ترکیبی.  

الکترولیز گالوانیک 

در سطوح خیلی بالا، روش گالوانیک الکترولیز از اعمال یک جریان الکتریکی به ریشه مو استفاده می‌کند. پزشک این کار را با قرار دادن یک سوزن بسیار نازک در داخل فولیکول‌ مو و اعمال یک جریان الکتریکی کوتاه انفجاری انجام می‌دهد.

جریان الکتریکی باعث بروز یک عکس‌العمل در حلال آب نمکی موجود در ریشه فولیکول شده و باعث تجزیه فولیکول رشد مو می‌شود. الکترولیز روی هر مو بصورت جداگانه عمل می‌کند که به همین دلیل است که این فرآیند بویژه برای نواحی گسترده‌تر با تراکم بالای مو معمولا وقت گیراست. با نرخ موفقیت 80 درصدی (80 درصد موهایی که از این روش برای از بین بردن آنها استفاده می‌شود، از بین می‌روند)، الکترولیز گالوانیک یکی از مؤثرترین فرم‌های از بین بردن مو است که امروزه در دسترس است و یکی از چند روشی است که به عنوان یک روش “دائمی” توسط FDA تأیید شده است.

ترمولیز 

در  این روش درمانی استفاده از حرارت و امواج رادیویی یا فرکانس بالا مورد نظر است . در این روش هم یک سوزن در پایه فولیکول مو قرار داده می‌شود که آن را شبیه الکترولیز گالوانیک می کند. جریان متناوب سپس به پایه فولیکول مو اعمال شده و باعث می‌شود سلول‌ها تا نقطه تخریب ( الکترو – انعقاد) گرم شوند .

محدودیت اصلی ترمولیز این است که این روش برای همه انواع مو مناسب نیست و عمدتا برای موهای با ریشه سطحی مناسب است. بطور معمول این روش نرخ موفقیت 10 تا 15 درصدی را در مقابل نرخ موفقیت 80 درصدی الکترولیز در از بین بردن مو داراست .

الکترولیز - لیزر موهای زائد به طور دائمی
الکترولیز – لیزر موهای زائد به طور دائمی

روش ترکیبی 

الکترولیز مو ترکیبی شامل هر دو روش گالوانیک و ترمولیز است. ابتدا سدیم هیدروکسید تولید می شود و بعد توسط جریان متناوب برق گرم می شود. در نهایت گرمای تولید شده به همراه محلول شیمیایی، سلول های رویش مو را از بین می برند.


پیشنهاد نازی سرا:

 بهترین مرکز الکترولیز در نازی آباد

آدرس و تلفن مطب زیبایی و لیزر زروانی در نازی آباد

آدرس : تهران – نازی آباد – خیابان بازار دوم – خیابان بابایی–نرسیده به کوچه جعفری– پاساژ زمرد – طبقه 2 – واحد 40
☎️ برای تماس ، مشاوره و رزرو نوبت روی شماره های زیر کلیک کنید :

۰۹۰۲۸۶۶۸۹۱۷

۰۹۱۲۹۴۸۶۹۷۱

لینک اینستاگرام کلینیک زیبایی زروانی : laser_skin_zarvani

شماره واتساپ : کلیک کنید


نوبت دهی اینترنتی

جهت مشاوره و تعیین وقت با شماره های مذکور تماس بگیرید و یا به دایرکت اینستاگرام مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از الکترولیز 

برای کسب بهترین نتیجه، شما باید برخی اقدامات را به عنوان اقدامات مراقبتی بعد از جراحی انجام دهید: 

  1. ناحیه مورد درمان را لمس نکرده و نخارانید.
  2. برای 24 ساعت از شستن و یا استفاده از لوازم آرایشی در محل مورد درمان اجتناب کنید. حتی شستن با صابون منجر به سوزش و عفونت احتمالی می‌شود.
  3. از استفاده از عطر یا محصولات بر پایه الکل اجتناب کنید. این محصولات باعث خشک شدن پوست شما می‌شوند.
  4. در شب بعد ازدرمان در ناحیه تحت درمان از پماد یا کرم آنتی باکتریال استفاده کنید.
  5. در صورتی که نواحی زیر گردن را درمان کرده‌اید از عرق کردن زیاد اجتناب کنید. عرق کردن می‌تواند باعث ورود باکتری به فولیکول‌های باز شده و باعث عفونت‌های جزئی شود.
  6. از قرار گرفتن زیر آفتاب تا 72 ساعت بعد از درمان اجتناب کنید تا از تشکیل نقاط رنگدانه قهوه‌ای جلوگیری شود.
  7. از شنا کردن در استخرهای حاوی کلر در 48 ساعت اولیه بعد از درمان خودداری کنید.
  8. اگر در محل درمان،‌ پوسته‌های کوچک به وجود آمد، آنها را با خاراندن از پوست جدا نکنید. این عمل می‌تواند باعث زخم شدن پوست شود. بگذارید خودشان بصورت طبیعی جدا شوند.
  9. اگر تا زمانی که دوست دارید از مراجعه شما برای درمان بعدی ممانعت می‌شود، از موچین استفاده نکنید.

آیا الکترولیز درد دارد؟ 

بیشتر افراد این روش را قابل تحمل می‌دانند، اما برخی نیز استفاده از اقداماتی را در جهت کاهش درد ناشی از آن انجام می‌دهند. گروهی نیز آن را دردناک می‌دانند. در رابطه با میزان درد، لازم است توجه داشته باشید که فاکتورهای فراوانی روی این عامل تأثیرگذار است؛ اما میزان درد بیش از هر چیز با آستانه تحمل فرد در ارتباط است و از همین روی در میان افراد مختلف فرق می کند.

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز  

تعداد جلسات مورد نیاز بسته به سطح ناحیه تحت درمان و ژنتیک مراجعین متغیر است. تراکم رشد مو نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده و از شخصی به شخص دیگر متغیر است.

لیزر یا الکترولیز ؛کدامیک بهتر است؟ 

لیزر درمانی و الکترولیز هر دو اثرات پایدارتری در مقایسه با تراشیدن موایجاد می‌کنند. اما به نظر می‌رسد الکترولیز بهترین عملکرد را داشته باشد؛ چراکه نتایج آن پایدارتر خواهند بود. الکترولیز همچنین خطرات و عوارض جانبی کمتری را بدنبال خواهد داشت و شما به درمان‌‌های نگهدارنده که در روش لیزر مورد نیاز است نیاز نخواهید داشت.

همه چیز درباره تکنولوژی لیزر , انواع دستگاه  و فناوری های لیزر رفع موهای زائد 

الکترولیز - لیزر موهای زائد به طور دائمی
الکترولیز – لیزر موهای زائد به طور دائمی

استفاده از الکترولیز در دوران حاملگی  

در دوران حاملگی استفاده از الکترولیز گالوانیک یا ترکیبی بخاطر استفاده از جریان مستقیم در این فرآیند توصیه نمی‌شود. ترمولیز از جریان مستقیم استفاده نمی‌کند و بنابراین اعتقاد بر این است که مطمئن‌ترین شکل الکترولیز برای استفاده در دوران حاملگی، استفاده از این روش است.

خطرات و عوارض جانبی 

بروز عوارض جانبی جزئی در این روش درمانی نیز همانند دیگر روش ها رایج است؛ اما آنها در طی یک روز رفع می‌شوند. رایج ترین نشانه آن قرمز شدن ملایم ناشی از سوزش پوست است. درد و تورم به ندرت اتفاق می‌افتد.

فولیکول‌های خمیده می‌توانند کار الکترولیز مو را سخت‌تر کنند. اپیلاسیون یا کندن مو پیش از درمان، می‌تواند فولیکول مو را دچار خمیدگی یا تغییر شکل کند که خود این موضوع کار نفوذ سوزن به ریشه را مشکل‌تر می‌کند.

در هر صورت برای دریافت نتیجه بهتر، باید به الکترولیز پایبند باشید چرا که این روش به 15 تا 30 جلسه درمانی نیاز خواهید داشت.

هزینه های درمانی 

هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید به اندازه ناحیه مورد درمان و تعداد جلسات مراقبت و نگهداری بعدی بستگی دارد. برخی پزشکان هزینه را بصورت ساعتی دریافت می‌کنند. هزینه الکترولیز با هر جلسه کمتر خواهد شد، اما شما ممکن است به جلسات بیشتری نسبت به لیزر درمانی نیاز داشته باشید.


پیشنهاد نازی سرا:

برای ورود به صفحه بهترین مرکز الکترولیز و تزریق ژل لب در جنوب تهران کلیک کنید.


پیشنهاد نازی سرا:

 بهترین مرکز الکترولیز در نازی آباد

آدرس و تلفن مطب زیبایی و لیزر زروانی در نازی آباد

آدرس : تهران – نازی آباد – خیابان بازار دوم – خیابان بابایی–نرسیده به کوچه جعفری– پاساژ زمرد – طبقه 2 – واحد 40
☎️ برای تماس ، مشاوره و رزرو نوبت روی شماره های زیر کلیک کنید :

۰۹۰۲۸۶۶۸۹۱۷

۰۹۱۲۹۴۸۶۹۷۱

لینک اینستاگرام کلینیک زیبایی زروانی : laser_skin_zarvani

شماره واتساپ : کلیک کنید


نوبت دهی اینترنتی

جهت مشاوره و تعیین وقت با شماره های مذکور تماس بگیرید و یا به دایرکت اینستاگرام مراجعه نمایید.

مطب زیبایی فریسا نازی آباد
مطب زیبایی فریسا نازی آباد

مطالب مرتبط :

همه چیز درباره ی لیزر اندام های مختلف بدن – آیا لیزر درد دارد؟

همه چیز درباره تکنولوژی لیزر , انواع دستگاه  و فناوری های لیزر رفع موهای زائد 

انواع مدل های تزریق ژل لب (عروسکی , باربی , نچرال , روسی و …)

در مورد تزریق ژل لب چه می دانید ؟ اطلاعات کامل از تمامی نکات قبل و بعد از تزریق ژل لب و عوارض و مزایای آن.

بهترین متد جوانسازی پوست صورت با حجم دهی به لب ها

عوارض تزریق ژل لب , روش های درمان و مراقبت های بعد از عمل

به اینیستاگرام یا تلگرام ما بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا