advertise-leizer-beauty-ad

جدیدترین متدهای جوانسازی صورت با حجم دهی لب

جدیدترین متدهای جوانسازی صورت با حجم دهی لب

روش های جوانسازی صورت و حجم دهی لب هااین روزها یکی از پر طرفدار ترین عمل های زیبایی صورت به شمار می آید. عوامل متعددی از جمله اثر نیروی گرانش زمین، قرار گرفتن در معرض  نور آفتاب و نیز استعمال دخانیات می تواند به تسریع روند پیری و پیدایش علائم آن بر صورت و به خصوص بافت لب منجر شود.

در این بین آشنایی با بهترین مواد پرکننده برای تزریق به لب، یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان این گونه عمل هاست.

در این مقاله با شما از روش های معمول در جوانسازی صورت و حجم دهی لب ها سخن خواهیم گفت و به طور مفصل به شیوه تزریق چربی برای فیلر طبیعی لب ها خواهیم پرداخت.

جوانسازی صورت با حجم دهی لب
جوانسازی صورت با حجم دهی لب

انواع مواد قابل تزریق جهت افزایش حجم لب

برجسته سازی و افزایش حجم لب ها یک عمل زیبایی محسوب می شود که می تواند لب های پر و زیباتری را به شما بدهد.  به طور کلی انواع مختلفی از مواد پرکننده وجود دارند که می توانند در بافت لب شما تزریق شوند که در ادامه به سه مورد از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

تزریق کلاژن: در گذشته کلاژن یکی از رایج ترین موادی بود که به عنوان پر کننده در افزایش حجم لب مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه استفاده از کلاژن به مراتب بسیار کمتر شده است.

تزریق چربی : چربی نیز گاها به عنوان یک گزینه جهت افزایش حجم لب مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق ژل لب : متداول ترین ماده پرکننده ای که امروزه بیش از سایر روش ها مورد توجه متخصصین پوست قرار گرفته است، موادی مشابه اسید هیالورونیک ( که به اصطلاح ژل نیز نامیده می شود) می باشد.

پیشنهاد نازی سرا:‌

انواع مدل های تزریق ژل لب (عروسکی , باربی , نچرال , روسی و …)

در مورد تزریق ژل لب چه می دانید ؟ اطلاعات کامل از تمامی نکات قبل و بعد از تزریق ژل لب و عوارض و مزایای آن.

استفاده از چربی؛ روشی طبیعی برای حجم دهی لب

جوانسازی حجمی صورت با ژل یا فیلرها به عنوان یکی از کم‌تهاجمی‌ترین روش‌های زیباسازی صورت در میان افراد محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

در این میان، تزریق چربی خود بیمار که از طریق لیپوساکشن برداشته و به محل موردنظر تزریق می شود، از آنجایی که بدون هیچ واکنشی از طرف بدن است و حتی در بیشتر موارد، در طولانی مدت مقرون به صرفه تر است؛ توانسته مخاطبان زیادی پیدا کند.

در انجام این تکنیک، چربی تزریق شده علاوه بر پر کردن (به دلیل داشتن منبع غنی از سلول های بنیادی موجود در آن) باعث بهبود ظاهر پوست می شود.

مزیت دیگر آن است که چربی از بدن خود فرد گرفته می شود و در حال حاضر ماده مورد نظر برای اضافه کردن دائم حجم به صورت و بدن به شمار می رود.

این ماده تزریقی، نرم، طبیعی و کاملا بی خطر است. با این حال، انتقال چربی شامل یک روش کوتاه بر خلاف تزریق ساده است و برای چند هفته بعد از عمل، شاهد تورم در ناحیه تزریق هستیم.

جوانسازی صورت با حجم دهی لب
جوانسازی صورت با حجم دهی لب

روش تزریق چربی به لب 

تزریق چربی به لب برای داشتن نتایج طبیعی بسیار موثر است. اکثر جراحان پلاستیک تزریق چربی را یک گزینه عالی و مناسب در خصوص افزایش حجم لب ها معرفی می کنند.

مزیت این روش در استفاده از چربی بدن خود فرد است که این چربی را می­توان از محل‌هایی مانند شکم، باسن و پهلو تامین نمود. سپس چربی را خالص کرده و از طریق سوزن هایی وارد زیر پوست لب می کنند. خوشبختانه این روش بدون درد و عارضه است و همچنین هزینه این روش (در صورتی که از چربی دیگر نواحی جراحی شده در بدن برداشته شود‌)‌کمتر از روش های دیگر می باشد؛ چراکه ماده اولیه مورد نیاز از بدن تامین شده است. (توجه داشته باشید که چنانچه بخواهید با برداشت چربی، اقدام به تزریق به قسمتهای خاص بدن بنمایید؛ این روش بسیار پرهزینه تر از تزریق ژل خواهد بود.)

مهمترین تصمیم  انتخاب بهترین پزشک در این زمینه است تا با تزریق دوز مورد نیاز و نیز زاویه تزریق، حالتی طبیعی به لب داده و چهره بیمار را جوانتر و شاداب‌تر نماید.

نکته مهم در تزریق چربی آن است که بعضی از چربی ها پس از تزریق دوباره جذب بدن می شوند. با این حال، چربی باقی مانده ماندگار خواهد بود. یکی دیگر از مزایای تزریق چربی تقویت لب ها است و هزینه آن می تواند با توجه به محل تزریق و جراح متفاوت باشد.

 برای ورود به صفحه بهترین مرکز تزریق ژل لب در جنوب تهران کلیک کنید.

ماندگاری طولانی مدت 

از دیگر مزیت های تزریق چربی به لب ها می توان به ماندگاری این روش اشاره کرده که بسته به نوع برداشت و تزریق انجام شده، طولانی مدت محسوب می شود و تنها به یک بار تزریق نیاز دارد.  

معایب تزریق چربی 

درکنار تمامی مزیت ها، این روش زیبایی، معایبی نیز دارد. به دلیل ویسکوزیته بالای بافت چربی، احتمال عدم تقارن در لب، احتمال ایجاد عفونت، خون ریزی، تورم طولانی مدت، نکروز بافت چربی، کلسیفیکاسیون بافت چربی و … وجود دارد . به همین علت کمتر از دو روش دیگر مورد استفاده قرار میگیرد .

در عین حال این روش درمانی، نسبت به سایر روش ها، دوره نقاهت طولانی تر و دردناک تری دارد که انجام آن را با اما و اگرهای فراوانی مواجه کرده است.

از سوی دیگر، برداشت بافت چربی نیاز به روش های پیچیده تری دارد و احتمال اینکه در زیبایی لب فرد نیز اثر نامطلوبی ایجاد کند، در این روش به نسبت بالا است.

مهم ترین عوارض تزریق چربی لب 

عوارض تزریق چربی در مقایسه با سایر روش های تزریقی کمتر است. زیرا استخراج چربی از بدن خود فرد سبب افزایش سازگاری آن با بدن خواهد شد. با این حال، برخی عوارض ناشی از تزریق چربی عبارتند از:

  1. تزریق اشتباه چربی به عروق خونی 
  2. کبودی 
  3. تورم 
  4. تشکیل توده متورم در محل تزریق 

هزینه تزریق چربی به لب 

برای محاسبه هزینه تزریق باید به عوامل مختلفی توجه کرد . مهم ترین عامل میزان و محل استخراج چربی از بدن است. عامل دوم، میزان نیاز بیمار برای تزریق است. اگر لب های فرد بسیار باریک یا پر از چروک باشند، باید از حجم بیشتری برای لب ها استفاده کرد.

جوانسازی صورت با حجم دهی لب
جوانسازی صورت با حجم دهی لب

عامل سوم، دستمزد پزشک و تیم همراه او است. در یک محاسبه ساده می توان گفت، هزینه تزریق چربی حدود 4 تا 5 برابر هزینه تزریق ژل خواهد بود. البته با توجه به ایمنی بالا و ماندگاری بیشتر، تزریق چربی گزینه ایده آل تری خواهد بود.

مقایسه روش های مختلف حجم دهی لب ها 

با توجه به مواردی که در این مقاله اشاره کردیم، تزریق چربی یکی از ایمن ترین روش های حجم دهی لب ها است. بنابراین توصیه می کنیم اگر تمایل دارید ظاهری طبعی تر داشته باشید، حتما چربی را برای تزریق انتخاب کنید. اما اگر گزینه های دیگر مانند هزینه سبب می شود که بخواهید سایر روش ها را امتحان کنید، بهتر از تزریق ژل هیالورونیک اسید یا کاشت ایمپلنت استفاده کنید.

 برای ورود به صفحه بهترین مرکز تزریق ژل لب در جنوب تهران کلیک کنید.


مطالب مرتبط :

انواع مدل های تزریق ژل لب (عروسکی , باربی , نچرال , روسی و …)

در مورد تزریق ژل لب چه می دانید ؟ اطلاعات کامل از تمامی نکات قبل و بعد از تزریق ژل لب و عوارض و مزایای آن.

به اینیستاگرام یا تلگرام ما بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا