دفاتر اسناد رسمی اسلام شهر تهران

فهرست مطالب

دفاتر اسناد رسمی اسلام شهر

ما با جمع آوری اطلاعات دفاتر اسناد رسمی اسلام شهر که دارای دفاتر اسناد رسمی , دفاتر ازدواج , دفاتر طلاق و … بروز با امکانات مناسب است ، میخواهیم بهترین دفاتر اسناد رسمی در جنوب تهران (محله اسلام شهر) را به شما عزیزان معرفی کنیم .

در بخش زیر میتوانید دفاتر اسناد رسمی اسلام شهر را به همراه آدرس و تلفن و نام سردفتر ببینید :

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 50 اسلامشهر

آدرس : اسلامشهر 20 متری امام خمینی بالاتر از بانک رفاه پاساژ نور طبقه اول واحد 3

تلفن : 02156372777

سردفتر : جوادامیر پورکورانی

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 52 اسلامشهر

آدرس:اسلامشهر ابتدای قائمیه زمینهای شهرداری نبش کوکب سوم پلاک 43 طبقه همکف

تلفن : 02156492698

سردفتر: دکترمرتضی مرادپور

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 4  اسلامشهر

آدرس: اسلامشهر – ابتدای خیابان فرمانداری – روبروی مخابرات – پاساژ سپاه – طبقه 2

تلفن : 02156343955

سردفتر:محسن قدیانی

دفتر اسناد رسمی شماره 38 اسلامشهر

آدرس: تهران – شهر اسلامشهر – ابتدای شهرک قائمیه – جنب بانک تجارت – ساختمان فراز

تلفن : 56462858-021

سردفتر: مهدی زارع احمد آبادی

دفتر اسناد رسمی شماره 71 اسلامشهر

آدرس:تهران – اسلامشهر – خیابان زرافشان – نبش کوچه 5- پلاک 687 طبقه فوقانی

تلفن :9-02156377058

سردفتر:محمد ادیب منش

دفتر اسناد رسمی شماره 65 اسلامشهر

آدرس:اسلامشهر .بعد از میدان نماز 200متر بعد از ایستگاه ده عباس نرسیده به شهرک نمایشگاه ها

تلفن : 02156376589

سردفتر:رسول رازه

دفتر اسناد رسمی شماره 73 اسلامشهر

آدرس:اسلامشهر ابتدای خ آیت اله کاشانی ساختمان ایلیا ط اول

تلفن : 02156152262

سردفتر: سهیل دانه پاش

دفتر اسناد رسمی شماره 2  اسلامشهر

آدرس:اسلامشهر باغ فیض – طبقه فوقانی مجتمع تجاری مرکزی

تلفن : 02156347400

سردفتر:علی هداوندخانی

دفتر اسناد رسمی شماره 69اسلامشهر

آدرس: اسلامشهر خیابان باغ فیض بین کوچه 18و20 پلاک 797

تلفن : 02156350021

سردفتر:علی صادق

اطلاعات دفاتر اسناد رسمی اسلام شهر را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

ما تلاش کرده‌ایم با جمع آوری اطلاعات از بستر اینترنت و بصورت حضوری از خود دفاتر اسناد رسمی ، دفاتر ازدواج و طلاق اسلام شهر را در راستای شناسایی به شما عزیزان معرفی کنیم . این کار توسط مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است .

آیا شماهم صاحب یکی از دفاتر اسناد رسمی اسلام شهر هستید ؟

اگر شماهم صاحب یک دفتر اسناد رسمی در محله اسلام شهر هستید ، میتوانید از بخش (تماس با ما) پیام بگذارید و یا تماس بگیرید . همکاران ما با عکاسی اختصاصی از محل شما اطلاعات شما را به این مجموعه اضافه خواهند کرد.

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفاتر ثبتی رسمی تحت نظر قوه قضائیه

دفاتر اسناد رسمی به عنوان یک مرکز حقوقی و مدنی رابط شهروندان و حاکمیت کشوراند و وابسته به قوه قضائیه بوده و از مهمترین وظایف دفاتر اسناد رسمی تنظیم و ثبت رسمی اسناد می باشد.

هدف این مرکز تامین و تضمین امنیت حقوقی و اقتصادی کشور می باشد که در نتیجه از وقوع دعاوی مربوط به اسناد و کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی جلوگیری می کند.

اهمیت خدمات دفاتر اسناد رسمی

مهمترین اهمیتی که خدمات دفاتر اسناد رسمی در کشور دارد تثبیت مالکیت اشخاص بر اموال و دارایی ها و رسمیت دادن به عقود و تعهدات و تضمین برخی درآمدهای دولت است.

ثبت نقل و انتقالات

با توجه به اینکه بخشی از امور حاکمیتی مانند ثبت نقل و انتقالات و تعهدات اشخاص توسط قوه قضاییه به دفاتر اسناد رسمی واگذار شده این امر موجب اجرای دقیق تر و تخصصی تر قوانین ثبتی در کشور شده است.

و با بالا رفتن دقت در تنظیم اسناد، موجب کاهش مسئولیت قوه قضاییه و در نتیجه بهبود عملکرد این قوه و کاهش شکایات و دعاوی علیه حاکمیت در ارتباط با خسارات ناشی از اشتباه در تنظیم اسناد و ثبت‌ نقل و انتقالات و بالا بردن اعتبار قراردادها در روابط حقوقی مردم شده است.

حوزه وظایف دفاتر اسناد رسمی

  • ثبت اسناد مطابق مقررات قانونی

  • ارائه مواد مصدق از اسناد ثبت شده

  • تصدیق صحت امضاء،قبول و حفظ اسناد امانتی

  • ثبت معاملات شرطی و رهنی در قالب های متعدد

  • ثبت معاملات اموال منقول

  • ثبت معاملات اموال غیر منقول

  • ثبت وصیت در قالبهای عهدی و تملیکی

  • ثبت اقرارنامه در قالب های متعدد

  • ثبت وکالت در قالب های متعدد

  • گواهی امضاء در قالب های متعدد بجز اسناد مالی و معاملاتی

  • تصدیق کپی اسناد و اوراق مراجعین

  • دریافت قبوض سپرده مستاجرین در قالب بند ۵۲ مجموعه بخشنامه های ثبتی

  • صدور گواهی عدم انجام معامله بند ۸۹ مجموعه بخشنامه های ثبتی

  • ثبت رضایت نامه

  • ثبت تعهد نامه

  • ثبت اجاره نامه

  • ثبت معاملات مربوط به سرقفلی

  • ثبت وقف نامه و اسناد موقوفه

  • ثبت اسناد ضمانت نامه

  • صدور اجرائیه

  • ثبت نکاح و طلاق

وظایف دفاتر اسناد رسمی در قبال تنظیم سند

  • احراز هویت و اهلیت معامله کنندگان 

  • احراز اصالت و اعتبار مستندات سند

  • احراز انجام مقررات قانونی و نبودن منع قانونی برای تنظیم سند

  • دریافت حق التحریر،حق الثبت و سایر حقوق دولتی

  • تنظیم اوراق سند و تایید آن توسط معامله کنندگان

  • ثبت سند در دفتر سردفتر و تصدیق مطابقت سند و ثبت دفتر توسط معامله کنندگان

  • تایید صحت ثبت و هویت معامله کنندگان با امضای سردفتر ذیل ثبت دفتر و حاشیه سند

  • امضای دفتریار و مهر دفترخانه ذیل ثبت دفتر و در حاشیه سند

وظایف دفاتر اسناد رسمی در رابطه با اسناد مالکیت تعارض

مالکیت معارض یعنی برای یک ملک، دو مالک و با دو سند مالکیت وجود داشته باشد. صاحبان اسناد مالکیت معارض باید بعد از اطلاع از موضوع تعارض برای تعیین تکلیف به اداره ثبت محلی که ملک در حوزه آن واقع است، مراجعه کنند و وضعیت موجود را به اطلاع اداره ثبت برسانند .در این مرحله باید رسیدگی به موضوع و رفع این اشتباه ثبتی را تقاضا کنند.

ادارات ثبت مکلف است به محض اطلاع از صدور اسناد مالکیت و معارضت آن ها ، اعم از اینکه اعتراض نسبت به اصل یا حدود یا حقوق ارتفاقی باشد، فوراً مطابق مقررات به موضوع رسیدگی نماید . همچنین مشخصات سند معارض و سند مقدم را به دفاتر اسناد رسمی حوزه خود اطلاع دهد.

هیات نظارت

اداره ثبت موظف به ارسال گزارش به هیات نظارت می باشد و چنانچه هیات نظارت وقوع تعارض را محرز بداند مراتب کتبا توسط اداره ثبت به دارنده ابلاغ می شود تا اقدامات قانونی را به عمل آورد .

دفاتر اسناد رسمی پس از اطلاع از صدور سند مالکیت و معارض حق ندارند معاملات مربوط به آن سند را ثبت نمایند . در صورت تخلف و ثبت این قبیل معاملات به انفصال از شغل سردفتری محکوم خواهند شد.

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات
مجموعه دفاتر اسناد رسمی اسلام شهر

مجموعه دفاتر اسناد رسمی اسلام شهر با ارائه تمامی کارهای ثبت رسمی در خدمت شما عزیزان می باشند. این دفاتر در ساعات اداری با ارائه و انجام خدمات ازدواج و طلاق در خدمت شما عزیزان می باشند.

برای دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

از ابتدای تأسیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در نظام و ساختار سنتی و قدیمی اداری و مدیریتی آن، بخشی از وظایف اجرایی بر عهده ارگانهای تخصصی مدنی یعنی دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق محول شده‌ است.دفاتر اسناد رسمی بخشی از عرضه خدمات ثبتی و تنظیم و ثبت اسناد رسمی را بر عهده داشته و ضمناً کار مشاوره رایگان و خدمات معاضدت قضایی جامعه را نیز انجام می‌دهند.

۱-ثبت اسناد مطابق مقررات قانونی 

۲-ارائه مواد مصدق از اسناد ثبت شده

۳-تصدیق صحت امضاء،قبول و حفظ اسناد امانتی

۴-ثبت معاملات شرطی و رهنی در قالب های متعدد

۵-ثبت معاملات اموال منقول  

۶-ثبت معاملات اموال غیر منقول

۷-ثبت وصیت در قالبهای عهدی و تکمیلی

۸-ثبت اقرارنامه در قالب های متعدد

۹-ثبت وکالت در قالب های متعدد

۱۰-گواهی امضاء در قالب های متعدد بجز اسناد مالی و معاملاتی

۱۱-تصدیق کپی اسناد و اوراق مراجعین

۱۲-دریافت قبوض سپرده مستاجرین در قالب بند 52 مجموعه بخشنامه های ثبتی

۱۳-صدور گواهی عدم انجام معامله بند 89 مجموعه بخشنامه های ثبتی

۱۴-ثبت رضایت نامه

۱۵-ثبت تعهد نامه

۱۶-ثبت اجاره نامه

۱۷-ثبت معاملات سرقفلی

۱۸-ثبت وقف نامه و اسناد موقوفه

۱۹-ثبت اسناد ضمانت نامه

۲۰-صدور اجرائیه

۲۱-ثبت نکاح ۲۲-ثبت طلاق

امتیاز دهید
3.5/5