دفاتر اسناد رسمی جوانمرد قصاب تهران

فهرست مطالب

دفاتر اسناد رسمی جوانمرد قصاب

ما با جمع آوری اطلاعات دفاتر اسناد رسمی جوانمرد قصاب که دارای دفاتر اسناد رسمی و … بروز با امکانات مناسب است ، میخواهیم بهترین دفاتر اسناد رسمی در جنوب تهران (محله جوانمرد قصاب) را به شما عزیزان معرفی کنیم .

در بخش زیر میتوانید دفاتر اسناد رسمی جوانمرد قصاب را به همراه آدرس و تلفن و نام سردفتر ببینید :

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 1 دولت آباد

آدرس : شهرری – 17 – دولت آباد- فلکه اول- خیابان 17 -پلاک2

تلفن : 02133752284

سردفتر : سیدمحسن محدث

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 43 دولت آباد

آدرس: دولت آباد-بانک ملی -خیابان زمانی (17)-شماره 22-طبقه دوم

تلفن : 02133748420

سردفتر: علیرضا واثق

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 44 دولت آباد

آدرس: دولت آباد – فلکه سوم، خیابان 54، گروه 16، جنب مدرسه

تلفن : 02133757072

سردفتر: سیده مریم محمودپور

دفتر اسناد رسمی شماره 66 دولت آباد

آدرس: دولت آباد فلکه دوم دولت آباد طبقه فوقانی موسسه مالی اعتبار مهر

تلفن : 02133750888

سردفتر: سید محمدباقر ضیایی نیا

دفتر اسناد رسمی شماره 72 دولت آباد

آدرس: دولت آباد – اول خیابان پروین اعتصامی طبقه فوقانی قنادی تاپ کوک

تلفن : 02136650820

سردفتر:فیروزه السادات مشرفی

دفتر اسناد رسمی شماره 20 دولت آباد

آدرس: دولت آباد – بالاتر از چهارراه خط آهن- نرسیده به میدان دولت آباد-پلاک119

تلفن : 02133754328

سردفتر:قاسمعلی پورعباسی

اطلاعات دفاتر اسناد رسمی جوانمرد قصاب را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

در این مطلب ضمن جمع آوری اطلاعات مجازی و یا اطلاعاتی که از مراجعه حضوری به دفاتر اسناد رسمی جوانمرد قصاب داشته ایم، مهمترین این مراکز را در راستای شناسایی به شما عزیزان معرفی می کنیم. این کار توسط مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای هم بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است.

اگر شما هم صاحب یکی از دفاتر اسناد رسمی جوانمرد قصاب هستید…

اگر شما هم صاحب یک دفتر اسناد رسمی در محله جوانمرد قصاب هستید و علاقمند به گسترش کار و کسب خود دارید، می توانید از بخش (تماس با ما) برای ما پیام بگذارید و یا تماس بگیرید. همکاران ما با عکاسی اختصاصی از محل شما و درج اطلاعات تکمیلی شغلیتان، اطلاعات شما را به این مجموعه اضافه خواهند کرد.

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفاتر ثبتی رسمی تحت نظر قوه قضائیه

دفاتر اسناد رسمی به عنوان یک مرکز حقوقی و مدنی رابط شهروندان و حاکمیت کشورند. این دفاتر وابسته به قوه قضائیه بوده و از مهمترین وظایف آن می توان به تنظیم و ثبت رسمی اسناد اشاره کرد.

هدف از راه اندازی این مراکز، تامین و تضمین امنیت حقوقی و اقتصادی کشور می باشد که در نتیجه آن از وقوع دعاوی مربوط به اسناد کاسته شده و کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی را در پی دارد.

اهمیت خدمات دفاتر اسناد رسمی

مهمترین مزیت خدمات دفاتر اسناد رسمی در کشور، تثبیت مالکیت اشخاص بر اموال و دارایی ها و رسمیت دادن به عقود و تعهدات و تضمین برخی از درآمدهای دولت است.

ثبت نقل و انتقالات

با توجه به اینکه بخشی از امور حاکمیتی در کشور مانند ثبت نقل و انتقالات و تعهدات اشخاص، از سوی قوه قضاییه به دفاتر اسناد رسمی واگذار شده است، این امر موجب اجرای دقیق تر و تخصصی تر شدن فرآیند قوانین ثبتی در کشور شده است.

در ادامه، با بالا رفتن میزان دقت در تنظیم اسناد، مسئولیت قوه قضاییه کمتر شده و در نتیجه بهبود عملکرد این قوه و کاهش شکایات و دعاوی علیه حاکمیت در ارتباط با خسارات ناشی از اشتباه در تنظیم اسناد و ثبت‌ نقل و انتقالات را در پی داشته است. علاوه برآن، میزان اعتبار قراردادها در روابط حقوقی مردم نیز افزایش یافته است.

حوزه وظایف دفاتر اسناد رسمی

  • ثبت اسناد مطابق مقررات قانونی

  • ارائه مواد مصدق از اسناد ثبت شده

  • تصدیق صحت امضاء،قبول و حفظ اسناد امانتی

  • ثبت معاملات شرطی و رهنی در قالب های متعدد

  • ثبت معاملات اموال منقول

  • ثبت معاملات اموال غیر منقول

  • ثبت وصیت در قالبهای عهدی و تملیکی

  • ثبت اقرارنامه در قالب های متعدد

  • ثبت وکالت در قالب های متعدد

  • گواهی امضاء در قالب های متعدد بجز اسناد مالی و معاملاتی

  • تصدیق کپی اسناد و اوراق مراجعین

  • دریافت قبوض سپرده مستاجرین در قالب بند ۵۲ مجموعه بخشنامه های ثبتی

  • صدور گواهی عدم انجام معامله بند ۸۹ مجموعه بخشنامه های ثبتی

  • ثبت رضایت نامه

  • ثبت تعهد نامه

  • ثبت اجاره نامه

  • ثبت معاملات مربوط به سرقفلی

  • ثبت وقف نامه و اسناد موقوفه

  • ثبت اسناد ضمانت نامه

  • صدور اجرائیه

وظایف دفاتر اسناد رسمی در قبال تنظیم سند

  • احراز هویت و اهلیت معامله کنندگان 

  • احراز اصالت و اعتبار مستندات سند

  • احراز انجام مقررات قانونی و نبودن منع قانونی برای تنظیم سند

  • دریافت حق التحریر،حق الثبت و سایر حقوق دولتی

  • تنظیم اوراق سند و تایید آن توسط معامله کنندگان

  • ثبت سند در دفتر سردفتر و تصدیق مطابقت سند و ثبت دفتر توسط معامله کنندگان

  • تایید صحت ثبت و هویت معامله کنندگان با امضای سردفتر ذیل ثبت دفتر و حاشیه سند

  • امضای دفتریار و مهر دفترخانه ذیل ثبت دفتر و در حاشیه سند

وظایف دفاتر اسناد رسمی در رابطه با اسناد مالکیت تعارض

مالکیت معارض یعنی برای یک ملک، دو مالک، با دو سند مالکیت متفاوت وجود داشته باشد. در این رابطه لازم است تا صاحبان اسناد مالکیت معارض بعد از اطلاع از موضوع تعارض، جهت تعیین تکلیف به اداره ثبت محلی که ملک در حوزه آن واقع است، مراجعه کنند و وضعیت موجود را به اطلاع اداره ثبت آن حوزه برسانند. در این مرحله حتما باید رسیدگی به موضوع و رفع اشتباه ثبتی را تقاضا کنند.

ادارات ثبت نیز مکلف هستند تا به محض اطلاع از صدور اسناد مالکیت و تعارض آن ها، اعم از اینکه اعتراض نسبت به اصل یا حدود یا حقوق ارتفاقی باشد، آنا و مطابق مقررات به موضوع رسیدگی کنند. همچنین مشخصات سند معارض و سند مقدم را نیز باید به دفاتر اسناد رسمی حوزه خود اطلاع دهد.

هیات نظارت

اداره ثبت موظف به ارسال گزارش به هیات نظارت است و چنانچه هیات نظارت وقوع تعارض را محرز بداند، باید مراتب کتبا توسط اداره ثبت به دارنده ابلاغ شود تا اقدامات قانونی در این رابطه به عمل آید.

همچنین دفاتر اسناد رسمی پس از اطلاع از صدور سند مالکیت و معارض حق ندارند، معاملات مربوط به آن سند را ثبت کنند. چنانچه تخلف و ثبت این قبیل معاملات محرز شود، سردفتر به انفصال از شغل سردفتری محکوم خواهد شد.

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

مجموعه دفاتر اسناد رسمی جوانمرد قصاب

مجموعه دفاتر اسناد رسمی جوانمرد قصاب با امکان ارائه تمامی کارهای ثبت رسمی، در خدمت مخاطبان خود می باشند. این دفاتر در ساعات اداری، نسبت به ارائه و انجام خدمات قضایی و ثبت سند در خدمت شما عزیزان می باشند.

در صورت تمایل و جهت دریافت آخرین اخبار و مطالب در خصوص محلات جنوب تهران،‌می توانید به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید.

از ابتدای تأسیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در نظام و ساختار سنتی و قدیمی اداری و مدیریتی آن، بخشی از وظایف اجرایی بر عهده ارگانهای تخصصی مدنی یعنی دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق محول شده‌ است.دفاتر اسناد رسمی بخشی از عرضه خدمات ثبتی و تنظیم و ثبت اسناد رسمی را بر عهده داشته و ضمناً کار مشاوره رایگان و خدمات معاضدت قضایی جامعه را نیز انجام می‌دهند.

۱-ثبت اسناد مطابق مقررات قانونی 

۲-ارائه مواد مصدق از اسناد ثبت شده

۳-تصدیق صحت امضاء،قبول و حفظ اسناد امانتی

۴-ثبت معاملات شرطی و رهنی در قالب های متعدد

۵-ثبت معاملات اموال منقول  

۶-ثبت معاملات اموال غیر منقول

۷-ثبت وصیت در قالبهای عهدی و تکمیلی

۸-ثبت اقرارنامه در قالب های متعدد

۹-ثبت وکالت در قالب های متعدد

۱۰-گواهی امضاء در قالب های متعدد بجز اسناد مالی و معاملاتی

۱۱-تصدیق کپی اسناد و اوراق مراجعین

۱۲-دریافت قبوض سپرده مستاجرین در قالب بند 52 مجموعه بخشنامه های ثبتی

۱۳-صدور گواهی عدم انجام معامله بند 89 مجموعه بخشنامه های ثبتی

۱۴-ثبت رضایت نامه

۱۵-ثبت تعهد نامه

۱۶-ثبت اجاره نامه

۱۷-ثبت معاملات سرقفلی

۱۸-ثبت وقف نامه و اسناد موقوفه

۱۹-ثبت اسناد ضمانت نامه

۲۰-صدور اجرائیه

۲۱-ثبت نکاح ۲۲-ثبت طلاق

امتیاز دهید
3.5/5