دفاتر اسناد رسمی خانی آباد تهران

فهرست مطالب

دفاتر اسناد رسمی خانی آباد

ما با جمع آوری اطلاعات دفاتر اسناد رسمی خانی آباد که دارای دفاتر اسناد رسمی و … بروز با امکانات مناسب است ، میخواهیم بهترین دفاتر اسناد رسمی در جنوب تهران (محله خانی آباد) را به شما عزیزان معرفی کنیم .

در بخش زیر میتوانید دفاتر اسناد رسمی خانی آباد را به همراه آدرس و تلفن و نام سردفتر ببینید :

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد  رسمی  شماره   40   خانی آباد

آدرس : خانی آباد نو میعاد شمالی نبش کوچه 15 پلاک 6 ط 1

تلفن : 02155544264 

سردفتر : محمد هوشنگی

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 1531 خانی آباد

آدرس: تهران _ خانی آباد نو _ خیابان آموزگار _ پلاک 129

تلفن : 02155542737

سردفتر: جمیله قدیم ملالو

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 1410 خانی آباد

آدرس: خانی آباد نو _ میعادجنوبی _ خیابان آموزگار _ پلاک 91

تلفن : 02155001792

سردفتر: مهدی ایرانی

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 1563 خانی آباد

آدرس : خانی آبادنو میدان ابن سینا خ میعاد بانک پارسیان پلاک 407 

تلفن : 55033843 -55530419

سردفتر : خدیجه محمدی

 

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 1039 خانی آباد

آدرس: خانی آباد نو شهید لطیفی کوچه بامداد پلاک 16 طبقه 2 

تلفن : 55020005 – 55506821

سردفتر: عدالت نظری نیا

 

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 1220 خانی آباد

آدرس: خانی آباد نو 20 متری میعاد بین ک 41 و 43 پ 296 

تلفن : 02155038595

سردفتر: روح اله رخ فروز

 

اطلاعات دفاتر اسناد رسمی خانی آباد را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

در این مجموعه سعی دشته ایم تا با جمع آوری اطلاعات از فضای مجازی و یا مراجعه حضوری، لیست کاملی از دفاتر اسناد رسمی خانی آباد را در راستای شناسایی به شما عزیزان معرفی کنیم. این کار توسط تیم تولید محتوای مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است.

آیا شماهم صاحب یکی از دفاتر اسناد رسمی خانی آباد هستید ؟

اگر شما هم صاحب یک دفتر اسناد رسمی در محله خانی آباد هستید و تمایل به تکمیل اطلاعات موردنظر خود دارید، می توانید از بخش (تماس با ما) پیام بگذارید و یا با ما تماس بگیرید. همکاران ما در ساعات اداری با حضور در محل و عکاسی اختصاصی از محل شما، اطلاعاتتان را به این مجموعه اضافه خواهند کرد.

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفاتر ثبتی رسمی تحت نظر قوه قضائیه

دفاتر اسناد رسمی به عنوان یک مرکز حقوقی و مدنی، حلقه اتصال شهروندان و حاکمیت کشور به شمار می روند و وابسته به قوه قضائیه اند. از مهمترین وظایف دفاتر اسناد رسمی می توان به تنظیم و ثبت رسمی اسناد اشاره کرد.

هدف این مراکز تامین و تضمین امنیت حقوقی و اقتصادی کشور می باشد که در نتیجه آن از وقوع دعاوی مربوط به اسناد و کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

اهمیت خدمات دفاتر اسناد رسمی

مهمترین اهمیت خدمات دفاتر اسناد رسمی در کشور؛ تثبیت مالکیت اشخاص بر اموال و دارایی ها و رسمیت دادن به عقود و تعهدات و همچنین تضمین برخی درآمدهای دولت است.

ثبت نقل و انتقالات

با توجه به اینکه بخشی از امور حاکمیتی همانند ثبت نقل و انتقالات و انجام تعهدات اشخاص توسط قوه قضاییه به دفاتر اسناد رسمی واگذار شده است؛ این امر موجب اجرای دقیق تر و تخصصی تر قوانین ثبتی در کشور شده است.

در عین حال با بالا رفتن دقت در تنظیم اسناد،  مسئولیت قوه قضاییه کاهش یافته و در نتیجه بهبود عملکرد این قوه و کاهش شکایات و دعاوی علیه حاکمیت در ارتباط با خسارات ناشی از اشتباه در تنظیم اسناد و ثبت‌ نقل و انتقالات و بالا بردن اعتبار قراردادها در روابط حقوقی مردم را شاهد هستیم.

حوزه وظایف دفاتر اسناد رسمی

  • ثبت اسناد مطابق مقررات قانونی

  • ارائه مواد مصدق از اسناد ثبت شده

  • تصدیق صحت امضاء،قبول و حفظ اسناد امانتی

  • ثبت معاملات شرطی و رهنی در قالب های متعدد

  • ثبت معاملات اموال منقول

  • ثبت معاملات اموال غیر منقول

  • ثبت وصیت در قالبهای عهدی و تملیکی

  • ثبت اقرارنامه در قالب های متعدد

  • ثبت وکالت در قالب های متعدد

  • گواهی امضاء در قالب های متعدد بجز اسناد مالی و معاملاتی

  • تصدیق کپی اسناد و اوراق مراجعین

  • دریافت قبوض سپرده مستاجرین در قالب بند ۵۲ مجموعه بخشنامه های ثبتی

  • صدور گواهی عدم انجام معامله بند ۸۹ مجموعه بخشنامه های ثبتی

  • ثبت رضایت نامه

  • ثبت تعهد نامه

  • ثبت اجاره نامه

  • ثبت معاملات مربوط به سرقفلی

  • ثبت وقف نامه و اسناد موقوفه

  • ثبت اسناد ضمانت نامه

  • صدور اجرائیه

وظایف دفاتر اسناد رسمی در قبال تنظیم سند

  • احراز هویت و اهلیت معامله کنندگان 

  • احراز اصالت و اعتبار مستندات سند

  • احراز انجام مقررات قانونی و نبودن منع قانونی برای تنظیم سند

  • دریافت حق التحریر،حق الثبت و سایر حقوق دولتی

  • تنظیم اوراق سند و تایید آن توسط معامله کنندگان

  • ثبت سند در دفتر سردفتر و تصدیق مطابقت سند و ثبت دفتر توسط معامله کنندگان

  • تایید صحت ثبت و هویت معامله کنندگان با امضای سردفتر ذیل ثبت دفتر و حاشیه سند

  • امضای دفتریار و مهر دفترخانه ذیل ثبت دفتر و در حاشیه سند

وظایف دفاتر اسناد رسمی در رابطه با اسناد مالکیت تعارض

مالکیت معارض یعنی وجود دو مالک با دو سند مالکیت برای یک ملک. صاحبان اسناد مالکیت معارض لازم است تا بعد از اطلاع از موضوع تعارض برای تعیین تکلیف به اداره ثبت محلی که ملک در حوزه آن واقع است، مراجعه کنند و از این طریق وضعیت موجود را به اطلاع اداره ثبت برسانند .در این مرحله باید حتما خواستار رسیدگی به موضوع و رفع این اشتباه ثبتی شوند.

ادارات ثبت نیز مکلفند، به محض اطلاع از صدور اسناد مالکیت و معارضت آن ها، اعم از اینکه اعتراض نسبت به اصل یا حدود یا حقوق ارتفاقی باشد، فوراً مطابق مقررات به موضوع رسیدگی کنند. همچنین مالک باید مشخصات سند معارض و سند مقدم را به دفاتر اسناد رسمی اطلاع دهد.

هیات نظارت

اداره ثبت موظف است تا نسبت به ارسال گزارش به هیات نظارت اقدام کند و چنانچه هیات نظارت وقوع تعارض را محرز بداند، مراتب باید کتبا توسط اداره ثبت به دارنده ابلاغ شود تا اقدامات قانونی انجام شود.

دفاتر اسناد رسمی نیز پس از اطلاع از صدور سند مالکیت و معارض حق ندارند تا معاملات مربوط به آن سند را ثبت نمایند . در صورت تخلف و ثبت این قبیل معاملات، صاحبان امتیاز این دفاتر به انفصال از شغل سردفتری محکوم خواهند شد.

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

مجموعه دفاتر اسناد رسمی خانی آباد

مجموعه دفاتر اسناد رسمی خانی آباد با ارائه تمامی گزاره های مربوط به ثبت رسمی در خدمت شما عزیزان می باشند. این دفاتر در ساعات اداری با ارائه و انجام خدمات ثبت سند به خدمت رسانی اشتغال دارند.

شما خواننده عزیز چنانچه به دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران علاقمند هستید، می توانید به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

از ابتدای تأسیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در نظام و ساختار سنتی و قدیمی اداری و مدیریتی آن، بخشی از وظایف اجرایی بر عهده ارگانهای تخصصی مدنی یعنی دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق محول شده‌ است.دفاتر اسناد رسمی بخشی از عرضه خدمات ثبتی و تنظیم و ثبت اسناد رسمی را بر عهده داشته و ضمناً کار مشاوره رایگان و خدمات معاضدت قضایی جامعه را نیز انجام می‌دهند.

۱-ثبت اسناد مطابق مقررات قانونی 

۲-ارائه مواد مصدق از اسناد ثبت شده

۳-تصدیق صحت امضاء،قبول و حفظ اسناد امانتی

۴-ثبت معاملات شرطی و رهنی در قالب های متعدد

۵-ثبت معاملات اموال منقول  

۶-ثبت معاملات اموال غیر منقول

۷-ثبت وصیت در قالبهای عهدی و تکمیلی

۸-ثبت اقرارنامه در قالب های متعدد

۹-ثبت وکالت در قالب های متعدد

۱۰-گواهی امضاء در قالب های متعدد بجز اسناد مالی و معاملاتی

۱۱-تصدیق کپی اسناد و اوراق مراجعین

۱۲-دریافت قبوض سپرده مستاجرین در قالب بند 52 مجموعه بخشنامه های ثبتی

۱۳-صدور گواهی عدم انجام معامله بند 89 مجموعه بخشنامه های ثبتی

۱۴-ثبت رضایت نامه

۱۵-ثبت تعهد نامه

۱۶-ثبت اجاره نامه

۱۷-ثبت معاملات سرقفلی

۱۸-ثبت وقف نامه و اسناد موقوفه

۱۹-ثبت اسناد ضمانت نامه

۲۰-صدور اجرائیه

۲۱-ثبت نکاح ۲۲-ثبت طلاق

امتیاز دهید
3.5/5