دفاتر اسناد رسمی شهر ری تهران

فهرست مطالب

دفاتر اسناد رسمی شهر ری

ما با جمع آوری اطلاعات دفاتر اسناد رسمی شهر ری که دارای دفاتر اسناد رسمی و … بروز با امکانات مناسب است ، میخواهیم بهترین دفاتر اسناد رسمی در جنوب تهران (محله شهر ری) را به شما عزیزان معرفی کنیم .

در بخش زیر میتوانید دفاتر اسناد رسمی شهر ری را به همراه آدرس و تلفن و نام سردفتر ببینید :

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره ۷۱ شهر ری

آدرس : شهرري-ميدان نماز- خيابان ۳۵متري امام حسين(ع)-پلاك۳۵۶

تلفن : 02155951882

سردفتر : محسن خدارحمي

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 58 شهر ری

آدرس: شهر ري- خ ۲۴ متري روبروي سازمان آب- بست حافظ-پ۵- طبقه۳

تلفن : 02155965994

سردفتر: وحيد شهلايي تبريز

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 62 شهر ری

آدرس: شهرري -خيابان رازي- بعد از سازمان آب- پلاك ۲۱۸- جنب بانك سپ

تلفن : 02155976007

سردفتر: بهرام دهقان پير

دفتر اسناد رسمی شماره ۲۹ شهر ری

آدرس: فدائيان اسلام خيابان امام حسين بالاي عكاسي آبرنگ پلاك ۳۴۴

تلفن : 02155956263

سردفتر: محمد مافي

دفتر اسناد رسمی شماره ۷ شهر ری

آدرس: شهرري ـ خيابان ۲۴ متري ـ خيابان اقدسيه ـ پلاك ۲۰

تلفن : 02155958880

سردفتر: مجيد سعادت

دفتر اسناد رسمی شماره 11 شهر ری

آدرس: اسلامشهر خیابان باغ فیض بین کوچه 18و20 پلاک 797

تلفن : 02155900411

سردفتر:آرزو بهبهاني

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 64 شهر ری

آدرس : شهرري ميدان شهرري خيابان قم روبروي مركز مخابرات شهيد منتظري پلاك۲۴۴ طبقه دوم

تلفن : 02155971883

سردفتر : حكيمه صادقي يامچي

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 60 شهر ری

آدرس: خيابان۲۴متري خيابان پيلغوش نبش كوچه طرق رودي۵۲ طبقه ۳

تلفن : 02155967340

سردفتر: آزاده حسين

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 46 شهر ری

آدرس: شهرری، فدائیان اسلام، سه راه ورامین، جنب پمپ بنزین، ساختمان پرهون طبقه سوم

تلفن : 02155918864

سردفتر:حسن نصیری

اطلاعات دفاتر اسناد رسمی شهر ری را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

در مجموعه پیش رو سعی کرده ایم تا با جمع آوری اطلاعات از بستر اینترنت یا مراجعه حضوری به دفاتر اسناد رسمی شهر ری، این اماکن را به شما عزیزان معرفی کنیم . این اقدام از سوی مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان و با بهره گیری از تیم حرفه ای محتواساز این شرکت انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است.

آیا شما هم صاحب یکی از دفاتر اسناد رسمی شهر ری هستید ؟

اگر شما هم صاحب یک دفتر اسناد رسمی در محله شهر ری هستید، قویا به شما پیشنهاد می کنیم تا با تماس با ما (از بخش تماس با ما) نسبت به تکمیل بانک اطلاعاتی خود و ارتقای کسب و کارتان اقدام کنید. همکاران ما در اسرع وقت در محل حاضر شده و با عکاسی اختصاصی از محل کسب شما، اطلاعات موردنظرتان را به این مجموعه اضافه خواهند کرد.

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفاتر ثبتی رسمی تحت نظر قوه قضائیه

دفاتر اسناد رسمی به عنوان مرکزی حقوقی و مدنی، رابط شهروندان و حاکمیت کشور هستند و وابسته به قوه قضائیه می باشند. از مهمترین وظایف دفاتر اسناد رسمی، می توان به تنظیم و ثبت رسمی اسناد اشاره داشت.

هدف این مراکز در وهله اول، تامین و تضمین امنیت حقوقی و اقتصادی کشور و کاهش وقوع دعاوی مربوط به اسناد و  مراجعات مردم به محاکم قضایی است.

اهمیت خدمات دفاتر اسناد رسمی

مهمترین اهمیتی که خدمات دفاتر اسناد رسمی در کشور دارند را می توان به طور خلاصه در تثبیت مالکیت اشخاص بر اموال و دارایی ها و رسمیت بخشیدن به عقود و تعهدات و تضمین برخی درآمدهای دولت دانست.

ثبت نقل و انتقالات

با توجه به اینکه بخشی از امور حاکمیتی همچون ثبت نقل و انتقالات و تعهدات اشخاص، توسط قوه قضاییه به دفاتر اسناد رسمی واگذار شده است؛  اجرایقوانین ثبتی به نحوی دقیق تر و تخصصی تر انجام می شود.

همچنین با بالا رفتن میزان دقت در تنظیم اسناد، مسئولیت قوه قضاییه کمتر شد که این امر به نوبه خود، بهبود عملکرد این قوه و کاهش شکایات و دعاوی علیه حاکمیت در ارتباط با خسارات ناشی از اشتباه در تنظیم اسناد و ثبت‌ نقل و انتقالات و بالا بردن اعتبار قراردادها در روابط حقوقی مردم را در پی داشته است.

حوزه وظایف دفاتر اسناد رسمی

  • ثبت اسناد مطابق مقررات قانونی

  • ارائه مواد مصدق از اسناد ثبت شده

  • تصدیق صحت امضاء،قبول و حفظ اسناد امانتی

  • ثبت معاملات شرطی و رهنی در قالب های متعدد

  • ثبت معاملات اموال منقول

  • ثبت معاملات اموال غیر منقول

  • ثبت وصیت در قالبهای عهدی و تملیکی

  • ثبت اقرارنامه در قالب های متعدد

  • ثبت وکالت در قالب های متعدد

  • گواهی امضاء در قالب های متعدد بجز اسناد مالی و معاملاتی

  • تصدیق کپی اسناد و اوراق مراجعین

  • دریافت قبوض سپرده مستاجرین در قالب بند ۵۲ مجموعه بخشنامه های ثبتی

  • صدور گواهی عدم انجام معامله بند ۸۹ مجموعه بخشنامه های ثبتی

  • ثبت رضایت نامه

  • ثبت تعهد نامه

  • ثبت اجاره نامه

  • ثبت معاملات مربوط به سرقفلی

  • ثبت وقف نامه و اسناد موقوفه

  • ثبت اسناد ضمانت نامه

  • صدور اجرائیه

وظایف دفاتر اسناد رسمی در قبال تنظیم سند

  • احراز هویت و اهلیت معامله کنندگان 

  • احراز اصالت و اعتبار مستندات سند

  • احراز انجام مقررات قانونی و نبودن منع قانونی برای تنظیم سند

  • دریافت حق التحریر،حق الثبت و سایر حقوق دولتی

  • تنظیم اوراق سند و تایید آن توسط معامله کنندگان

  • ثبت سند در دفتر سردفتر و تصدیق مطابقت سند و ثبت دفتر توسط معامله کنندگان

  • تایید صحت ثبت و هویت معامله کنندگان با امضای سردفتر ذیل ثبت دفتر و حاشیه سند

  • امضای دفتریار و مهر دفترخانه ذیل ثبت دفتر و در حاشیه سند

وظایف دفاتر اسناد رسمی در رابطه با اسناد مالکیت تعارض

در خصوص مالکیت معارض (یعنی برای یک ملک، دو مالک و با دو سند مالکیت وجود داشته باشد)، باید گفت: لازم است تا صاحبان اسناد مالکیت معارض بعد از اطلاع از موضوع تعارض، برای تعیین تکلیف این مورد به اداره ثبت محلی که ملک در حوزه آن واقع شده است، مراجعه کنند و وضعیت موجود را به اطلاع اداره ثبت برسانند. در این مرحله باید رسیدگی به موضوع و رفع این اشتباه ثبتی را تقاضا کنند تا روال قانونی برای موضوع مورد اشاره انجام شود.

ادارات ثبت هم مکلف است تا به محض اطلاع از صدور اسناد مالکیت و معارضت آن ها، فارغ از اینکه اعتراض نسبت به اصل یا حدود یا حقوق ارتفاقی باشد، فوراً مطابق مقررات به موضوع رسیدگی کند. مالک در عین حال باید مشخصات سند معارض و سند مقدم را نیز به دفاتر اسناد رسمی حوزه خود اطلاع دهد.

هیات نظارت

اداره ثبت نیز به نوبه خود موظف به ارسال گزارش به هیات نظارت می باشد. در عین حال چنانچه هیات نظارت وقوع تعارض را محرز بداند، مراتب باید کتبا توسط اداره ثبت به دارنده ابلاغ شود تا اقدامات قانونی در این خصوصو را به عمل آورد .

دفاتر اسناد رسمی نیز پس از اطلاع از صدور سند مالکیت و معارض، حق ندارند معاملات مربوط به آن سند را ثبت نمایند. این دفاتر، در صورت تخلف و ثبت این قبیل معاملات، به انفصال از شغل سردفتری محکوم خواهند شد.

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

مجموعه دفاتر اسناد رسمی شهر ری

مجموعه دفاتر اسناد رسمی شهر ری سعی دارند تا با ارائه تمامی کارهای ثبت رسمی، دین خود را نسبت به همشهریان خود ادا کنند.دفاتر اسناد رسمی شهر ری در ساعات اداری با ارائه و انجام خدمات ثبت سند در خدمت شما عزیزان می باشند.

در صورتی که مایل به دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران هستید، از شما دعوت می کنیم به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

از ابتدای تأسیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در نظام و ساختار سنتی و قدیمی اداری و مدیریتی آن، بخشی از وظایف اجرایی بر عهده ارگانهای تخصصی مدنی یعنی دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق محول شده‌ است.دفاتر اسناد رسمی بخشی از عرضه خدمات ثبتی و تنظیم و ثبت اسناد رسمی را بر عهده داشته و ضمناً کار مشاوره رایگان و خدمات معاضدت قضایی جامعه را نیز انجام می‌دهند.

۱-ثبت اسناد مطابق مقررات قانونی 

۲-ارائه مواد مصدق از اسناد ثبت شده

۳-تصدیق صحت امضاء،قبول و حفظ اسناد امانتی

۴-ثبت معاملات شرطی و رهنی در قالب های متعدد

۵-ثبت معاملات اموال منقول  

۶-ثبت معاملات اموال غیر منقول

۷-ثبت وصیت در قالبهای عهدی و تکمیلی

۸-ثبت اقرارنامه در قالب های متعدد

۹-ثبت وکالت در قالب های متعدد

۱۰-گواهی امضاء در قالب های متعدد بجز اسناد مالی و معاملاتی

۱۱-تصدیق کپی اسناد و اوراق مراجعین

۱۲-دریافت قبوض سپرده مستاجرین در قالب بند 52 مجموعه بخشنامه های ثبتی

۱۳-صدور گواهی عدم انجام معامله بند 89 مجموعه بخشنامه های ثبتی

۱۴-ثبت رضایت نامه

۱۵-ثبت تعهد نامه

۱۶-ثبت اجاره نامه

۱۷-ثبت معاملات سرقفلی

۱۸-ثبت وقف نامه و اسناد موقوفه

۱۹-ثبت اسناد ضمانت نامه

۲۰-صدور اجرائیه

۲۱-ثبت نکاح ۲۲-ثبت طلاق

امتیاز دهید
3.5/5