advertise-lerning-painting-ad

دفاتر اسناد رسمی علی آباد تهران

فهرست مطالب

دفاتر اسناد رسمی علی آباد

ما با جمع آوری اطلاعات دفاتر اسناد رسمی علی آباد که دارای دفاتر اسناد رسمی و … بروز با امکانات مناسب است ، میخواهیم بهترین دفاتر اسناد رسمی در جنوب تهران (محله علی آباد) را به شما عزیزان معرفی کنیم .

در بخش زیر میتوانید دفاتر اسناد رسمی علی آباد را به همراه آدرس و تلفن و نام سردفتر ببینید :

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 1527 علی آباد

آدرس : تهران – علی آبادجنوبی بلوار دستواره نبش کوچه شهید ولی اله طیبی پ255

تلفن : 02155056713

سردفتر : محمد ملائی

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره  842  علی آباد

آدرس: تهران – علی آباد ، خیابان رجایی، میدان بهشت، مجتمع تجاری زیتون، طبقه دوم

تلفن : 02155077909

سردفتر: جعفر قربانی

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفتر اسناد رسمی شماره 1256 علی آباد

آدرس: علی آباد بلوار ابريشم-ابتداي خيابان شهيد همداني (ضلع غربي تقاطع)-پلاک4-طبقه2

تلفن : 02155184554

سردفتر: علی لقایی

اطلاعات دفاتر اسناد رسمی علی آباد را چگونه جمع‌آوری می کنیم؟

ما تلاش کرده‌ایم تا با جمع آوری اطلاعات از فضای مجازی از قبیل اینترنت و اینستاگرام و در مواردی با مراجعه حضوری به دفاتر اسناد رسمی علی آباد، فهرست کاملی از دفاتر مذکور را در اختیارتان قرار دهیم. این رشته فعالیت ها تماما با همت کارشناسان خبره مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای خک بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است.

آیا شما هم صاحب یکی از دفاتر اسناد رسمی علی آباد هستید؟

اگر شما هم جزیی از صاحبان دفتر اسناد رسمی در محله علی آباد هستید، می توانید از بخش (تماس با ما) برایمان پیام بگذارید و یا با شماره های ذکر شده، تماس بگیرید. همکاران ما بر حسب نیازتان، ضمن امکان عکاسی اختصاصی از محل شما، می توانند اطلاعات تکمیلی موردنظر شما را به این مجموعه اضافه کنند.

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

دفاتر ثبتی رسمی تحت نظر قوه قضائیه

دفاتر اسناد رسمی به عنوان یکی از مراکز حقوقی و مدنی مهم، رابط شهروندان و حاکمیت کشور است. از مهمترین وظایف این مراکز که وابسته به قوه قضائیه است، می توان به تنظیم و ثبت رسمی اسناد اشاره کرد.

هدف این مراکز، تامین و تضمین امنیت حقوقی و اقتصادی کشور است که در نتیجه آن از وقوع دعاوی مربوط به اسناد جلوگیری شده و مراجعات مردمی نیز به محاکم قضایی تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.

اهمیت خدمات دفاتر اسناد رسمی

مهمترین نکته قابل ذکر در مورد خدمات دفاتر اسناد رسمی در کشور، امکان تثبیت مالکیت اشخاص بر اموال و دارایی ها و رسمیت دادن به عقود و تعهدات و تضمین برخی درآمدهای دولت است.

ثبت نقل و انتقالات

از آنجایی که بخشی از امور حاکمیتی دولت همانند ثبت نقل و انتقالات و تعهدات اشخاص، از سوی قوه قضاییه به دفاتر اسناد رسمی واگذار شده است؛ اجرای دقیق تر و تخصصی تر قوانین ثبتی در کشور را باعث شده است.

در عین حال با بالا رفتن دقت در تنظیم اسناد،  از مسئولیت قوه قضاییه کاسته شده که در نتیجه آن، بهبود عملکرد این قوه و کاهش شکایات و دعاوی علیه حاکمیت رخ داده است. پیشتر شکایات زیادی در ارتباط با خسارات ناشی از اشتباه در تنظیم اسناد و ثبت‌ نقل و انتقالات و یا بالا بردن اعتبار قراردادها در روابط حقوقی مردم به قوه قضائیه ارائه می شده است.

حوزه وظایف دفاتر اسناد رسمی

  • ثبت اسناد مطابق مقررات قانونی

  • ارائه مواد مصدق از اسناد ثبت شده

  • تصدیق صحت امضاء،قبول و حفظ اسناد امانتی

  • ثبت معاملات شرطی و رهنی در قالب های متعدد

  • ثبت معاملات اموال منقول

  • ثبت معاملات اموال غیر منقول

  • ثبت وصیت در قالبهای عهدی و تملیکی

  • ثبت اقرارنامه در قالب های متعدد

  • ثبت وکالت در قالب های متعدد

  • گواهی امضاء در قالب های متعدد بجز اسناد مالی و معاملاتی

  • تصدیق کپی اسناد و اوراق مراجعین

  • دریافت قبوض سپرده مستاجرین در قالب بند ۵۲ مجموعه بخشنامه های ثبتی

  • صدور گواهی عدم انجام معامله بند ۸۹ مجموعه بخشنامه های ثبتی

  • ثبت رضایت نامه

  • ثبت تعهد نامه

  • ثبت اجاره نامه

  • ثبت معاملات مربوط به سرقفلی

  • ثبت وقف نامه و اسناد موقوفه

  • ثبت اسناد ضمانت نامه

  • صدور اجرائیه

وظایف دفاتر اسناد رسمی در قبال تنظیم سند

  • احراز هویت و اهلیت معامله کنندگان 

  • احراز اصالت و اعتبار مستندات سند

  • احراز انجام مقررات قانونی و نبودن منع قانونی برای تنظیم سند

  • دریافت حق التحریر،حق الثبت و سایر حقوق دولتی

  • تنظیم اوراق سند و تایید آن توسط معامله کنندگان

  • ثبت سند در دفتر سردفتر و تصدیق مطابقت سند و ثبت دفتر توسط معامله کنندگان

  • تایید صحت ثبت و هویت معامله کنندگان با امضای سردفتر ذیل ثبت دفتر و حاشیه سند

  • امضای دفتریار و مهر دفترخانه ذیل ثبت دفتر و در حاشیه سند

وظایف دفاتر اسناد رسمی در رابطه با اسناد مالکیت تعارض

مالکیت معارض به چه معناست؟! مالکیت معارض به زبان ساده یعنی اینکه برای یک ملک، دو مالک و با دو سند مالکیت وجود داشته باشد. در صورت وجود چنین موردی، صاحبان اسناد مالکیت معارض باید برای تعیین تکلیف به اداره ثبت محلی که در حوزه آن ملک واقع است، مراجعه کنند و وضعیت موجود را به اطلاع اداره ثبت حوزه برسانند .در این مرحله باید رسیدگی به موضوع و رفع این اشتباه ثبتی از سوی مالک تقاضا شود.

ادارات ثبت نیز مکلف هستند تا به محض اطلاع از صدور اسناد مالکیت و معارضت آن ها با یکدیگر، اعم از اینکه اعتراض نسبت به اصل یا حدود یا حقوق ارتفاقی طرفین باشد، مطابق مقررات به موضوع رسیدگی نمایند. همچنین لازم است تا مشخصات سند معارض و سند مقدم را به دفاتر اسناد رسمی حوزه خود اطلاع دهند.

هیات نظارت

اداره ثبت نیز در جایگاه خود موظف به ارسال گزارش به هیات نظارت می باشد و چنانچه هیات نظارت وقوع تعارض را محرز بداند، اداره ثبت می تواند مراتب را  کتبا به دارنده ابلاغ کند تا اقدامات قانونی در این زمینه به عمل آید.

دفاتر اسناد رسمی همچنین پس از اطلاع از صدور سند مالکیت و معارض حق ندارند تا معاملات مربوط به آن سند را ثبت کنند و چنانچه مرتکب این تخلف شده و نسبت به ثبت این قبیل معاملات اقدام کنند، به انفصال از شغل سردفتری محکوم خواهند شد.

دفتر ثبت سند و معاملات
دفتر ثبت سند و معاملات

مجموعه دفاتر اسناد رسمی علی آباد

مجموعه دفاتر اسناد رسمی علی آباد آماده اند تا با ارائه تمامی امور ثبت رسمی در خدمت شما عزیزان باشند. این دفاتر در ساعات اداری با ارائه و انجام خدمات دفتری یا ثبت سند در خدمت مراجعین خود خواهند بود.

اگر می خواهید در جریان آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران قرار بگیرید، می توانید به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

از ابتدای تأسیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در نظام و ساختار سنتی و قدیمی اداری و مدیریتی آن، بخشی از وظایف اجرایی بر عهده ارگانهای تخصصی مدنی یعنی دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق محول شده‌ است.دفاتر اسناد رسمی بخشی از عرضه خدمات ثبتی و تنظیم و ثبت اسناد رسمی را بر عهده داشته و ضمناً کار مشاوره رایگان و خدمات معاضدت قضایی جامعه را نیز انجام می‌دهند.

۱-ثبت اسناد مطابق مقررات قانونی 

۲-ارائه مواد مصدق از اسناد ثبت شده

۳-تصدیق صحت امضاء،قبول و حفظ اسناد امانتی

۴-ثبت معاملات شرطی و رهنی در قالب های متعدد

۵-ثبت معاملات اموال منقول  

۶-ثبت معاملات اموال غیر منقول

۷-ثبت وصیت در قالبهای عهدی و تکمیلی

۸-ثبت اقرارنامه در قالب های متعدد

۹-ثبت وکالت در قالب های متعدد

۱۰-گواهی امضاء در قالب های متعدد بجز اسناد مالی و معاملاتی

۱۱-تصدیق کپی اسناد و اوراق مراجعین

۱۲-دریافت قبوض سپرده مستاجرین در قالب بند 52 مجموعه بخشنامه های ثبتی

۱۳-صدور گواهی عدم انجام معامله بند 89 مجموعه بخشنامه های ثبتی

۱۴-ثبت رضایت نامه

۱۵-ثبت تعهد نامه

۱۶-ثبت اجاره نامه

۱۷-ثبت معاملات سرقفلی

۱۸-ثبت وقف نامه و اسناد موقوفه

۱۹-ثبت اسناد ضمانت نامه

۲۰-صدور اجرائیه

۲۱-ثبت نکاح ۲۲-ثبت طلاق

امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا