دفاتر خدمات قضایی نازی آباد و یاخچی آباد

دفتر خدمات قضایی نازی آباد (یاخچی آباد)
نام مسئول دفتر دفتر خدمات قضایی نازی آباد : داود شجاعی
کد دفتر : 93301027
آدرس : یاخچی آباد – خیابان بهمنیار – خیابان آموزگار – پلاک 81
تلفن : 02155531637
دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با محوریت تسهیل مراجعات عموم مردم به منظور جلوگیری در اتلاف زمان چند سالی است که در جوار محاکم تأسیس شده اند. بنابراین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه گروههای هدف، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و استفاده شهروندان از فرصت های برابر با رفع موانع اداری راهاندازی شده اند.
ساعات و روزهای کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
دفاتر خدمات قضاییی چه خدماتی را ارائه می دهند ؟
- دعاوی مالی
- دعاوی خانوادگی
- عقود و تعهدات(ابطال اجاره نامه)
- امور شهری
- رسیدگی مجدد و طاری
- امور حسبی
- اعسار و تقسیط
- امور تجاری و شرکت ها
- اسناد و امور ثبتی
- اموال و مالکیت(دادخواست تخلیه، رفع تصرف عدوانی، اثبات مالکیت و…)
- دعاوی تجدیدنظر
- واخواهی و… .
آیین نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
دفاتر خدمات الکترونیک قضایی چیست
اهداف راهاندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفهجویی در وقت و هزینه گروههای هدف، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و استفاده شهروندان از فرصتهای برابر با رفع موانع اداری راهاندازی شد.
شواهد نشان میدهد که مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جهت تسهیل ارائه خدمات قضایی و تحقق عدالت الکترونیک گام محکمی برداشته و توانسته با الکترونیکی کرده خدمات قضایی، سرعت رسیدگی به پروندهها را بیشتر کند.
ارائه ابلاغهای قضایی به صورت الکترونیک هم در مقایسه با نمونه سنتی خود یک نوآوری کارا در امر قضایی بود که توانست سرعت رسیدگی به پروندههای قضایی را افزایش دهد.
آشنایی با وظایف دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
وظایف دفاتر خدمات قضایی
شرایط عمومی تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه
تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی
عدم اعتیاد به مواد مخدر
عدم سوء پیشینه کیفری
دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد
توانایی جسمی و روحی لازم.

شرایط اختصاصی تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
داشتن حداقل بیست و پنج سال سن
دارا بودن پنج سال سابقه کار مرتبط با حوزه های قضایی یا حقوقی
نکته 1: پنج سال ابتدایی سابقه کار با عنوان پیش شرط ثبت نام بوده و امتیازی به آن تعلق نمیگیرد.
نکته 2: جهت اختصاص امتیاز به مشاغلی مانند محقق و پژوهشگر در قسمت شغلی، بایستی شخص صرفا” به این حرفه مشغول بوده و درنهادهای پژوهشی مرتبط حقوقی یا قضایی فعالیت داشته باشد.
دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه.
چه افرادی میتوانند از خدمات الکترونیک قضایی استفاده کنند
- گروه اول مردم هستند، همه در جایگاه شاکی، متشاکی، خواهان، خوانده، شاهد، کفیل و … میتوانند از این خدمات استفاده کنند.
- افراد حقوقی دولتی و غیر دولتی
- وکلا، کارشناسان، داوران و …
- ضابطین قضایی و نهادهای ذیربط.
دریافت مجوز دفتر خدمات قضایی برای چه کسانی ممنوع است
۲ – قضات و سردفترانی که به انفصال دائم محکوم شده و این محکومیت قطعیت یافته است
۳ – شاغلان به امر تجارت طبق تعریف ماده ۲ قانون تجارت
۴ – کارمندان و مستخدمان دولت و کارمندان موسسات عمومی غیردولتی
نحوه رسیدگی به شکایات در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
ارسال رمز
این رمز شخصی یا با مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی کننده به پرونده ارائه می شود و یا در صورتی که شماره همراه صاحب پرونده توسط شعبه در پرونده قید شده باشد، متقاضی می تواند با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۹۶۹۹ این رمز را دریافت کند.همچنین به دلایل امنیتی و قضایی، اطلاع رسانی در پرونده های مدنی فقط به خواهان، خوانده و وکلای آن ها و در پرونده های کیفری فقط به شاکی، متهم و وکلای آنها ارائه می شود.کارمند دفتر با ثبت دادخواست متقاضی و ارسال آن به مجتمع قضایی مربوطه در واقع کار را انجام می دهد. در مجتمع قضایی نیز معاون ارجاع آن را به شعبه ارسال کرده سپس از شعبه برای فرد پیامک ارسال خواهد شد که در فلان تاریخ به این شعبه مجتمع مراجعه کنید.
زمان این روند در کل بین یک تا ۱۰ روز طول می کشد که البته تأخیر آن ممکن است به اشکال در سیستم مخابرات مربوط شود، با این حال چنانچه بعد از دو سه روز پیامکی برای فرد ارسال نشد متقاضی باید با مراجعه به سایت یا دفترخدماتی الکترونیک قضایی موضوع را پیگیری کند.
دریافت اطلاعات شعبه
اطلاع رسانی بر اساس اطلاعاتی است که توسط کارمندان شعبه در سیستم کامپیوتری شعبه ثبت شده است. در صورتی که در ثبت اطلاعات اشتباهی رخ داده باشد، اطلاع رسانی نیز همان را منعکس می کند.
از آنجایی که ممکن است در رسیدگی به یک پرونده قضایی، پرونده از یک شعبه به شعبه دیگری ارسال شود، علاوه بر شماره ۱۶ رقمی پرونده، یک ردیف فرعی نیز تخصیص داده می شود که نشان می دهد این پرونده مربوط به کدام شعبه است.
اولین بار ردیف فرعی یک (۱) به پرونده تخصیص داده می شود و اگر پرونده به شعبه دیگری ارسال شد، ردیف فرعی دو (۲) تخصیص داده می شود.

دفتر خدمات قضایی نازی آباد
نام مسئول دفتر : داود شجاعی
کد دفتر : 93301027
آدرس : یاخچی آباد – خیابان بهمنیار – خیابان آموزگار – پلاک 81
تلفن : 02155531637
مطالب مرتبط :
به اینیستاگرام یا تلگرام ما بپیوندید