advertise-leizer-beauty-ad

عوارض تزریق ژل لب و روش درمان آن

عوارض تزریق ژل لب و روش درمان آن 

امروزه استفاده از ژل لب به یکی از پرمخاطب ترین روش های زیبایی بدل شده است. تزریق ژل لب طبیعی عموما با هدف برجسته کردن و پر کردن لب‌ها صورت می گیرد. با تزریق ژل میتوان لبها و صورت را حجیم نموده و پوست را جوانسازی کرد. در این صورت حجم از دست رفته لب ها که معمولا به مرور زمان اتفاق می افتد، بازگشته و چهره جذابتر می‌شود.

مورد استفاده دیگر تزریق، در رفع چین و چروک‌های اطراف لب می‌باشد. در این روش با پر کردن لب، چین و چروک‌های اطراف که به علت نازک شدن لب‌ها اتفاق افتاده است، برطرف و حالت طبیعی‌تر و جوانتر به این ناحیه صورت هدیه می‌شود. این روش برای افرادی که به صورت ژنتیکی لب‌های نازک و کم حجمی دارند نیز مناسب است.

در این بین باید توجه داشت که همانند انجام هر روش زیبایی دیگری، تزریق ژل لب نیز چنانچه در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک ماهر و باتجربه انجام نشود، عوارض و خطراتی را در پی خواهد داشت.

اگرچه این عوارض عمدتا کوتاه مدت هستند،‌ اما برخی از آن ها ممکن است برای مدت طولانی در صورت فرد باقی بمانند و اثرات منفی بر زیبایی فرد داشته باشند.

در حالت کلی اگر افراد به دلیل تحقیق کم و به علت تمایل به پرداخت هزینه کمتر، اماکن غیر پزشکی مانند آرایشگاه‌ها و یا کلینیک‌های غیر معتبر را انتخاب کنند، ممکن است عوارض جدی‌تری که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود را تجربه کنند:

 حساسیت به ژل :

ممکن است بدن افراد به جنس ژلی که در تزریق فیلر صورت و بدن استفاده می‌شود، حساسیت نشان دهد. در این صورت علائم حساسیت برای مدت طولانی در بدن فرد باقی می‌ماند و به نوعی می‌تواند او را آزار دهد.

ایجاد تورم و کبودی: هر چند که این موارد معمولا به سرعت رفع می‌شوند اما در صورتی که کبودی و خون‌مردگی تا چند روز آینده کمتر نشد، باید به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کرد.

عدم حصول نتیجه دلخواه: در صورتی که تزریق فیلر در مرکز معتبر صورت نگیرد، محل تزریق تا مدت‌های طولانی دچار بدشکلی و کبودی خواهد بود.

آسیب بافتی: در موارد نادر که تزریق توسط فرد ناشی صورت گیرد، به بافت بدن آسیب می رسد.

انسدادهای شریانی و الزام به تخلیه ژل لب:

کم‌تجربگی پزشک یا اپراتور و یا غیر معتبر بودن مرکز می‌تواند باعث انسداد رگ شود.

در عین حال در صورتی که ژل لب، نزدیک به عروق و شریان‌های خونی تزریق گردد، این مساله باعث می‌شود که انسدادهایی را در جریان خون ایجاد کند. در چنین حالتی، پزشک با توجه به سفید یا لکه‌دار شدن پوست، متوجه عدم خون‌رسانی به بخش‌هایی از آن خواهد شد. این مساله، اورژانسی بوده و باید در اسرع زمان، نسبت به تخلیه ژل لب اقدام نمائید .

عفونت: عفونت‌های پنهان، در صورت استفاده از ژل‌های نامناسب و یا تاریخ گذشته ایجاد می‌شود.

عدم توازن و هماهنگی لب ها: به دلیل عدم مهارت اپراتور یا پزشک، حجم دو لب نسبت به هم متفاوت خواهد شد. لازم است بدانیم که در بیشتر موارد، تزریق نامتقارن ژل می‌تواند با انجام تزریقات اصلاحی درمان گردد. اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند که در این حالت، تخلیه ژل لب را انجام دهند.

عوارض تزریق ژل لب و روش درمان
عوارض تزریق ژل لب و روش درمان

ایجاد توده در لب‌ها:

در مواردی این احتمال وجود دارد که برآمدگی‌ها و توده‌هایی را پس از تزریق ژل در لب‌ها حس کنیم. این مساله می‌تواند تا چند هفته پس از انجام تزریق از بین بروند.  اما در صورتی که روند ناپدید شدن آن‌ها طولانی‌تر از حد معمول گردد، پزشکان می‌توانند اقدام به اصلاح یا تخلیه ژل لب نمایند.

ثابت نماندن ژل در جای خود: حرکت کردن ژل در لب عاملی است که منجر به عدم تقارن یک یا هر دو لب می‌شود و ماندگاری کمی در لب‌ها خواهد داشت.

تاثیرات تیندال: 

هرچند که بروز این عارضه بسیار نادر است، اما در مواردی می‌تواند الزام به خارج کردن ژل لب ها را ایجاد نماید. فیلر پوستی یک ژل شفاف است. بنابراین، هنگامی که نور از آن منعکس می‌گردد، آبی رنگ به نظر می‌آید.

تاثیر تیندال باعث می‌شود که بخش‌هایی از لب‌ها که تزریق ژل در آن‌ها صورت گرفته است، خود را به رنگ آبی نشان دهد. این موضوع لازم است که با تخلیه ژل لب درمان شود.

پیشنهاد نازی سرا :‌ انواع مدل های تزریق ژل لب (عروسکی , باربی , نچرال , روسی و …)

انواع روش های تخلیه ژل بعد از تزریق  

به هر تقدیر اگر بعد از تزریق کردن ژل، از نتیجه‌ای که در آن واحد دریافت کرده‌اید راضی نباشید، یا پس از گذشت چند هفته، متوجه شوید که آن تزریق  را دوست ندارید و می‌خواهید لب‌های خود را به حالت قبلی بازگردانید؛ نگران نباشید. اگر با نتیجه درمان خود مشکل دارید، می‌توانید اقدام به تخلیه ژل لب و خارج کردن ژل لب‌ ها نمائید.

تخلیه ژل به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که استفاده از هر یک از این روش‌ها بنا بر به تشخیص پزشک است. این روش‌ها عبارتند از: 

تخلیه ژل با سوزن 

از این روش برای تخلیه ژل‌هایی استفاده می‌شوند که غلظت بسیار کمی دارند. این ژل‌ها به راحتی و با استفاده از سوزن از لب‌ها خارج می‌شوند. در برخی مواقع روی لب‌ها بعد از تزریق، کیست‌هایی ایجاد می‌شود که با استفاده از سوزن می‌توان مایع داخل آن‌ها را خارج کرد.

عوارض تزریق ژل لب و روش درمان
عوارض تزریق ژل لب و روش درمان

تخلیه ژل با سونوگرافی 

اگر کیست و ضایعات ایجاد شده توده مانند و سفت باشند می‌توان با استفاده از یک برش آن را تخلیه کرد. معمولا در این مورد پزشک سعی می‌کند تا با استفاده از سونوگرافی متوجه شود که بهتر است این مایعات از راه دهان خارج شوند یا از راه پوست. این سونوگرافی برای توده‌هایی که در عمق قرار گرفته‌اند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

تخلیه ژل با جراحی 

اگر در تزریق از ژل‌های بادوام و سلیکیونی استفاده کرده باشید، تخلیه آن‌ها به مراتب کار سخت‌تری خواهد بود. به طوری که برای تخلیه ژل باید از روش جراحی استفاده کنید. این عمل نیاز به بی حسی موضعی دارد .. بخیه‌های ناشی از این جراحی به مرور زمان از بین می‌روند.

تخلیه ژل با تزریق آنزیم 

برای از بین بردن ماده تزریقی بسته به شدت عارضه ایجاد شده روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در صورت استفاده از هیاورونیک اسید به عنوان فیلر، می توان با توجه به کوتاه بودن عوارض جانبی ناشی از این ماده، تزریق آنزیم هیالورونیداز را برای درمان انجام داد.

لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که تخلیه ژل لب که از اسید هیالورونیک تهیه نشده باشد، با استفاده از این آنزیم امکان پذیر نخواهد بود.

در صورتی که به دلیل تزریق انواع دیگر فیلرها مثل هیدروژل اکریلیک شاهد بروز گرانولوماهایی که به صورت ندول قابل حس هستند، شدید؛ می‌توان آنها را با تزریق داخل ضایعه کورتیکواستروئیدها و به دنبال آن در صورت بروز عفونت داروهای آنتی بیوتیک و در موارد شدید با جراحی خارج کرد.

مشاهده نتایج و میزان درد تخلیه ژل  

پس از تخلیه ژل، نتیجه نهایی پس از گذشت ۲ الی ۳ روز نمایان می‌شود. هیالورونیداز نمی‌تواند تشخیص دهد که کدام قسمت از تزریق ژل مشکل داشته است، بنابراین تمام آنچه را که تزریق شده است، تخلیه می‌کند. اگر قصد تخلیه ژل لب خود را دارید، نیاز است که به یک پزشک حاذق و متخصص مراجعه کنید تا تزریق آنزیم به درستی انجام شود.

در هنگام تخلیه فیلر لب، پزشک از کرم بی حس کننده، تزریق بی‌حس کننده موضعی و کرم خنک کننده پوست استفاده می‌کند تا هرگونه ناراحتی یا درد را به حد اقل برساند. مانند هر تزریق دیگری، ممکن است کمی قرمزی، تورم، حساسیت و کبودی را تا چند روز بعد از تخلیه ژل لب، تجربه کنید. با این حال چون فیلر لب شما از بین می‌رود و تنش و تورم ناشی از آن از بین می‌رود، شما احساس بهتری خواهید داشت.

اقدامات لازم پیش از تخلیه ژل لب 

مهم‌ترین اقدامی که پیش از تخلیه ژل لب باید انجام دهید، پاک کردن صورت خود پیش از درمان است. بنابراین، بدون هیچ گونه آرایش و با صورت تمیز وارد مطب شوید. بهتر است از مصرف هرگونه داروی غیرضروری از ۵ روز پیش از درمان خودداری کنید.

این داروها می‌توانند شامل آسپیرین، ایبوپروفن، مکمل‌های غذایی از جمله امگا ۶، سیر، ویتامین C، ویتامین E، گینگکوبیلوبا و مواردی از این دست باشند.

در صورت وجود هرگونه عفونت یا زخم‌های آکنه‌ای و بیماری‌هایی از جمله سرماخوردگی، سرفه و گلودرد، از انجام درمان خودداری کنید. در صورتی که برای انجام درمان با استفاده از تزریق هیالورونیداز تجویز شده‌اید. پیش از اقدام به درمان اصلی، لازم است یک تست برای تشخیص عدم آلرژی به آن انجام دهید. در صورتی که علائمی مشاهده نشد، می‌توانید برای درمان اصلی اقدام کنید.

مدت زمان تخلیه ژل لب 

همانطور که گفتیم، تخلیه ژل لب با استفاده از هیالورونیداز، به صورت آنی انجام می‌شود. به این صورت که بلافاصله پس از تزریق، شاهد در هم شکستن بافت‌های ژل که از پیش تزریق شده‌اند خواهیم بود.

تصحیح بیش از حدی که ناشی از در هم شکستن اسید هیالورنیک طبیعی بدن است، به صورت موقتی است و انتظار می‌رود که پس از چند روز بهبود یابد. همچنین که تجزیه فیلرهای پوستی که برای آن اقدام کرده‌اید، به صورت دائمی خواهند بود.

آیا با یک بار تخلیه، ژل تزریقی کاملا از بین میرود؟ 

از بین رفتن ژل تزریق شده بعد از تخلیه کاملا به جنس و نوع آن بستگی دارد. گاهی اوقات برخی از نواحی لب که ژل به آن تزریق شده است، قابل تخلیه نمی‌باشد. در این موارد، مجددا بعد از گذشت سه ماه از تخلیه ژل، پزشک اقدام به تخلیه باقی‌مانده آن خواهد کرد.

مراقبت‌های بعد از درمان 

معمولاً بعد از اقدام برای تخلیه کردن ژل لب، نیازی به مراقبت خاصی نیست و افراد می‌توانند بلافاصله فعالیت‌های عادی زندگی روزمره خود را از سر بگیرند. با این وجود ممکن است در ناحیه لب ها، قرمزی، تورم و کبودی نیز مشاهده گردد. اما همه این علائم به صورت کاملا موقتی بوده و به سرعت از بین خواهد رفت. اما در کل، برای اطمینان از کسب بهترین نتیجه، لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. تا ۱۲ ساعت بعد از درمان، از مواد آرایشی استفاده نکنید. 
  2. تا دو هفته بعد از درمان، از نوشیدن الکل، ورزش‌های شدید، حمام آفتاب و قرارگیری در سرمای شدید خودداری کنید. 
  3. کمپرس سرد می‌تواند در بهبود کبودی بسیار موثر باشد. 
  4. از مصرف آسپیرین تا ۲ روز بعد از درمان خودداری کنید. 

زمان لازم برای تزریق مجدد ژل لب؛ پس از تخلیه  

ممکن است بعد از تخلیه ژل لب، دچار کبودی و قرمز در ناحیه لب شوید. برای تزریق مجدد محدودیتی وجود ندارد، اما توصیه می‌شود صبر کنید تا کبودی و قرمزی از بین رفته و سپس اقدام به تزریق مجدد ژل کنید. صبر کردن در مواردی که لب دارای تورم است، اهمیت زیادی دارد زیرا ساختار لب با تورم کمی به هم می‌ریزد. دقت داشته باشید برای تخلیه ژل لب به متخصصین پلاستیک (برای مشاهده متخصصین پلاستیک نازی آباد کلیک کنید) مراجعه کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با کلیاتی از روش های درمانی حاصل از کاهش اثرات نامطلوب تزریق نامناسب ژل های لب آشنا کنیم. اما آنچه که مهم است این است که بدانید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس چنانچه تصمیم به تزریق فیلر لب و یا تزریق به هر ناحیه از صورت دارید، از ماده تزریقی خود آگاهی کامل داشته باشید.

در این خصوص بهترین کار این است که به بیمار یک برگه ” مشخصات فیلر”  داده شود که در آن نوع فیلر، زمان تزریق و مکان تزریق قید شده است تا در صورت بروز هر نوع عارضه جانبی یا عدم رضایت از ظاهر محل تزریق بتوانید با آنزیم‌ها‌ی حل کننده فیلر خود اقدام به تخلیه و یا حذف ماده تزریقی نمایید.

 برای ورود به صفحه بهترین مرکز تزریق ژل لب در جنوب تهران کلیک کنید.


مطالب مرتبط :

انواع مدل های تزریق ژل لب (عروسکی , باربی , نچرال , روسی و …)

در مورد تزریق ژل لب چه می دانید ؟ اطلاعات کامل از تمامی نکات قبل و بعد از تزریق ژل لب و عوارض و مزایای آن.

بهترین متد جوانسازی پوست صورت با حجم دهی به لب ها

معرفی انواع فناوری لیزر برای رفع موهای زائد و شناخت بهترین دستگاه ها ی لیزر

به اینیستاگرام یا تلگرام ما بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا