advertise-leizer-beauty-ad

مدل موی دخترانه جدید 2023 – 1402 برای انواع فرم صورت چه مدل مویی مناسب است ؟

معرفی بهترین استایل های ترند کوتاهی مو دخترانه و زنانه و بررسی مدل های موی مناسب برای انواع فرم صورت

در این مقاله ما به بررسی لیست چند مدل موی دخترانه جدید سال 2023 – 1402  میپردازیم . با ما همراه باشید تا با جدیدترین و بهترین استایل های کوتاهی مو دخترانه و زنانه امسال که شامل (مدل مو کوتاه دخترانه / مدل مو صاف ، ساده و زیبا / مدل مو حالت دار ، فشن /مدلموی باز / مدل موی بسته با کش مو یا بافته شده / مدل مو چتری و چتری کج / مدل مو خامه ای دخترانه حرارتی ، شکلی / مدل موی آسیایی (چینی ، ژاپنی یا کره ای ) / مدل های شینیون و … ) آشنا شویم .

همچنین در بخش بعدی به بررسی فیلم و عکس از مدل های کوتاهی مو ژورنالی برای مجالس و اماکن مختلف از جمله (مدل موی مجلسی / برای مراسم عروسی و یا خواهر داماد  / مدل مو گنگ مناسب میتینگ های رپ و مهمانی ها / مدل مناسب در مهمانی و جشن تولدت های خانوادگی و یا ملاقات های رسمی / مدل مو مناسب بر روی لباس محلی و … ) میپردازیم .

همچنین در این مقاله ما به بررسی این میپزدازیم که برای انواع فرم صورت چه مدل مویی مناسب است ؟ یعنی بررسی کنیم که چه استیل و مدل مو به( صورت های کشیده / صورت های بیضی / صورت های گرد / صورت های لاغر/ صورت های کوچک / صورت های مربعی / صورت های قلبی و … ) می آید ؟

در ادامه با بیان نکاتی از انتخاب بهترین مدل مو متناسب با استایل و شخصیت شما سعی میکنیم مطلب مفیدی برای دوستداران دنیای مد و زیبایی فراهم کرده باشیم .


برترین مدل های موی سال 2023 – 1402

مدل مو، یکی از مهمترین ملاک هایی است که غالبا برای شناسایی ظاهری افراد استفاده می شود. این موضوع به ویژه در مورد خانم ها که انتخاب گسترده تری برای آرایش موهای خود دارند، بیشتر مشهود است.

با توجه به مدل و نوع آرایش موی افراد، می توان درباره برخی از خصوصیات فردی و علایق آن ها نظر داد و همین موضوع می تواند در جذب و اثرگذاری شخصیتی به نحو قابل ملاحظه ای موثر باشد.

پس فراموش نکنید که برای تاثیرگذاری بیشتر، قبل از هر چیز باید ظاهر خود را با آنچه که می پسندید تطبیق دهید و در این میان شکی نیست که نوع کوتاهی یا بلندی و آرایش موها می تواند بیشترین سهم را داشته باشد.

در این مقاله همچنین با جدیدترین مدل های موی بانوان در سال 2023 آشنا می شوید و می توانید انتخاب مناسب خود را از میان طرح هایی که قرار است امسال ترند شوند، داشته باشید.

با نگاهی به ژورنال های برتر آرایشی این نکته استنباط می شود که آرایشگران در سال 2023 بیشتر به دنبال تجدید مدل های موی متناسب با دهه 70 میلادی هستند. برای امسال چیزی که بیشتر از هر مدل دیگری ترند شده است، چتری های گرد با گوشه های گرد است که در واقع شبیه به یک برش سبک معروف “باب” است که با لایه های ظریف بیشتری همراه است و موهای شما را کمی موج دار نشان می دهد.

سبک باب برای بیشتر موهای کوتاه یا بلند، مجعد، کرلی، صاف یا لخت مناسب است و می تواند انتخاب مناسبی باشد.

این سبک از سال گذشته میلادی ترند شده و امسال هم به قوت خود باقی است.

اگر می خواهید بدانید که آیا امسال هم موی کوتاه روی بورس است؛ با کمال اطمینان می گوییم بله. مدل موهای کوتاه بیش از هر زمان دیگری در سال 2023 مد شده است و تعداد مدل های موی کوتاهی که می توانید امتحان کنید، بی پایان است.

موهای کوتاه برای انواع موها و بافت ها (صاف، مجعد، موج دار، نرم، درشت، ضخیم یا نازک) مناسب است. چه بالای 50 سال داشته باشید و چه بسا اگر هنوز دانشگاه را ترک نکرده‌اید، مدل موی کوتاه می‌تواند تغییرات فوق العاده ای نسبت به موهای بلند، نازک و آسیب‌دیده که بعضا ممکن است بسیار کم پشت به نظر آیند، برایتان به ارمغان آورد.

توجه داشته باشید که مدل موی کوتاه نه تنها شیک است و صورت را کشیده تر می کند، بلکه نگهداری به مراتب ساده تری نیز دارد و مهمترین نکته اینکه کوتاهی مو باعث می شود تا موهای شما سالم بماند. راه های زیادی برای مدل دادن به هر نوع مدل موی کوتاهی چه باب باشد، چه لوب، شگ یا دونات و …، وجود دارد.

مدل های کوتاهی برتر 2023

اگر می‌پرسید کدام ترندهای موهای کوتاه برای سال 2023 شیک تر و امروزی تر هستند؟! به شما پیشنهاد می کنیم که نگاهی به جدیدترین مدل های کوتاهی مو که از ژورنال های معتبر جهانی جمع آوری شده است، بیندازید.

       

آیا امسال هم موی بلند مد است؟

شاید سوال کنید که در میان تنوع زیادی که برای کوتاهی مو در 2023 پیش بینی شده است، آیا هنوز هم موهای بلند مد است؟

در پاسخ به شما باید بگوییم که همانطور که گفتیم امسال موهای کوتاه تا سر شانه بیشتر ترند هستند؛ اما این را هم بدانید که مدل های ساده موی بلند شامل لیر یا مدل های تکه ای به عنوان مدل های کلاسیک ماندگار شناخته می شوند و در هر زمانی که راغب باشید می توانید بدون ترس از دمده بودن این مدل ها، موهای بلند به روز را تجربه کنید.

این مدل های مو به ویژه اگر موهای مجعدی داشته باشید، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

انتخاب رنگ و مدل مو، تنها با سلیقه فردی

اگر شما هم از کسانی هستید که وسواس زیادی بر تطابق رنگ و مدل موهایتان با سن دارید و در مورد انتخاب مدل های جدید شکاک و وسواسی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم تنها بر اساس علاقه شخصی و میزان درکی که از احساسات خود دارید، مدل و رنگ موهایتان را انتخاب کنید.

بدون شک هیچ چیز در زندگی به اندازه رضایت شخصی از انتخاب فردی مهم نیست و بر همین اساس کسی نمی تواند ملاک زیبایی شما را برایتان مشخص کند.

البته توصیه می کنیم در مورد انتخاب رنگ و مدل موهایتان، به ظاهر فردی خود نیز توجه کنید. درک واقعی از نوع فرم چهره و میزان کشیدگی یا گرد بودن صورت به همراه دارا بودن گردن کوتاه یا بلند می تواند تا حدود زیادی در انتخاب آرایش موهایتان موثر باشد.

بنابراین فارغ از سنتان، می توانید از مدل های کلاسیکی چون لیر یا شاگ و … یا مدل های جدید و امروزی به صورت گسترده ای استفاده کنید.

 در نهایت اگر می خواهید یک ترکیب موفق مو را بر روی چهره خود امتحان کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که با درک واقعیت فرم چهره خود، سعی کنید تا سلبریتی ها و اشخاص مهمی را با شرایط مشابه خودتان پیدا کنید. سلبریتی ها معمولا از ترکیب های مد روز در آرایش خود (به ویژه موها) استفاده می کنند و شما با پیدا کردن یک نمونه مشابه (به ویژه در فرم صورت و گردن) خود می توانید به طور تقریبی ترکیب رنگ ها و مدل های مختلف بر روی چهره خود را بسنجید.

انتخاب رنگ مو، بر مبنای رنگ پوست

در اینجا یک توصیه کاربردی هم برای انتخاب رنگ موی موردنظرتان داریم. بهتر است رنگ موی خود را بر مبنای رنگ پوستتان انتخاب کنید.

این موضوع حتی می تواند بر انتخاب مدل موی شما هم موثر باشد.

اگر رنگ پوست روشن، صورتی و گچی دارید، می توانید از هر دو طیف موهای تیره و روشن استفاده کنید. اما اگر رنگ پوست شما تم طلایی، سبزه، تیره و شکلاتی دارد، پیشنهاد ما برای شما استفاده از رنگ های تیره تر و هماهنگ با پوستتان است.

البته بسیاری از افراد رنگ مو را فارغ از موارد زیبایی شناسی و تنها برای جلب توجه بیشتر انجام می دهند که اگر از دسته این افراد هستید، قطعا انتخاب آزادانه تری خواهید داشت.

برای اطمینان از رنگ پوستتان به شما پیشنهاد می کنیم نگاهی به قسمت درونی مچ دست خود بیندازید. روی مچ دست شما بهترین قسمت برای اطلاع از رنگ پوستتان است.

اگر رنگ پوست شفافی دارید و رگ هایتان از زیر پوست دیده می شود، احتمالا رنگ پوست شما در طیف روشن است.

رنگ رگ ها نیز می تواند ملاک عمل خوبی برای انتخاب رنگ پوستتان باشد. اگر رنگ رگهایتان بنفش یا آبی است، احتمالا بدین معناست که شما سفیدپوست هستید و اگر رنگ رگ هایتان بیشتر به سبز نزدیک است، به احتمال زیاد در طیف پوستی تیره تر قرار می گیرید.

البته شما  می توانید فارغ از هرگونه رنگ پوستی، تن موهای خود را از میان تکنیک های مختلف سایه زنی چون بالیاژ، آمبره یا سامبره انتخاب کنید و به یک ترکیب امیدبخش دست یابید.


مدل موی دخترانه جدید 1400 – 2022

1) مدل های موی کوتاه دخترانه جدید 1401 – 2022

یکی از انواع مدل هایی که می تواند برای دخترخانم های جوان تا خانم های مسن مناسب باشد، مدل مو کوتاه است. انواع مدل موی زیبا وجود دارد که می توانید با توجه به سلیقه و فرم صورت خود انتخاب کنید.به عنوان مثال، مدل مو برای موهای صاف، ویو، مجعد یا حتی انواع مدل موی فر کوتاه می تواند ایده بسیار مناسبی برای یک تغییر چشمگیر در ظاهر شما باشد.

یکی از جذاب ترین مدل موهای 2022
یکی از جذاب ترین مدل موهای 2022

مدل های کوتاه 2022 این امکان را به افراد با هر سلیقه ای می دهد، که در کوتاهی مو تنوع را احساس کنند. اکثر مدل‌های کوتاهی مو را اصولا برای فصول گرم در نظر می گیرند؛ اما کوتاهی مو برای هر فصلی و هر اندازه مویی در حال حاضر قابل ارائه است.

مدل های موی کوتاه دخترانه
مدل های موی کوتاه دخترانه

مدل مو کوتاه مناسب گردن کوتاه

اگر به دنبال بیشتر نشان دادن طول گردن خود هستید، مدل موی باب کوتاه زاویه‌دار، مناسب شما است. در این مدل، با کوتاه کردن موهای پشت گردن بیش از موهای جلو صورتتان؛ و زاویه‌دار کردن آن به سمت جلو، طول گردن شما، بیش از آنچه که هست، نشان داده می‌شود.این مدل، از جمله مدل‌های موهای کوتاه مد شده در سال 2022 است.

مدل های موی کوتاه دخترانه
مدل های موی کوتاه دخترانه

اگر میخواهید جوان‌تر نشان دادن خودتان هستید؛ مدل موی کوتاه پیکسی لایه‌ای می‌تواند برای شما معجزه کند. با این مدل کوتاهی مو، چهره شما در مرکز توجه قرار می‌گیرد.

مدل مو مناسب موهای فر2022
مدل مو مناسب موهای فر2022

انتخاب مدل موی فر کوتاه کار نسبتا دشوار و ریسک پذیری بوده؛ بنابراین بهتر است در انتخاب مدل موی کوتاه برای موهای فر حساسیت لازم را به خرج دهید، تا چهره‌ای جذاب و متفاوت پیدا کنید. موهای فر و مجعد به دلیل حالتی که دارند، هر مدل مویی را پوشش نمی‌دهند. بنابراین باید مدلی انتخاب شود، که علاوه بر حفظ حالت مو، زیبایی آن نیز بیشتر شود.

مدل بلانت ترند 2022
مدل بلانت ترند 2022

مو کوتاه مناسب صورت بیضی شکل

مدل مو باب که به برش بلانت نیز معروف است یک نمونه‌ی جذاب ساده مدل مو با انواع گوناگونی است . این مدل برای خانم‌ها در رده سنی مختلف انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می‌رود. معمولا این مدل به کوتاه و صاف استفاده می‌شود . کسانی که فرم صورتشان به شکل بیضی، کشیده و گونه‌های صاف دارند با خیال راحت از این مدل استفاده کنند.

مدل موی کوتاه دخترانه 1400
مدل موی کوتاه دخترانه 1400

اما اگر گردن کوتاهی دارید مدل موی خیلی کوتاه برای شما بسیار مناسب خواهد بود. چراکه میزان بیشتری از گردن شما مشخص خواهد شد و این به زیبایی شما بیشتر کمک خواهد کرد.

مدل موی کوتاه دخترانه 1400
مدل موی کوتاه دخترانه 1400

در مدل های مو برای صورت کشیده باید کمی از قسمت جلوی مو بر روی پیشانی قرار بگیرد، تا کمی از پیشانی را بپوشاند . برای افرادی که گردن بلندی دارند ، بهتر است مدل‌های اسپرت انتخاب شود؛ چرا که بلند پشت مو، به نسبت مدل‌های دیگر بلندتر است. در صورتی که گردن کوتاه‌تری دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم از مدل‌های باب استفاده کنید.


2) مدل های موی بلند دخترانه  جدید 1401 – 2022

اغلب خانم ها تمایل دارند موهایشان را بلند نگه دارند و اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید بهتر است به موهای بلندتان به کمک مدل موی خرد فرم و حالت دهید. همچنین می توانید موهایتان را به شکل صاف کوتاه کنید که در این صورت نیز زیبایی و جذابیت ظاهری تان تکمیل می شود.

مدل موی بلند دخترانه 1400
مدل موی بلند دخترانه 1400

مدل موی بلند در انواع مدل های متنوع موجود می باشد و اگر شما تمایل دارید ظاهری جذاب تر داشته باشید بهتر است مدل موی خود را با توجه به جنس موها ، فرم صورت و سایر ویژگی های ظاهری تان انتخاب نمایید.

توجه داشته باشید که موهای بلند نیاز به مراقبت بیشتری دارند بنابراین بهتر است شما برای تقویت موهایتان از محصولات مراقبت از مو استفاده نمایید همچنین برای اینکه موهایتان موخوره نگیرند . باید هر چند وقت یک بار قسمت پایین موهای خود را کوتاه نمایید. در صورت تمایل می توانید برای جلوگیری از ایجاد موخوره در موی بلند موهایتان را به کمک مدل های ساده بافت مو ، موهایتان را ببافید.

مدل موی بلند دخترانه 1400
مدل موی بلند دخترانه 1400
مدل موی بلند دخترانه 1400
مدل موی بلند دخترانه 1400

مدل موهای ترند سال ۲۰۲۱

ترند مویی که بازگشت دارد

مدل باب اگر چه قدیمی است اما هنوز هم از مدل‌های پرتقاضا و پرطرفدار است. مدل باب به مدل کوتاهی می‌گویند که اندازه‌ی موها کوتاه و حدود زیر گوش است. این کوتاهی از گردن فاصله زیادی دارد و بالای فک قرار می‌گیرد. این مدل سال‌هاست که از ترندهای مو است اما گویا خیال ندارد به این زودی میدان را واگذار کند. اگر موهای شما صاف و یا فردار است به هرحال این مدل برای آن مناسب است. اگر موهای شما مدل باب است می‌توانید به جای این ‌که از اتو استفاده کنید، موهایتان را ویو کرده و مدل جدیدی برای آن بسازید. روش دیگری که می‌تواند روی مدل موی باب امتحان کنید ایجاد یک بافت زیبا است. با اسپری مو مدل موی خود را تثبیت کنید.

مدل موی باب ترند 2021
مدل موی باب

مدل موی شگی

شما با مدل موی شگی می‌توانید هم چتری داشته باشید و هم موهای جلوی سرتان اندازه‌ی بقیه‌ی موهایتان باشد. یکی از مدل‌های جذاب برای مدل موی شگی این است که آن را فر و یا مواج کنید. مدل فر موهای شگی هم طرفدار زیادی دارد و هم زیباییش چشم‌نواز است.

مدل موی شگی ترند 2021
     مدل موی شگی 

مدل موی حجیم به سبک آفریقایی ترند موی ۲۰۲۱

وقتی صحبت از مدل موی آفروس می‌شود، در سال ۲۰۲۱ یعنی هرچه این مدل حجیم‌تر دور سر را بگیرد بهتر است. اگر مدل موی شما فر حجیم و یا وز است در سال ۲۰۲۱ زیاد هم نباید خود را نگران نگهداری آن کنید. زیرا این مدل هرچه پرتر باشد برای امسال ترندی است. پس با همه‌ی دستگاه‌های خشک‌کننده و حالت دهنده مو خداحافظی کنید و نگران موخوره موهای خود هم نباشید.

چتری‌های خود را در سال ۲۰۲۱ به یک طرف شانه کنید

در سال ۲۰۲۱ از مدل چتری‌هایی که ترند است مدل یک طرفه آن است. در سال ۲۰۰۰ این مدل ترند بود و تعداد زیادی هم طرفدار داشت. حالا با گذشت چندین سال بازهم این مدل چتری به عنوان ترند مدل موی سال ۲۰۲۱ شناخته شده است. البته تفاوت آن با مدل چتری گذشته در بلندتر بودن آن است. این مدل با کمی ناصافی در پایین آن به نظر زیباتر می‌آید. این مدل می‌تواند یک ظاهر زیبا و کژوال را برای شما درست کند.

در سال ۲۰۲۱ با موهای طبیعی خود زندگی کنید

ووگ vogue در نمایش بهار ۲۰۲۱ این مژده را به زنان داد که می‌توانند امسال موهای طبیعی خود را داشته باشند. یعنی شما می‌توانید با خیال آسوده به موهای خود اجازه دهید به سادگی و بدون دخالت هرگونه وسیله‌ای خشک شوند و حالت طبیعی خود را داشته باشند. سال ۲۰۲۰ به همه‌ی ما یاد داد سلامتی و خوشبختی مهم‌ترین اتفاق برای هر کسی است. مدل ریختن مو در صورت شما، مدل ایستادن مو پشت سر شما از مواردی است که زیاد هم اهمیت ندارد. مردم در سال ۲۰۲۰ این فرصت را داشتند تا به روح و زیبایی‌های درون خود بپردازند.

موضوع قابل تأمل این است زنان می‌خواهند مدت زمانی را که در خانه سپری می‌کنند راحت باشند و خود را درگیر مدل‌های خاص نکنند. به همین علت طبیعی بودن هم از ترندهای ۲۰۲۱ است.

ترند The Queen’s Gambit

اگر به دنبال یک مدل موی اصیل هستید که دهه‌ها از قدمت آن بگذرد بهترین پیشنهاد مدل موی Beth در مینی سریال The Queen,s Gambit است. دانیل پارکر Daniel Parker طراح مدل مو و آرایش این مینی سریال می‌گوید که تلاش زیادی برای انتخاب این مدل مو کرده است. مدلی که او انتخاب کرده است در دهه‌های ۴۰ تا ۶۰ دیده شده و مورد استفاده خانم‌ها بوده است. مدل‌های زیادی مورد بررسی قرار گرفت تا در آخر این مدل برگزیده شد. بث در طول داستان مدل‌های زیادی را روی موهای خود داشت اما این مدل اصلی بود؛ موهای قرمز روشن کمی بالای شانه با یک فر موقتی به سبک قدیمی.

مدل موهای بث از زمان کودکی تا بزرگسالی همین مدل بود. او نمونه‌ای از یک زن قوی بود و زنان این دوره هم نیاز به قوی بودن دارند. به همین دلیل زنان مدل و سبک کسانی که حتی در داستان‌ها هم قوی هستند را انتخاب می‌کنند.

مدل موی مینی سریال The Queen’s Gambit

مدل‌هایی که بیان کردیم تنها مدل موهای ترند سال ۲۰۲۱ نبودند اما مهم‌ترین‌های آن بودند. در کنار این مدل‌ها شما مدل موهای بلند یک دست به سبک دهه ۷۰، مدل موهای کوتاه شده تا سرشانه و چتری‌هایی که دو طرف صورت را می‌گیرند را هم اضافه کنید.


مطالب مرتبط :

به اینیستاگرام یا تلگرام ما بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا