advertise-leizer-beauty-ad

آموزشگاه های خزانه تهران

فهرست مطالب

آموزشگاه های خزانه

در این مطلب سعی کرده ایم تا با جمع آوری اطلاعات آموزشگاه های خزانه شامل (مدارس دولتی و غیر دولتی،آموزشگاه های فنی حرفه ای، کارگاه های آموزشی، آموزشگاه های زبان های خارجه، نقاشی، موسیقی، کنکور پیشرفته و …) که مشتمل بر امکانات به روز و عامه پسند است، بهترین مراکز آموزشی در جنوب تهران (محله خزانه) را به شما معرفی کنیم.

روش جمع آوری اطلاعات آموزشگاه های خزانه

متخصصان و تیم حرفه ای نازی سرا همواره در تلاش است تا با جمع آوری اطلاعات از بستر اینترنت و یا مراجه حضوری به اماکن مختلف نظیر آموزشگاها، بهترین مراکز آموزشی خزانه را به شما عزیزان بشناساند. این کار همانطور که گفته شد، توسط مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است؛ پس شما می توانید با خیال راحت به لیست تفضیلی ما مراجعه کرده و نیازهای خود را رفع کنید.

اگر صاحب یکی از آموزشگاه های محله خزانه هستید…

اگر شما هم صاحب آموزشگاهی در محله خزانه هستید، می توانید به نحو موثری کسب و کار خود را معرفی کنید. برای این منظور از بخش (تماس با ما) برای ما پیام بگذارید و یا با شماره های اعلام شده تماس بگیرید. همکاران ما با عکاسی اختصاصی از محل شما و کسب اطلاعات تکمیلی، مشخصات کامل شما را به این مجموعه اضافه خواهند کرد.

انواع آموزشگاه ها

برای شروع کار اجازه بدهید تعریفی از مفهوم آموزشگاه داشته باشیم. آموزشگاه در نظر عده ای به معنای جایی برای آموزش دیدن و آموزش دادن است که می توان در آن در زمینه های مختلف، دانش و مهارت لازم را آموخت. با این و جود، همگام با توسعه تکنولوژی و پیشرفت فناوری این معنا تعاریف گسترده تری را به خود گرفته است و امروز از یک بحث مستقل موارد یادگیری آنلاین، و موسسات آموزشی مجازی و غیره را نیز در برگرفته است.

در مجموع می توان گفت دو نوع آموزشگاه وجود دارد:

  • آموزشگاه حقیقی: مانند آموزشگاه های موسیقی، ورزشی، فنی و حرفه‌ای، زبان های خارجی، آشپزی، علوم رایانه و آموزشگاه تعلیم رانندگی
  • آموزشگاه مجازی: که به آموزشگاه‌هایی گفته می شود که وجود خارجی ندارند و برای ارتباط با مخاطب خود از فناوری های روز نظیر اینترنت و رایانه، کتاب های الکترونیک، آموزش های اینترنتی و… استفاده می کنند. امروزه آموزشگاه‌های مجازی به دلیل کم هزینه تر بودن، محبوبیت بیشتری در بین ملت‌های مختلف کسب کرده اند.

در ادامه این مقاله به مفهوم و تعریف این مقوله می پردازیم و انواع آموزشگاه ها را به شما معرفی کرده و توضیحاتی در مورد نحوه عملکرد و نوع مهارت هایی که می توان در این مکان ها آموخت (چه به صورت مجازی و چه حضوری) را مورد بررسی قرار دهیم.

مراکز آموزشی مراکز آموزشی

مرکز آموزشی و آموزشگاه چیست؟

همانطور که گفته شد، آموزشگاه به معنای محلی برای آموزش است، که افراد در زمینه های مختلف مهارت های لازم را در رشته و یا زمینه ای خاص به دست می آورند.
امروزه آموزشگاه یک دانشگاه آنلاین برای به دست آوردن مهارت های لازم در زمینه تصاحب کسب و کارهاست که شامل یادگیری های ویژه و آموزش های آنلاین و حضوری می باشد.
این یادگیری و آموزش ها موارد گسترده ای را شامل می شود و هر آموزشگاه با توجه به نیاز و سطح مهارت هنرجو در آن زمینه اقدام به آموزش حرفه ای خاص می کنند.

نکات اساسی این است که قبل از آنکه هر دانش آموز و کارآموزی قصد رفتن به آموزشگاه را داشته باشد، باید نسبت به آموزش هدف و انگیزه داشته باشد. مثلا اکثر دانش آموزان برای آنکه در درس های خود پیشرفت کنند، از محل و یا موسسه آموزشی در زمینه تحصیلی خود برای رشد تحصیلی استفاده می کنند.
در عین حال عده ای از افراد نیز برای آنکه در رشته و مهارت خاصی متبحر شده و بتوانند وارد بازار کار شوند و یا هنری را بیاموزند، در آموزشگاه هایی که با این هدف هماهنگ بوده و مرتبط با رشته و سطح مهارتی آنان باشد، ثبت نام می کنند.
بنابراین قبل از رفتن به هر آموزشگاهی باید هدف مشخصی داشته باشید؛ هدفی که با کسب مهارت در آن بتوانید انگیزه خود را دو چندان نموده و در رشته مورد نظرتان پیشرفت کنید.

واکاوی اهداف رفتن به آموزشگاه

اانواع مختلفی از اهداف برای رفتن به آموزشگاه و یا موسسه آموزشی وجود دارد که بسته به نوع افراد متفاوت بوده و می تواند آنها را نسبت به ثبت نام و رفتن به آموزشگاه از هم متمایز کند. به عنوان مثال برخی افراد فکر می کنند که گذراندن روز با هدف تامین نیازهای روزمره مانند استراحت و رفع گرسنگی و غیره ، اهداف اصلی رفتن به آموزشگاه و کسب مهارت جدید را شامل می شود؛‌در صورتی که برای رسیدن به هدفی خاص در گام اول باید برنامه ریزی دقیقی داشت. در واقع هدف یعنی قرار دادن مقصدی که در مسیر، نیاز به تلاش و برنامه ریزی برای رسیدن به آن باشد.

انواع مدرک در آموزشگاه های رسمی

مدارکی که در اموزشگاه های رسمی برای فراغت از مهارت آموزی و یا کسب هنر و یا هر رشته آموزشی ارائه می شود، تحت نظر اداره فنی و حرفه  ای کشور است. این مدارک به سه دسته مدارک رسمی، مورد تایید و مدارک گذر مهارتی تقسیم بندی می شوند.

مدارک رسمی فنی و حرفه ای

مدارک رسمی فنی و حرفه ای از طریق سازمان فنی و حرفه ای و به صورت بین المللی ارائه می شود. بدین معنی که این مدارک در بیشتر نقاط دنیا دارای اعتبار است و مهارت آموز می تواند به وسیله آن وارد شغلی مرتبط با آن مهارت گردد.
درگام نخست، مهارت آموز برای دریافت این مهارت باید بعد از گذراندن دوره های مهارت آموزی در یکی از آموزشگاه های فنی و حرفه ای، به صورت الکترونیکی در آزمون های هماهنگ با تاریخ سازمان فنی و حرفه ای شرکت کرده و بعد از کسب موفقیت در آزمون، مدرک مربوط به آن مهارت را از سایت رسمی این سازمان دریافت کند.
لازم به ذکر است که مدرک قابل استعلام از سازمان فنی و حرفه ای به دلیل کد شغلی خاص خود در 186 کشور دنیا رسمی است و افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، می توانند با دارا بودن این مدرک در هر جای دنیا برای خود شغلی داشته باشند. همینطور کاراموز می تواند با در دست داشتن این مدرک از تسهیلات بانکی قابل ارائه، برای راه اندازی کسب و کار خود استفاده کند.
توجه داشته باشید که روند اخذ مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای به دلیل بعضی ضوابط سازمان و همچنین وجود دو ازمون تئوری و عملی (که هر کدام در زمان های خاصی برگزار می شود) ممکن است کمی طولانی شود.

مراکز آموزشی مراکز آموزشی

مدارک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای

این مدارک از آموزشگاه های آزاد تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای به مهارت آموزان ارائه می شود. از همین روی لازم است تا نام، مهر و امضای مدیر موسسه آموزش آزاد همیشه در کنار مهر سازمان فنی و حرفه ای بر روی مدارک درج و به مهارت آموز اعطا گردد؛‌این در حالی است که در مدارک رسمی نام هیچ سازمان و یا موسسه ی شخصی بر روی مدارک ثبت نمی شود.
از دیگر مشخصات و تفاوت های مدارک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای با مدارک رسمی؛ غیر قابل ترجمه و استعلام گیری این مدارک است. به همین علت، این مدارک فاقد اعتبار بین المللی هستند.
از سوی دیگر، پیگیری و اخذ مدارک مورد تایید بر خلاف مدارک رسمی مدت زمان کوتاهتری می طلبد (حداکثر دو هفته). مدارک مورد تایید همچنین شامل دریافت تسهیلات بانکی نمی شود و برای اخذ وام باید، مدرک مورد تایید به صورت مدرک رسمی رسیده و با گذراندن آزمون در سازمان فنی و حرفه ای کسب شود.

ارائه مدارک گذر مهارتی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای خزانه

مدارک گذر مهارتی تنها در شرایط خاصی نظیر حضور در همایش، سمینار و نمایشگاه (به مدت حداقل دو ساعت) اعطا یم شود و با عنوان آموزش های کپسولی (قابل ارائه از طرف آموزشگاه های ازاد)، صادر می شود.
این مدارک همانند مدارک مورد تایید، فاقد اعتبار رسمی بوده و مشخصات همان مدارک را دارد. لازم است که یادآوری شود در مورد اخذ مدرک گذر مهارتی نباید هیچ گونه وجه نقد و یا هزینه ای از طرف مهارت آموز و یا دانشجو دریافت شود.

در صورت تمایل به دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران، می توانید به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید.

ارزش و اعتبار مدرک فنی و حرفه ای بسیار بالا است . این مدرک یک مدرک بین المللی بوده و در تمامی کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار ILO  هستند، معتبر است.

افراد با در دست داشتن این مدرک می توانند در کشورهای عضو سازمان جهانی کار مشغول به کار شوند . همچنین این مدرک قابل ترجمه بوده و افراد می توانند برای مهاجرت این مدرک را ترجمه کنند.

توجه داشته باشید که همه کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه، عضو ILO (سازمان جهانی کار) هستند؛ در حال حاضر این مدرک در بیش از ۷۰ کشور جهان معتبر است.

  • مدرک IELTS
  • مدرک TOEFL
  • آزمون TOLIMO
  • آزمون MCHE
  • آزمون کمبریج
  • آزمون اینترنتی تافل (IBT)
  • آزمون کاغذی (PBT)
امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا