advertise-leizer-beauty-ad

آموزشگاه های شهر ری تهران

فهرست مطالب

معرفی آموزشگاه های شهر ری

در این مطلب برآنیم تا با جمع آوری اطلاعات آموزشگاه های شهر ری که مدارس دولتی و غیر دولتی ،آموزشگاه های فنی حرفه ای، کارگاه های آموزشی، آموزشگاه های زبان، نقاشی، موسیقی، کنکور پیشرفته و … را در برمی گیرد، مجموعه ای از به روزترین و با کیفیت ترین ها را در اختیارتان قرار دهیم و بهترین مراکز آموزشی در جنوب تهران (محله شهر ری) را به شما عزیزان معرفی کنیم.

از بخش زیر می توانید نوع آموزشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و تمامی اطلاعات لازم را بدست آورید :

اطلاعات آموزشگاه های شهر ری را چگونه جمع‌آوری می کنیم ؟

ما سعی داریم تا اطلاعات جامعی را از طریق وب سایت های اطلاعاتی اینترنت و بخشی دیگر را نیز با مراجعه حضوری به آموزشگاها و گفت و گو با مهارت جویان مختلف کسب کنیم و در اختیار شما قرار دهیم. تمامی این اقدامات از سوی مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است.

اگر شماهم صاحب آموزشگاهی در محله شهر ری هستید…

اگر شما هم صاحب یک آموزشگاه در محله شهر ری هستید یا دغدغه آموزش به علاقمندان را در سر می پرورانید، می توانید از بخش (تماس با ما) برایمان پیام بگذارید و یا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید. همکاران ما در کنار شما خواهند بود و با عکاسی اختصاصی از محل شما اطلاعات شما را به این مجموعه ارزشمند اضافه خواهند کرد.

انواع آموزشگاه ها

از نظر طبقه بندی کلی دو نوع آموزشگاه وجود دارد:

  • آموزشگاه حقیقی: آموزشگاه هایی همچون موسیقی، ورزشی، فنی و حرفه‌ای، زبان های خارجی، آشپزی، علوم رایانه و تعلیم رانندگی در این دسته بندی قرار می گیرند.
  • آموزشگاه مجازی: آموزشگاه‌هایی که وجود خارجی ندارند و برای ارتباط با مخاطب خود را ملزم به استفاده از فناوری می‌کنند؛ مانند اینترنت و رایانه، کتاب های الکترونیک، آموزش های اینترنتی و… . امروزه آموزشگاه‌های مجازی به دلیل هزینه کم و کاهش زمان پرت برای طی مسیر، محبوبیت بالایی در میان مردم یافته اند.

حال می توان به تعریفی از آموزشگاه پرداخت. آموزشگاه در نظر عده ای از مردم صرفا به معنای مکانی برای آموزش دادن است و در مجموع محل یادگیری را تداعی می کند. با این وجود با توسعه تکنولوژی و پیشرفت فناوری این معنا تعاریف گسترده تری را به خود گرفته است و شامل موارد یادگیری آنلاین و تعریف نامحدودی از موسسات آموزشی مجازی و غیره نیز می شود.
در این مقاله قصد داریم تا به مفهوم و تعریف این مقوله بپردازیم و انواع آموزشگاه ها را به شما معرفی کنیم. همچنین توضیحاتی در مورد نحوه عملکرد و نوع مهارت هایی که می توان در این مکان ها به صورت مجازی و  حضوری آموخت را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مراکز آموزشی مراکز آموزشی

تعریف دیگری برای مرکز آموزشی و آموزشگاه

همانطور که گفتیم آموزشگاه به معنی محلی برای آموزش افراد مختلف است و در آن افراد قادر خواهند بود تا در زمینه های مختلف مهارت های لازم را در رشته و یا زمینه ای خاص به دست آورند.
به طور کلی می توان گفت امروزه آموزشگاه یک دانشگاه آنلاین برای به دست آوردن مهارت های مورد نیاز برای کسب و کار ها بوده و می تواند شامل یادگیری های ویژه و آموزش های آنلاین و حضوری باشد.
این یادگیری و آموزش ها  موارد گسترده ای را در برمی گیرد و مقدمه ای است تا آموزشگاه ها با توجه به نیاز و سطح مهارت هنرجو در آن زمینه اقدام به آموزش کنند.

پیش شرط لازم برای ورود هر دانش آموز و کارآموز به آموزشگاه، هدف و انگیزه ای است که باید نسبت به آموزش رشته ای خاص داشته باشد. بیشتر دانشجویان برای آنکه بتوانند در درس های خود پیشرفت کنند، به موسسات آموزشی تحصیلی روی می آورند.
عده ای از افراد نیز برای آنکه بتوانند در رشته و مهارت خاصی متبحر شده و شرایط لازم برای ورود به بازار کار را به دست آورند، در آموزشگاه موردنظر خود ثبت نام می کنند.
بنابراین قبل از رفتن به هر آموزشگاهی باید هدف مشخصی داشته باشید که با کسب مهارت در آن بتوانید انگیزه خود را دو چندان نموده و در رشته مورد نظرتان نیز پیشرفت کنید.
از سوی دیگر با شروع به یادگیری مهارت، علاوه بر آنکه می توان به اهداف مادی دست یافت به دیگر اهداف معنوی که همان رسیدن به جایگاه بالاتر است، نیز می توان نائل شد.

هدف از ثبت نام در آموزشگاه

انواع متفاوتی از اهداف برای رفتن به آموزشگاه و یا موسسه آموزشی وجود دارد که می تواند آنها را نسبت به ثبت نام و رفتن به آموزشگاه از هم متمایز کند. در ادامه به بررسی گروه های فردی که با توجه به این اهداف تقسیم بندی می شوند، می پردازیم.
شکی نیست که گذراندن روز با هدف تامین نیازهای روزمره ای همچون استراحت و رفع گرسنگی و غیره جزو اهداف اصلی رفتن به آموزشگاه است. از سوی دیگر برای رسیدن به هدف لازم است تا برنامه ریزی دقیقی داشت. در واقع هدف یعنی قرار دادن مقصدی که در مسیر، نیاز به تلاش و برنامه ریزی برای رسیدن به آن باشد.

انواع مدارک آموزشگاهی

تمامی مدارک معتبری که در اموزشگاه ها برای مهارت آموزی و یا کسب هنر و یا هر رشته آموزشی ارائه می شود، تحت نظر اداره فنی و حرفه  ای کشور است. این مدارک به سه دسته کلی مدارک رسمی، مورد تایید و مدارک گذر مهارتی تقسیم بندی می شوند.

مدارک رسمی فنی و حرفه ای

این مدارک از سوی سازمان فنی و حرفه ای و به صورت بین المللی ارائه می شود. بدین معنا که مدرک رسمی فنی و حرفه ای مهارت آموز در 146 کشور مختلف دنیا دارای اعتبار است و مهارت آموز می تواند به وسیله آن وارد شغلی مرتبط با آن مهارت گردد.
مهارت آموز برای دریافت مهارت باید بعد از گذراندن دوره های مهارت آموزی در هر یک از آموزشگاه های فنی و حرفه ای، به صورت الکترونیکی در آزمون های هماهنگ با تاریخ سازمان فنی و حرفه ای در آزمون شرکت کرده و بعد از کسب نمره قبولی و موفقیت در آزمون، مدرک مربوط به آن مهارت را به وسیله تاریخ تعیین شده از سایت رسمی این سازمان استعلام گرفته و دریافت کند.
قابل ذکر است که مدرک قابل استعلام از سازمان فنی و حرفه ای به دلیل کد شغلی در 186 کشور دنیا رسمی بوده و افرادی که قصد مهاجرت از کشور برای کسب و کاررا دارند، می توانند با این مدرک در هر جای دنیا برای خود شغل مناسبی داشته باشند. همینطور کاراموز می تواند با مدرک فنی و حرفه ای از تسهیلات بانکی برای ایجاد و راه اندازی کسب و کار خود نیز استفاده کند.
البته روند اخذ مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای به دلیل بعضی ضوابط  سازمان و همچنین وجود دو ازمون تئوری و عملی که هر کدام در زمان های خاص خود برگزار می شود ممکن است کمی به درازا بکشد.

مراکز آموزشی مراکز آموزشی

مدارک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای

این مدارک از سوی آموزشگاه های آزادی که تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای قرار دارند، به مهارت آموزان ارائه می شود. به همین علت باید حتما نام و مهر و امضای مدیر موسسه آموزش آزاد همیشه در کنار نام سازمان فنی و حرفه ای بر روی مدارک درج شده باشد. در صورتی که در مدارک رسمی نام هیچ سازمان و یا موسسه شخصی بر روی مدارک ثبت نمی شود.
از دیگر مشخصات و تفاوت های مدارک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای با دیگر مدارک رسمی، غیر قابل ترجمه بودن و امکان استعلام گیری از آن است. به همین علت این مدارک فاقد اعتبار بین المللی هستند.
از سوی دیگر، پیگیری و اخذ مدارک مورد تایید بر خلاف مدارک رسمی مدت زمان کوتاهتری می طلبد (حداکثر دو هفته). مدارک مورد تایید همچنین شامل دریافت تسهیلات بانکی نمی شود و برای اخذ وام لازم است تا مدرک مورد تایید به صورت مدرک رسمی و با از سر گذراندن آزمون در سازمان فنی و حرفه ای کسب شود.

مدارک گذر مهارتی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای شهر ری

از دیگر مدارک آموزشگاهی می توان از مدارک گذر مهارتی نام برد که فقط در شرایط خاصی نظیر برگزاری همایش، سمینار و نمایشگاه هایی که حداقل به مدت دو ساعت برگزار می شود، به مخاطبان ارائه می شود و جهت آموزش های کپسولی که از طرف آموزشگاه های ازاد ارائه شده، صادر می شود.
این مدارک همانند مدارک مورد تایید فاقد اعتبار رسمی است و مشخصات همان مدارک را دارد. لازم است که یادآوری شود در مورد اخذ مدرک گذر مهارتی نباید هیچ گونه وجه نقد و یا هزینه ای از طرف مهارت آموز و یا دانشجو پرداخت شود.

برای دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران می توانید به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید.

ارزش و اعتبار مدرک فنی و حرفه ای بسیار بالا است . این مدرک یک مدرک بین المللی بوده و در تمامی کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار ILO  هستند، معتبر است.

افراد با در دست داشتن این مدرک می توانند در کشورهای عضو سازمان جهانی کار مشغول به کار شوند . همچنین این مدرک قابل ترجمه بوده و افراد می توانند برای مهاجرت این مدرک را ترجمه کنند.

توجه داشته باشید که همه کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه، عضو ILO (سازمان جهانی کار) هستند؛ در حال حاضر این مدرک در بیش از ۷۰ کشور جهان معتبر است.

  • مدرک IELTS
  • مدرک TOEFL
  • آزمون TOLIMO
  • آزمون MCHE
  • آزمون کمبریج
  • آزمون اینترنتی تافل (IBT)
  • آزمون کاغذی (PBT)
 
امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا