advertise-leizer-beauty-ad

آموزشگاه های علی آباد تهران

فهرست مطالب

آموزشگاه های علی آباد

در این مطلب بر آنیم تا اطلاعات آموزشگاه های علی آباد را که در دسته بندی های مختلف اعم از مدارس دولتی و غیر دولتی، آموزشگاه های فنی حرفه ای، کارگاه های آموزشی، آموزشگاه های زبان های خارجی، نقاشی، موسیقی، کنکور پیشرفته و … ارائه میشود و از کیفیت بالا و امکانات مناسب آموزشی برخوردار است ؛ به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا با بهترین مراکز آموزشی در جنوب تهران (محله علی آباد) آشنا شوید.

روش جمع آوری اطلاعات آموزشگاه های علی آباد

کارشناسان ما تلاش کرده‌اند تا با جمع آوری اطلاعات از بستر اینترنت و یا به صورت حضوری، آموزشگاه ها و مراکز آموزشی علی آباد را به شما عزیزان معرفی کنند. این مهم توسط مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است.

آیا شماهم صاحب یکی از آموزشگاه های محله علی آباد هستید؟

اگر شماهم از دسته صاحبان آموزشگاه در محله علی آباد هستید، می توانید از بخش (تماس با ما) با ما در ارتباط باشید؛ پیام بگذارید و یا تماس بگیرید تا همکاران ما با عکاسی اختصاصی از محل شما اطلاعات موردنظرتان را به این مجموعه اضافه کنند.

انواع آموزشگاه ها به بیان ساده

آموزشگاه درنگاه اول به محیطی گفته می‌شود که در آن به آموزش افراد پرداخته شود و افراد قادر خواهند بود تا با حضور در دوره های آموزشی، توانایی های لازم در خصوص مهارتی خاص را کسب کنند. با این وجود باید توجه داشت که امروزه با توسعه تکنولوژی و پیشرفت فناوری این معنا تعاریف گسترده تری را به خود گرفته است و شامل موارد یادگیری آنلاین، و موسسات آموزشی مجازی و غیره نیز می شود.
در این مقاله قصد داریم تا ضمن پرداختن به مفهوم و تعریف این مقوله، انواع آموزشگاه ها را به شما معرفی کرده و توضیحاتی نیز در مورد شیوه عملکرد و نوع مهارت هایی که می توان در این مکان ها به روش حضوری یا مجازی آموخت را بیان کنیم.

قبل از هر چیز لازم است بدانید که کلا دو نوع آموزشگاه وجود دارد:

  • آموزشگاه حقیقی: مانند آموزشگاه های موسیقی، ورزشی، فنی و حرفه‌ای، زبان های خارجی، آشپزی، علوم رایانه،تعلیم رانندگی
  • آموزشگاه مجازی: شامل آموزشگاه‌هایی که وجود خارجی نداشته و برای ارتباط با مخاطبان خود ناچارا از فناوری های روز استفاده می‌کنند. فناوری هایی نظیر اینترنت و رایانه، کتاب های الکترونیک، آموزش های اینترنتی و… امروزه آموزشگاه‌های مجازی به دلیل کم هزینه بودن و صرفه جویی زمانی در تردد،ف در حال محبوب تر شدن در بین ملت‌های مختلف هستند.

مراکز آموزشی مراکز آموزشی

نگاهی به مرکز آموزشی و آموزشگاه

همانطور که پیشتر گفتیم،‌ آموزشگاه به معنی محلی برای آموزش افراد مختلفی است که خواهان آموزش مهارت های لازم در زمینه های مختلف در رشته و یا زمینه ای خاص هستند.
درنگاهی کلی می توان این طور گفت که: امروزه آموزشگاه یک دانشگاه آنلاین برای به دست آوردن مهارت های لازم برای کسب و کار ها است که می تواند شامل یادگیری های ویژه و آموزش های آنلاین و حضوری باشد.
این یادگیری و آموزش ها موارد گسترده ای را در بر می گیرد و آموزشگاه ها با توجه به نیاز و سطح مهارت هنرجو در آن زمینه خاص اقدام به آموزش می کنند.

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که پیش از آنکه هر دانش آموز و کارآموزی قصد رفتن به آموزشگاهی را داشته باشد، لازم است تا نسبت به آموزشی خاص هدف و انگیزه کافی داشته باشد. به عنوان نمونه بیشتر دانش آموزان برای آنکه در درس های خود پیشرفت کنند، از خدمات آموزشی موسسات تحصیلی استفاده می کنند.
عده ای از افراد نیز برای آنکه در رشته و مهارت خاصی متبحر شده و بتوانند وارد بازار کار شوند، و یا هنری را بیاموزند، ناگزییر در آموزشگاه هایی که با این هدف و مرتبط با رشته و سطح مهارتی آن ها باشد، ثبت نام می کنند.
بنابراین قبل از رفتن به هر آموزشگاهی باید هدف مشخصی داشته باشید که با کسب مهارت در آن بانگیزه خود را دو چندان نموده و بتوانید در رشته مورد نظرتان پیشرفت کنید.
این را نیز بدانید که اگرچه هر فردی با هدف و نیتی خاص شروع به یادگیری مهارتی می کند، اما هدف مادی که همان داشتن شغل و کسب و کار است یا اهداف معنوی که همان رسیدن به جایگاه بالاتر است را نیز می تواند مدنظر داشته باشد.

هدف آموزشگاه

اما انواع هدف برای رفتن به آموزشگاه و یا موسسه آموزشی در افراد متفاوت است که می تواند آنها را نسبت به ثبت نام و رفتن به آموزشگاه از هم متمایز کند. در ادامه به بررسی گروه های فردی که با توجه به این اهداف تقسیم بندی می شوند، می پردازیم.
برخی افراد فکر می کنند که گذراندن روز با هدف تامین نیازهای روزمره مانند استراحت و رفع گرسنگی و غیره جزو اهداف به حساب می آیند.
در صورتی که برای رسیدن به هدفی باید برنامه ریزی داشت. در واقع هدف یعنی قرار دادن مقصدی که در مسیر، نیاز به تلاش و برنامه ریزی برای رسیدن به آن باشد.

انواع مدرک در آموزشگاه ها

مدارکی که در اموزشگاه ها برای مهارت آموزی و یا کسب هنر و یا هر رشته آموزشی ارائه می شود، تحت نظر اداره فنی و حرفه  ای کشور می باشد. این مدارک شامل سه دسته مدارک رسمی، مورد تایید و مدارک گذر مهارتی هستند.

نگاهی به مدارک رسمی فنی و حرفه ای

این مدارک از سوی سازمان فنی و حرفه ای و به صورت بین المللی ارائه می شود که خود بدین معناست که مدرک رسمی فنی و حرفه ای مهارت آموز در بیشتر کشورهای دنیا معتبر است و می توان به وسیله آن وارد شغل مرتبط با آن مهارت شد.

مهارت آموز برای دریافت این مدرک، باید بعد از گذراندن دوره های مهارت آموزی در هر یک از آموزشگاه های فنی و حرفه ای، در ازمون های هماهنگ سازمان فنی و حرفه ای که به صورت الکترونیکی برگزار می شود، شرکت کرده و بعد از کسب نمره قبولی و موفقیت در آزمون، مدرک مربوط به آن مهارت را دریافت کند.
لازم به ذکر است که مدرک قابل استعلام از سازمان فنی و حرفه ای به دلیل کد شغلی قید شده در ان در 186 کشور دنیا رسمی است. بنابراین افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، می توانند با این مدرک در هر جای دنیا برای خود شغلی داشته باشند. همینطور کاراموز می تواند با این مدرک  از تسهیلات بانکی متناسب اعلام شده، برای ایجاد و راه اندازی کسب و کار خود نیز استفاده کند.
البته توجه داشته باشید که روند اخذ مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای به دلیل بعضی ضوابط  سازمان و همچنین وجود دو ازمون تئوری و عملی که هر کدام در زمان های خاصی برگزار می شود، ممکن است کمی به طول کشد.

مراکز آموزشی مراکز آموزشی

مدارک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای

این مدارک در آموزشگاه های آزادی که تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای قرار دارند صادر شده و به مهارت آموزان ارائه می شود. به همین علت نام، مهر و امضای مدیر موسسه آموزش آزاد باید در کنار مهر سازمان فنی و حرفه ای بر روی مدارک درج شود. در حالی که در مدارک رسمی نام هیچ سازمان و یا موسسه شخصی بر روی مدارک ثبت نمی شود.
از دیگر مشخصات و تفاوت های مدارک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای با مدارک رسمی، غیر قابل ترجمه بودن و عدم امکان استعلام گیری آن است. به همین دلیل این مدارک فاقد اعتبار بین المللی هستند.
از سوی دیگر، پیگیری و اخذ مدارک مورد تایید بر خلاف مدارک رسمی مدت زمان کوتاهتری خواهد داشت. مدارک مورد تایید همچنین شامل دریافت تسهیلات بانکی نمی شود و برای اخذ وام باید، مدرک مورد تایید به صورت مدرک رسمی و با گذراندن آزمون در سازمان فنی و حرفه ای کسب شود.

مدارک گذر مهارتی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای علی آباد

صدور مدارک گذر مهارتی فقط در شرایط خاصی نظیر برگزاری همایش، سمینار و نمایشگاه که به مدت دو ساعت جهت آموزش های کپسولی برگزار شود، ممکن است. این مدارک از طرف آموزشگاه های ازاد صادر می شود.
این مدارک همانند مدارک مورد تایید فاقد اعتبار رسمی است و دقیقا مشخصات همان مدارک را دارد. لازم است که یادآوری شود، مهارت آموز در مورد اخذ مدرک گذر مهارتی نباید هیچ گونه وجه نقد و یا هزینه ای بپردازد.

در صورت تمایل به اطلاع از آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران می توانید به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید.

ارزش و اعتبار مدرک فنی و حرفه ای بسیار بالا است . این مدرک یک مدرک بین المللی بوده و در تمامی کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار ILO  هستند، معتبر است.

افراد با در دست داشتن این مدرک می توانند در کشورهای عضو سازمان جهانی کار مشغول به کار شوند . همچنین این مدرک قابل ترجمه بوده و افراد می توانند برای مهاجرت این مدرک را ترجمه کنند.

توجه داشته باشید که همه کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه، عضو ILO (سازمان جهانی کار) هستند؛ در حال حاضر این مدرک در بیش از ۷۰ کشور جهان معتبر است.

 
  • مدرک IELTS
  • مدرک TOEFL
  • آزمون TOLIMO
  • آزمون MCHE
  • آزمون کمبریج
  • آزمون اینترنتی تافل (IBT)
  • آزمون کاغذی (PBT)
 
امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا