advertise-leizer-beauty-ad

آموزش بستن کراوات – فیلم آموزشی و عکس آموزش مرحله به مرحله بستن همه مدل های کروات و پاپیون

آموزش بستن کراوات

کراوات یک وسیله جانبی است که می تواند لباس غیر رسمی را شیک سازد. کراوات باعث می شود که شما پیچیده تر و مدرن تر بنظر برسید. چه آن را با یک پیراهن بپوشید یا یک کت و شلوار کامل تنتان کنید. مشاغلی وجود دارد که نیاز دارد کراوات بپوشید. این ممکن است دلیل آن باشد که مردم دوست ندارند در محیط های غیر رسمی کراوات بپوشند. با این حال، کراوات هنگامی که با یک لباس غیر رسمی پوشیده شود. خیره کننده است. در این مقاله میخواهیم به آموزش بستن کراوات در همه ی مدل ها بپردازیم .

چرا که افراد زیادی لباس های غیر رسمی خود را با کراوات نمیپوشند. اگر می خواهید در یک قرار یا یک شب مهم کراوات بپوشید. در این بخش از دنیای مد نازی سرا چند نکته درباره نحوه ی بستن یک کراوات وجود دارد. شیک بودن تیپ رسمی یا غیر رسمی بسیار تاثیر گذار است. مدل های مختلفی برای بستن کراوات با توجه به تیپ و لباس شما دارد.

چگونه کروات خود را ببندیم ؟
چگونه کراوات خود را ببندیم ؟

تاریخچه کراوات

تاریخچه بستن کراوات، به فرانسه برمیگردد. زمانی که پادشاه این کشور تصمیم گرفت که سربازان کرواسی را جمع کند و روسری کوچکی را با یک گره کوچک به گردن آنها ببندد. این نمادگرایی؛ مورد استقبال قرار گرفت و در سرتاسر اروپا رواج یافت. اولین کشوری که همه توجه ها را در این زمینه به سمت خود کشاند؛ ایتالیا بود.
آنها گره کورواتا را به نام خود ثبت کردند. کت و شلوار مردانه به عنوان یکی از لوکس ترین استایل های مردانه، چنانچه با یکی از انواع روش های بستن کراوات مزین نشود، زیبا به نظر نمیرسد.
بنابراین هنگامیکه شما یک کراوات میخرید، مسئله بستن و یا گره زدن کراوات مطرح میشود. بسیاری از مردان با تصور اینکه گره زدن کراوات مردانه، احتمالا کاری دشوار است، شاید از خرید و یا استفاده آن خودداری نمایند!
اما راه حل ساده است! شما میتوانید راهنمایی های لازم، انواع گره های کراوات را برای مناسبت های مختلف در این مقاله یاد بگیرید.

تاریخچه کراوات
تاریخچه کراوات

فیلم چگونگی بستن مرحله به مرحله کراوات :

راه های زیادی برای بستن کراوات وجود دارد، شما می توانید طرح های جسورانه ای را در موارد خاص امتحان کنید و اگر می خواهید همیشه برجسته و عالی بنظر برسید، در اینجا چگونگی انجام این کار است.

بستن کراوات در بسیاری از مواقع روش خوبی است که فرد مرتب و شیک پوشی به نظر برسیم. چه برای حضور در فضای کسب و کار باشد یا حضور در مناسبت های اجتماعی، برخی تیپ های خاص با کراوات زیباتر به نظر می‌رسند. همین تکه پارچه صاف و باریکی که زیر یقه پیراهن و درست جلوی گردن بسته می‌شود، سطحی از حرفه‌ای‌گری و وقار را به کت و شلوار، جلیقه، یا پیراهن و شلوارتان می‌بخشد. بسیاری از افراد با گره زدن کراوات مشکل دارند و به دنبال آموزش انواع مدل های بستن کراوات مثلا کراوات دو گره ، کراوات ساده ، سه گره و … هستند.

با هر سایز گردن و با هر سبک پیراهنی که به تن می‌کنید، از میان این نوع گره کراوات می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. هم مردان و هم زنان می‌توانند با استفاده از دستورالعمل‌هایی ساده، در یک دقیقه، کراوات صاف و مرتبی داشته باشند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید مدام جلوی آینه، گره زدن کراوات را تمرین کنید.

آموزش بستن کراوات


انتخاب گره مناسب کروات برای هر هدف و وضعیت

همه‌ی گره‌ها شبیه هم بسته نمی‌شوند. سایز، تقارن، و شکل هر گره می‌تواند به طور کلی با دیگری متفاوت باشد؛ از این رو، باید همه‌ی انواع گره‌های کراوات را مد نظر قرار دهید. معمولا لازم است برای کراوات‌های ضخیم از گره‌های کوچک‌تر نظیر گره چهار در دست (گره دانش‌آموزی) یا گره‌ی ساده استفاده شود.

کراوات های باریک عموما نیازمند گره‌های بزرگ‌تر نظیر گره‌ پرت (Pratt) یا ویندزور هستند. هر گره دارای ویژگی مخصوص به خود است. گره‌ پرنس آلبرت (Prince Albert) با شکوه و وقاری ناب و خالص خودنمایی می‌کند. گره کلوین به آدم جسارت می‌بخشد. گره مورل گره ون ویجک مرموزانه چشمک می‌کند. گره‌های الدریج (Eldredge) و ترینیتی (Trinity) مثل اوریگامی‌های متعلق به آینده‌ها‌ی دور، پر از چین و چرخش هستند. هر گره به گونه‌ای متفاوت در خدمت صاحب‌اش در می‌آید. چند نمونه از این گره‌ها را امتحان کنید. تجربه کنید و لذت ببرید.


بستن کراوات به صورت تصویری با آموزش گام به گام

۱. گره چهار در دست (گره دانش آموزی)

این گره در قرن نوزدهم، و از مکانی به نام باشگاه‌ مردانه مشهور شد. گره چهار در دست قهرمان بلا منازع گره‌های کراوات است. محبوبیت این گره به دلیل سادگی و قابلیت تطبیق پذیری‌اش است. گره چهار در دست گره‌ای آسان، باریک، مخروطی، و کمی نامتقارن است، و باز کردن‌اش نیز آسان است. اگر می‌خواهید فقط یک گره کراوات یاد بگیرید، به سراغ گره چهار در دست بروید. این گره ساده، مجلسی و رسمی است.

آموزش بستن کروات - بستن کراوات گره دانش آموزی
آموزش بستن کراوات – بستن کراوات گره دانش آموزی

دستورالعمل بستن کراوات گره چهار در دست

۱. کار را به این صورت شروع کنید که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. (این وضعیت به قد، و هم‌چنین طول و ضخامت کراوات‌تان بستگی دارد). فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند.

۲. انتهای پهن را به سمت چپ، روی انتهای نازک ببرید.

۳. انتهای پهن را دور انتهای نازک بپیچید و به سمت راست ببرید.

۴. به این حرکت ادامه دهید و آن را بار دیگر به سمت چپ، روی انتهای نازک بچرخانید.

۵. در ادامه، انتهای پهن را از داخل حلقه‌ی گردن عبور دهید و به سمت بالا ببرید.

۶. سپس، انتهای پهن کراوات را از داخل حلقه‌ی گردن خارج کنید و داخل گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

۷. با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.

مطلب مرتبط: ۸ نکته‌ لباس پوشیدن برای موفقیت در مصاحبه‌ شغلی


۲. گره ویندزور نیمه  (Half Windsor)

گره ویندزور نیمه به شدت تطبیق پذیر است. سایز این گره، علی‌رغم نام‌اش، در حقیقت سه چهارم گره ویندزور است. ویندزور نیمه سایزی متعادل دارد، و تقریبا متقارن است؛ و اگر به درستی بسته شود، گودی عمیق و قابل مشاهده‌ای را ایجاد می‌کند. این گره برای کراوات‌هایی با ضخامت متوسط تا کم مناسب است.

 آموزش بستن کروات - بستن کراوات گره ویندزور نیمه
آموزش بستن کراوات – بستن کراوات گره ویندزور نیمه

دستورالعمل بستن کراوات گره ویندزور نیمه

۱. کار را به این صورت شروع کنید که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. (این وضعیت به قد، و هم‌چنین طول و ضخامت کراوات‌تان بستگی دارد). فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند.

۲. انتهای پهن را به سمت چپ، روی انتهای نازک ببرید.

۳. انتهای پهن را دور انتهای نازک بپیچید و به سمت راست ببرید.

۴. سپس، انتهای پهن را به سمت بالا، نزدیک مرکز حلقه‌ی گردن ببرید.

۵. سپس آن را از داخل حلقه‌ی گردن به سمت پایین عبور دهید و از همان جا، به سمت چپ حرکت دهید.

۶. اکنون، آن را بار دیگر به سمت راست بپیچانید.

۷. این بار، انتهای پهن کراوات را از پایین، از داخل حلقه‌ی گردن، به سمت بالا عبور دهید.

۸. در این مرحله، انتهای پهن کراوات را داخل گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

۹. با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.


۳. گره ویندزور یا کراوات دو گره

با این‌که دوک ویندزور هرگز مشخصا از گره ویندزور استفاده نکرد، ولی تاثیر بسزایی در ایجاد این گره بزرگ و مثلثی داشت. در حقیقت، دوک ویندزور با پهن کردن و افزودن به ضخامت کراوات، قصد داشت چهره‌ی مدرن و جذاب‌تری داشته باشد. ولی در واقع، گره ویندزور توسط مردمی اختراع شد که می‌خواستند از نحوه‌ی گره زدن کراوات دوک تقلید کنند. اشکال مختلفی از گره ویندزور وجود دارد که همگی را تحت یک نام دسته‌بندی می‌کنند. این گره دارای شکلی متقارن و کاملا مثلثی است، و هم‌چنین برای یقه‌های پهن بسیار مناسب است. هم‌چنین، به اشتباه، به این گره، ویندزور دوبل نیز گفته می‌شود.

آموزش بستن کروات - گره ویندزور یا کراوات دو گره
آموزش بستن کراوات – گره ویندزور یا کراوات دو گره

دستورالعمل بستن کراوات گره ویندزور

۱. کار را به این صورت شروع کنید که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند.

۲. انتهای پهن را به سمت چپ، روی انتهای نازک ببرید.

۳. اکنون باید انتهای پهن را از پایین، از داخل حلقه‌ی گردن به سمت بالا بیاورید.

۴. در ادامه، آن را به پایین، به سمت چپ ببرید.

۵. سپس، آن را به سمت راست بچرخانید و از پشت انتهای نازک کراوات عبور دهید.

۶. این دفعه، انتهای پهن را به سمت بالا، و مرکز حلقه‌ی گردن، حرکت دهید.

۷. آن را به سمت پایین، وارد حلقه‌ی گردن کنید و به سمت راست ببرید.

۸. اکنون انتهای پهن را بار دیگر به سمت چپ بچرخانید.

۹. به حرکت بالا ادامه دهید و یک بار دیگر، انتهای پهن را از پایین، ‌از داخل حلقه‌ی گردن رد کنید و به بالا بیاورید.

۱۰. در این مرحله، انتهای پهن کراوات را داخل آخرین گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

۹. با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.


 آموزش بستن کراوات با گره‌های کلاسیک

 ۴: گره ساده (گره شرقی)

گره ساده دارای کم‌ترین مراحل، و برای یادگیری بسیار آسان است. این گره، علی‌رغم سادگی‌اش، به ندرت در غرب کاربرد دارد، ولی هم‌چنان محبوبیت‌اش را در چین و سایر کشورهای شرقی مثل ایران حفظ کرده است. شاید دلیل عدم محبوبیت آن، دشواری در باز کردن گره باشد. گره ساده گره‌ای جمع و جور است و نامتقارن بودن‌اش نیز باعث شده است کمی به سمت انتهای پهن کراوات متمایل باشد. این گره برای کراوات‌های ضخیم یا برای مردان بلند قدی که می‌خواهند طول کراوات‌شان بیش‌تر باشد،‌ بسیار مناسب است. زندگی را سخت نگیرید و از روش‌های ساده استفاده کنید!

آموزش بستن کروات - گره ساده (گره شرقی)
آموزش بستن کراوات – گره ساده (گره شرقی)

دستورالعمل بستن کراوات گره ساده

۱. کار را به این صورت شروع کنید که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند.

۲. انتهای پهن را به سمت چپ، ولی این بار به زیر انتهای نازک ببرید.

۳. در این مرحله، انتهای پهن را به سمت راست، و روی انتهای نازک بیاورید.

۴. اکنون،‌ آن را از پایین، از داخل حلقه‌ی گردن به سمت بالا عبور دهید.

۵. در این مرحله، انتهای پهن کراوات را داخل گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

۶. با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.


۵. گره کلوین

نام گره کلوین از روی نام ویلیام تامسون (مشهور به لرد کلوین) برداشته شده است. وی فیزیکدان و ریاضی‌دانی بود که به نظریه‌ی گره‌های مربوط به ساختار اتمی کمک کرد. گره کلوین از روی گره ساده ایجاد شده است. انجام گره کلوین، درست شبیه گره ساده، با عبور انتهای پهن از زیر انتهای نازک شروع می‌شود؛ از این رو، دم این گره نیز بر عکس خواهد بود. این گره نیز نازک و مرتب، و هم اندازه‌ی گره چهار در دست است، ولی کمی پر و زاویه‌دارتر است.

آموزش بستن کروات - گره کلوین
آموزش بستن کراوات – گره کلوین

دستورالعمل بستن کراوات گره کلوین

۱. کار را به این صورت شروع کنید که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند.

۲. انتهای پهن را به سمت چپ، و مانند گره ساده، به زیر انتهای نازک ببرید.

۳. در این مرحله، انتهای پهن را به سمت راست، و روی انتهای نازک بیاورید.

۴. سپس، به حرکت‌تان ادامه دهید، و با بردن انتهای پهن به زیر، و سپس به سمت چپ، یک دور کامل بزنید.

۵. اکنون، یک نیم دور دیگر به حرکت‌تان، به سمت راست ادامه دهید.

۶. این بار، انتهای پهن را از پایین،‌ از داخل حلقه‌ی گردن به سمت بالا عبور دهید.

۷. در این مرحله، انتهای پهن کراوات را داخل آخرین گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

۸. با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.


 ۶: گره پرنس آلبرت

گره پرنس آلبرت یکی از گونه‌های گره ویکتوریا است. هیچ‌گونه شواهدی دال بر این‌که آیا حقیقتا پرنس آلبرت از گره‌ی هم نام خود استفاده می‌کرد یا خیر، وجود ندارد؛ پرنس آلبرت همسر ملکه ویکتوریا بود. در گره پرنس آلبرت، در آخرین مرحله، انتهای پهن کراوات داخل هر دو گره‌ای می‌شود که با چرخش خود ایجاد کرده است؛ در این حالت، گره‌ی زیرین از زیر گره جلویی دیده می‌شود. این گره نیز کمی نامتقارن است، ولی نسبت به گره چهار در دست، حجم بیش‌تری دارد. برای آن‌که گره پرنس آلبرت ظاهری نازک و مرتب داشته باشد، باید کمی محکم کشیده شود.

آموزش بستن کروات - گره پرنس آلبرت
آموزش بستن کراوات – گره پرنس آلبرت

دستورالعمل بستن کراوات گره پرنس آلبرت

۱. کار را به این صورت شروع کنید که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند.

۲. انتهای پهن را به سمت چپ، روی انتهای نازک ببرید.

۳. انتهای پهن را دور انتهای نازک بپیچید و به سمت راست ببرید.

۴. اکنون به چرخش انتهای پهن به دور انتهای نازک ادامه دهید،‌ و آن را به سمت چپ ببرید.

۵. باز هم ادامه دهید، و آن را از زیر انتهای نازک به سمت راست ببرید.

۶. دو دور را کامل کنید.

۷. اکنون، انتهای پهن را از پایین، از حلقه‌ی گردن، به سمت بالا عبور دهید.

۸. در این مرحله، انتهای پهن کراوات را داخل کل گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

۹. با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.


۷. گره پرت (گره شلبی)

جری پرت (Jerry Pratt)، ابداع کننده‌ی گره پرت، برای اتاق بازرگانی ایالات متحده کار می‌کرد. آقای پرت، برای ۳۰ سال، گره‌ کراوات‌اش را به شکل خاص و متفاوتی می‌بست، تا این‌که این نوع گره توسط دن شلبی، روزنامه نگار و مجری محبوب آمریکایی، کشف شد، و در ۱۹۸۹ در یک برنامه‌ی تلویزیونی به نمایش درآمد. وقتی مقالاتی درباره‌ی گره شلبی در نیویورک تایمز و دیلی تلگراف منتشر شد، این گره به شدت محبوبیت یافت. گره پرت گره‌ای تطبیق پذیر، با وقار، و با سایزی متوسط است؛ سایز این گره از گره چهار در دست بیش‌تر، و از گره ویندزور نیمه کم‌تر است.

آموزش بستن کروات - گره پرت (گره شلبی)
آموزش بستن کراوات – گره پرت (گره شلبی)

دستورالعمل بستن کراوات گره پرت

۱. کار را به این صورت شروع کنید که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند.

۲. انتهای پهن را به سمت چپ، و مانند گره ساده، به زیر انتهای نازک ببرید.

۳. در این مرحله، انتهای پهن را در حرکتی متفاوت با موارد قبل، متمایل به سمت راست، یک راست به سمت بالا ببرید.

۴. آن را در همان جهت، از داخل حلقه‌ی گردن، به سمت پایین عبور دهید، و یک نیم دایره بچرخانید.

۵. اکنون، انتهای پهن را به سمت راست ببرید.

۶. آن را از پایین، از داخل حلقه‌ی گردن، به سمت بالا عبور دهید.

۷. در این مرحله، انتهای پهن کراوات را داخل گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

۸. با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.


۸: گره الدریج

گره الدریج، گره‌ای غیر معمول، پیچیده، و جذابی است که برای ایجاد آن، به ۱۵ مرحله‌ی مجزا نیاز خواهد بود. این نوع گره‌ کراوات توسط جفری الدریج، سیاستمدار آمریکایی، در ۲۰۰۷ ابداع شد، و در ۲۰۰۸ از طریق اینترنت به شهرت رسید. گره الدریج، بر خلاف اکثریت سایر گره‌ها، با حرکت دادن انتهای نازک کراوات ایجاد می‌شود. در پایان، بخش باقیمانده از انتهای نازک کراوات،‌پشت یقه‌ی پیراهن پنهان می‌شود. این گره بزرگ (بزرگ‌تر از ویندزور) ظاهری مخروطی شکل شبیه دم ماهی به هم بافته شده ایجاد می‌کند. قصد نداریم شما را یاد گرفتن و استفاده از این گره دلسرد کنیم، ولی در انتخاب این گره باید شرایط و وضعیت را با دقت بسنجید.

آموزش بستن کروات - گره الدریج
آموزش بستن کراوات – گره الدریج

دستورالعمل بستن کراوات گره الدریج

۱. ابتدا، انتهای پهن کراوات باید در سمت چپ، و انتهای نازک آن باید در سمت راست قرار بگیرند. نوک پهن کراوات باید تا نزدیک سگک کمربندتان برسد. در این گره فقط باید انتهای نازک کراوات را حرکت دهید.

۲. انتهای نازک را به سمت چپ، و روی بخش پهن کراوات قرار دهید.

۳. سپس، آن را از داخل، به سمت بالا، به سمت راست بچرخانید.

۴. در ادامه، انتهای نازک را با سمت بالا، متمایل به چپ ببرید.

۵. اکنون، آن را از بالا، به داخل حلقه‌ی گردن، به سمت پایین بیاورید.

۶. انتهای نازک را به سمت راست ببرید، و این بار از پایین، از داخل حلقه‌ی گردن به سمت بالا عبور دهید.

۷. اکنون، بار دیگر، انتهای نازک را متمایل به سمت چپ، از بالا به سمت پایین، به پشت بخش پهن کراوات ببرید.

۸. سپس، آن را با یک چرخش دیگر از داخل گره‌ی کوچکی که با چرخش قبلی ایجاد شده است، رد کنید.

۹. انتهای نازک کراوات را به سمت چپ بکشید تا گره سفت شود.

۱۰. در همان حال، انتهای نازک را از بالا به داخل حلقه‌ی گردن ببرید و به پایین بیاورید.

۱۱. اکنون، با یک چرخش دیگر، انتهای نازک را از بالا از حلقه‌ی گردن عبور دهید.

۱۲. آن را با یک چرخش دیگر از داخل گره‌ی کوچکی که با چرخش قبلی ایجاد شده است، رد کنید.

۱۳. انتهای نازک کراوات را به سمت چپ بکشید تا گره محکم شود.

۱۴. مابقی انتهای نازک را در پشت حلقه‌ی گردن پنهان کنید.

۱۵. گره را محکم و مرتب کنید و از آن لذت ببرید.


۹. گره ون ویجک

با این شکل عجیب، دراز،‌ استوانه‌ای، توسط هنرمندی به نام لیزا ون وجیک ابداع شد؛ وی تلاش می‌کرد بلندترین گره‌ی ممکن و قابل استفاده‌ را برای کراوات ایجاد کند. گره  این نوع بزرگ شده‌ی گره پرنس آلبرت است، که یک چرخش دیگر نیز به آن اضافه شده است. اگر این گره بلند و باریک به طور صحیح بسته شود، به طور برجسته و قابل ملاحظه‌ای شبیه مارپیچ می‌شود.

گره ون ویجک
آموزش بستن کراوات – گره ون ویجک

دستورالعمل بستن کراوات ون ویجک

۱. کار را به این صورت شروع کنید که انتهای پهن کراوات در سمت راست، و انتهای نازک آن در سمت چپ باشد. انتهای پهن کراوات باید کمی بالاتر از ناف قرار بگیرد. فقط باید انتهای پهن کراوات را حرکت دهید و انتهای دیگر باید ثابت بماند.

۲. انتهای پهن را به سمت چپ، روی انتهای نازک ببرید.

۳. انتهای پهن را دور انتهای نازک بپیچید و به سمت راست ببرید.

۴. اکنون به چرخش انتهای پهن به دور انتهای نازک ادامه دهید،‌ و آن را به سمت چپ ببرید.

۵. باز هم ادامه دهید، و آن را از زیر انتهای نازک به سمت راست ببرید.

۶. دو دور را کامل کنید.

۷. طی سومین دور، انتهای پهن را از سمت راست به سمت چپ بچرخانید.

۸. و به این ترتیب،‌ دور سوم را نیز کامل کنید.

۹. اکنون، انتهای پهن را از پایین، از حلقه‌ی گردن، به سمت بالا عبور دهید.

۱۰. در این مرحله، انتهای پهن کراوات را داخل کل سه گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

۱۱. با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.


۱۰: گره ترینیتی

گره ترینیتی، درست مثل گره الدریج، گره‌ای نوآورانه و جدید است. این گره دارای شباهت‌هایی با گره سه گوشه‌ی سلتیک دارد. در این گره نیز انتهای نازک کراوات را حرکت می‌دهیم؛ به علاوه، در ابتدا گره‌های کراوات باید شل باشند، و در آخر کار، آن‌ها را محکم می‌کنیم. گره ترینیتی شکلی دورانی ایجاد می‌کند که تا حدودی نامتقارن است؛ کمی بزرگ‌تر از ویندزور است؛ و دارای جلوه‌ی زیبایی است. هر آدمی که گره ترینیتی خیره شود، شیفته‌اش خواهد شد.

آموزش بستن کروات - گره ترینیتی
آموزش بستن کراوات – گره ترینیتی

دستورالعمل بستن کراوات گره ترینیتی

۱. ابتدا، انتهای پهن کراوات باید در سمت چپ، و انتهای نازک آن باید در سمت راست قرار بگیرند. نوک پهن کراوات باید تا نزدیک سگک کمربندتان برسد. در این گره فقط باید انتهای نازک کراوات را حرکت دهید.

۲. انتهای نازک را به سمت چپ، و روی بخش پهن کراوات قرار دهید.

۳. سپس، آن را از داخل، به سمت بالا، و کمی به سمت راست بچرخانید.

۴. انتهای نازک را متمایل به سمت چپ، به پایین بیاورید.

۵. اکنون، آن را از پایین،‌ به سمت پشت بخش پهن کراوات، به جهت راست بچرخانید.

۶. در این مرحله، انتهای نازک را با سمت بالا بیاورید.

۷. انتهای نازک را از داخل حلقه‌ی گردن، به سمت پایین، متمایل به سمت چپ عبور دهید.

۸. در ادامه، انتهای نازک را از روی بخش پهن، به سمت راست بچرخانید؛ سپس، آن را از پایین، و متمایل به سمت چپ، از داخل حلقه‌ی گردن به سمت بالا عبور دهید.

۹. در این مرحله، انتهای نازک کراوات را داخل آخرین گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

۱۰. در ادامه، بار دیگر انتهای نازک را از پشت بخش پهن، به سمت راست عبور دهید.

۱۱. طبق شکل،‌ بار دیگر، آن را متمایل به سمت راست، رو به بالا، از گره‌ی آخر رد کنید.

۱۲. باقی مانده‌ی انتهای نازک را به سمت چپ بکشید و گره‌ها را محکم کنید.

۱۳. گره‌ی کراوات را صاف و مرتب کنید، و نگاه‌ دیگران را به خود جلب کنید.


۱۱. گره مورل

گره مورل که در ۱۹۹۵ توسط فردی به نام برنت مورل ابداع شد، شکل معکوس گره‌ کلاسیک ویندزور است. در شکل نهایی این گره، انتهای نازک کراوات روی بخش پهن آن قرار می‌گیرد، و ظاهری عجیب و در عین حال، جالب و جذاب را پدید می‌آورد. گره مورل مثلثی شکل، کوچک، و به شکل عجیبی پهن است. با این گره منحصر به فرد و جسورانه، می‌توانید هنجار شکنی کنید.

آموزش بستن کروات - گره مورل
آموزش بستن کراوات – گره مورل

دستورالعمل بستن کراوات گره مورل

۱. ابتدا، باید انتهای پهن کراوات را در سمت راست، و انتهای نازک آن را در سمت چپ قرار دهید. انتهای نازک باید تا نزدیکی ناف برسد. در این گره نیز، باید انتهای نازک کراوات را حرکت دهید.

۲. انتهای نازک را به سمت راست، روی بخش پهن کراوات ببرید.

۳. سپس، آن را از پایین، از داخل حلقه‌ی گردن، رو به بالا، عبور دهید.

۴. در ادامه، آن را متمایل به سمت چپ، به پایین بیاورید.

۵. اکنون، باید انتهای نازک را از پشت بخش پهن، به سمت راست بچرخانید.

۶. به حرکت ادامه دهید و آن را به سمت بالا بیاورید.

۷. بار دیگر، آن را از داخل حلقه‌ی گردن، متمایل به سمت راست، رو به پایین عبور دهید.

۸. در ادامه، آن را به از جلوی بخش پهن کراوات، به سمت چپ بچرخانید.

۹. سپس، آن را از پایین، از داخل حلقه‌ی گردن، رو به بالا عبور دهید.

۱۰. در این مرحله، انتهای نازک کراوات را داخل آخرین گره‌ی کوچکی کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

۱۱. با کشیدن انتهای نازک کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.


۱۲: گره بالتوس

گره بالتوس تقریب در ۱۹۳۰ توسط هنرمند لهستانی – فرانسوی پر حاشیه و مدرنی به نام بالتازار کلوسوفسکی ابداع شد. گره بالتوس بزرگ‌ترین گره کراوات است (حتی به شکل قابل ملاحظه‌ای، بزرگ‌تر از ویندزور). اگر این گره به صورت صحیح بسته شود، پهن و مخروطی شکل می‌شود. از آن‌جا که انتهای پهن کراوات چندین بار دور انتهای نازک آن پیچیده می‌شود، شکل نهایی کراواتی که دارای گره بالتوس است، بسیار کوتاه خواهد بود. با این گره هنرمندانه، پر حاشیه و بحث‌برانگیز شوید.

آموزش بستن کروات - گره بالتوس
آموزش بستن کراوات – گره بالتوس

دستورالعمل بستن کراوات گره بالتوس

۱. ابتدا، باید کراوات را بر عکس نگه دارید؛ هم‌چنین، انتهای پهن کراوات باید در سمت راست، و انتهای نازک در سمت چپ باشد. انتهای پهن را باید بلندتر بگیرید.

۲. انتهای را پهن را زیر انتهای نازک، به سمت چپ ببرید.

۳. سپس، آن را متمایل به سمت راست، رو به بالا بیاورید.

۴. در ادامه، آن را از داخل حلقه‌ی گردن، رو به پایین، و متمایل به سمت راست، عبور دهید.

۵. به حرکت‌تان ادامه دهید، و این بار، آن را متمایل به سمت چپ، رو به بالا ببرید.

۶. در ادامه، آن را از داخل حلقه‌ی گردن، رو به پایین، و متمایل به سمت چپ، عبور دهید.

۷. سپس، آن را متمایل به سمت راست، رو به بالا بیاورید.

۸.  اکنون، بار دیگر آن را از داخل حلقه‌ی گردن، رو به پایین، و متمایل به سمت راست، عبور دهید.

۹. در این مرحله، انتهای پهن را به سمت چپ بچرخانید، و از جلوی انتهای نازک کراوات عبور دهید.

۱۰. یک بار دیگر، آن را از داخل حلقه‌ی گردن، رو به بالا رد کنید.

۱۱. در این مرحله، انتهای پهن کراوات را داخل آخرین گره‌ای کنید که با چرخش خود ایجاد کرده است.

۱۲. با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، گره را کمی سفت کنید. گره را بکشید و تنظیم کنید.


۱۳. آموزش بستن پاپیون

پاپیون نیز یکی دیگر از اعضای خانواده‌ی کراوات‌ها است. افراد به دنبال وسیله‌ی ساده‌تری بودند که در طول فعالیت‌های روزانه نسبت به کراوات (در گذشته، کراوات به صورت یک شال نسبتا بزرگی بود که جلوی گردن بسته می‌شد) دردسر کم‌تری داشته باشد و بیش‌تر دور گردن بماند؛ به همین دلیل، پاپیون ابداع شد. در اواخر قرن نوزدهم، استفاده از پاپیون‌ها پروانه‌ای شکل رایج شد. پاپیون‌ها مشکی را به همراه تاکسیدو، و پاپیون‌ها سفید را به همراه کت‌های دنباله‌دار استفاده می‌کردند. امروزه، از پاپیون فقط در مناسبت‌های رسمی استفاده می‌شود؛ هر چند،‌ در یک دهه‌ی گذشته، استفاده از پاپیون در فعالیت‌های روزانه نیز رایج شده است. پاپیون مخصوص مردانی است که می‌خواهند نسبت به سایر همتایان‌شان بیش‌تر در چشم باشند.

"آموزش

دستورالعمل بستن پاپیون

۱. ابتدا، باید پاپیون را به گونه‌ای قرار دهید که طرف راست‌اش کوتاه‌تر از طرف چپ‌اش باشد. برای آن‌که بتوان این دستورالعمل را ساده‌تر بیان کرد، طرف چپ پاپیون را ‌”‌الف‌”‌، و طرف راست‌اش را ‌”‌ب‌”‌ می‌نامیم.

۲. الف را به سمت راست، روی ب قرار دهید.

۳. سپس، الف را از داخل حلقه‌ی گردن، رو به بالا، عبور دهید.

۴. اکنون، ب را طبق شکل تا کنید تا به صورت بال پروانه در بیاید.

۵. الف را از بالا، به سمت پایین بیاورید، و روی ب قرار دهید.

۶. اکنون، الف را نیز مانند مرحله‌ی ۴، و طبق شکل، به حالت پروانه‌ای تا کنید.

۷. سپس، آن را به پشت ب ببرید.

۸. الف را طوری بچرخانید که دقیقا پشت ب قرار بگیرد.

۹. پاپیون را از دو طرف به بکشید تا محکم شود.


مطالب مرتبط :

به اینیستاگرام و تلگرام ما بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا