advertise-leizer-beauty-ad

بهترین خودروهای جهان ; لیست جدیدترین ماشین های برتر دنیا در سال های 2020 الی 2023

بررسی گران ترین، سریع ترین و لوکس ترین ماشین های دنیا بر حسب امتیاز معتبرترین مجلات خودرو از سال 2021 الی 2023

بهترین خودروهای جهان در سال 2023 تا 2020

در این مطلب گران ترین خودروهای لوکس ، برترین خودروهای شهری و  پرسرعت ترین  ماشین های سوپر اسپرت از نگاه مجلات معتبر جهان  را به‌ طور کامل جمع آوری کرده ایم  . این رتبه بندی ها بر حسب رنکینگ آن ها در بین بهترین خودروهای جهان در سال 2023  و سال های گذشته آن تا 2020  می باشد .

در چهار سال اخیر غول های خودروسازی جهان خودروهایی فوق العاده ای تولید کرده اند که با توجه به آپشن های متنوع ،بهینه سازی در سوخت هیبریدی و بالارفتن مصافت  و آغاز سبک جدیدی از طراحی ها در صنعت خودروسازی تحول عظیمی شکل گرفته که با سال های گذشته تفاوت های چشم گیری دارند  .همین امر  باعث شده رقابت های خودروسارزان برتر جهان  مانند جهان برای کسب رنکینگ های برتر جهانی در دسته بندی ها و گریدهای مختلف  بسیار جذاب و غیرقابل پیش بینی دنبال شود  .

با هم نگاهی می اندازیم به برخی از معتبر ترین مجلات خودروسازی و کارشناسان این حوزه که به بررسی مزایا و معایب احتمالی نسل جدید خودرو ها پرداخته و بر حسب آن بهترین ماشین های جهان در سال 2023 را منتشر کرده اند . برخی ازین مجلات و وبسایت ها در زیر آورده شده که با کلیک بر روی لینک آن ها میتوانید نسخه انگیلیسی و اورجینال این رده بندی ها را در وبسایت آن ها مشاهده کنید :

TOP GEAR ,CARS.COM ,TRUECAR.COM CARDRIVER , autoexpress ,


بهترین ماشین های سوپر اسپرت سال 2023 

تجمع عملکرد عالی، هیجان بی نهایت و زیبایی فوق العاده در 10 ابرخودرو برتر امسال !
در ابتدا از بهترین ماشین های اسپرت دنیا شروع می کنیم که جذاب ترین بخش این بررسی است . باهم نگاهی می اندازیم به ده ابرخودرو اسپرت جهان از نگاه مجله autoexpress :

10خودرو سوپراسپرت برتر سال 2023

  1. فراری 296 GTB
  2. پورشه 911 GT3 RS
  3.  فراری F8
  4. لامبورگینی هوراکان تکنیکا
  5. مک لارن آرتورا
  6. فراری 812 GTS
  7. مازراتی MC20
  8. آئودی R8
  9. شورولت کوروت C8
  10. استون مارتین DBS Superleggera

فراری 296 GTB

بهترین سوپر اسپرت 2023 

فراری 296 GTB دلیلی بر این است که هیبریدی‌های پلاگین نیازی به خسته‌کننده بودن ندارند، و فناوری الکتریکی در این خودرو برای خودروی تمام الکتریکی آینده فراری که قرار است در سال 2025 عرضه شود، خوب است.

موتور V6 توربوشارژ همراه با یک باتری 7.45 کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی، که با هم ترکیب می شوند و قدرت خیره کننده 819 اسب بخار را تولید می کنند.

Ferrari 296 GTB - بهترین ماشین سوپر اسپرت 2023
Ferrari 296 GTB – بهترین ماشین سوپر اسپرت 2023

انتقال بین حالت هیبریدی و سوخت بنزینی در 296 GTB بدون هدر رفت و با کمترین اصطحلاک است، به لطف تنظیمات مبتنی بر کلاچ فراری ،  به V6 اجازه می دهد تا به راحتی کار کند و هنگامی که موتور احتراقی وارد می شود، صدای اگزوز آن حس بی نظیزی برای عاشقان غرش خودروهای اسپرت منتقل می کند .

همچنین زمانی که نمی خواهید توجه زیادی را به خود جلب کنید، بردی در حدود 16 مایل می توان از موتور الکتریکی استفاده کرد. فراری طبق سنت خود با وقار و دقت باورنکردنی تولید می شود و آن را به خودرویی تبدیل می‌کند که همیشه سردمدار و پیشرو در  تولید سریعترین ماشین های اسپورت می باشد .

 23 خودرو برتر سال 2023 از نگاه مجله  TOP GEAR
  1. پورشه 911 داکار

    پورشه 911 داکار البته  نوع جدیدی  از پورشه 911 در راه است. کی نیست؟ به زودی ما انتظار داریم یک 992 فیس لیفت شده را ببینیم که 911 اولین گام های خود را به سمت عصر هیبریدی الکتریکی برداشته است. اما در این میان، نسخه‌ای با جک بالا و خشن برای زندگی کردن با خیال‌پردازی‌های حمله رالی ما در راه سوپرمارکت وجود دارد.
  2. آفرود لامبورگینی هوراکان

    و پورشه تنها لباسی نیست که در قلمرو خودروهای اسپرت آماده آفرود کاوش می کند. لامبورگینی با تولید استراتو با هوراکان خداحافظی خواهد کرد. انتظار داشته باشید که نورافکن‌ها، چرخ‌چرخ‌های بزرگ و صاحبان آن‌ها هر بار که یک ابرخودروی معمولی را می‌بینند که شکاف‌کننده فیبر کربن گران‌بها خود را روی یک سرعت‌گیر قرار می‌دهد، احساس رضایت باورنکردنی داشته باشند. 

  3. رنج روور اسپرت SV

    بخش عملیات خودروهای ویژه لندروور تمام پروژه‌های آینده را در پشت یک نشان «SV» منطقی خواهد کرد، بنابراین رنج روور اسپرت داغ یک سوم نشان «SVR» خود را از دست خواهد داد. ما انتظار داریم که موتور نیز کوچک شود، احتمالاً از موتور 5.0 لیتری V8 سوپرشارژر به پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربو مشترک BMW. تقویت پلاگین هیبریدی امکانی است که صاحبان SVR با توجه به اینکه چگونه همیشه با احتیاط در هایپرتانک های 2.2 تنی خود به اطراف می روند، از آن لذت خواهند برد.
  4. آلپاین A110R

    یک آلپاین سبک تر! فکر نمی کردی ممکن است، آیا؟ ما نه. اما به لطف رژیمی از اجزای فیبر کربنی از جمله سقف جدید، صفحه‌نمایش عقب و حتی چرخ‌های کربنی، A110 کوچک 34 کیلوگرم وزن کم کرده است و در عین حال نیروی رو به پایین را افزایش داده و ظاهراً نیروی کشش را کاهش داده است.همچنین بسیار سفت‌تر، چسبناک‌تر است و صندلی‌ها شما را نگه می‌دارند، مانند اینکه کینگ کونگ دختری را در مضطرب می‌گیرد. ممکن است در سال 2023 به نیروانای خودروهای اسپورت نزدیک شود… یا به نفع خودش خیلی جدی و خیلی هاردکور خواهد بود؟
  5. مرسدس AMG C63

    ما همچنین احتمالاً بحث‌برانگیزترین AMG تمام دوران – از جمله هایپرکار C63 و AMG One را در اختیار خواهیم داشت. بله، C63 بازگشته است، و زیبا به نظر می رسد. اما در زیر کاپوت با تهویه بینی هیچ V8 وجود ندارد – در عوض، این یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر هیبریدی است.اساساً، یک موتور A45 با تقویت کننده الکتریکی پودر فلفل، پشت آن را بالا می برد. اعداد بزرگ هستند: 670 اسب بخار، 752 پوند فوت – و 2145 کیلوگرم. ما تعطیلات کریسمس را برای خواندن کتابچه راهنمای چهار هزار صفحه ای می گذرانیم. 
  6. BMW M3 Touring

    و این یکی از رقبای‌هایی است که C63 دقیقاً به آن‌ها می‌پردازد – M3 نسبتاً ساده BMW از لحاظ مفهومی. هیچ برقی یا قابلیت اتصال در اینجا وجود ندارد – فقط یک شش سیلندر مستقیم 3.0 لیتری 503 اسب بخاری فوق العاده در جلو. و – در نهایت – و بدن املاک در پشت.ما در حال حاضر طرفداران پر و پا قرص M3 Competition با xDrive چهار چرخ متحرک هستیم (تا زمانی که با چشمان بسته به آن نزدیک شویم) بنابراین M3 واگن قول می دهد که کیت بسیار کاملی باشد.
  7. هیوندای آیونیک 5N

    هیوندای هیچ فشاری ندارد، اما هر چیزی که بخش N تا کنون لمس کرده است بسیار درخشان بوده است. هات هاچ i30N و i20N، مینی SUV وحشی Kona N – از صفر به قهرمان تبدیل شده و در آنجا باقی مانده است. حالا N باید یک کراس اوور برقی را سرگرم‌کننده کند، و خود را به شدت روی هاچ‌بک سایبرپانک Ioniq 5 بکار برد. تیم N اصرار دارند که علاقه ای به ساخت یک هیولای درگ مسابقه ندارند و اگرچه I5N دو موتوره سریع خواهد بود، اما به ما قول داده ایم که با خندیدن و شاید حتی یک تولید کننده نویز سرگرم کننده، موتور الکترونیکی را کمتر بالینی کنیم. تا کنون، خودروهای برقی واقعاً خنده‌دار کم بوده‌اند – به هیوندای داده شده‌اند تا بخش N را ضدآینده نشان دهند.
  8. تمام ماشین های لمانز!

    2023 سالی است که طرفداران مسابقات استقامت منتظر آن بودند. خبر را از دست داده اید؟ به طور خلاصه، با ظهور کلاس‌های LMh و LMDh در Le Mans و فراتر از آن، بسیاری از تولیدکنندگان در حال صرف انبوهی از زمان و پول در این ورزش هستند. با پیوستن به تویوتا و گلیکنهاوس در مسابقات روز و شب درجه یک، بی‌ام‌و، پورشه، کادیلاک، لامبورگینی، پژو… باید  Drive To Survive را  شبیه به مهمانی چای یک جانشین جلوه دهد.
  9. BMW M2

    ما قبلا یک نمونه اولیه از M کوپه جدید را آزمایش کرده‌ایم و برخی از مشخصات فنی کلیدی را کشف کرده‌ایم. با توجه به پلت فرم فعلی M3/4، M2 جدید نسبت به قبل یک خودروی سنگین تر خواهد بود، اما مدل 3.0 لیتری 6 سیلندر مستقیم قدرتی در حدود 450 اسب بخار برای مقابله با آن دارد.محور عقب نیز از M4 به ارث رسیده است و در حالی که گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در دسترس است، M2 آخرین خودروی M خواهد بود که با گیربکس شش سرعته دستی ارائه می شود. بنابراین یک کلاسیک مدرن مطمئن است. آیا ظاهرهای بلوکی روی شما رشد می کند؟
  10. Lotus Emira 4cyl ‘AMG’

    لوتوس اعلام کرده است که Emira جدید آخرین خودروی موتور بنزینی آن خواهد بود، اما گفت موتور فقط V6 سوپرشارژ قرض گرفته شده توسط تویوتا نیست که از امسال عرضه می شود. به زودی نسخه «سطح ورودی» را دریافت خواهیم کرد، با موتور چهار سیلندر توربوی وحشی AMG که می دانیم در A45S تا 416 اسب بخار قدرت دارد. این تنها به یک گیربکس دوکلاچه پدال شیفت که لوتوس کالیبره کرده است متصل خواهد شد. یکی از هیجان‌انگیزترین موتورهای در حال تولید امروز، که در میان یک خودروی اسپورت ماهر بریتانیایی جای گرفته است؟ توقعات خیلی بالاست

  11. سوپراسپرت آلفارومئو ‘6C’

    هنوز هیچ عکس رسمی از این خودرو منتشر نشده است، اما شایعات حاکی از آن است که آلفارومئو قصد دارد نسخه خود از مازراتی MC20 را به عنوان یک پرچمدار در این محدوده عرضه کند. در یک نقطه تصور می شد که یک پیشرانه هیبریدی روی میز باشد تا با تلاش های برند ایتالیایی در فرمول 1 به هم متصل شود، اما این امکان نیز وجود دارد که آلفا بدون کمک باتری با عصر بنزین خداحافظی کند.

    در همین حال، در اینجا تصویری از آخرین ابرخودروی آلفا مشاهده می شود: 8C بسیار زیبا. اشکالی نداره میتونی خیره بشی 
  12. آئودی A6 e-tron

    در همین حال، آلمانی ها بیش از حد در تجارت بزرگ ابراز می کنند. سالن های اجرایی مانند آئودی A6. خوب، A6 در سال 2023 تبدیل به یک خودروی الکتریکی می شود و نام e-tron و باتری بزرگی را به دست می آورد. مشخص است که سالن‌های آئودی با سوخت فسیلی برای مدتی با همپوشانی با e-tron‌های جدید زندگی خواهند کرد، اما منطقه مرکزی آئودی که در مقابل تسلا قرار می‌گیرد، رقابتی تند خواهد بود. وقتی در عقب خودرو هستید و چراغ‌های جلو را چشمک می‌زنید، اضطراب محدوده چقدر بد می‌شود؟
  13. فیات پاندا EV

    این خودروی مفهومی بامزه کوچی کوچی سال 2019 را به خاطر دارید؟ در سال 2023، قرار است به چیزی تبدیل شود که واقعاً می توانید بخرید. فیات در حال حاضر نیمی از خانواده خودروهای شهری خود را با 500e برقی کرده است، اما در حالی که 500 شرکت بزرگ در سبک، “Pandae” یک پیشنهاد باکس‌تر و سودمندتر خواهد بود. ایتالیا تاریخ پرافتخاری از خودروهای مردمی بیهوده دارد، اما ارائه همان سادگی زیبا و قیمت فوق العاده مقرون به صرفه برای خودروهای برقی امری بسیار مهم است. بیایید ببینیم آیا فیات می تواند آن را انجام دهد یا خیر.
  14. ابرخودروی هیبریدی لامبورگینی V12

    ICYMI، در اکتبر 2022، لامبورگینی تولید آخرین آونتادور را اعلام کرد. این یک سوراخ به اندازه V12 در بالای محدوده گاو خشمگین باقی می‌گذارد، و چه چیزی آن را پر می‌کند؟ درست است، یک گوه موتور وسط V12 دیگر.با این حال، این دوره جدیدی را برای لامبو رقم خواهد زد – این محصول به صورت پلاگین هیبریدی پیش می رود. به‌جای یک برد الکترونیکی طولانی، ما انتظار سیستمی داریم که اجازه می‌دهد موتور خاموش و بی‌صدا در شهر کار کند (که البته همه دارندگان لامبو به دنبال آن هستند) و یک باتری با دشارژ سریع که گشتاور تقویت الکترونیکی را به داخل می‌برد. پیشرانه در حالی که V12 خود را به جنون می کشد. 
  15. مازراتی MC20 Folgore

    دوران الکتریکی مازراتی اکنون در جریان است و شروع خوبی دارد، همانطور که ما در دنیای خودمان درایو انحصاری GranTurismo Folgore را کشف کردیم. بعدی در این استراتژی، یک نسخه تمام الکتریکی از SUV Grecale است تا نبرد را به نسل بعدی خودروی الکتریکی پورشه Macan برساند، اما قبل از آن، ابرخودروی جدید مازراتی سیلندرها را با باتری تعویض می‌کند. MC20 الکتریکی که قرار است ابتدا به‌عنوان یک رودستر روباز «Cielo» ظاهر شود، از قدرت خروجی چهار رقمی برای جبران افزایش وزن خود بهره می‌برد. 
  16. گوردون موری T.33 “عنکبوت”

    چه سالی برای حضور در گروه واتساپ بهترین مشتری گوردون موری (اگر چنین چیزی وجود داشته باشد). اولین تحویل هایپرکار سه سرنشینه T50 در بهار و به دنبال آن نسخه پیست T50S عرضه می شود که سپس جای خود را برای مدل زیبای دو سرنشین T33 باز می کند. پروفسور موری قبلاً اشاره کرده است که دو نوع دیگر از T33 کمتر قدرتمند (و فن‌دار) وجود خواهد داشت که به معنای یک رودستر با سقف تارگا است و سپس یک تغییر بالقوه حتی سبک‌تر و شدیدتر از مشخصات مسیر. شما او را در خواندن رها نمی کنید.
  17. مک لارن آرتورا اسپایدر

    آرتورا ساده ترین شروع زندگی را نداشته است، اما این ابرخودروی اصلی مک لارن و اولین هیبریدی تولید سری آن است، که به این معنی است که اساس تمام کارهای بعدی ووکینگ است. در حالی که احتمالاً به خاطر چشم انداز جایگزینی 720S با فراری 296 قدرت کوبنده، آب دهان شما را به هم می ریزد، Artura رو به پایین را نباید فراموش کرد.اسپایدرهای مک لارن به دلیل سفتی وان کربنی همیشه شگفت‌انگیز هستند، بنابراین مانند یک لامبورگینی هوراکان اسپایدر احساس خطر نمی‌کنند.  به جرات می توان گفت، یک آرتورا در فصل باز نسبت به خودروی شاسی بلند طرح دار احساس «مک لارن» بیشتری دارد.
  18. کشورها مدینه فاضله

    نامگذاری یک خودرو به نام یک جامعه ایده آل ایده آل، حرکتی قدرتمند از سوی پاگانی است. اساساً می‌گویند که نسل سوم سوپراسپرت جدید آن، خوب، بی‌نقص است. البته این اعداد اولیه را دارد: 864 اسب بخار از یک AMG V12 توئین توربو، تنها 99 دستگاه ساخته می شود که هر کدام بیش از 2 میلیون پوند قیمت دارد.اما یک پاگانی همه چیز در مورد جزئیات است: گیربکس هفت سرعته دستی اختیاری، درهای پروانه ای، فضای داخلی کمی بخار. New Paganis غذاهای بسیار کمیاب هستند، بنابراین معرفی سال 2023 به Utopia باید یکی از نکات برجسته امسال باشد. 
  19. فراری SF90 “ویژه”

    فراری SF90 986 اسب بخار قدرت دارد. به قدرت یا سرعت بیشتری نیاز ندارد. اما فراری نمی تواند ثابت بماند، بنابراین در حال طراحی یک نسخه حتی افراطی تر است، و این احتمال وجود دارد که دستاوردهای بزرگ نه از پیشرانه، بلکه از آیرودینامیک حاصل شود.مانند GT3 RS پورشه، ما انتظار داریم فراری بر روی استخراج عملکرد بیشتر از طریق نیروی رو به پایین تمرکز کند، نه فشار دادن موشک به بالای لوله اگزوز. 
  20. کادیلاک سلستیک

    چیز بسیار خیره کننده ای است، اینطور نیست؟ آن را در داخل بنوشید، زیرا وقتی بعداً به ایالت ایالت می‌روید، Celestiq‌های زیادی را در پارکینگ ماشین کرایه‌ای نخواهید دید. این خودروی برقی پرچمدار Caddy است و قیمت آن از 300000 دلار به عنوان یک کالای لوکس ساخته شده توسط بنتلی خواهد بود که کادیلاک را به انتهای بازار خودروهای مجلل و گران قیمت بازمی گرداند.انتظار می رود موتورهای الکتریکی دوقلو با قدرت بیش از 600 اسب بخار و برد 300 مایل در حالی که آمریکا تلاش می کند قدرت بریتانیا را در بازی بارج فوق لوکس غصب کند.
  21. فورد موستانگ دارک هورس

    یک «اسب تاریک» معمولاً یک ظرف ناخوشایند یا ظریف است که از جایی بیرون می‌آید تا گله را هدایت کند. اما در مورد اسب بعدی فورد، خجالتی بودن، بازنشستگی و پنهان کاری بسیار کمی وجود دارد. آن را به عنوان یک “استانگ” در نظر بگیرید که در تمرینات هوازی بوده است – 500 اسب بخار قدرت، خنک کننده بهتر، رادیاتور سبک تر، دمپرهای تطبیق پذیر مغناطیسی … و البته تزئینات تیره زیادی دارد.این سال‌های گرگ و میش ماشین عضلانی است، بنابراین می‌فهمید که فورد هر چیزی را که می‌تواند در این مورد جمع کند پرتاب کرده است. 
  22. تسلا سایبرتراک

    مانند رودستر و کامیون نیمه، تسلا سایبرتراک از زمانی که شوک آن در اواخر سال 2019 آشکار شد، دچار تأخیر شده است. در پشت ریوین R1T، هامر و فورد F-150 لایتنینگ، با شور و شوق نیز در سال 2023 با یک پیشنهاد بسیار معمولی به این حزب می‌پیوندد.بنابراین Cybertruck اکنون باید بسیار فراتر از تغییر بازی باشد – باید بهترین خودروی برقی جهان، با کیلومترها باشد. بازار کامیون‌های بزرگ ایالات متحده منتظر بچه‌های نیمه‌پخت نیست…
  23. تسلا سایبرتراک

    استون مارتین والکریابرخودروی الهام گرفته از F1 استون مارتین که برای هفتمین بار در لیست «ماشین هایی که منتظر آن هستیم» TG است.اگرچه تعداد زیادی از خودروها در حال حاضر به دست مشتریان می رسند (ظاهراً تمام شده اما فاقد نشانه ای از افراطی ترین حالت پیست است) ما هنوز به رانندگی هیبریدی 1000 اسب بخاری V12 که در ابتدا در سال 2016 به عنوان شراکت با Red در حال حاضر غایب معرفی شد، نیستیم. آدریان نیوی نابغه بول آئرو.ارزش صبر کردن را دارد؟ امیدواریم سال 2023 سالی باشد که ما قطعاً، در واقع، به طور قطعی متوجه می شویم. 

در ادامه این مطلب، تعدادی از گران ترین خودروهای دنیا را معرفی کرده‌ایم که سال 2020 تا 2022 تولید شده اند . گفتنی است بسیاری از مدل‌های تیونینگ‌شده و تک‌نمونه سفارشی و ابرخودروهای در حال ساخت با هدف جلوگیری از زیاده‌گویی در مقاله حاضر بررسی نشده‌اند.

پرش به محتوا : با کلیک بر روی هر کدام از خودروها در لیست برترین ماشین های جهان ، مستقیماً به توضیحات آن خودرو در ادامه مطلب منتقل می شوید

بهترین خودروی سال 2022 به انتخاب منتقدان

هیوندای آیونیک بالاتر از مرسدس بنز EQS، به عنوان بهترین ماشین سال 2022 برگزیده شد .

آیونیک 5 هیوندای با تصمیم روزنامه‌نگاران حوزه خودرو به عنوان بهترین ماشین جهان در سال 2022 انتخاب شد. این ماشین همچنین توانست در بخش بهترین خودروهای برقی و همچنین بهترین خودرو از لحاظ طراحی،  به مقام اول دست پیدا کند. هرساله هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه بزرگ اتومبیل نیویورک، بیش از صدها روزنامه‌نگار از کشورهای مختلف دور هم جمع شده و بهترین ماشین جهان را انتخاب می‌کنند.

و اما عنوان بهترین ماشین لوکس جهان در سال 2022 با رأی داوران به مرسدس بنز EQS رسید.

 تویوتا یاریس کراس به عنوان بهترین ماشین شهری و آئودی E-Tron GT به عنوان بهترین ماشین اسپرت سال جاری انتخاب شدند.

خودروهای مختلف از سراسر دنیا به سه شرط مجاز به رقابت هستند؛ اول اینکه حداقل به تولید انبوه 10 هزار دستگاه رسیده باشند، ثانیا حداقل به دو بازار بزرگ جهان راه پیدا کرده و در نهایت قیمت آن‌ها از خودروهای لوکس در کلاس خود کمتر باشد.

بهترین ماشین جهان در سال 2022 از بین 28 خودروی مطرح در جهان انتخاب شده است. هیوندای Ioniq 5 با اکثریت رأی داوران در صدر جدول و کیا EV6 و فورد موستانگ E-Mach در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.


بهترین خودروهای سال 2021 – 2022

هیوندای آیونیک

بهترین ماشین جهان در سال 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

آیونیک 5 در ایالات متحده با پیشرانه دو چرخ عقب (RWD) یا چهارچرخ محرک (AWD) عرضه شده است. هر دو مدل از پک باتری 77.4 کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند. محدوده پیمایش مدل (RWD) حدود 487 کیلومتر و محدوده پیمایش مدل (AWD) حدود 412 کیلومتر است.

مدل RWD دارای یک موتور در عقب با قدرت 225 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر است، حال‌آنکه مدل AWD علاوه بر این موتور، از یک موتور اضافی 74 کیلوواتی در قسمت جلو بهره می‌برد و در مجموع قدرت آن به 320 اسب بخار می‌رسد (با گشتاور 605 نیوتن متر).

بدین ترتیب شتاب صفر تا صد برای مدل RWD برابر با 7.3 ثانیه و برای مدل AWD برابر با 5.1 ثانیه است.

نیسان GT-R Nismo

با راندن نیسان GT-R Nismo قطعاً به این نتیجه خواهید رسید که این خودرو چقدر بهبود یافته و پیشرفت کرده است؛ البته اگر از قیمت آن صرف نظر کنیم. این خودرو با قیمت 180 هزار پوندی آن که محدوده قیمتی ابرخودروها است، انتظارات را در حوزه فنی کاملاً برآورده می‌کند و به راحتی می‌تواند با سایر خودروهای موجود در رده قیمتی‌اش رقابت کند.

بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

هرچند طراحی داخلی‌اش آن حس لوکس بودن سایر ابرخودروها را القا نمی‌کند، این خودرو توان موتور مفیدی معادل با 592bhp (اسب بخار) دارد و برخی از اجزای زیر کاپوتش را هم از خودروی مسابقه‌ای نیسان GT3 به ارث برده است. هرچند با استناد به بررسی‌های انجام شده، شاید هر کسی از ظاهر یا سواری خودرو (که البته نسبت به قبل بهتر شده اما هنوز کمی سفت و سخت است) خوشش نیاید.

آئودی Q5

برخلاف رویه‌ای که از سال 2020 شروع شد و در سال 2021 هم ادامه داشت که طی این رویه عمده خودروها در حال تمام الکتریکی شدن بودند، خودروهایی مانند آئودی Q5 بروزرسانی شده ثابت می‌کنند که خریداران هنوز هم به دنبال SUVهای (خودروهای نیمه شاسی) با کیفیت، و با موتور درون سوز هستند.

تغییرات جزئی انجام شده در این خودرو مانند: ظاهر بهینه‌تر، کمک‌گیری جزئی از نیروی الکتریستیه و ارتقاهایی که در داخل خودرو انجام شده‌‌اند، نوید این را می‌دهند که این فرمول موفق است و Q5 هنوز هم در کلاس خودروهای SUV حرفی برای گفتن دارد.

علیرغم کاهش محبوبیت خودروهای دیزلی، موتور این خودرو در تست 40 TDI (تست تزریق توربو دیزل که عمدتا برای موتورهای تولید شده توسط شرکت فولکس‌واگن انجام می‌شود و نشان دهنده این است که موتور مورد نظر علاوه بر کمپرسور توربو، دارای خنک کننده داخلی است)، بسیار روان و کم مصرف بوده است و کاملا با سایر اجزاء این SUV درشت هیکل متناسب بوده است.

واوکسهال موکا (Vauxhall Mokka)

با صرف نظر از محوبیت گیج‌کننده واوکسهال موکا قدیمی که حتی تا آخر عمرش هم توانایی رقابت با سایر خودروهای هم‌رده‌اش را هم نداشت، ‌این شرکت نیاز به تغییراتی را در این خودرو احساس کرد و مدل جدید خودرو خود خود را با ظاهری بسیار جذاب به همراه طرح رنگ زیبایی ساخته است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این خودرو از نظر فنی نیز حرفی برای گفتن دارد؟

موتور این خودرو با پژو 2008 و سیتروئن C4 یکسان است و این مدل جدید، نسبت به قبل از نظر ابعاد، بسیار کوتاه‌تر شده است و از تکنولوژی پیشرفته‌تری نیز بهره می‌برد. هم‌چنین صفحه نمایش دوقلویی نیز به این خودرو اضافه شده است، اما بزرگترین تغییر آن تمام الکتریکی شدن این خودرو بود.

بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

در بررسی‌های انجام شده، سریع‌تر شدن موکا با موتور الکتریکی متصل به جعبه دنده ۸ سرعته‌اش به خوبی حس می‌شد. در این بررسی‌ها موکا علیرغم چرخ‌های بزرگ ۱۸ اینچی‌اش (که معمولا مشکل‌ساز هستند)، سواری خوبی به راننده داده است، هر چند سطوح نامناسب مشکلاتی ایجاد کردند و این خودرو به خوبی با سطح زمین درگیر نشد. با توجه به این موارد، فورد پوما در رقابت با موکا برگ برنده‌های بیشتری دارد.

هرچند تکنولوژی، طراحی به کار رفته در این خودرو، کابین و بدنه باز طراحی شده‌اش تحسین برانگیزند، اما متاسفانه فضای محدودی که این خودرو در اختیار مصرف کننده می‌گذارد ناامید کننده است.

هیوندای i20 N

تجربه راندن هیوندای i20 N به شدت هیجان انگیز است و دلیل این هیجان بالا نیز تنها به خاطر موتور بنزینی 1.6 لیتری توربو این هاچبک با توان مفید 201 اسب بخاری آن آن نیست. این خودروی جمع و جور ثابت کرد که خودروی i30 N فوق العاده هم یک صرفا یک اتفاق نبوده است.

هیوندای i20 N نیز رویه مشابهی با سایر برادران و خواهرانش پیش گرفته که عبارت است از ارائه دادن عملکردی قوی، در کنار انعطاف پذیری فوق العاده در راه‌ها و جاده‌های پیچ در پیچ. که این امر آخر نیز به لطف کیت شاسی پیشرفته آن امکان پذیر شده است.

سواری دومین مدل N شرکت خودرو سازی هیوندای به خوبی فورد فیستا ST بود و حتی این سواری را به صورت کاربردی‌تر هم ارائه داد. شاسی i20 N به خوبی عمل می‌کند و خودرو را محکم و استوار روی زمین نگه می‌دارد و سواری عالی‌ای به ارمغان می‌آورد. هرچند فرمان سریع اما کمابیش بی تاثیر آن، قطعاً به مذاق راننده آن خوش نخواهد آمد.

اما در نهایت، هاچبک جدید هیوندای خودرویی فوق العاده‌ و دوست داشتنی است.

پورشه 911 GT3

عرضه خودروی پورشه 911 GT3 جدید رویداد بزرگی برای طرفداران خودروهای اسپورت است. ما نیز آگاه شدیم که این مدل جدید حتی از پیش هم متمرکزتر است و به شدت سریع بوده و حس اعتماد به نفس خاصی در جاده‌ها و راه‌ها به راننده آن القا می‌کند. موتور این خودرو نقطه عطف آن است و شاسی آن نیز چیزی نزدیک به ایده‌آل صنعت خودروسازی است و حتی قیمت آن نیز تحسین برانگیز است و نسبت به رقبایش ارزان‌تر به نظر می‌آید. هرچند از نظر ما، تقاضای بالا برای 911 GT3 تنها عیب آن است که دست یافتن به حتی یک نمونه از آن را دشوار می‌کند.

سکودا Enyaq iV

اولین تست این خودرو در انگلستان و با یک نمونه فرمان سمت چپ آن انجام گرفت که نتیجه آن این شد که مدل جدید سری Enyaq از شرکت سکودا، یکی از لذت بخش‌ترین سواری‌های سال 2021 است. این خودرو در راه‌های ناهموار بسیار نرم و هموار حرکت می‌کند و فضای داخل آن نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و از امکانات متعددی هم بهره می‌برد.

این خودرو در جاده‌ها انگلستان (که برای رانندگی از سمت چپ مسیر طراحی شده‌اند) آزمایش شد. حتی با اینکه رانندگی در سمت چپ راه‌ها، گودال‌ها و ناهمواریهای راه بیشتر به چشم می‌آیند، Enyaq به شدت نرم و به اندازه کافی راحت بود.

بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

باتری 77 کیلو واتی Enyaq راننده را تا بازه‌ی 333 مایل تحمل می‌کند که به نظر ما رقم بالایی است، هرچند عملکرد فنی آن، صرفاً متناسب با سایر بخش‌هایش بود. (مدل 59 کیلو واتی آن هم مسافتی معادل 256 مایل را طی می‌کند)

از آنجایی که ما به بازدهی قوی از خودروهای الکتریکی عادت کرده‌ایم، عملکرد نسبتاً ضعیف‌تر سکودا کمی برایمان ناامید کننده است. هرچند نشستن در فضای داخلی جادار آن به شدت لذت بخش است و فضای زیادی برای سر و پاها وجود دارد و صندوق عقب بزرگ آن هم هم تاییدی بر جادار بودن آن است.

Alfa Romeo Giulia GTAm

ما به آلفا رومئو جیولیا GTAm علاوه بر لقب خودرویی دیوانه‌وار با قیمتی دیوانه‌وار، لقب هیجان‌انگیزترین سدان اخیر را هم داده‌ایم. این نسخه خیلی خاص جولیا (Quadrofoglio) که در تعداد محدودی نیز تولید تولید شده است، از دنده‌‌ای خارق‌العاده، شاسی بسیار درگیر شونده با زمین، و ترمزهای شگفت‌انگیز برخوردار است. از این رو دریافت نقدی خارق‌العاده از استیو سوت‌کلیف برای آلفا، پس از راندن این خودرو، نباید خیلی برایمان تعجب برانگیز باشد.

بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

فورد برانکو

انتظار می‌رود بهار امسال از فورد برانکو که یک رقیب سرسخت برای جیپ رانگلر است، به بازار عرضه شود. این خودرو که برای راه‌های خارج از شهری بسیار مناسب است، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی برخوردار است. لازم به ذکر است که سقف این خودرو قابل جابه‌جایی و برداشتن است. همچنین این خودرو دو یا چهار در دارد که آنها هم از این ویژگی برخوردار هستند.

بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

خودروی جدید برانکو که سیستم چهارچرخ متحرک آن با موتور 2.3 لیتری توربو و 270 اسب بخار، یا سیستم شش‌سیلندری با موتور 2.7 لیتری و 310 اسب بخار در دسترس است. این خودرو از امکانات رفاهی زیادی مانند صفحه‌نمایشگر 12 اینچی هم بهره‌مند است. ویژگی‌های ظاهری فورد برانکو موجب شده است که این خودرو یکی از زیباترین خودروهای 2022 شناخته شود.

جیب گرند چروکی 2021 و 2022

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

جیب گرند چروکی که در سال2021 هم خودروی بسیار محبوب بود، به‌عنوان یکی از جدیدتری خودروهای سال 2022 هم معرفی شد که ویژگی‌های متمایزکننده‌ای داشت.

خودروی شاسی‌بلند، سه‌ردیفه و جذاب جیپ گرند چروکی با موتور هشت سیلندر و سیستم تعلیق مستقل در قسمت جلو و عقب آن، یکی از بهترین خوروها شناخته می‌شود. به یاد داشته باشید که خودروهای بزرگ‌تر هنوز هم برای رانندگی طولانی مناسب هستند. به‌علاوه، این خودرو فضایی برای هفت نفر دارد که برای تفریحات خانودگی هم بسیار عالی است.

انتظار می‌رود که خودروی جیپ گرند چروکی که یکی از بهترین خودروهای 2022 به شمار می‌رود، در نیمه اول این سال رونمایی شود. خوب است بدانید که اولین طراحی مجدد این خودرو از سال 2011 شروع شد. ما انتظار داریم که این خودروی جدید و مزایای جدیدی از گرند چروکی ارائه دهد.

 

جیب گرند واگنیر 2022

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

یکی دیگر از خودروهای لوکس 2022 به‌عنوان جیپ گرند واگنیر 2022 شناخته می‌شود. این خودرو بیش از 30 سال است که در بازار وجود نداشت. گرند واگنیر هم مانند جیپ گرند چروکی سه‌ردیفه، به‌عنوان رقیبی سرسخت برای خودروهای لینکن ناویگیتور، کادیلاک اسکالید و جی‌ام‌سی یوکان شناخته می‌شود.

ساختمان چهارگوش و پشت مربعی این خودرو، آن را مانند یک نیروگاه فناوری کرده است که هفت صفحه‌نمایش در آن وجود دارد که چهار عدد از این صفحه‌ها در جلو هستند. نوع موتور این خودرو در اواخر امسال انتخاب خواهد شد.

آکورا MDX 2022

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

آکورا MDX 2022، یکی از زیباترین خودروهای 2022 شناخته می‌شود که طرفداران بسیاری دارد. این خودرو که طراحی جدیدی از خودروی تک بدنه سبک است، مزایای زیادی دارد. خودروی آکورا MDX 2022، دماغه بزرگ‌تری دارد و فضای داخلی آن هم تا حد زیادی ارتقا یافته است. بااین‌حال، موتور شش‌سیلندری آن همچنان 3.5 لیتری با قدرت 290 اسب بخار بوده و تغییری نکرده است.

تغییرات جدید این خودرو که یکی از بهترین خودروهای 2022 شناخته می‌شود، شامل ویژگی‌های امنیتی و امکانات رفاهی بیشتر است. ویژگی‌هایی مانند سانروف پانوراما و استاندارد و صفحه‌نمایش 12.3 اینچی، از مهم‌ترین تغییرات این خودرو محسوب می‌شوند.

جنسیس جی‌وی 70

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

یکی دیگر از بهترین ماشین های 2022 که زیبایی چشمگیری دارد، خودروی جنسیس جی‌وی 70 است. بعد از خودروی شاسی‌بلند جنسیس جی‌وی 80 که در سال 2021 عرضه شد، در سال 2022 با مدل جی‌وی 70 این خودرو مواجه شدیم که سدان چشم‌گیری دارد.

در حال حاضر جزئیات ریزی از این خودرو در دسترس نیست، اما همین‌قدر بدانید که شیشه جلویی خودرو محافظ بسیار محکمی است و فضای داخلی آن هم از بال‌های هواپیما الهام گرفته شده است.

هیوندا سانتا کروز 2022

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

هیوندا سانتا کروز که در سال 2022 رونمایی می‌شود، یکی از خودروهای لوکس 2022 است که طرفداران زیادی دارد. این خودرو، چیزی بیشتر از یک پیکاپ کراس‌اوور است که مثل اینکه از خیال به دنیای واقعی آمده است. به نظر می‌رسد که این خودرو بر اساس شاسی‌بلند هیوندا توسان ساخته شده است.

نیسان فرانتیر 2022

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

یکی دیگر از بهترین ماشین های 2022 که افراد زیادی به آن علاقه دارند، خودروی نیسان فرانتیر است. طراحی جدید این خودرو بسیار زیباتر و بهتر از مدل‌های قبلی آن شده است. نمای بیرونی نیسان فرانتیر 2022 که اولین‌بار در سال 2005 طراحی شده است، کاملاً متفاوت است. علاوه بر این، فضای داخلی خودرو هم کاملاً جدید بوده و دارای سیستم تعلیق جدید و شش دیفرانسیلی است که در سال 2020 هم همین ویژگی را داشت.

فولکس‌واگن گلف GTI 2022

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

یکی از بهترین خودروهای 2022 را در این قسمت مشاهده می‌کنیم. نسل جدید خودروهای فولکس مدل R در فولکس‌واگن گلف GTI 2022 در کشور آمریکا طراحی شد. هاچ‌بک کوتاه و دراز این خودرو از چهارسیلندر، موتور دو لیتری و 242 قدرت اسب بخار، بهره می‌برد.

 

همچنین گیربکس دستی این خودرو شش سرعته و گیربکس اتوماتیک آن، هفت سرعته و با دو کلاچ موجود است. علاوه بر این، سیستم تعلیق فولکس‌واگن 2022 کاملاً بازبینی و فضای داخلی آن هم دوباره طراحی و بررسی شده است.

هوندا سیویک 2022

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

هوندا سیویک که به‌عنوان یکی از زیباترین خودروهای 2022 شناخته می‌شود، طراحی جدیدی از آن در سال جدید ارائه کرده است. ظاهر این خودرو کاملاً جدید بوده و دارای صفحه‌نمایش 9 اینچی در فضای داخلی خود است. به‌طورکلی، این موارد تنها اطلاعاتی هستند که درباره این خودرو در اختیار داریم.

مرسدس بنز کلاس C

مرسدس برای تولید جدیدترین نسخه C-Class، تمام سعی خود را کرده است و به واقع از جان و مال خود مایه گذاشته است. این خودروی سدان کوچک مملو از تکنولوژی‌های مختلف است که شامل یک نوع سیستم برق رسانی عالی برای هر نوع پیشرانه‌ای است.

C-Class جدید از همان نسخه قدیمی پلتفرم خود استفاده می‌کند، اما سیستم معماری عقب ماژولار آن از بیخ و بن به روزرسانی شده است. در خودروی C220 d آزمایش شده مشاهده شد که این خودرو از یک پیشرانه هیبریدی 48 واتی با قدرتی متوسط کمک می‌گیرد که این شرکت می‌تواند بدون بالاتر رفتن قیمت مالیات این خودرو، بهینگی آن را بهبود نیز ببخشید.

بهترین خودرو های ۲۰۲۲

همانطور که قبل‌تر هم گفته شد، خودروهای سری C قوی، بهینه، و بی سر و صدا و آرام هستند که تمامی این موارد، از موارد کلیدی برای یک خریدار عادی به شمار می‌روند. سایر عناصر تحسین برانگیز مدل جدید شامل سطح راحتی و کیفیت اتاق خودرو می‌شوند که باز هم این قیمت، ویژگی‌های شگفت‌انگیزی به شمار می‌روند و سواری آن نیز تقریبا به خوبی یک BMW سری 3 بود. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، تعداد زیادی کیت‌ تکنولوژی پیشرفته نیز در فضای داخلی فوق‌العاده این خودروی قرار داشت که منتقدان را هم بسیار تحت تاثیر قرار داد.

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

این خودروی لوکس و شیک دارای چهار در بوده که از سایر مدل‌های بنز تمیز پیدا می‌کند.طراحی جدید این خودرو، فضای داخلی چشمگیر و خیره‌کننده‌ای دارد و حتی فناوری‌های امنیتی آن هم افزایش یافته‌اند. اما آپشن‌های شش‌سیلندری و هشت سیلندری خود را از دست داده است.

مزدا 6

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

یکی دیگر خودروهای جدیدی که در سال جدید از آن رونمایی می‌شود، مزدا 6 است که مزیت‌های بسیاری نسبت به طراحی‌های پیشین خود دارد. از مهم‌ترین تغییرات آن می‌توان به سدان دیفرانسیل عقب و دیفرانسیل هشت سرعته آن اشاره کرد. یکی از بهترین خودروهای 2022 را می‌توان به نام مزدا 6 زد.

تویوتا GT86/ سوبارو BRZ

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

یکی از جدیدترین خودروهای سال 2022 که به بازار عرضه خواهند شد، تویوتا GT86  خواهد بود. نسل جدید و دوم کوپه‌های اسپرت با هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارند، دارای موتور 2.4 لیتری بزرگ‌تر از قبل با قدرت 228 اسب بخار است.

گیربکس این خودرو شش سرعته و به‌صورت اتوماتیک یا دستی به همراه دیفرانسیل عقب است. در نسل جدید سوبارو BRZ، سیستم تعلیق محکم‌تری مشاهده می‌کنیم که باعث می‌شود برای عبور از پیچ‌ها، راحت‌تر عبور و حرکت کنید. ما تاکنون خودروی تویوتا GT86 را مشاهده نکرده‌ایم اما این انتظار را داریم که موتور آن مشابه نسل قبل اما دارای پیشرفت‌های فنی دیگری باشد.

کادیلاک CT4-V و بلک وینگ CT5-V 2022

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

شرکت مخصوص این خودرو اعلام کرده است که تا تاریخ اول فوریه، اطلاعات و جزئیاتی درباره این خودرو به نمایش نخواهد گذاشت. اما به‌طورکلی، می‌توانیم حدس بزنیم که این خودرو از این برند لوکس، قدرت اسب بخار بالایی داشته باشد. همچنین انتظار داریم که کلادایک یکی از بهترین ماشین های 2022 باشد که بیشترین کارایی را دارد.

ریویان R1T

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

یکی دیگر از جدیدترین خودروهای سال 2022 را می‌توان به ریویان R1T اطلاق کرد. این خودرو یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای جدید امسال است که به‌صورت الکترونیکی کار می‌کند. این خودرو به شکل شاسی‌بلند و پیکاپ سایز متوسط است.

قیمت این خودروی زیبا که از 67500 دلار شروع می‌شود، یک بسته باتری 135 کیلوواتی بر ساعت دارد که برد آن نزدیک به 300 مایل تخمین زده می‌شود. اگرچه یک بسته باتری 180 کیلوواتی هم می‌توان جایگزین آن کرد که 400 میل برد دارد. برای داشتن این باتری اضافی باید 10 هزار دلار اضافی هم پرداخت کنید.

هامر GMC 2022

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

یکی دیگر از بهترین خودروهای 2022 هامرGMC معرفی می‌شود که ظاهر بسیار زیبایی دارد. این خودرو به شکل بزرگ و جسورانه‌ای خود را به نمایش می‌گذارد که به‌صورت الکتریکی کار می‌کند.تنظیمات سه موتوره این خودرو، تقریباً برد 350 مایل دارد که باتری آن هم 200 کیلووات بر ساعت تخمین زده می‌شود. این خودرو آماده آفرود، با ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند خزیدن در همه نوع جاده و قابلیت جابه‌جایی سقف آن، از مدل‌های قبلی خود تمایز یافته است.

هیوندا آیونیک پنج 2022

هیوندا آیونیک پنج 2022 یکی از خودروهای لوکس 2022 شناخته می‌شود که یک کراس اوور با کارکرد الکتریکی است. کابین و ظاهر خودرو از بقیه شاسی‌بلندهای الکتریکی مانند فورد موستانگ Mach-E و تسلا Y کوتاه‌تر دیده می‌شود.

این خودرو چهار سیلندری به همراه دو موتور است. این خودرو یک بسته باتری 77.4 کیلووات بر ساعتی و قدرت 302 اسب بخار به همراه گشتاور 446 پوند فوت دارد. علاوه بر این، شتاب این خودرو 62 مایل بر ساعت و به عبارتی نزدیک به 5.2 ثانیه تخمین زده می‌شود.

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

با قطعیت می‌توان گفت که هیوندای loniq 5 یکی از شگفت‌انگیزترین خودروهای سال 2021 بود. این خودروی الکتریکی با فضای داخلی خیره‌کننده و جادار خود که پوشیده از ارکان مختلف تکنولوژی است، تجربه رانندگی راحت‌تر و بهتری را نسبت به آنچه از آن انتظار می‌رود ارائه می‌دهد. از سایر مزایای این خودروی محسور کننده می‌توان به تکنولوژی شارژ سریع آن اشاره کرد که انگار از 5 سال آینده آمده است.

بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

کیا EV6 2022

یکی دیگر از خودروهایی که در سال جدید از آن رونمایی می‌شود، خودروی کیا EV6 در سال 2022 است. این خودروی شاسی‌بلند، به‌صورت الکتریکی کار کرده و از نظر کراس اوور تقریباً مشابه هیوندا آیونیک در نظر گرفته می‌شود.

این خودرو با دیفرانسیل عقب، قدرتی معادل 577 اسب بخار و گشتاور 546 پوند فوت است که شتاب آن 62 مایل بر ساعت و به روایتی 3.5 ثانیه اندازه‌گیری شده است. کیا EV6 که طرفداران بسیاری دارد، یکی از جدیدترین خودروهای سال 2022 است.

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

نیسان آریا 2022

یکی دیگر از بهترین خودروهای 2022 به‌عنوان نیسان آریا شناخته می‌شود. این خودروی شاسی‌بلند الکتریکی، ظرفیت پنج نفر را دارد که برد آن 300 مایل تخمین زده می‌شود. این خودرو با قیمت 40 هزار دلار، در نیمه دوم سال 2022 رونمایی خواهد شد.

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

فولکس‌واگن ID.4

برای معرفی یکی دیگر از بهترین ماشین های 2022 می‌توان به فولکس‌واگن ID.4 در اواخر سال 2021 اشاره کرد. این خودروی شاسی‌بلند، به‌صورت الکتریکی و برقی کار می‌کند و به اندازه پنج نفر ظرفیت دارد.فولکس‌واگن ID.4 که در اواخر سال 2021 روانه بازار می‌شود، می‌تواند مسافتی به اندازه 250 مایل را طی کند. این خودرو چهارسیلندر و دو موتور برقی دارد. قیمت فولکس‌واگن ID.4 تقریباً 40 هزار دلار تخمین زده می‌شود.

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021
پس از بررسی‌های انجام شده، کاشف به عمل آمد که فولکس واگن ID.4 حتی از خودروی هاچبک ID.3 این شرکت هم تحسین برانگیزتر است. ID.4 بسیار کاربردی‌تر از مدل ID.3 هاچبک است و فضای بیشتری هم در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد که در نهایت ما را به این نتیجه می‌رساند که این خودرو، بهترین خودرو سری ID است.
 

از سایر نکات مثبت باقی مانده این خودرو می‌توان به امکانات استاندارد و خوب، تکنولوژی شارژ سریع آن و در نهایت کارکرد بی سر و صدای صدای موتور الکتریکی آن اشاره کرد. هرچند انتظار ترمز احیا کننده بهتری از این خودرو داشتیم (ترمز احیا کننده متودی است که انرژی استخراج شده از بخش‌های متوقف شده را ذخیره کرده و بعداً استفاده می‌کند).

لوسید ایر 2022

خودروی برقی لوسید ایر که در سال 2022 به بازار عرضه می‌شود، با قیمتی بین 77 هزار تا 169 هزار دلار شناخته می‌شود. این خودرو نسبت به چهار سال پیش که معرفی شد، طرفداران بسیار بیشتری از آن خود کرده است. باتری لوسید ایر 2022 حدوداً بین 400 تا 500 مایل است که این میزان بسیار خوبی شناخته می‌شود. این خودرو یکی از جدیدترین خودروهای سال 2022 شناخته می‌شود که طرفداران بسیاری کسب کرده است.

بهترین خودروهای 2022
بهترین خودروهای جهان در سال 2022-2021

مازراتی MC20

طی سال‌های اخیر، این برند ایتالیایی که بیشتر تمرکز خود را معطوف به خودروهای سدان و SUV کرده بود، با روی کار آمدن صاحب جدیدش، آقای استلانتیس، فرصت تولید MC20 را به دست آورد. این خودرو با استفاده از فیبر کربن تولید شده است و دارای یک موتور V6 دوقلوی توربو است و توان مفیدی معادل 621 اسب بخار دارد.

به لطف گشتاور 730 نیوتون بر متری و وزن کم 1,475 کیلوگرمی‌اش، MC20 می‌تواند در مدت زمان تنها 2.9 ثانیه از حالت ساکن به 62 متر بر ساعت برسد. تندی حداکثری این خودرو نیز تا حدود 200 متر بر ساعت است و بیشتر از این عدد نیز می‌شود.

با این حال مازراتی MC20 به‌خاطر برنامه‌های این برند برای تولید یک مدل الکتریکی از این سری از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردار نیست. مدل بنزینی آزمایش شده از خود عملکرد فوق‌‌العاده‌ای به نمایش گذاشت و ثابت کرد که می‌تواند با بهترین خودروهای رده خود رقابت کند.

MC20 که بر روی صعب‌العبورترین جاده‌ها و راه‌های ایتالیا آزمایش شده بود، نشان داد که کمک‌فنر پیچیده‌اش به راحتی در این راه‌ها تاب آورده و عملکرد عالی‌ای از خود نشان می‌دهد و در عین انعطاف‌پذیری، کنترل بدنه نیز در حد اعلی باقی می‌ماند.

ما این سری مازراتی را با خودرو آلپاین A110 هم مقایسه کردیم و پیش از مقایسه‌ ما، گفته می‌شد که هدایت این خودرو (A110) و چرخش آن در مسیرها حتی از برخی از مدل‌های فراری هم بهتر بوده است. در این مقایسه‌ها مشخص شد که این مازراتی هم به خوبی آلپاین A110 بوده و عملکرد و کنترلی عالی دارد.

نیسان قشقایی

نیسان قشقایی جدید قطعاً کامل‌ترین خودرو در کلاس خودش نیست، اما با این حال تمامی مشخصات مورد نیاز یک SUV مناسب خانواده را دارا است: بسیار کاربردی است، راندن آن آسان بوده و در انواع مسیرها به نرمی حرکت کرده و از انواع مختلف تکنولوژی‌های روز برخوردار است.

جنسیس GV80

این خودروی جدید لوکس از کیفیتی برخوردار است که تنها می‌توان آن را در بهترین خودروهای هم تیپ آن مشاهده کرد. مقدار عظیمی از انواع تکنولوژی‌های مختلف و فضای داخلی شگفت‌انگیز از جمله ابعاد این کیفیت خارق‌العاده هستند.

علاوه بر موارد گفته شده راندن جنسیس جدید نیز بسیار آسان است، اما از طرفی سواری آن در برخی مسیرها کمی اذیت کننده است. درنهایت، به عقیده ما GV80 بهترین شروع جدید برای این شرکت از دهه 90 میلادی و تولید لکسوس است.

بهترین خودروهای ۲۰۲۲

اینیوس گِرنادیِر (Ineos Grenadier)

از آنجایی که لند رووِر دیفندر (Land Rover Defender) جدید به دنبال جلب رضایت بخش لوکس بازار است، این شرکت خودروسازی نوپا به دنبال پا گذاشتن در ردپای لند رووِر دیفندر قدیمی است. گرندایر یک خودروی قرص و محکم 4×4 است که ظاهر قوی و سواری آفرود تحسین برانگیز آن نیز ضمیمه‌اش شده‌اند. طی آزمایش‌های انجام شده نیز کاشف به عمل آمد که این خودرو از آنچه بسیاری می‌پنداشتند امن‌تر است، و در مسیرهای خارج از جاده (آفرود) سخت هم به خوبی تعادل و قوام خود را حفظ می‌کند.

بهترین خودرو های ۲۰۲۲

 

Land Rover Defender (P400e & V8)

دو نسخه جدید این لند رووِر که در ماه جولای آزمایش شدند که عبارت از مدل P400e پلاگین هیبریدی (پلاگین هیبریدی به خودروهایی گفته می‌شود که از باتری برای نیرو دادن به یک موتور الکتریکی و از یک سوخت دیگر مانند بنزین برای موتور درون سوزشان استفاده می‌کنند) و V8 سریع بودند.

بهترین خودرو های ۲۰۲۲

طبق بررسی‌ها، کاشف به عمل آمد که مدل پلاگین این خودرو هم به خوبی سایر مدل‌های این خودروی آفرود است، به علاوه‌ این امر که این خودرو هزینه‌های نگهداری بسیار کمتری (به لطف مالیات بر خرید کمتر و موتور الکتریکی‌اش) برای خریداران دارد. از طرفی دیفندر V8 هم نشان داد که به مانند یک رزمناو لوکس است که روی چهار چرخ حرکت می‌کند.

MG 5 EV Long Range

ام جی فایو جدید، از باتری بزرگتری بهره می‌برد که به لطف این تغییر انجام شده نسبت به مدل‌های پیشینش، تنها با یک‌بار شارژ کردن می‌تواند تا 250 مایل را طی کند و این امر این خودرو را به یکی از برترین خودروهای الکتریکی انگلستان تبدیل می‌کند.

این خودرو به شدت کاربردی است و تجربه رانندگی راحتی را به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر این دو مورد، توانایی شارژ 100 کیلو‌واتی و طول بازه‌‌ای که می‌تواند با یک بار شارژ کامل طی کند نیز، از جمله مزایای این خودرو به شمار می‌روند. امّا بهترین ویژگی این خودرو قیمت آن است که از 26,954 پوند شروع می‌شود که این خودرو را به یکی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار تبدیل می‌کند و به محبوبیت آن به عنوان یک خودروی خانوادگی می‌افزاید.

Hyundai Kona N

بخش سری N هیوندای امسال گام‌های بلندی برداشت که همه آن‌ها را هم با موفقیت به زمین گذاشت و این موفقیت‌ها، با Kona N نمایان می‌شوند که بسیار تحسین برانگیز است و هیجان سواری یک هاچبک عالی را در بدنه کاربردی یک SUV ارائه می‌دهد.

موتور 2.0 لیتریِ 4 سیلندریِ توربویِ قدرتمندِ بنزینی Kona N، توان مفید 276 اسب بخاری دارد که بدین معناست که با خودرویی قدرتمند (از نظر عملکرد موتور) طرفیم. اما ایرادی که از قضا بسیار آزار دهنده هم است، شاسی این خودرو است. اما حتی با وجود این ایراد، راندن Kona N، تجربه‌ای لذت بخش برای شما به ارمغان خواهد آورد.

Skoda Fabia

سکودا جدید با نگه داشتن تعدادی از نکات کلیدی و مهم خود، و افزودن تعدادی دیگر (که البته بسیار جذاب هم هستند) به بازار آمده است. این خودرو که هنوز هم در میان پرکاربردترین خودروهای کلاس خود است، با تعداد زیادی از انواع مختلف تکنولوژی‌های جدید، کابینی خوش‌ساخت و سواری‌ای راحت عجین شده است که زندگی هر روزه با آن را آسان می‌کند. علاوه بر این موارد، Fabia هنگام رانندگی نرم و بی سر و صدا است و مجموع همه این موارد، این خودرو را به رقیب جدی Renault Clio تبدیل می‌کند.

بهترین خودرو های ۲۰۲۲

Kia EV6

بردباری برای عرضه Kia EV6 نوین، آن‌هم به خاطر ارتباط نزدیکش با Hyundai loniq 5 به شدت تحسین برانگیز (که تعداد زیادی از جوایز AEA 2021 را هم درو کرد) بسیار دشوار بود. هر دو این خودروها از زیرساخت تکنولوژی مشابهی بهره می‌برند و درحالی که ما متوجه شدیم کیا به هیچ‌وجه از نظر کارآمدی به هیوندای نزدیک هم نمی‌شود، دریافتیم که EV6 خودرو اسپرت‌تری است و هنوز هم یکی از بهترین خودروهای الکتریکی برای خرید است.

BMW iX

BMW iX بدون شک مهم‌ترین خودرو جدید امسال این شرکت بود و بی‌درنگ بسیار هم تحسین برانگیز از کار درآمد. نمای این خودرو ممکن است به ذائقه همه خوش نیاید اما شکی نیست که iX خودروی برجسته‌ای است و تمام چیزی که خریداران در حال حاضر از یک SUV الکتریکی بزرگ می‌خواهند را به آنان ارائه می‌دهد.

iX همچنین از تکنولوژی و توانایی بر آورده کردن این خواسته‌ها هم برخوردار است. این خودرو با دو پیشرانه متفاوت و یک مدل M-badge (سری خودروهای اصلاح شده و قوی‌تر BMW) عرضه می‌شود که دست خریداران را در انتخاب باز می‌گذارد. البته که BMW iX اصلاً ارزان نیست؛ قیمت آن از بیشتر از 70,000 پوند شروع می‌شود، ولی از طرفی ثابت کرده است که بهترین خودرو در این رده است.

بهترین خودرو های ۲۰۲۲

Audi RS 3

زندگی هاچ‌بک‌های پرسرعتی مثل نسخه نو آئودی RS 3 به زودی به لطف قانون‌گذاریهای نو، به پایان خواهد رسید، پس شانس بررسی این هیولای 395 اسب بخاری (bhp) 5 سیلندری، با آغوش باز پذیرفته می‌شود.

موتور یگانه ۲.۵ لیتری این خودرو جلوه دیگری از زیبایی آن است که نشان دهنده این نیز است که این خودرو به خوبی می‌تواند ادعای خود مبنی بر رسیدن از ۰ تا ۶۲ متر بر ساعت، آن‌هم در ۳.۸ ثانیه را اثبات کند. درست است که قیمت ۵۸,۶۵۰ یورویی آن کمی زیاد است، اما در عوض خودروی بسیار کاربردی‌ای است و فضای مناسب ۵ نفر را در اختیارتان می‌گذارد.

MG ZS EV

خودروی جدید کمپانی MG؛ یعنی ZS EV، به راحتی می‌تواند لقب با ارزش‌ترین خودروی الکتریکی بریتانیا را از آن خود کند. این خودرو که به باتری بزرگتر 72.6 کیلووات بر ساعتی‌ مجهز است، به راننده‌اش تا مسافت حدود 273 مایل سواری می‌دهد و قیمت آن نیز از 28,495 پوند شروع می‌‌شود.

اصلاحات انجام شده در طراحی این مدل MG، نمای خودرو را بسیار بهبود بخشیده است و نمای آن از مدل قبلی گیراتر شده است. در همین حین، موارد دیگری مانند انواع مختلف نکنولوژی‌ها به این خودرو افزوده شده است که باعث شده است فضای داخلی آن حس تازگی و پیشرفته بودن بدهد.

بهترین خودرو های ۲۰۲۲


بهترین خودروهای سال 2020 – 2021

پاگانی هوایرا (Pagani Huayra)

خودروسازی پاگانی با معرفی زوندا در سال ۱۹۹۹ شروعی طوفانی داشت. این برند با استفاده از پیشرانه‌های ساخت مرسدس AMG، مفهومی تازه برای ابرخودروهای مدرن تعریف کرد و قبل از بوگاتی ویرون به شهرت رسید. زوندا تا سال ۲۰۱۷ در خط‌تولید پاگانی باقی ماند تا نوبت به دومین محصول شرکت سازنده برسد.

Pagani Huayra BC
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

هوایرا از سال ۲۰۱۸ تا امروز با نسخه‌های مختلف تولید شده است. این ابرخودرو به پیشرانه ۶ لیتر ۱۲ سیلندر تویین‌توربوشارژ مرسدس AMG مجهز است و در مدل‌های مختلف، بین ۷۳۰ تا ۸۳۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. تیراژ نهایی پاگانی هوایرا مشخص نیست و تا امروز، ۲۶۰ دستگاه عرضه داشته است.

تمامی انواع هوایرا از جعبه‌دنده هفت‌سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی برخوردار هستند و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن‌ها بین ۲٫۲ تا ۲٫۸ ثانیه است. آستانه قیمت پاگانی هوایرا درصورت ثبت‌نام و دریافت از شرکت سازنده، ۱٫۴ میلیون دلار است؛ اما نسخه‌های ویژه مثل هوایرا BC رودستر ۳٫۴ میلیون دلار قیمت دارند.

مکلارن الوا (McLaren Elva‎)

خودروسازی مکلارن به‌اندازه فراری و لامبورگینی قدیمی نیست؛ اما سابقه‌ای درخشان در مسابقات فرمول یک دارد و برای کلکسیونرها جذاب است. محصولات این برند انگلیسی عموما در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار هستند؛ اما گاهی اوقات مدل‌های تولید‌محدود این شرکت با قیمت بیش از یک‌میلیون دلار نیز عرضه می‌شوند.

 McLaren Elva 2020
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

الوا یکی از محصولات کلکسیونی جدید مکلارن است که مشابه فراری مونزا و استون مارتین اسپیدستر، بدون سقف و شیشه جلو راننده رونمایی شد. الوا به پیشرانه چهار لیتر تویین توربوشارژ V8 مجهز است که ۸۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. زمان سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو ۲٫۸ ثانیه است. تنها ۲۴۹ دستگاه مکلارن الوا با قیمت ۱٫۷ میلیون دلار تولید خواهد شد. خریداران این مدل از سال ۲۰۲۱ می‌توانند شیشه جلو برای الوا سفارش دهند.

مکلارن اسپیدتیل (McLaren Speedtail)

جدیدترین ابرخودرو مکلارن، F1، مدل ۱۹۹۲ را یادآوری می‌کند، با این تفاوت که لوکس‌تر و بسیار راحت‌تر است. این مدل دو‌در و سه صندلی دارد تا راننده در وسط باشد. اسپیدتیل ابرخودرویی هیبریدی با مجموع قدرت ۱۰۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۱۵۰ نیوتن‌متر است.

McLaren Speedtail
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

اسپیدتیل ۱۲٫۸ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعتش ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد و خیلی زود تمامی ۱۰۶ دستگاه تیراژ تولیدش را با قیمتی درحدود ۲٫۲ میلیون دلار پیش‌فروش کرد.

بنتلی بکلار (Bentley Mulliner Bacalar)

پرداخت مبلغ میلیون‌دلاری برای محصولی از بنتلی بسیار نادر است. این برند اصیل بریتانیایی سال ۲۰۱۹ مدل ویژه به نام بکلار (Bacalar) را رونمایی کرد که براساس کانتیننتال ساخته شده بود و ۱٫۹ میلیون دلار قیمت داشت. بکلار به پیشرانه پرچم‌دار بنتلی مجهز است. برخی از ویژگی‌های این خودرو عبارت‌اند از: ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور، موتور شش لیتری W12، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۳٫۵ ثانیه و نهایت سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت.

Bentley Mulliner Bacalar
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

تنها ۱۹ دستگاه بکلار به سفارش مشتریان خاص با تزیینات ویژه در استودیو مولینر بنتلی تولید و تحویل داده خواهد شد. تعداد زیادی از این خودروها در کلکسیون‌های شخصی هنوز صفرکیلومتر هستند.

فراری مونزا (Ferrari Monza)

برخلاف رقبا، فراری توجه ویژه‌ای به خودروهای میلیون دلاری نمی‌کند. این برند به‌ندرت تک‌نمونه‌های سفارشی برای مشتریان خاصش می‌سازد و به ساخت مدلی ویژه و متفاوت از دیگر محصولات علاقه‌ای نشان نمی‌دهد.

مونزا یکی از معدود پروژه‌های فراری در سال‌های اخیر است که با تیراژ بیش از یک دستگاه و قیمت نهایی نزدیک به دومیلیون دلار تولید شد. این سوپراسپرت با بدنه الهام‌گرفته از فراری تستاروسا مدل ۱۹۵۷، فاقد شیشه جلو است و در دو مدل به‌صورت تک یا دو صندلی (SP1 و SP2) عرضه می‌شود.

نمای سه چهارم خودرو اسپیدستر فراری مونزا / Ferrari Monza SP1 نقره ای رنگ
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

پیشرانه مونزا ۶٫۵ لیتر دوازده سیلندر تنفس‌طبیعی از سری F140 فراری است که ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وزن خالص مونزا ۱۵۰۰ کیلوگرم و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعتش ۲٫۹ ثانیه و نهایت سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر‌برساعت است. قیمت و تیراژ تولید فراری مونزا دقیقا مشخص نیست؛ ولی براساس شنیده‌های غیررسمی، خریداران فعلی مونزا حدود ۱٫۷ میلیون دلار برای آن پرداخته‌اند.

پینین فارینا باتیستا (Pininfarina Battista)

شرکت پینین فارینا استودیو طراحی خودرویی است که از سال ۱۹۳۰ فعالیت می‌کند و سابقه درخشانی در این زمینه دارد. امروزه، مجموعه‌ی پینین فارینا تحت مالکیت گروه صنعتی ماهیندار هندوستان است و علاوه‌بر دفتر اصلی در تورین ایتالیا، مرکزی اداری و مهندسی در مونیخ آلمان دارد.

Pininfarina Battista
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

ابرخودرو باتیستا تمام‌برقی است و از چهار موتور الکتریکی ۱۹۰۰ اسب‌بخار می‌گیرد و ۲۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو از باتری‌های ساخت ریمک، انرژی لازم برای حرکت تا شعاع ۴۵۰ کیلومتر  می‌گیرد. پینین فارینا باتیستا در کشور کرواسی و با همکاریِ ریمک مونتاژ می‌شود.

باتیستا دو ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دوازده ثانیه زمان لازم دارد. نام این خودرو از بنیان‌گذار شرکت پینین فارینا (Batista Farina) گرفته شده است. تعداد ۱۵۰ دستگاه باتیستا به قیمت ۲٫۵ میلیون دلار تولید خواهد شد.

مرسدس AMG پروژه یک (Mercedes-AMG Project One)

تنها ابرخودرو جاده‌ای مرسدس بنز در قرن بیست‌ویکم، هنوز به تولید نهایی و مرحله تحویل مشتری نرسیده است. این محصول سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و همچنان تأکید زیادی بر پیشرانه و تجهیزات فنی مشابه خودرو فرمول یک مرسدس AMG دارد؛ به‌همین‌دلیل، با مشکلاتی در تولید رو‌به‌رو است. مهندسان شرکت سازنده قول داده‌اند پروژه یک (Project One) امسال به دست تعدادی از خریداران برسد.

Mercedes-Benz AMG Project ONE
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

ابرخودرو هیبریدی مرسدس AMG حدود ۱۲۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و از موتورهای برقی روی چرخ‌های جلو استفاده می‌کند تا ضمن بهره‌گیری از سیستم دودیفرانسیل، در زمانی حدود ۲٫۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

قوای محرک پروژه یک ترکیبی از پیشرانه توربوشارژ شش سیلندر ۱٫۶ لیتری با چهار موتور برقی است که هرکدام ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت دارند. قرار است تعداد ۲۷۵ دستگاه از مرسدس AMG پروژه یک با قیمت ۲٫۷۲ میلیون دلار تولید شود.

استون مارتین والکری (Aston Martin Valkyrie)

شرایط تولید برای ابرخودرو استون مارتین مشابه مرسدس AMG پروژه یک است. والکری نیز سال ۲۰۱۷ با هدف ساخت خودرویی نزدیک به مدل‌های فرمول یک معرفی شد؛ اما تحویل آن به مشتری تا سال ۲۰۲۱ به تأخیر افتاد.

Aston Martin Valkyrieگران ترین خودروهای جهان
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

آمار فنی استون مارتین والکری با گذشت پنج سال از رونمایی هنوز شگفت‌انگیز است. قدرت ۱۱۶۰ اسب‌بخار حاصل از پیشرانه تنفس‌طبیعی ۶٫۵ لیتر دوازده سیلندر و یک موتور برقی، وزن خالص ۱۱۰۰ کیلوگرم و سیستم انتقال نیروی دیفرانسیل عقب، والکری را به ابرخودرویی مدرن با عملکرد کلاسیک مشابه مدل‌های مسابقه‌ای تبدیل کرده است.

قیمت نهایی استون مارتین والکری حدود ۳ میلیون دلار و تیراژ تولیدش ۱۵۰ دستگاه تعیین شده است؛ البته درصورت کسب موفقیت تجاری با نسخه بدون سقف، افزایش تولید خواهد داشت.

بوگاتی بولید (Bugatti Bolide)

بولید یکی از محصولات جدید بوگاتی است که ازنظر فنی و ظاهری، تفاوت‌هایی با شیرون دارد. این محصول ابرخودرویی مخصوص پیست به‌شمار می‌آید که نسبت وزن به قدرتش ۰٫۶۷ کیلوگرم بر اسب‌بخار است. این خودرو ۱۲۴۰ کیلوگرم وزن و ۱۸۲۵ اسب‌بخار قدرت دارد و در ۲٫۱۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Bugatti Bolide بوگاتی بولاید
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

بوگاتی بولید به پیشرانه هشت لیتر W16 مجهز است که پیش‌تر روی چنتودیه‌چی (Centodieci) و شیرون سوپراسپرت +300 نصب شده بود. این موتور با بنزین مخصوص مسابقات و اکتان ۱۱۰، حدود ۱۸۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بیشترین قدرت در هفت‌هزار دور و نهایت گشتاور از دوهزار دوربردقیقه فراهم می‌شود.

مهندسان بوگاتی ادعا می‌کنند بولید می‌تواند حدود ۷٫۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت سیصد کیلومتر بر ساعت برسد سرعت‌گیری صفر تا چهارصد کیلومتر بر ساعت ۱۲ ثانیه فراهم کند. تیراژ تولید بوگاتی بولید هنوز اعلام نشده است؛ اما احتمالا ۵ تا ۱۰ دستگاه خواهد بود. قیمت این ابرخودرو سه تا چهار میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

بوگاتی شیرون پیور اسپرت و سوپراسپرت ۳۰۰ پلاس

تولید نسخه‌های مختلف بوگاتی شیرون سال ۲۰۲۱ هم ادامه خواهد یافت. امسال، مدل ویژه‌ای با نام پیور اسپرت (Bugatti Chiron Pur Sport) معرفی شده است که ازنظر فنی، تفاوت خاصی با نمونه اصلی ندارد.

بوگاتی شیرون پیور اسپرت از همان پیشرانه مشهور هشت لیتر W16 با چهار توربوشارژر بهره می‌برد و ۱۵۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این ابرخودرو از اصلاحات آیرودینامیک و تزیینات ویژه با یک بال عقب اختصاصی برخوردار است و قیمتی درحدود ۳٫۶ میلیون دلار دارد.

chiron Pur Sport بوگاتی شیرون پیور اسپرت
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

مدل ۳۰۰ پلاس شیرون هم بدنه‌ای متفاوت از نسخه استاندارد دارد. این مدل اولین خودرو جهان با نهایت سرعت ۳۰۰ مایل‌برساعت (۴۸۳ کیلومتر بر ساعت) بود؛ اما سرعت نمونه‌های تجاری برای فروش به ۲۷۷ مایل‌برساعت (۴۴۶ کیلومتر بر ساعت) محدود خواهد شد. قیمت بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ تقریبا ۳٫۹ میلیون دلار است.

لامبورگینی سیان (Lamborghini Sian)

جدیدترین محصول لامبورگینی در کلاس قیمتی بیش از یک‌ میلیون دلار سیان نام دارد. این محصول سبک‌بدنه و طراحی جدیدتری درمقایسه‌با دیگر تولیدات شرکت سازنده دارد و از فناوری‌های مدرن لامبورگینی برای خودروهای آینده بهره می‌برد.

Lamborghini Sian Roadster / لامبورگینی سیان رودستر نمای جلو
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

سیان، تنها محصول تاریخ لامبورگینی است که از پیشرانه هیبرید برقی و بنزینی با ترکیب پیشرانه تنفس‌طبیعی دوازده سیلندر و یک موتور برقی بهره می‌برد. قدرت این خودرو ۸۰۸ اسب‌بخار است و ۲٫۸ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تیراژ تولید لامبورگینی سیان به ۶۳ دستگاه محدود خواهد بود؛ به‌همین‌دلیل، عدد ۶۳ روی بال عقب خودرو نوشته شده است. قیمت نهایی این خودرو ۳٫۶ میلون دلار برآورد می‌شود.

ریمک نورا (Rimac Nevera)

شرکت دانش بنیان ریمک در کشور کرواسی یکی از برندهای تازه‌تأسیس و تاریخ‌ساز در صنعت ابرخودروهای برقی است. محصول جدید ریمک نورا (Nevera) نام دارد.

ابرخودرو برقی ریمک نوارا Rimac Nevera
بهترین خودروهای جهان در سال 2020-2021

مهم‌ترین مشخصات فنی نورا ۱۹۱۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور حاصل از چهار موتور الکتریکی روی هر چرخ است که سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت ۱٫۹۷ ثانیه را فراهم می‌کند. وزن خالص ریمک نورا ۲۱۵۰ کیلوگرم و تقسیم وزن آن ۴۸ به ۵۲ درصد است.

مجموع ظرفیت باتری‌های این خودرو ۱۲۰ کیلووات‌ساعت است که انرژی لازم برای رانندگی در مسیری به طول ۵۵۰ کیلومتر را ذخیره می‌کنند. شرکت ریمک، تنها ۱۵۰ دستگاه نورا با قیمتی حدود ۲٫۵ میلیون دلار تولید خواهد کرد.

کونیگزگ رگرا و یسکو و جمرا

کونیگزگ در سال جاری، دو محصول مشهور خود، رگرا و یسکو را تولید می‌کند. ابرخودرو جدید این برند سوئدی به نام جمرا با قابلیت حمل چهار سرنشین نیز، احتمالا اواخر سال به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

کونیگزگ رگرا، قوی‌ترین خودرو پلاگین هیبرید جهان در زمان رونمایی سال ۲۰۱۶ بود. این مدل، یک پیشرانه بنزینی توئین‌توربوشارژ ۵ لیتر دارد که همراه سه موتور برقی، مجموع قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. کونیگزگرگرا با نهایت سرعت ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. آستانه قیمت این ابرخودرو، ۱٫۹ میلیون دلار است و به‌زودی با اتمام ظرفیت تولید ۸۰ دستگاه مواجه خواه شد.

Koenigsegg Jesko /کونیگزگ یسکو

کونیگزگ یسکو، دیگر محصول شرکت سازنده با مشخصات فنی مشابه رگرا است. یسکو در دو نسخه با قدرت ۱۲۸۰ و ۱۶۰۰ اسب بخار عرضه می‌شود و آستانه قیمت سه میلیون دلار دارد. این مدل، می‌تواند به نهایت سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد و از نظر آیرودینامیک، برتری‌هایی نسبت به رگرا فراهم کند.

جمرا (Jemera) سریع‌ترین خودرو چهار صندلی دنیا محسوب می‌شود. این ابرخودرو نه‌تنها به‌عنوان نخستین محصول چهارنفره در تاریخ کونیگزگ بی‌سابقه است؛ بلکه برای اولین‌بار از پیشرانه‌ی سه سیلندر نیز استفاده می‌کند. محصول انقلابی کونیگزگ از پیشرانه‌ی سه سیلندر توئین‌توربوشارژ دولیتری همراه‌با سه موتور برقی نیرو می‌گیرد. یکی از موتورهای برقی روی محور جلو و دو عدد متصل به هر‌کدام از چرخ‌های عقب هستند. مجموع قدرت جمرا به ۱۷۰۰ اسب‌بخار و نهایت گشتاورش به ۳۵۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این مشخصات باورنکردنی سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱/۹ ثانیه‌ و نهایت سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کنند.

قیمت نهایی کونیگزگ جمرا هنوز مشخص نیست؛ اما می‌توان اطمینان داشت بیش از دو میلیون دلار باشد. ۳۵۰ دستگاه از این ابرخودرو تولید خواهد شد.

شورولت کوروت مدل ۲۰۲۱

شورولت کوروت مدل ۲۰۲۱ خودرویی با طراحی متفاوت است که ۱۷۴.۴ اینچ طول دارد، این میزان طول خودرو آئودی R۸ است، اتومبیلی که حدود هشت اینچ کوتاهتر از کوروت است. خریداران کوروت عاشق Pings و پانل‌های قابل جدا شدن سقف هستند. C۸ دارای یک صندوق عقب بزرگ در پشت است و به نوعی این خودرو لاکچری، از زاویه‌های خاصی عجیب به نظر می‌رسد.

کوروت سرعت فوق العاده ای دارد. این مدل همچنین درجه‌ای از پالایش و انعطاف پذیری را ارائه می‌دهد که خریداران را شگفت زده می‌کند. C۸ با سیستم تعلیق کنترل جلو و عقب، ضمن حفظ توانایی در پیچیدن، سواری مطلوبی را فراهم می‌کند. لاستیک‌های مدل Pilot Sport All Season ۴ ZP به طور ویژه در مدل پایه تولید شده اند و در هوای سرد کنترل خودرو را به عهده دارند. این خودرو هشت سرعته دو کلاچه اتوماتیک می‌تواند رانندگی راحتی را فراهم می کند.

جنسیس GV۸۰ مدل ۲۰۲۱

جنسیس کار خود را با سدان‌ها آغاز کرد و قصد دارد به ‌زودی با مدل GV ۸۰ برای اولین بار وارد بازار کند. GV ۸۰ دارای در جلوی پنج‌ ضلعی بزرگی است که توسط بسیاری به سپر سوپرمن تشبیه شده است.

این خودرو لوکس‌تر از سدان‌های کنونی جنسیس به نظر می‌رسد،در این خودرو از متریال پریمیوم، تودوزی چرمی و تریم چوبی استفاده شده و فضایی فراهم شده که کاملاً برای یک کراس‌اوور لوکس مناسب است. تصاویری که از داخل GV ۸۰ منتشر شده متعلق به دو نمونهٔ مختلف هستند که رنگ داخلی یکی خاکستری و دیگری کرمی است.

هوندا آکورد مدل ۲۰۲۱

آکورد یکی از برند‌های باسابقه و فعال در مجموعه هوندا است که از سال ۱۹۷۶ تا کنون روی خط تولید قرار دارد و ۱۰ نسل از آن ارائه شده است. این خودرو در کلاس‌های متنوعی شامل کامپکت، میان سایز و همچنین گرند تور معرفی شده و از منظر استایل بدنه نیز شامل مدل‌های ۳ و ۵ درب هاچ بک، ۴ درب سدان، ۲ درب کوپه و ۵ درب استیشن واگن می‌شود.

کیا تلوراید ۲۰۲۱

شرکت خودروسازی کیا یکی از معروف ترین تولیدکنندگان خودرو در دنیا به شمار می رود که خودروهای هفت نفره فوق العاده ای را تولید کرده است.کیا تلوراید خودرویی شاسی بلند است که هر فردی از رانندگی با آن لذت می برد. این خودرو ۳.۸ لیتری قدرت ۲۹۱ اسب بخار را فراهم می کند. سواری با آن روان است و آن را می توان خودرویی ورزشی دانست.

مزدا ۲۰۲۱ CX-۵

وقتی صحبت از کراس اوور‌های جمع و جور می‌شود، به راحتی می‌توان فهمید که چرا مزدا CX-۵ ۲۰۲۱ برنده بهترین شاسی بلند شده است.این خودرو نه تنها از بدنه‌ی زیبایی برخوردار است، بلکه فضای داخلی آن نیز جالب است.البته، مزدا به ما نشان داده است که توجه آن به جزئیات بیشتر از عمق ظاهری به ارگونومی متفکرانه و پویایی رانندگی جذاب است.

CX-۵ در مقایسه با رقبای خود که عمدتا کسل کننده بوده، بسیار جذاب شده است. در حالی که موتور استاندارد چهار سیلندر فاقد منگنه توربو – چهار موجود است، هر دو با گیربکس اتوماتیک بسیار ماهر جفت می‌شوند و از نظر مصرف سوخت از بازدهی بالاتر از رتبه بندی EPA برخوردار هستند. با وجود فضای کم بار نسبت به رقبای اصلی خود، ۲۰۲۱ CX-۵ از همه همکلاسی‌ها و حتی برخی گزینه‌های گران‌تر، درخشش بیشتری دارد.

پورشه ۷۱۸ باکستر ۲۰۲۱

طراحی موتور پورشه ۷۱۸ و شاسی با تیونینگ اسپرت آن به پورشه ۷۱۸ باکستر کمک می‌کنند تا یک رانندگی متعادل را ارائه کند. موتور‌های چهار و شش سیلندر توربو این خودرو قدرت کافی برای همراهی با هندلینگ آن ارائه می‌کنند.

خریداران می‌توانند بین یک گیربکس شش دنده دستی و یک هفت دنده اتومات برای این خودروی دیفرانسیل عقب انتخاب کنند. سقف پورشه ۷۱۸ باکستر قابل باز شدن است.

پورشه ماکان ۲۰۲۱

پورشه جزئیات برنامه‌های آینده خود را برای خودرو ماکان ارائه داده است. طبق این برنامه در سال ۲۰۲۱ نسل دوم این خودرو به یک خودروی الکتریکی تبدیل خواهد شد. این سازنده آلمانی اعلام کرده است که فروش مدل فعلی بنزینی این خودرو در کنار مدل الکتریکی آن به مدت نامعلومی ادامه خواهد یافت.

تویوتا سوپرا ۲۰۲۱

تویوتا سوپرا ۲۰۲۱ یک مدل جدید چهار سیلندری با قدرت ۳۸۲ اسب بخار در دست عرضه قرار گرفته است. منابع خبری معتقدند مدل شش سیلندری، با افزایش قدرت خود، یک رقیب برای مدل Z۴ M۴۰i شرکت بی‌ام‌و است. گفته شده که این خودرو برای رسین از سرعت صفر به سرعت صد ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد.

طبق گفته‌های شرکت تویوتا، یک سری بروزرسانی بر روی موتور خودرو صورت گرفته است که شامل میله تحرک‌های جدید، برای کاهش نسبت تراکم می‌شود. گفتنی است این تغییرات معمولا بر روی خودرو‌ها انجام نمی‌شوند مگر آن که اتومبیل از افزایش قدرت بالا برخوردار شده باشد. با این حال شرکت تویوتا طی صحبت‌های خود به این امر اشاره‌ای نکرد.

برخی تحلیلگران با توجه به اضافه شدن یک سیستم اگزوز جدید به شش پرت برای کنترل گرما، مدعی شدند موتور خودرو از ارتقای زیادی پیدا کرده است. متاسفانه شرکت تویوتا هیچ اطلاعات دیگری درباره خودروی خود در اختیار مخاطبین قرار نداد است

فولکس واگن گلف GTI مدل ۲۰۲۱

سال پیش شرکت معروف فولکس واگن از نسل جدید خوردو‌های گلف خود رونمایی کرد و حالا قصد دارد برای نمایشگاه اتومبیل ژنو یک سری دیگر با تنظیمات عملکردی جدید را به نمایش بگذارد. خبر خوب برای علاقه‌مندان اتومبیل‌های این شرکت آن است که خودروی GTI ۲۰۲۱ با قدرت اسب‌بخار بیشتری به میدان خواهد آمد. علت این افزایش قدرت قرار گیری موتور تازه نفس EA۸۸۸ است که می‌تواند ۲۴۵ اسب‌بخار را برای مخاطبین به نمایش بگذارد. گفتنی است که مدل پیشین این خودرو تنها ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت داشت.

طی یک و نیم سال آینده بیش از ۱۵ مدل جدید الکتریکی قرار است وارد بازار شوند. همه ما تقریباً خودروهای الکتریکی که سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهند شد را می‌شناسیم.

خودروسازها معمولاً در مورد مدل‌هایی که در آینده‌ای دور رونمایی خواهند شد خیلی صحبت نمی‌کنند. ولی در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از این دست مدل‌ها آشنا کنیم. در حال حاضر، البته چیزی جز مدل‌های کانسپت و برخی قول‌های بزرگ در مورد ظرفیت پیمایش بالا و قابلیت‌های خودران در اختیار ما نیست. تنها گذر زمان ثابت خواهد کرد که چه چیزی قرار است نصیب ما شود. در ادامه مطلب با سوییچ همراه شوید تا شما را با این خودروهای الکتریکی آشنا کنیم.

ب ام و آی ویژن

به این خودرو می‌توان به چشم یک نسخه الکتریکی از ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه، البته با کمی افزایش ارتفاع تا بتواند پک باتری را زیر کابین خود جای دهد نگاه کرد. گزارش‌های اولیه حاکی از آن هستند که i4 در مقایسه با تسلا مدل ۳ اندکی کوتاه‌تر خواهد بود. ب‌ام‌و می‌گوید این خودرو ظرفیت پیمایش بالای ۴۸۰ کیلومتری دارد. بعد از رونمایی مدل استاندارد، یک نسخه ارزان‌تر با ظرفیت پیمایش کم‌تر هم قرار است روانه بازار شود.

ب‌ام‌و iNext

ب‌ام‌و iNext که طبق برنامه قرار است سال ۲۰۲۱ رونمایی شود، بدون شک یک خودروی تمام الکتریکی است. ولی چیزی که بیشتر از الکتریکی بودن این شاسی بلند اهمیت دارد قابلیت‌های خودران و همچنین سیستم‌های پیشرفته کنترل صوتی و ارتباطاتی آن است. در نسخه اولیه این خودرو که سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود، البته تمامی این امکانات و تجهیزات پرزرق و برقی که در مدل کانسپت دیده بودیم قرار نیست عرضه شوند.

هنوز معلوم نیست که آیا جلوپنجره کلیوی بزرگ مدل کانسپت روی مدل نهایی نیز استفاده خواهد شد یا نه. مانند تمام کانسپت های خودران آینده نگرانه، iNext نیز کابینی بسیار جذاب و پرجنب و جوش دارد. مشخصات باتری آن هنوز اعلام نشده، ولی گفته می‌شود ظرفیت پیمایش آن با یک بار شارژ حدوداً ۶۴۰ کیلومتر خواهد بود.
بایتون K-Byte

مدل سدان زیبای K-Byte

شرکت چینی بایتون این روزها با تمام توان در تلاش است تا خودروی تمام الکتریکی خود به نام M-Byte را در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند. از سوی دیگر هم این استارت آپ چینی قصد دارد در سال ۲۰۲۱، مدل سدان زیبای K-Byte را روی همان پلت فرم ساخته و فروش آن را آغاز نماید. دو مدل اولیه بایتون از نظر ابعاد شبیه به تسلا مدل اس و ایکس هستند.

جذاب‌ترین بخش K-Byte بدون شک قابلیت‌های خودران آن است. سیستم خودران این خودرو با همکاری شرکت بایتون و Aurora در حال طراحی می‌باشد. نسخه کانسپت K-Byte به سنسورهای بسیاری روی بدنه خود مجهز شده که به خودرو اجازه می‌دهند میزان بسیار بالایی از قابلیت‌های خودران (نه کاملاً خودران) را روی اکثر جاده‌ها ارائه کند.

فولکس واگن I.D. Buzz

فولکس واگن می‌گوید تا سال ۲۰۲۲ تولید خودروی الکتریکی I.D. Buzz را به یاد میکروباس نمادین خود می‌خواهد شروع کند. هواداران و علاقه مندان مینی ون معروف و دوست داشتنی فولکس واگن بیش از همه از شنیدن این خبر خوشحال هستند. فولکس واگن قول‌های بزرگی در مورد I.D. Buzz داده که برخی از آن‌ها، مانند ظرفیت پیمایش بالای ۵۰۰ کیلومتری و بالای ۳۰۰ اسب بخار قدرت از نظر بعضی از کارشناسان حداقل تا آن زمان قابل دسترسی نیست.

خودروی I.D. Buzz و نسخه باری آن از یک پلت فرم خودروی سواری سایز متوسط استفاده خواهند کرد که می‌توان آن را برای حمل افراد یا بار سفارشی سازی کرد. فولکس واگن هم اکنون در حال بررسی امکان استفاده از یک مینی ون الکتریکی مانند I.D. Buzz در شرکت اشتراک سواری اروپایی خود به نام MOIA است.

هیوندا و یک پلتفرم الکتریکی جدید

شرکت هیوندای در سال ۲۰۲۰ می‌خواهد از یک پلت فرم الکتریکی جدید رونمایی کند. طبق برنامه‌ای جاه طلبانه، هیوندای قصد رونمایی از ۴۴ مدل الکتریکی سازی شده تا سال ۲۰۲۵ دارد و این پلت فرم، یکی از ارکان اصلی برنامه شرکت خواهد بود. ظاهراً نخستین خودروی الکتریکی که روی این پلت فرم قرار است ساخته شود یک مدل لوکس پرچم دار می‌باشد. این خودروسازی کره‌ای به احتمال زیاد از جنسیس، برند لوکس خود برای رونمایی خودرو الکتریکی جدید استفاده خواهد کرد. کانسپت جنسیس اسنتیا، که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده را در واقع می‌توان پیش نمایشی از این مدل الکتریکی تلقی کرد.

در حال حاضر جزئیات زیادی از این خودرو در دست نیست. ولی برخی منابع رسانه‌ای ادعا می‌کنند که خودروی الکتریکی هیوندای با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود. دو شرکت هیوندای و کیا هم اکنون مدل‌های الکتریکی خوبی مانند کونا الکتریکی در بازار دارند. ولی هر دو فعلاً از تیراژ تولید بالا عاجز بوده و نمی‌توانند پاسخ گوی تقاضای بازار باشند. معرفی یک خودروی الکتریکی جدید در سال ۲۰۲۱ احتمالاً خون تازه‌ای در رگ‌های الکتریکی هیوندای تزریق خواهد کرد!

خودروی الکتریکی سوبارو

سوبارو را می‌توان یکی از خودروسازهای تنبل دنیا در زمینه خودروهای الکتریکی نام برد. در حال حاضر سوبارو فقط مدل پلاگین هیبریدی XV را در آمریکا و ژاپن با ظرفیت پیمایش الکتریکی تنها ۲۷ کیلومتری می‌فروشد. البته این شرایط  و با رونمایی از نخستین مدل تمام الکتریکی شرکت قرار است دست خوش تغییر شود. این مدل به احتمال زیاد یک نسخه الکتریکی از خودروهای فعلی شرکت خواهد بود.

سال پیش اخباری در مورد رونمایی از یک پلت فرم جهانی جدید توسط سوبارو منتشر شده بود. خودروی الکتریکی سوبارو نیز روی همین پلت فرم قرار است ساخته شود. طبق گزارش‌های روی پلت فرم مذکور انواع مدل‌های بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی است . همچنین نسخه‌های تمام الکتریکی مدل‌های معروف مانند فورستر و اوت بک تولید خواهند شد. تصویر بالا مربوط به کانسپت سوبارو ویزیو بوده و می‌تواند در واقع پیش نمایشی از خودروی الکتریکی آینده سوبارو باشد.

فولکس واگن I.D. Vizzion

خانواده مدل‌های الکتریکی فولکس واگن در سال ۲۰۲۱ پذیرای خودروهای جدید زیادی خواهد بود. یکی از آن خودروها سدان فول سایز دو دیفرانسیلی با پک باتری بزرگ ۱۱۱ کیلووات ساعتی است. شرکت ادعا می‌کند که I.D. Vizzion با یک بار شارژ ظرفیت پیمایشی بیش از ۶۴۰ کیلومتر خواهد داشت.

I.D. Vizzion با در نظر گرفتن نسل آینده تکنولوژی‌های خودرویی و قابلیت‌های خودران طراحی می‌شود. به همین دلیل است که داخل کابین کانسپت آینده نگرانه آن چیزی به نام فرمان نمی‌توانید بیابید. البته فولکس واگن ادعا می‌کند که حداقل یک دهه تا رسیدن به این تکنولوژی فاصله داریم.

و بسیار خودروهای دیگر…

با توجه به اخبار و گزارشات، تا سال ۲۰۲۱ ما شاهد رونمایی خودروهای الکتریکی دیگری نیز خواهیم بود . این شامل معرفی نسل دوم برخی مدل‌های فعلی نیز می‌شود. تا سال ۲۰۲۱ تسلا احتمالاً نسل دوم مدل اس را با طراحی و تکنولوژی‌های جدید روانه بازار خواهد کرد. سال ۲۰۱۹، تسلا فروش یک مدل ۳۸ هزار و ۹۰۰ پوندی را شروع کرد، ولی این خودروساز الکتریکی احتمالاً به همین راضی نخواهد بود . در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانیم شاهد رونمایی یک مدل کوچک‌تر با قیمتی مناسب طبق متوسط به پایین جامعه باشیم.

بسیاری از خودروسازها در حال آماده سازی خطوط تولید خود برای پیشرانه‌های الکتریکی هستند. می‌توانیم منتظر رونمایی مدل‌های پلاگین هیبریدی بسیاری هم باشیم. برای بسیاری از مردم، مدل‌های پلاگین هیبریدی می‌توانند دروازه ورود به دنیای خودروهای الکتریکی محسوب شوند.


منابع :

سایت زومیت ، سایت طلا ، عصر ایران , تکراتو , دیجیاتو , تکفارس

برای دیدن بقیه مطالب وبلاگ کلیک کنید

خلاصه لیست گران ترین و بهترین خودروهای جهان در سال 2021 بر حسب نام و رتبه

  • هیوندا آیونیک پنج (loniq 5) 2022
  •  مرسدس بنز EQS
  • فورد برانکو
  • جیپ گرند چروکی 2022
  • جیپ گرند واگنیر 2022
  • آکوریا MDX 2022
  • جنسیس جی وی 70
  • جنسیس جی وی 80
  • هیوندا سانتا کروز 2022
  • نیسان فرانتیر 2022
  • فولکس‌واگن گلف GTI 2022
  • هیوندا سیویک 2022
  • مرسدس بنز کلاس C
  • مزدا 6
  • تویوتا GT86/ سوبارو BRZ
  • کادیلاک CT4-V و بلک وینگ CT5-V 2022
  • ریویان R1T
  • هامر GMC 2022
  • کیا EV6 2022
  • سکودا Enyaq iV
  • نیسان آریا 2022
  • فولکس‌واگن ID.4 2021
  • Alfa Romeo Giulia GTAm
  • لوسید ایر 2022
  • مازراتی MC20
  • نیسان GT-R Nismo
  • آئودی Q5
  • واوکسهال موکا (Vauxhall Mokka)
  • هیوندای i20 N
  • پورشه 911 GT3
  • نیسان قشقایی
  • اینیوس گِرنادیِر (Ineos Grenadier)
  • Land Rover Defender (P400e & V8)
  • MG 5 EV Long Range
  • Hyundai Kona N
  • Skoda Fabia
  • BMW iX
  • Audi RS 3
  • MG ZS EV

خلاصه لیست گران ترین و بهترین خودروهای جهان در سال 2020 بر حسب نام و رتبه

  • پاگانی هوایرا (Pagani Huayra)
  • مکلارن الوا (McLaren Elva‎)
  • مکلارن اسپیدتیل (McLaren Speedtail)
  • بنتلی بکلار (Bentley Mulliner Bacalar)
  • فراری مونزا (Ferrari Monza)
  • پینین فارینا باتیستا (Pininfarina Battista)
  • مرسدس AMG پروژه یک (Mercedes-AMG Project One)
  • استون مارتین والکری (Aston Martin Valkyrie)
  • بوگاتی بولید (Bugatti Bolide)
  • بوگاتی شیرون پیور اسپرت (Bugatti Chiron Pur Sport)
  • لامبورگینی سیان (Lamborghini Sian)
  • ریمک نورا (Rimac Nevera)
  • شورولت کوروت مدل ۲۰۲۱
  • جنسیس GV۸۰ مدل ۲۰۲۱
  • هوندا آکورد ۲۰۲۱
  • کیا تلوراید ۲۰۲۱
  • مزدا cx5 -2021
  • پورشه ۷۱۸ باکستر ۲۰۲۱
  • پورشه ماکان ۲۰۲۱
  • تویوتا سوپرا ۲۰۲۱
  • فولکس واگن گلف GTI مدل ۲۰۲۱
  • فولکس واگن I.D. Vizzion
  • ب‌ام‌و iNext
  • فولکس واگن I.D. Buzz
  • خودروی الکتریکی سوبار 2021

3 دیدگاه

  1. سلام
    این قدر آهن پرست نباشید
    آدم برای رفت و آمد یک پراید هم داشته باشه کافی است

    1. عزیزم الان پراید خودش از پوله خونه من بیشتر شده . خوده پرایدم دیگه لاکچری به حسابب میاد ?

    2. شاید برای شما یا بعضی ها ی تیکه اهن باشه ولی برای خیلی ها آرزوست. انشاالله روزی برسه که همه بتونن از این جور خودرو ها استفاده کنند?❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا