advertise-leizer-beauty-ad

بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ – خلاصه فیلم – امتیاز IMDB

با توجه به شیوع کرونا و مشکلاتی که در صنعت سینما بوجود آمده ، سینما در سال ۲۰۲۰ دچار افت چشمگیری شد.  اما فیلم های ۲۰۲۱ تا کنون در زمینه جذب مخاطب موفق عمل کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم مروری بر بهترین فیلم های 2021 داشته ‌باشیم و عناوینی را بررسی کنیم که پیش‌بینی می‌شود بتوانند نظر منتقدین و مخاطبین را جلب کنند.

ساخت و اکران بسیاری از فیلم‌های مهم امسال به دلیل همه‌گیر شدن بیماری کرونا به سال بعد موکول شد. ولی علاوه بر فیلم‌های سال گذشته که در سال بعد اکران می‌شوند، لیست فیلم های 2021 نیز بسیار هیجان‌انگیز است. به نظر می‌رسد برنامه اکران فیلم های ۲۰۲۱ ،عناوین بزرگی را به سینماها برگرداند. با انتشار فیلم‌های وس ​​اندرسون، استیون اسپیلبرگ، مارول و جیمز باند، سال 2021 می‌تواند سال مهمی برای فیلم‌ها باشد. هرچند فیلم های برتر 2021 در کشور ما اکران نمی‌شوند، اما باید ماسک‌هایمان را روی صورتمان نگه ‌داریم و امیدوار باشیم که این فیلم‌ها به سالن‌های نمایش بیایند و منتشر شوند.

بهترین فیلم های 2021
بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های 2021 ( اکران شده تا تاریخ  2021/7/1 )

فیلم‌های بسیاری در سال 2021 منتشر خواهند شد که انتظار می‌رود بسیار خوب عمل کنند و نظر مخاطبین و منتقدان را به خود جلب کنند. انتخاب تعدادی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ بسیار دشوار است؛ چرا که فیلم‌های تحسین‌برانگیز بسیاری در این سال منتشر می‌شوند. در اینجا یازده فیلم از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ آورده ‌شده ‌است.

 

فیلم حفاری (The Dig)

فیلم حفاری (The Dig)
فیلم حفاری (The Dig)

 

  • تاریخ اکران: 14 ژانویه 2021 (25 دی 1399)
  • کارگردان: سایمون استون (Simon Stone)
  • بازیگران: لیلی جیمز، رالف فاینس، کری مولیگان، جانی فلین، بن چپلین
  • امتیاز IMDB: نمره 7.2

فیلم حفاری یکی از بهترین فیلم های 2021 در ژانر درام است. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام اثر جان پرستون است. ماجراهای این فیلم در سال 1937 اتفاق می‌افتد، زمانی که زن ثروتمندی به نام ادیت پریتی (با بازی کری مولیگان) که ملکی وسیع را به ارث برده و باستان شناسی به نام باسیل براون را استخدام می‌کند تا در زمین‌های اجدادی‌اش حفاری و تحقیق کند. در حین تحقیقات، در این زمین‌ها، تیم تحقیق، بقایای یک کشتی مربوط به دوران سیاه اروپا را در این زمین‌ها پیدا می‌کنند.

 

فیلم سنت ماد (Saint Maud)

فیلم سنت ماد (Saint Maud)
فیلم سنت ماد (Saint Maud)
  • تاریخ اکران: 12 فوریه 2021 (24 بهمن 1399)
  • کارگردان: رز گلس (Rose Glass)
  • بازیگران: مورفید کلارک، جنیفر ال، لیلی فریزر، تورلو کانوری، رزی سنسام
  • امتیاز IMDB: نمره 6.8

هرچند که فیلم Saint Maud در سال 2019 تولید شده اما در سال 2021 در آمریکا اکران شده است و بنابراین در فهرست برترین فیلم های ۲۰۲۱  قرار می‌گیرد. فیلم سنت ماد یکی از فیلم‌های تحسین شده در ژانر ترسناک و تریلر روانشناسی است.

این فیلم داستان پرستار جوانی به نام سنت ماد را روایت می‌کند که پس از یک تجربه ناگوار در مراقبت از یک بیمار در بیمارستان، تصمیم می‌گیرد مدتی از فضای بیمارستان دور شود. ماد به دلایل مختلفی دچار انزوا و افسردگی روحی است. به همین علت به یک مرکز توانبخشی معرفی شده و وظیفه پرستاری یک رقصنده کهنه‌کار با نام آماندا را برعهده می‌گیرد که به سرطان مبتلا شده است. آماندا برخلاف سنت ماد فردی مذهبی نبوده و عقاید غیردینی دارد. در آن سوی داستان، ماد که عقایدی افراطی و تندی به مذهب، دین مسیح و خدا دارد، گمان می‌کند که از سوی خدا فرستاده شده تا روح تسخیر شده آماندا را پاک و تطهیر کند.

 

فیلم شاخصه‌های هویتی (Identifying Features)

فیلم شاخصه‌های هویتی (Identifying Features)
فیلم شاخصه‌های هویتی (Identifying Features)
  • تاریخ اکران: 15 ژانویه 2021 (17 بهمن 1399)
  • کارگردان: فرناندا والادز (Fernanda Valadez)
  • بازیگران: مرسدس هرناندز، دیوید ایلسکاس، ژوآن ژسوس وارلا، لارا النا
  • امتیاز IMDB: نمره 7.5

فیلم Identifying Features فیلمی در ژانر درام و محصول کشور مکزیک و اسپانیا است. این فیلم اولین بار در سال 2020 و در جشنواره ساندنس اکران شد. اکران این فیلم در جشنواره ساندنس، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت و مورد توجه و تحسین منتقدان سینمایی قرار گرفت و نقدهای مثبت و امتیازات بالای دریافت شده، فیلم Identifying Features را در فهرست بهترین فیلم های ۲۰۲۱ قرار داده است.

فیلم Identifying Features داستان زنی مکزیکی را روایت می‌کند که برای یافتن شغل و آینده‌ای بهتر راهی آمریکا می‌شود اما پس از شنیدن خبر ناپدید شدن پسرش به مکزیک بازمی‌گردد تا او را بیابد. در روند این داستان شاهد تلاش‌های این مادر در یافتن سرنخ‌هایی است که به پیدا کردن فرزندش کمک می‌کند.

 

فیلم ترس از باران (Fear of Rain)

فیلم ترس رین (Fear of Rain)
فیلم ترس رین (Fear of Rain)

 

  • تاریخ اکران: 10 فوریه 2021 (22 بهمن 1399)
  • کارگردان: کستیل لاندون (Castille Landon)
  • بازیگران: مدیسون ایزمن، کاترین هیگل، ایزرایل بروسارد، هری کانیک جونیور
  • امتیاز IMDB: نمره 5.9

فیلم بعدی در لیست فیلم های 2021 ،تریلر روانشناسانه ترس باران محصول سال 2021 کشور آمریکا است که در تاریخ 10 فوریه 2021 اکران شد. این فیلم موفق شد از سوی بینندگان امتیازات خوبی دریافت کند.

رین دختر نوجوانی است که دچار بیماری اسکیزوفرنی حادی است که نه تنها زندگی او را تحت تاثیر قرار داده بلکه زندگی خانواده او را هم مختل کرده است. اسکیزوفرنی حاد رین باعث شده است که توهمات مختلف و واضحی را ببیند. پس از مدتی رین در مدرسه با پسر تازه وارد و جذابی به نام کالب آشنا می‌شود که به مرور علاقه‌ای بین این دو شکل می‌گیرد و رین تصور می‌کند این عشق و علاقه به فرآیند درمان او کمک خواهد کرد. بدیهی است که بیماری روحی شدید رین چالش‌های بسیاری را در رابطه عاشقانه او ایجاد می‌کند.

 

فیلم سعادت (Bliss)

فیلم سعادت (Bliss)
فیلم سعادت (Bliss)
  • تاریخ اکران: 5 فوریه 2021 (17 بهمن 1399)
  • کارگردان: مایک کایل (Mike Cahill)
  • بازیگران: سلما هایک، اوون ویلسون، مدلین زیما، نستا کوپر، بیل نای
  • امتیاز IMDB: نمره 5.3

در ادامه معرفی بهترین فیلم های 2021 به فیلم سعادت با بازی سلما هایک می‌رسیم. این فیلم از جدیدترین فیلمهای ۲۰۲۱ است که محبوبیت خوبی در میان بینندگان کسب کرده است.

Bliss داستان مردی به نام گرگ را روایت می‌کند که از همسرش جدا می‌شود و علاوه بر این کارش را نیز از دست می‌دهد. مجموع این عوامل سبب می‌شود که گرگ در زندگی خود احساس شکست می‌کند. در همین بحبوحه گرگ با زنی مرموز به نام ایزابل آشنا می‌شود. گرگ و ایزابل تصور می‌کنند که در یک واقعیت مجازی زندگی می‌کنند.

 

فیلم نقشه چیزهای کوچک عالی (The Map of Tiny Perfect Things)

فیلم نقشه چیزهای کوچک عالی (The Map of Tiny Perfect Things)
فیلم نقشه چیزهای کوچک عالی (The Map of Tiny Perfect Things)
  • تاریخ اکران: 12 فوریه 2021 (24 بهمن 1399)
  • کارگردان: ایان ساموئلز (Ian Samuels)
  • بازیگران: کایل الن، کاترین نیوتون، جاش همیلتون، جورجا فاکس، کلوئی فریزر
  • امتیاز IMDB: نمره 6.8

فیلم نقشه چیزهای کوچک عالی، از بهترین فیلم های 2021 و محصول کشور آمریکا است. داستان این فیلم طوری است که، ژانرهای متفاوتی را در بر گرفته است و فیلم نقشه چیزهای کوچک عالی، فیلمی موفق در ژانرهای علمی تخیلی، کمدی، عاشقانه و درام است.

داستان این فیلم در مورد پسر نوجوانی به نام مارک است که در یک چرخه زمانی یک روزه گیر افتاده است و ناچار است که در یک روز مشخص در یک تاریخ مشخص بارها و بارها زندگی کرده و اتفاقات آن را تجربه کند. مارک که به وضعیت خود عادت کرده است سعی می‌کند هرروز را به شیوه‌ای متفاوت بگذراند تا از میزان کسل‌کنندگی آن بکاهد. یکی از وقایعی که در این روز برای مارک اتفاق افتاده است آشنایی او با دختری به نام مارگارت است. مارک به مارگارت علاقه‌مند شده است، ماجرای خود را به او می‌گوید و از او کمک می‌خواهد تا به کمک هم این لوپ زمانی را بشکنند.

 

فیلم سیندرلا (Cindrella)

فیلم سیندرلا (Cindrella)
فیلم سیندرلا (Cindrella)
  • تاریخ اکران: 5 فوریه 2021 (17 بهمن 1399)
  • کارگردان: کی کانن (Kay Cannon)
  • بازیگران: کامیلا کبیو، بیلی پورتر، ایدینا منزل، نیکولاس گلیتزین و پیرس برازنان
  • امتیاز IMDB: نامشخص

همه ما بارها داستان سیندرلا را شنیده‌ایم. داستان فیلم سیندرلا 2021 نیز این قصه آشنا را با پیچیدگی‌ها و تغییراتی روایت می‌کند. در میان بهترین فیلم های 2021 ،فیلم سیندرلا عناصر فمنیستی زیادی خواهد داشت و سیندرلا از نقش منفعل خود خارج می‌شود و برای تغییر شرایطش تلاش می‌کند و منتظر یک نجات‌دهنده نمی‌ماند. در واقع این فیلم یک نسخه مدرن و موزیکال از داستان سیندرلا است.

 

فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)
فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)
  • تاریخ اکران: 28 ژانویه 2021 (9 بهمن 1399)
  • کارگردان: وس اندرسون (Wes Anderson)
  • بازیگران: تیموتی شالامی، آدرین برودی، تیلدا سوینتن، لئا سیدو و سورشا رونان
  • امتیاز IMDB: نامشخص

فیلم The French Dispatch، نامه‌ای عاشقانه به روزنامه‌نگاران مستقر در دفتر یک روزنامه آمریکایی در یک شهر خیالی در فرانسه قرن بیستم است و مجموعه‌ای از داستان‌های چاپ شده در مجله The French Dispatch Magazine را به تصویر می‌کشد. این فیلم بیشتر تصویری از یک روزنامه نگار است که برای آنچه می‌خواهد بنویسد می‌جنگد. این عنوان در مورد آزادی مطبوعات نیست، اما هنگامی که شما در مورد خبرنگاران صحبت می‌کنید، در مورد آنچه در دنیای واقعی می‌گذرد نیز حرف می‌زنید.

این اثر از مهم‌ترین فیلم های 2021 است که بازیگران درخشانی دارد و شاید به عنوان بهترین فیلم ۲۰۲۱ در جشنواره‌های جهانی جوایز متعددی کسب کند. انتظار می‌رود که این فیلم در اکران بسیار موفق باشد؛ چرا که دیدن گروهی از بهترین بازیگران دنیا که برای روایت یک داستان زیبا در کنار هم جمع شده‌اند، بسیار لذت‌بخش است.

 

فیلم مکانی آرام 2 (A Quiet Place 2)

فیلم مکانی آرام 2 (A Quiet Place 2)
فیلم مکانی آرام 2 (A Quiet Place 2)
  • تاریخ اکران: 23 آوریل 2021 ( 3 اردیبهشت 1400)
  • کارگردان: جان کرازینسکی
  • بازیگران: امیلی بلانت (Emily Blunt)، میلیسنت سایموندز (Millicent Simmonds) و نواه ژوپ (Noah Jupe)
  • امتیاز IMDB: نامشخص

پس از انتشار موفقیت‌آمیز فیلم A Quiet Place در سال 2018، نویسنده، کارگردان و بازیگر فیلم یعنی جان کرازینسکی (John Krasinski) فیلم A Quiet Place 2 را ساخت.

داستان فیلم: داستان کلی فیلم «یک مکان ساکت» بدین شکل است که به صورت ناگهانی، موجوداتی ناشناخته بر روی زمین پدیدار شده‌اند که کور هستند اما شنوایی قوی‌ای دارند؛ به این صورت که به محض شنیدن کوچک‌ترین صدایی به سمت آن حمله‌ور می‌شوند. داستان قسمت اول از جایی شروع می‌شود که 472 روز از پیدایش این موجودات گذشته و اکنون تعداد کمی از مردم زنده هستند. داستان حول محور خانواده «ابوت» (Abbott) می‌چرخد.

 

فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)

فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)
فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)
  • تاریخ اکران: 4 ژوئن 2021 (14 خرداد 1400)
  • کارگردان: مایکل چیوز (Michael Chaves)
  • بازیگران: ورا فارمیگا، پاتریک ویلسون و سارا کاترین هوک
  • امتیاز IMDB: نامشخص

این فیلم داستانی ترسناک درباره رعب و وحشت، قتل و شیاطین ناشناخته است که حتی محققانی مثل ادی و لورین وارن با تجربه‌های ماورایی را در شوک فرو می‌برد. یکی از پر سر و صداترین پرونده‌های آن‌ها، با درگیری بر سر روح یک پسر جوان آغاز می‌شود و سپس آن‌ها با چیزی فراتر از هر چه که تا به آن روز دیده بودند روبرو می‌شوند. در این داستان است که اولین بار در تاریخ ایالات متحده یک مظنون به قتل برای دفاع از خودش اظهار می‌‎کند که توسط نیرویی شیطانی تسخیر شده ‌است. این فیلم که سومین فیلم این مجموعه است از ترسناک‌ترین فیلم های 2021 به شمار می رود.

 

فیلم سریع و خشن 9 (Fast and Furious 9)

فیلم سریع و خشن 9 (Fast and Furious 9)
فیلم سریع و خشن 9 (Fast and Furious 9)
  • تاریخ اکران: 28 می 2021
  • کارگردان: جاستین لین (Justin Lin)
  • بازیگران: وین دیزل، جان سینا، شارلیز ترون،تایریس گیبسون،میشل رودریگز، جوردانابوروستر و …
  • امتیاز IMDB: نامشخص

فیلم سریع و خشن 9 یکی از مهم ترین فیلمهای 2021 است که مخاطبان زیادی چشم انتظار آن بودند. برای آشنایی با بازیگران این فیلم اینجا کلیک کنید.

داستان فیلم: «دام تورتو» زندگی آرامی را با «لتی» و پسرش، دور از چشم همه سپری می‌کند؛ ولی آن‌ها می‌دانند که خطر همیشه در ورای افق آرام آن‌ها وجود دارد. این بار، آن تهدید دام را مجبور می‌کند که اگر می‌خواهد افرادی که دوست دارد را نجات دهد، باید با گناهان گذشته خود روبه‌رو شود. گروه او دوباره با هم متحد می‌شوند تا یک تهدید خطرناک جهانی را که توسط ماهرترین آدمکش و بهترین راننده‌ای رهبری می‌شود که تاکنون دیده‌اند، متوقف کنند؛ مردی که اتفاقا برادر ترک شده دام یعنی جیکوب است. علاوه بر این در این قسمت شاهد ملحق شدن سایفر به جیکوب هستیم، هدف سایفر از ملحق شدن به برادر کوچکتر دام، جیکوب، گرفتن انتقامی خونین از دام و اعضای تیمش است.

 

مستند اشکالی در ماتریکس (A Glitch in the Matrix)

مستند اشکالی در ماتریکس (A Glitch in the Matrix)
مستند اشکالی در ماتریکس (A Glitch in the Matrix)
  • تاریخ اکران: 5 فوریه 2021 (17 بهمن 1399)
  • کارگردان: رودنی اشر (Rodney Ascher)
  • امتیاز IMDB: نمره 5.2

مستند یک اشکال در ماتریکس، یکی از مستندهای موفق در سال 2021 است. رودنی اشر در این مستند، در تلاش است تا به یک سوال چالشی پاسخ دهد. آن سوال این است که « آیا ما در یک شبیه سازی زندگی می‌کنیم؟» این سوال یکی از پرچالش‌ترین سوالاتی است که در دنیا مطرح شده است و عده بسیاری در تلاش هستند تا به این پرسش پاسخ دهند. رودنی اشر در این مستند در تلاش است تا مستندات و مدارکی که به دست آورده مورد بررسی قرار دهد و در این مسیر مخاطب را با خود همراه می‌کند.

 


 

منبع مطلب : https://www.plaza.ir//

 

مشاهده بقیه مطالب سایت

 

1 دیدگاه

  1. I constantly emailed this website post page to all my associates, as if like
    to read it afterward my contacts will too.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا