advertise-leizer-beauty-ad

مراکز درمانی و پزشکان خانی آباد تهران

فهرست مطالب

بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در خانی آباد تهران

ما با جمع آوری اطلاعات مراکز درمانی و پزشکان خانی آباد که دارای بیمارستان ها ، مراکز بهداشتی و درمانی ، کلینیک های تخصصی و … که از امکانات مناسب و به رزوی نیز برخوردار است ، میخواهیم بهترین مراکز درمانی و پزشکان در جنوب تهران (محله خانی آباد) را به شما عزیزان معرفی کنیم .

اطلاعات بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در خانی آباد را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

در جمع آوری اطلاعات مربوط به این بخش، از بستر اینترنت و مراجعه حضوری بهبیمارستان ها ، مراکز درمانی و پزشکان خانی آباد کمک گرفته ایم. تمامی این پروسه عملیاتی از سوی کادر حرفه ای شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است .

آیا شما هم صاحب یکی از مراکز درمانی و یا یک پزشک متخصص در خانی آباد هستید ؟

اگر شما هم صاحب یکی از مراکز درمانی و یا یک پزشک متخصص در محله خانی آباد هستید ، کافی است تا از بخش (تماس با ما) با ما ارتباط بگیرید تا ضمن عکاسی اختصاصی از محل شما، اطلاعات تکمیلی موردنظرتان را به این مجموعه اضافه کنیم.

مراکز درمانی و پزشکان
مراکز درمانی و پزشکان

 انواع مرکز درمانی و پزشکی خانی آباد

مراکز درمانی براساس تشکیلات تعریف شده در آن در هر کشوری دسته بندی متفاوتی دارد. مراکز درمانی مختلف، به تبع خود خدمات درمانی متفاوتی ارائه میدهند و بر این اساس تجهیزات پزشکی متفاوتی را نیز نیاز خواهند داشت. در این مطلب ضمن معرفی انواع این مراکز و فضاها، به نوع خدمات ارائه شده در آنها برای تشخیص و درمان خواهیم پرداخت.

قبل از هرچیز لازم است بدانید که در کشور ما سطوح مختلف چرخه سلامت بر اساس مطالعات خاص فرهنگی و محیط جغرافیایی و همچنین جمعیت هر منطقه و معیارهایی دیگر، تقسیم بندی میشوند و از خانه های بهداشت تا بیمارستان ها در شهرها را در خود جای داده است. هدف از این تقسیم بندی ها، ایجاد امکان بهره وری بیشتر از منابع مالی، تجهیزات، نیروی انسانی و … می باشد.

(( انواع فضاهای درمانی ))

خانه بهداشت :

اولین عضو زنجیره ای فضاهای درمانی مراکز بهداشت روستایی یا خانه های بهداشت هستند که در آنها اقدامات اولیه بهداشتی صورت میگیرد. این اقدامات در زمینه بهداشت محیط ، بهداشت فردی ، ترویج اصول بهداشتی ، آموزش بهداشت به مدارس ، بهداشت دهان و دندان ، پیشگیری از بیماری ها ، تنظیم خانواده ، مراقبت از کودکان ، بهداشت حرفه ای ، سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات و … انجام می شود.

در حال حاضر خانه های بهداشت متفاوتی در کشورهای مختلف وجود دارند و تمرکز آنها بر انجام اقدامات اولیه درمانی و بهداشتی می باشد. این مراکز برای روستا ها با ظرفیت ۵۰۰ نفر که البته از فواصل ۲۰ تا ۴۰ کیلومتری ماشین رو باشند یا فاصله زمانی حداکثر یک ساعت پیاده روی داشته باشند، تاسیس می شود.

مرکز بهداشت شهری :

از دیگر انواع مرکز درمانی و اولین حلقه زنجیره فضاهای درمانی شهری، مراکز بهداشت شهری است که وظیفه دارند بر اقدامات بهداشتی اولیه در شهر ها نظارت کنند. در اغلب کشورها، آموزش بهداشت فردی، بهداشت محیط،  بهداشت حرفه ای، ترویج اصول بهداشت دهان و دندان ، تنظیم خانواده ، مراقبت از کودکان ، پیشگیری از بیماری ها و در نهایت درمان بیماری های ساده از وظایف این مرکز درمانی است.

مرکز بهداشت شهری تنها در نقاطی احداث می شوند که دارای حداقل ۱۰۰۰ نفر جمعیت باشند.

مطب پزشک :

مطب پزشکان بیشترین تعداد از واحدهای مراکز درمانی در هر کشوری است و در مجموع به شکل هایی از نظام ارجاع و پزشک خانوده ها اتلاق می شود که عملکرد و تعداد آن متغیر می باشد.

این سامانه های درمانی باید به طور مناسب و به درستی جانمایی شوند تا بتوانند نقش بهتری را در زنجیره سلامت ایفا نمایند.

به طور کلی مطب ها تابعی از جمعیت پیرامونی خود نیستند و بسته به میزان توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق مختلف تاسیس می شوند. سلامت و صحت عملکرد نظام ارجاع و سیستم اقتصاد درمان به میزان زیادی به مطب ها وابسته است و موثر از آن ها می باشد.

درمانگاه (کلینیک) :

کلینیک یا درمانگاه: ساختمان یا بخشی در بیمارستان یا مرکز بهداشتی – درمانی است که به درمان بیماران یا مراقبت پزشکی از بیماران سرپایی اختصاص دارد و موسسه‌ای مستقل به شمار می رود که با وجود اینکه به درمان بیماران می‌پردازد؛ ولی برخلاف بیمارستان بیماران را بستری نمی‌کند.

در ایران درمانگاه ها دارای بخش های متفاوتی شامل پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی، داروخانه، مامایی، رادیولوژی، آزمایشگاه و … می باشد. مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری درمانگاه معمولا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر می‌ شود. درمانگاه در انواع خصوصی، دولتی یا خیریه فعالیت می کند و هر درمانگاهی بجز مؤسس باید برای هر شیفت فعال خوداز خدمات مسئول فنی پزشک استفاده نماید. درمانگاه همچنین می‌تواند عمومی یا تخصصی (مانند درمانگاه پوست یا درمانگاه دندانپزشکی) باشد.

تفاوت درمانگاه و ساختمان پزشکان

برخلاف ساختمان پزشکان، درمانگاه مؤسسه واحدی به شمار می آید و می‌تواند با سازمانهای بیمه گر و ادارات قراردادهایی را جهت پذیرش بیماران منعقد کند. این مراکز همچنین می توانند سرنسخه و سربرگ داشته باشند و پذیرش و صندوق واحدی هم برای بخشهای مختلف داشته باشند.

درمانگاه ها  متداولا کمک خوبی برای اهداف سلامت و درمان محسوب می شوند و امکان درمان یا بستری بیمار را هم دارند.

در مورد این مراکز، توجه به حجم و کیفیت عملکرد بسیار مهم است و لازم است تا برای داشتن توجیه اقتصادی، از کیفیت درمانی بالا و غنی برخوردار باشند. درمانگاه یا کیلینیک همچنین می تواند وابسته به بیمارستان ها باشد و یا در کنار آنها یا در جاهایی که دسترسی به بیمارستان دشوار است، تاسیس شده و به فعالیت بپردازند.

درمانگاه تخصصی :

این مراکز شکل تکامل یافته تری از درمانگاه ها است و در آن ها معمولا درمان های سرپایی در چند نوع تخصص مختلف ارائه می شود.

وجود چنین مراکزی، علاوه بر صرفه جویی در زمان بیمار برای مراجعه به بیمارستان، صرفه جویی در استفاده از تجهیزات پزشکی و … را نیز به همراه دارد. همچنین در مواقع بحرانی این مراکز توانایی ارائه انواع خدمات متمرکز را خواهند داشت.

این مراکز معمولا در چند لایه و با امکانات متفاوت فعالیت میکنند و طراحی آن ها به سادگی مطب ها نیست.

 پاراکلینیک ها :

واحدهای پاراکلینیکی شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و داروخانه می باشند و معمولا خدماتی مربوط به تشخیص ناهنجاری ها و مشکلات نهفته در بدن را که با معاینه ساده کشف نمیشوند را شامل می شود. خدمات این مراکز هزینه های چکاپ و درمان های دوره ای را کاهش میدهد و در تشخیص بیماری، در مراحل اولیه بسیار موثر خواهد بود.

مجتمع درمانگاهی یا پلی کلینیک :

پلی کلینیک در لغت به معنی مجموعه ای از درمانگاه های مختلف است که در صورت لزوم به تشخیص و درمان انواع بیماری ها در آن میپردازند. طبق آیین نامه مصوب در سال ۱۳۳۴ موسسه ای را که در آن چند بخش برای بیماری های مختلف دایر باشد، پلی کلینیک می نامند.

بیمارستان :

مراکز بیمارستانی بالاترین  واحد درمانی و تخصصی ترین مرکز درمانی است و برای دریافت این نام باید دارای حداقل ۴ بخش مجزا شامل بخش های جراحی، زنان و زایمان و بخش کودکان باشد.

بخش های دیگر بیمارستان شامل آزمایشگاه و رادیولوژی است و هرکدام از این دو بخش هم باید پزشکان متخصص خود را داشته باشند.

بیمارستان تخصصی :

این نوع از مراکز درمانی تفاوت چندانی با بخش های تخصصی در بیمارستان ها ندارد و تنها از نظر امکانات و تجهیزات متفاوت است که حدود ده برابر بیشتر از بیمارستان است. این مراکز به طور تخصصی به تشخیص و درمان بیماری ها میپردازد. هر بیمارستان میتواند تک تخصصی بوده و در یک رشته فعالیت کند؛ مانند بیمارستان تخصصی چشم یا پوست و …

بیمارستان فوق تخصصی :

مراکز بیمارستان های فوق تخصصی در یک یا چند رشته خدمات درمانی تخصصی ارائه میدهند و پیچیدگی و تعدد خدمات زیادی دارند. بخش دیگری از وجه تمایز این مرازک به تفاوت های ساختاری در سرمایه گذاری، تجهیزات و نیروی انسانی در آن ها مربوط است که تقریبا ده برابر بیمارستان ها و مراکز تخصصی دیگر است.

مجتمع بیمارستانی :

ایجاد و تاسیس مجمتع بیمارستانی ،به دلیل برخورداری از روش های بهره وری در درمان و جلب رضایت بیماران توجیه پذیر است. این در حالی است که در گذشته بیمارستان ها با بیش از هزار تخت خواب احداث می شدند، اما امروزه با تقسیم به بخش های کوچکتر راحت تر می توان آن ها را اداره کرد.

در این مراکز معمولا تا ۵ واحد بیمارستانی در یک محل و در کنار هم مشغول خدمات رسانی به مراجعین هستند و سیستم پرستاری و کادر درمانی نیز استقلال عملکرد دارند. این مراکز در مجموع در ارائه خدمات، سطح بالاتری دارند.

مراکز درمانی و پزشکان
مراکز درمانی و پزشکان

کیفیت مجموعه بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در خانی آباد

فضاهای بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در خانی آباد این امکان را دارند که با ارائه امکانات مناسب و با دریافت امتیاز خوبی که از نظر کیفی و کمی کسب کرده اند،در خدمت شما عزیزانباشند. مراکز درمانی و پزشکان خانی آباد با ارائه و انجام خدمات متنوع و به روز و با امکانات پیشرفته در کل از کیفیت خوبی نسبت به استانداردهای کلی بهداشت و رسیدگی در این گونه مراکز برخوردار می باشند.

جهت دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

برای پیدا کردن مرکز درمانی مورد نظر خود، سعی فرمایید تمامی اطلاعات در دسترس از مرکز درمانی مانند محل استان و شهر و نوع مرکز را وارد فرمایید تا نتایج جستجو محدود تر گردد.

 

حفظ حریم خصوصی بیماران , خدمات رسانی مناسب , دانش مختصر پزشکی , پاسخ دهی مناسب به تلفن , ارسال ایمیل , مهارت های ارتباطی, آشنایی با زبان های خارجی , صورتحساب ها و مسائل مالی , نرم افزارهای پزشکی

 
امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا