advertise-leizer-beauty-ad

مراکز درمانی و پزشکان خزانه تهران

فهرست مطالب

مراکز درمانی و پزشکان خزانه تهران

پزشک متخصص دکتر همایون احمدی خزانه

پزشک متخصص دکتر همایون احمدی خزانه پزشک متخصص دکتر همایون احمدی خزانه, متخصص رادیولوژی هستند. مطب دکتر همایون احمدی در محله خزانه شهر تهران است.

ادامه مطلب »
مراکز درمانی و پزشکان خزانه تهران

بیمارستان کاشانی خزانه

بیمارستان کاشانی خزانه بیمارستان کاشانی خزانه, در محله خزانه تهران واقع شده است و در نزدیکی مترو خزانه بخارایی قرار گرفته است . این بیمارستان

ادامه مطلب »
مراکز درمانی و پزشکان خزانه تهران

بیمارستان دل آرام خزانه

بیمارستان دل آرام خزانه بیمارستان دل آرام خزانه, در محله خزانه تهران واقع شده است و در نزدیکی مترو خزانه بخارایی قرار گرفته است .

ادامه مطلب »

بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در خزانه تهران

دراین مطلب با ما باشید تا اطلاعات مراکز درمانی و پزشکان خزانه شامل بیمارستان ها ، مراکز بهداشتی و درمانی ، کلینیک های تخصصی و … را دریافت کنید و بهترین مراکز درمانی و پزشکان در جنوب تهران (محله خزانه) را بهتر بشناسید.

اطلاعات بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در خزانه را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

ما در جمع آوری اطلاعات از بستر اینترنت و بصورت حضوری از خود بیمارستان ها ، مراکز درمانی و پزشکان خزانه که با کمک تیم محتواساز نازی سرا انجام شده است، به نحو مطلوبی عمل کرده ایم. تمامی این فرآیند دشوار کاری از سوی مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است .

آیا شما هم صاحب یکی از مراکز درمانی و یا یک پزشک متخصص در خزانه هستید ؟

اگر شما هم صاحب یک مراکز درمانی و یا یک پزشک متخصص در محله خزانه هستید ، به شما پیشنهاد می کنیم تا از بخش (تماس با ما) برایمان پیام بگذارید تا همکاران ما بتوانند نسبت به عکاسی اختصاصی از محل شما و تکمیل اطلاعات شغلیتان،‌اقدام کنند.

مراکز درمانی و پزشکان
مراکز درمانی و پزشکان

 انواع مرکز درمانی و پزشکی خزانه

در دسته بندی انواع مراکز درمانی باید گفت که این امر براساس تشکیلات ساختاری هر کشوری انجام می شود و بر همین اساس هم مراکز درمانی مختلف، خدمات درمانی متفاوتی نیز ارائه میدهند که البته نیازمند تجهیزات پزشکی خاص خواهد بود. در این مطلب به معرفی انواع این مراکز و فضاها و نوع خدمات ارائه شونده در آنها می پردازیم.

پیش از هرچیز توجه داشته باشید که در کشور ما سطوح مختلف چرخه سلامت بر اساس مطالعات خاص فرهنگی و محیط جغرافیایی و همچنین جمعیت هر منطقه تقسیم بندی میشوند. براین اساس، انواع خانه های بهداشت تا بیمارستان ها را در روستاها و شهرها در برمیگیرد. هدف از این تقسیم بندی ها عمدتا، ایجاد امکان بهره وری بیشتر از منابع مالی، تجهیزات، نیروی انسانی و … می باشد.

(( انواع فضاهای درمانی ))

خانه بهداشت :

مراکز بهداشت روستایی یا خانه های بهداشت، اولین عضو زنجیره فضاهای درمانی هستند که در آنها اقدامات اولیه بهداشتی صورت میگیرد.

این اقدامات در زمینه های متفاوتی از بهداشت محیط ، بهداشت فردی ، ترویج اصول بهداشتی ، آموزش بهداشت به مدارس ، بهداشت دهان و دندان ، پیشگیری از بیماری ها ، تنظیم خانواده ، مراقبت از کودکان ، بهداشت حرفه ای ، سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات و … صورت می گیرد.

خانه های بهداشت در کشورهای مختلف وجود دارند و تمرکز بیشتر آنها بر انجام اقدامات اولیه درمانی و بهداشتی می باشد. این مراکز در روستاهایی که از ظرفیت ۵۰۰ نفر برخوردار می باشند و از فواصل ۲۰ تا ۴۰ کیلومتری ماشین رو یا فاصله زمانی حداکثر یک ساعت پیاده روی داشته باشند، قابل تاسیس خواهد بود.

مرکز بهداشت شهری :

از دیگر انواع مراکز درمانی و حلقه ابتدایی زنجیره فضاهای درمانی در شهرها، می توان به مراکز بهداشت شهری اشاره کرد که وظیفه انجام اقدامات بهداشتی اولیه در شهر ها را دارا می باشند. در عین حال در اغلب کشورها، آموزش بهداشت فردی، بهداشت محیط،  بهداشت حرفه ای، ترویج اصول بهداشت دهان و دندان ، تنظیم خانواده ، مراقبت از کودکان ، پیشگیری از بیماری ها و در نهایت درمان بیماری های ساده از وظایفی است که برای این مرکز درمانی تعریف شده است.

مرکز بهداشت شهری در نقاط مختلف شهری که حداقل ۱۰۰۰ نفر جمعیت داشته باشند، احداث میشوند.

مطب پزشک :

مطب پزشکان بیشترین تعداد از واحدهای مراکز درمانی در هر کشوری را به خود اختصاص داده است. شکل هایی از نظام ارجاع و پزشک خانوده ها در مطب ها وجود دارد و عملکرد و تعداد آن در هر کشور و فرهنگی متغیر می باشد.

این مراکز درمانی باید در نظام بهداشت و درمان، سامانه های درمانی مناسبی را جانمایی کنند تا بتوانند نقش بهتری را ایفا نمایند.

به طور کلی مطب ها تابع جمعیت پیرامون خود نیستند و بسته به میزان توسعه اجتماعی و اقتصادی در منطقه تاسیس می شوند. سلامت و صحت عملکرد نظام ارجاع و سیستم اقتصاد درمان، تا حدود زیادی به مطب ها بستگی دارد و متاثر از آن می باشد.

درمانگاه (کلینیک) :

کلینیک یا درمانگاه: ساختمان یا بخشی در بیمارستان یا مرکز بهداشتی – درمانی است که به درمان بیماران یا مراقبت پزشکی از بیماران سرپایی می پردازد. توجه داشته باشید که درمانگاه موسسه‌ای مستقل است که امکان بستری بیماران را ندارد.

در ایران درمانگاه معمولاً از بخش های پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی، داروخانه، مامایی، رادیولوژی، آزمایشگاه و … تشکیل می شود. مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری درمانگاه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از کانال دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه صادر می‌ شود. درمانگاه می‌تواند خصوصی، دولتی یا خیریه باشد و لازم است تا در هر درمانگاهی بجز مؤسس، برای هر شیفت فعال، مسئول فنی پزشک حاضر باشد. درمانگاه می‌تواند عمومی یا تخصصی باشد.

تفاوت درمانگاه و ساختمان پزشکان

برخلاف ساختمان پزشکان، درمانگاه مؤسسه واحدی است که این امکان را دارد تا با سازمانهای بیمه گر و ادارات قراردادهایی را جهت پذیرش بیماران ببندد. این مراکز می توانند سرنسخه و سربرگ داشته باشند و پذیرش و صندوق واحدی برای بخشهای مختلف داشته باشند.

درمانگاه ها در مجموع یار کمکی خوبی برای اهداف سلامت و درمان هستند و امکانات مربوط به درمان یا بستری بیمار را دارند.

در مورد این مراکز باید توجه داشت که کیفیت عملکرد بسیار مهم است و تنها در صورت ارائه کیفیت درمان بالا و غنی می تواند از توجیه اقتصادی مطلوب برخوردار باشد. درمانگاه یا کیلینیک میتواند همچنین وابسته به بیمارستان ها باشد و در کنار آنها یا در جاهایی که دسترسی به بیمارستان دشوار است، تاسیس شوند.

درمانگاه تخصصی :

این مراکز شکل تکامل یافته درمانگاه ها هستند و در آن ها درمان های سرپایی در تخصص های مختلف ارائه می شود.

وجود چنین مراکزی به صرفه جویی در زمان بیمار برای جلوگیری از مراجعه به بیمارستان و همچنین صرفه جویی در استفاده از تجهیزات پزشکی و … کمک میکند. همچنین در مواقع بحرانی این مراکز توانایی ارائه خدمات متمرکز و یکپارچه را خواهند داشت.

 این مراکز معمولا در چند لایه و با امکانات متفاوت فعالیت می کنند.

 پاراکلینیک :

واحد پاراکلینیکی از بخش های مختلفی چون رادیولوژی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و داروخانه تشکیل شده است. خدمات این واحد درمانی مربوط به تشخیص ناهنجاری ها و مشکلات نهفته در بدن است که نمی توان آن ها را با معاینه ساده کشف کرد. خدمات این مراکز همچنین هزینه های چکاپ و درمان های دوره ای را کاهش میدهد و در تشخیص بیماری، در مراحل اولیه بسیار موثر خواهد بود.

مجتمع درمانگاهی یا پلی کلینیک :

پلی کلینیک در لغت به مجموعه ای از درمانگاه های مختلف اتلاق می شود که در صورت لزوم به تشخیص و درمان انواع بیماری ها میپردازند. این واژه همچنین برای موسسه ای که در آن چند بخش برای بیماریهای مختلف دایر باشد، نیز به کار می رود.

بیمارستان :

مرکز بیمارستانی بالاترین  واحد درمانی و تخصصی ترین مرکز درمانی است و باید از حداقل ۴ بخش داخلی شامل بخش جراحی، زنان و زایمان و بخش کودکان برخوردار باشد.

آزمایشگاه و رادیولوژی از بخش های دیگر بیمارستان است و هرکدام از این دو بخش پزشکان متخصص خود را دارند.

بیمارستان تخصصی :

این نوع از مراکز درمانی تفاوت چندانی با دیگر بخش های تخصصی در بیمارستان ها ندارد. تنها از نظر امکانات و تجهیزات ده برابر یک بیمارستان است و در ان می توان به طور تخصصی به تشخیص و درمان بیماری ها پرداخت. هر بیمارستان میتواند تک تخصصی باشد (مانند بیمارستان تخصصی چشم یا پوست و …)

بیمارستان فوق تخصصی :

مراکز بیمارستان های فوق تخصصی معمولا در یک یا چند رشته خاص، خدمات درمانی تخصصی ارائه می دهند و پیچیدگی و تعدد خدمات زیادی را در خود نهفته دارند. تفاوت سرمایه گذاری، تجهیزات و نیروی انسانی در این مراکز متفاوت است و تقریبا تا ده برابر بیمارستان ها و مراکز تخصصی دیگر می رسد.

مجتمع بیمارستانی :

در گذشته بیمارستان ها با بیش از هزار تخت خواب احداث میشدند و امروز با تقسیم به بخش های کوچکتر اداره آنها راحت تر است. در مجموع می توان گفت که ایجاد و تاسیس مجمتع بیمارستانی به دلیل برخورداری از روش های بهره وری در تولید درمان و جلب رضایت مندی بیماران توجیه پذیر است.

در این مراکز معمولا تا ۵ واحد بیمارستانی در یک محل و در کنار هم مشغول خدمت رسانی به مراجعین هستند و در مواردی حتی سیستم پرستاری و کادر درمانی نیز استقلال عملکرد دارند و ارائه خدمات در سطح بالاتری انجام می شود.

مراکز درمانی و پزشکان
مراکز درمانی و پزشکان

کیفیت مجموعه بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در خزانه

مجموعه های درمانی شمال بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در خزانه با ارائه امکانات مناسب و امتیاز خوبی که از نظر کیفی و کمی کسب کرده اند، در خدمت شما عزیزان می باشند. مراکز درمانی و پزشکان خزانه با ارائه و انجام خدمات متنوع و به روز و با امکانات پیشرفته، توانسته اند تا استانداردهای بهداشت را اخذ کرده و به خدمت رسانی موثر در حوزه درمان بیماران خود بپردازند.

برای دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران ، همین حالا به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

برای پیدا کردن مرکز درمانی مورد نظر خود، سعی فرمایید تمامی اطلاعات در دسترس از مرکز درمانی مانند محل استان و شهر و نوع مرکز را وارد فرمایید تا نتایج جستجو محدود تر گردد.

 

حفظ حریم خصوصی بیماران , خدمات رسانی مناسب , دانش مختصر پزشکی , پاسخ دهی مناسب به تلفن , ارسال ایمیل , مهارت های ارتباطی, آشنایی با زبان های خارجی , صورتحساب ها و مسائل مالی , نرم افزارهای پزشکی

 
امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا