advertise-leizer-beauty-ad

مراکز درمانی و پزشکان علی آباد تهران

فهرست مطالب

بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در علی آباد تهران

ما با جمع آوری اطلاعات مراکز درمانی و پزشکان علی آباد در بخش های متفاوتی نظیر بیمارستان ها ، مراکز بهداشتی و درمانی ، کلینیک های تخصصی و … که از امکانات مناسبی نیز برخوردارند، میخواهیم بهترین مراکز درمانی و پزشکان در جنوب تهران (محله علی آباد) را به شما عزیزان معرفی کنیم .

اطلاعات بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در علی آباد را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

ما تلاش کرده‌ایم با جمع آوری اطلاعات از بستر اینترنت و مراجعه حضوری به بیمارستان ها ، مراکز درمانی و پزشکان علی آباد، این مراکز را در راستای شناسایی به شما عزیزان معرفی کنیم . از صفر تا صد این عملیات دشوار توسط مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است .

آیا شماهم صاحب یکی از مراکز درمانی و یا یک پزشک متخصص در علی آباد هستید ؟

اگر شماهم صاحب یک مراکز درمانی و یا یک پزشک متخصص در محله علی آباد هستید ، همین حالا از بخش (تماس با ما) برایمان پیام بگذارید و یا تماس بگیریدتا بتوانید از خدمات عکاسی اختصاصی از محل و تولید محتوای اطلاعاتی و تزریق این مفاهیم به این مجموعه بهره مند شوید.

مراکز درمانی و پزشکان
مراکز درمانی و پزشکان

 انواع مرکز درمانی و پزشکی علی آباد

مراکز درمانی براساس تشکیلات آن در هر کشوری دسته بندی میشوند و غالبا خدمات درمانی متفاوتی را نیز ارائه میدهند. در این مطلب به معرفی انواع این مراکز و  نوع خدمات درمانی هر یک خواهیم پرداخت.

در نظر داشته باشید که در ایران، سطوح مختلف چرخه سلامت بر اساس مطالعات خاص فرهنگی و محیط جغرافیایی و همچنین جمعیت هر منطقه و معیارهایی دیگر، تقسیم بندی میشود و بر همین اساس انواع متفاوتی از خانه های بهداشت تا بیمارستان ها را دربرمی گیرد. هدف اولیه از این تقسیم بندی ها، ایجاد امکان بهره وری بیشتر از منابع مالی، تجهیزات، نیروی انسانی و … است.

(( انواع فضاهای درمانی ))

خانه بهداشت :

اولین عضو زنجیره فضاهای درمانی است که در آنها اقدامات اولیه بهداشتی صورت میگیرد و در مواردی شامل مراکز بزرگی می شوند.خدمات ارائه شده در این مراکز در زمینه بهداشت محیط ، بهداشت فردی ، ترویج اصول بهداشتی ، آموزش بهداشت به مدارس ، بهداشت دهان و دندان ، پیشگیری از بیماری ها ، تنظیم خانواده ، مراقبت از کودکان ، بهداشت حرفه ای ، سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات و … دسته بندی می شود.

خانه های بهداشت در کشورهای مختلف وجود دارندو در ایران نیز برای روستا های برخوردار از جمعیت بالای ۵۰۰ نفر که از فواصل ۲۰ تا ۴۰ کیلومتری ماشین رو باشند هم، تاسیس میشوند.

مرکز بهداشت شهری :

از دیگر انواع مراکز درمانی است که وظیفه انجام اقدامات بهداشتی اولیه در شهر ها را بر عهده دارند.

در اغلب کشورها، آموزش بهداشت فردی، بهداشت محیط،  بهداشت حرفه ای، ترویج اصول بهداشت دهان و دندان ، تنظیم خانواده ، مراقبت از کودکان ، پیشگیری از بیماری ها و در نهایت درمان بیماری های ساده از شمار دیگر وظایف این مرکز درمانی است.

مرکز بهداشت شهری در نقاط مختلف شهری که دارای حداقل ۱۰۰۰ نفر جمعیت باشند، احداث میشوند.

مطب پزشک :

مطب پزشکان در هر کشوری وجود دارد و شکل هایی از نظام ارجاع و پزشک خانوده را در بر می گیرد.

به طور کلی مطب ها تابعی از جمعیت پیرامون خود نیستند و تعداد آن ها بستگی به میزان توسعه اجتماعی و اقتصادی در منطقه مورد فعالیت دارد.

درمانگاه (کلینیک) :

کلینیک یا درمانگاه: در معنای لغوی به ساختمان یا بخشی در بیمارستان یا مرکز بهداشتی – درمانی گفته می شود که به درمان بیماران یا مراقبت پزشکی از بیماران سرپایی اختصاص دارد. درمانگاه موسسه‌ای مستقل است که ضمن درمان بیماران می‌پردازد، امکانی برای بستری آنان ندارد.

در ایران درمانگاه ها معمولاً از بخشهای پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی، داروخانه، مامایی، رادیولوژی و آزمایشگاه تشکیل شده اند. مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری آن ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر می‌ شود و می‌تواند خصوصی، دولتی یا خیریه باشد. هر درمانگاهی برای هر شیفت فعالیت خود دارای مسئول فنی پزشک است. درمانگاه همچنین می‌تواند عمومی یا تخصصی (مانند درمانگاه پوست و مو یا درمانگاه دندانپزشکی) باشد.

تفاوت درمانگاه و ساختمان پزشکان

برخلاف ساختمان پزشکان، درمانگاه مؤسسه واحدی است که می‌تواند مستقلا با سازمانهای بیمه گر و ادارات قرارداد منعقد کند. همچنین می تواند سرنسخه و سربرگ داشته باشد و پذیرش و صندوق واحدی نیز برای بخشهای مختلف داشته باشد.

درمانگاه یا کلینیک می تواند وابسته به بیمارستان باشد و در کنار آنها یا در جاهایی که دسترسی به بیمارستان دشوار است، تاسیس شوند.

درمانگاه تخصصی :

این مراکز شکل تکامل یافته تری از درمانگاه ها است که می تواند درمان های سرپایی در چند نوع تخصص مختلف را انجام دهد.

 چنین مراکزی علاوه بر صرفه جویی در زمان بیمار، این امکان را دارند که در مواقع بحرانی نسبت به ارائه خدمات متمرکز اقدام کنند.

طراحی این مراکز به سادگی مطب ها نیست و معمولا در چند لایه و با امکانات متفاوت فعالیت می کنند.

پاراکلینیک :

واحد پاراکلینیکی از بخش هایی همچون رادیولوژی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و داروخانه تشکیل شده است و خدمات به مربوط به تشخیص ناهنجاری ها و مشکلات نهفته در بدن را که با معاینه ساده کشف نمیشوند، به مراجعین خود ارائه می دهد. خدمات این مراکز می تواند هزینه های چکاپ و درمان های دوره ای را تا حدود زیادی کاهش دهد.

مجتمع درمانگاهی یا پلی کلینیک :

پلی کلینیک در لغت به معنی مجموعه ای از درمانگاه های مختلف است که در صورت لزوم به تشخیص و درمان انواع بیماری ها در آن میپردازند و در آن چند بخش برای بیماریهای مختلف دایر می باشد.

بیمارستان :

مرکز بیمارستانی بالاترین واحد درمانی است که حداقل ۴ بخش داخلی شامل جراحی، زنان و زایمان و بخش کودکان را دارا می باشد.

بخش های دیگر بیمارستان شامل آزمایشگاه و رادیولوژی است که هرکدام پزشکان متخصص خود را دارند.

بیمارستان تخصصی :

امکانات و تجهیزات بیمارستان های تخصصی ده برابر یک بیمارستان است و به طور تخصصی به تشخیص و درمان بیماری میپردازد. هر بیمارستان میتواند تک تخصصی باشد مانند بیمارستان تخصصی چشم یا پوست و … و یا از بخش های مختلف تشکیل شده باشد.

بیمارستان فوق تخصصی :

مراکز بیمارستان های فوق تخصصی  نسبت به ارائه خدمات درمانی تخصصی در یک یا چند رشته اقدام می کنند و پیچیدگی و تعدد خدمات زیادی دارند. تفاوت سرمایه گذاری، تجهیزات و نیروی انسانی در این مراکز متفاوت است و تقریبا ده برابر بیمارستان ها و مراکز تخصصی دیگر برآورد می شود.

مجتمع بیمارستانی :

ایجاد و تاسیس مجمتع بیمارستانی به دلیل برخورداری از روش های بهره وری در تولید درمان و جلب رضایت مندی بیماران توجیه پذیر است.

در این مراکز معمولا تا ۵ واحد بیمارستانی در یک محل به خدمت دهی به مراجعین اشتغال دارند. حتی سیستم پرستاری و کادر درمانی نیز در مواردی استقلال عملکرد دارند و ارائه خدمات در این مراکز در سطح بالاتری قرار دارند.

مراکز درمانی و پزشکان
مراکز درمانی و پزشکان

کیفیت مجموعه بیمارستان، درمانگاه و مطب پزشک در علی آباد

مجموعه های درمانی نظیر بیمارستان، درمانگاه و مطب پزشک در علی آباد با در اختیار داشتن امکانات مناسب،‌ نسبت به ارائه  خدمات به مخاطبان خود اقدام می کنند. مراکز درمانی و پزشکان علی آباد با ارائه و انجام خدمات متنوع و بروز و با امکانات پیشرفته توانسته اند در حد مطلوبی از استانداردهای کلی بهداشت قدم بردارند.

برای دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران، همین حالا به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

برای پیدا کردن مرکز درمانی مورد نظر خود، سعی فرمایید تمامی اطلاعات در دسترس از مرکز درمانی مانند محل استان و شهر و نوع مرکز را وارد فرمایید تا نتایج جستجو محدود تر گردد.

 

حفظ حریم خصوصی بیماران , خدمات رسانی مناسب , دانش مختصر پزشکی , پاسخ دهی مناسب به تلفن , ارسال ایمیل , مهارت های ارتباطی, آشنایی با زبان های خارجی , صورتحساب ها و مسائل مالی , نرم افزارهای پزشکی

 
امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا