advertise-leizer-beauty-ad

لیست داروخانه های اسلام شهر تهران

فهرست مطالب

لیست داروخانه های اسلام شهر تهران

داروخانه دکتر شمالی اسلام شهر

داروخانه دکتر شمالی اسلام شهر داروخانه دکتر شمالی اسلام شهر از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی اسلامشهر تهران است .از مهمترین مراکز خدماتی

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های اسلام شهر تهران

داروخانه دکتر سیفی خانی اسلام شهر

داروخانه دکتر سیفی خانی اسلام شهر داروخانه دکتر سیفی خانی اسلام شهر از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی اسلامشهر تهران است .از مهمترین

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های اسلام شهر تهران

داروخانه دکتر ستاری اسلام شهر

داروخانه دکتر ستاری اسلام شهر داروخانه دکتر ستاری اسلام شهر از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی اسلامشهر تهران است .از مهمترین مراکز خدماتی

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های اسلام شهر تهران

داروخانه دکتر رضایی اسلام شهر

داروخانه دکتر رضایی اسلام شهر داروخانه دکتر رضایی اسلام شهر از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی اسلامشهر تهران است .از مهمترین مراکز خدماتی

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های اسلام شهر تهران

داروخانه دکتر حسن زاده اسلام شهر

داروخانه دکتر حسن زاده اسلام شهر داروخانه دکتر حسن زاده اسلام شهر از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی اسلامشهر تهران است .از مهمترین

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های اسلام شهر تهران

داروخانه دکتر آبزن اسلام شهر

داروخانه دکتر آبزن اسلام شهر داروخانه دکتر آبزن اسلام شهر از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی اسلامشهر تهران است .از مهمترین مراکز خدماتی

ادامه مطلب »

داروخانه های اسلام شهر تهران

ما با جمع آوری اطلاعات داروخانه های اسلام شهر در دسته بندی ها داروخانه، پذیرش دارو کم یاب، فروش لوازم آرایشی بهداشتی و … فهرست مناسبی از بهترین داروخانه های جنوب تهران (محله اسلام شهر) را تهیه کرده و به شما عزیزان معرفی می کنیم .

اطلاعات داروخانه های اسلام شهر را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

در جمع آوری اطلاعات مربوط به این بخش، به طور عمده از بستر اینترنت و فضای مجازی کمک گرفته ایم و در بعضی موارد هم مراجعه حضوری به داروخانه ها، و مراکز فروش داروهای کم یاب اسلام شهر داشته ایم. صفر تا صد تهیه این لیست توسط مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است.

آیا شما هم صاحب یکی از داروخانه های اسلام شهر هستید ؟

اگر شما هم صاحب یک داروخانه در محله اسلام شهر هستید، میتوانید برای معرفی بهتر مرکز کاری خود از بخش (تماس با ما) برای ما پیام بگذارید و یا با شماره های قید شده، تماس بگیرید. همکاران ما با عکاسی اختصاصی و تولید محتوای مناسب در خصوص محل شما، اطلاعات مورد نظرتان را به این مجموعه اضافه خواهند کرد.

لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

تعریف داروخانه

داروخانه موسسه‌ای پزشکی است که با دارا بودن پروانه مخصوص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسیس شده و فعالیت می کند. این مراکز با داشتن مسئول فنی واجد شرایط به ارائه‌ی خدمات دارویی و عرضه‌ی دارو، شیر خشک و مکمل‌های غذایی رژیمی، غذاهای کمکی شیرخواران، لوازم مصرفی پزشکی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مجاز و امور دیگر آرایشی درمانی مبادرت می‌نماید.

شرايط فنی داروخانه

فضای داروخانه باید به چند بخش مختلف شامل فضای مشاوره دارویی، مکان تهیه داروهای ساختنی، میز نسخه پیچی و مکان استقرار بیمار و قفسه کتب رفرنس تقسیم گردد تا ارائه خدمات به شکل ساده تری انجام شود.

داروخانه موظف است همچنین فرآیند شبکه ای کاملی جهت ارائه اطلاعات درخواستی برای کلیه خدمات دارویی به معاونت غذا و دارو داشته باشد.

رنگ لباس فرم تکنسین داروخانه باید سفید باشد و با نصب اِتیکت بر روی سینه،از دیگر پرسنل داروخانه مجزا باشد. محل استقرار داروساز هم باید با نصب تابلویی با متن “مسئول فنی و مشاوره دارویی” مشخص شود.

چیدمان قفسه‌های دارویی بهتر است به ترتیبی شامل خواص درمانی دارو بوده و ترجیحاً بسته بندی‌های هم شکل در جاهای مختلف قرار گیرد.

محل ساخت داروهای ترکیبی هم باید در فضایی مجزا و با تجهیزات کامل مورد نیاز تعبیه شود. انبار داروخانه همچنین باید قفسه بندی مناسبی داشته و مجهز به دماسنج و رطوبت سنج باشد و یخچال داروخانه هم باید دارای سامانه ثبت رایانه‌ای دما باشد.ا

شرح وظایف مسئول فنی داروخانه:

مدرک تخصصی مسؤل فنی  باید دکتر داروساز باشد و حضور او در تمام شیفت ها در داروخانه الزامی مي باشد .

از سوی دگیر، وظيفه نظارت کامل و دقيق بر اجراي موارد فني در مورد داروها از دیدگاه تاريخ انقضا، نحوه نگهداري و چيدمان صحيح و در مورد نسخه های ارائه شده از نظر تاريخ اعتبار، خط خوردگي، تداخل دارويي، تأييد اينترنتي صحيح  و هم چنين نظارت بر نحوه عملکرد بر عهده مسئول فنی است.

مسئول فنی همچنین باید آمادگی پاسخگویی به سؤالات دارویی بیماران و پرسنل بخش ها و دیگر پرسنل داروخانه را داشته باشد.

شرح وظایف مسئول داروخانه:

به طور کلی مسؤلیت امور اجرایی داروخانه بر عهده وی است و در صورت نياز بایدجوابگوي مسئولين ذیربط در اين زمينه باشد.

بررسی آمار موجودی داروخانه و همچنین درخواست های ارسالی از سوی مسؤل انبار و به دنبال آن ارجاع درخواست تصحيح شده به معاونت غذا و دارو در جهت تهيه دارو و اقلام مصرفي مورد نياز از دیگر مسئولیت های مسئول داروخانه است.

برخی دیگر از مسئولیت های وی شامل موارد زیر است:

به روز رساني فارماکوپه دارويي بيمارستان بر اساس درخواست متخصصين و سپس نظر سنجي در کميته دارو و درمان.

تصحیح قيمت داروها و درصد تعهد سازمان هاي بيمه گر با هدف کاهش کسورات دارويي.

شركت در جلسه مربوط به كميته دارو و درمان بيمارستان و پيگيري مصوبات كميته مذكور.

نظارت بر نحوه اجراي طرح تحول سلامت و تهيه به هنگام داروهاي مصوب در فارماكوپه دارويي بيمارستان و در نتيجه جلوگيري از خروج بيماران به خارج از بيمارستان به منظور تهيه دارو.

تنظیم برنامه هفتگي پرسنل، محاسبه ساعات كاري پرسنل در پايان هر ماه و ارجاع آن به مسؤل امور اداري.

نظارت بر اجراي روند تحويل دارو به بيماران پرونده اي بي بضاعت که در كمسيون دانشكده علوم پزشكي تصويب شده است.

آموزش دارويي و…  به پرسنل داروخانه در صورت نياز.

لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

شرح وظایف تکنسین امور دارویی:

اطلاع کامل از موجودی داروهای موجود در داروخانه و انبار مرکزی به منظور تحویل سریع  نسخ بيماران سرپايي و پذيرش درخواست بيماران بستري و سپس وارد کردن نسخ بيماران سرپايي در سيستم HIS داروخانه، از جمله مواردی است که تحت عنوان شرح وظایف تکنسین امور دارویی داروخانه دسته بندی می شود.

او همچنین باید پذیرش درخواست دارو و تجهیزات ارسالی از سوی بخش ها و اماده سازی آن ها به تفکيک هر  بخش در ساعات مقرر و تحويل آنها به مسؤل دارويي هر بخش را نیز انجام داده و بررسي و سپس تاييد درخواست هاي نارکوتيک ارسالي از سوي بخش ها و همچنين مرجوع کردن داروها در صورت درخواست از سوي بخش ها را نیز به انجام برساند.

تاييد اينترنتي نسخ بيماران سرپايي در صورت لزوم از دیگر وظایف اوست.

اطلاعات عمومی:

داروخانه بیمارستان با سازمان ها و ارگان های مختلف بیمه گر قرارداد دارد و آماده  پاسخگویی شبانه روزي به مخاطبان خود مي باشد. داروخانه همچنین با همکاري معاونت دارو و غذا،داروهاي بيماران خاص دياليزي و تالاسمي و هموفيلي را تهيه و با همکاري معاونت درمان به صورت رايگان در اختيار بيماران قرار مي دهد.

مجموعه داروخانه های اسلام شهر

اسلام شهر داروخانه های متنوعی دارد که در قالب های متفاوتی همچون دولتی , آزاد , شبانه روزی و … ارائه خدمت می کنند. بعضی از این داروخانه ها، دارای داروهای کمیاب و خارجی بسیاری را عرضه می کنند و از نظر سرویس دهی و خدمت رسانی، داروخانه های بسیار با کیفیتی به شمار می آیند که در خدمت مخاطبان خود هستند.

شما جهت دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران می توانید به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

اول: داروشناسی 

دوم: ارتباط با بیمار و درک حال بیمار

سوم: نسخه خوانی

چهارم: قوانین بیمه و أصول قیمت زنی

مدیران داروخانه، داروها را طبق دستور پزشک آماده می‌کنند و به بیماران می‌هند. این دستورات نه تنها از طرف پزشکان بلکه از طرف دندانپزشکان، فیزیوتراپیست‌ها و سایر افراد ذیصلاح صادر می‌شود.

مدیران داروخانه اغلب وظایف عملیاتی مشترکی با داروسازان، مدیران داروخانه‌های سرپایی، متخصصین انفورماتیک داروخانه و بازرس داروسازی دارند.

امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا