advertise-leizer-beauty-ad

لیست داروخانه های خزانه تهران

فهرست مطالب

لیست داروخانه های خزانه تهران

داروخانه ماهان خزانه

داروخانه ماهان خزانه داروخانه ماهان خزانه از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی خزانه تهران است .از مهمترین مراکز خدماتی درمانی داروخانه ها می

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های خزانه تهران

داروخانه گنجینه خزانه

داروخانه گنجینه خزانه داروخانه گنجینه خزانه از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی خزانه تهران است .از مهمترین مراکز خدماتی درمانی داروخانه ها می

ادامه مطلب »

داروخانه های خزانه تهران

ما با جمع آوری اطلاعات مبسوطی از داروخانه های خزانه در کلیدواژه هایی همچون داروخانه ، پذیرش دارو کم یاب ، فروش لوازم آرایشی بهداشتی و … سعی کرده ایم تا به روزترین این مراکز را که از امکانات مناسبی برخوردار هستند و جزء‌ بهترین داروخانه ها در جنوب تهران (محله خزانه) طبقه بندی می شوند، را به شما عزیزان معرفی کنیم .

اطلاعات داروخانه های خزانه را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

با جمع آوری اطلاعات از فضاهای مجازی و به ویژه اینترنت و یا مراجعه به داروخانه ها ، این مراکز و مراکز فروش داروهای کم یاب خزانه را به شما عزیزان معرفی می کنیم . صفر تا صد جمع آوری این اطلاعات از سوی مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است.

آیا شما هم صاحب یکی از داروخانه های خزانه هستید ؟

اگر شما هم صاحب یک داروخانه در محله خزانه هستید، کافی است از بخش (تماس با ما) پیام بگذارید و یا با شماره های داده شده تماس بگیرید. همکاران ما این امکان را دارند تا با عکاسی اختصاصی از محل شما و تهیه محتوای موردنظرتان، اطلاعات تکمیلی شما را به این مجموعه اضافه کنند.

لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

تعریف داروخانه

داروخانه در بیان کلی، موسسه‌ای پزشکی است که با اخذ پروانه مخصوص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسیس شده و با داشتن ارکان شغلی نظیر مسئول فنی، به ارائه‌ی خدمات مختلف دارویی و عرضه‌ی دارو، شیر خشک و مکمل‌های غذایی رژیمی، غذاهای کمکی شیرخواران، لوازم مصرفی پزشکی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مجاز اقدام می کند.

شرايط فنی داروخانه

در چیدمان کلی لازم است تا فضای داروخانه باید به فضای مشاوره دارویی، مکان تهیه داروهای ساختنی، میز نسخه پیچی و مکان استقرار بیمار و قفسه کتب رفرنس تقسیم گردد.

مسئول داروخانه موظف است تا سیستم کاملا مکانیزه برای ارائه اطلاعات درخواستی کلیه خدمات دارویی به معاونت غذا و دارو راه اندازی کند.

همچنین لازم است تا رنگ روپوش تکنسین داروخانه به رنگ سفید باشد و با نصب اِتیکت بر روی سینه، متمایز از دیگر پرسنل داروخانه باشد. محل استقرار داروساز هم باید به صورت تابلویی با متن “مسئول فنی و مشاوره دارویی” مشخص شود.

در مورد چیدمان قفسه‌های دارویی، بهتر است داروها با در نظر گرفتن خواص درمانی دارو و ترجیحا در بسته بندی‌های هم شکل در قسمت های مختلف انجام شود.

محل ساخت داروهای ترکیبی هم بهتر است تا در فضایی مجزا و با تجهیزات کامل در نظر گرفته شود. انبار داروخانه باید قفسه بندی مناسبی داشته باشد و به دماسنج و رطوبت سنج تجهیز شده باشد؛ یخچال داروخانه هم باید دارای سامانه ثبت رایانه‌ای دما باشد.

شرح وظایف مسئول فنی داروخانه:

مسؤل فنی حتما باید مدرک دکتر داروساز را داشته باشد و در هر سه شیفت در داروخانه حاضر باشد.

از سوی دیگر، وظيفه نظارت کامل و دقيق بر اجراي موارد فني در مورد داروها از نظر تاريخ انقضا، نحوه نگهداري و چيدمان صحيح و در مورد نسخ  نیز از نظر تاريخ اعتبار، خط خوردگي، تداخل دارويي، تأييد اينترنتي صحيح  نیز بر عهده مسئول فنی داروخانه است.

وی همچنین باید آمادگی پاسخگویی به سؤالات دارویی بیماران و پرسنل بخش ها و پرسنل داروخانه را نیز داشته باشد.

شرح وظایف مسئول داروخانه:

به طور کلی مسئولیت امور اجرایی داروخانه بر عهده مسئول داروخانه است و او باید در صورت نياز جوابگوي مسؤلين ذیربط  باشد.

از دیگر وظایف مسئول داروخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی آمار موجودی داروخانه و درخواست های ارسالی از سوی مسؤل انبار و سپس ارجاع درخواست تصحيح شده به معاونت غذا و دارو در جهت تهيه دارو و اقلام مصرفي مورد نياز.
  • به روز رساني فارماکوپه دارويي بيمارستان بر اساس درخواست متخصصين و سپس نظر سنجي در کميته دارو و درمان.
  • تصحیح قيمت داروها و درصد تعهد سازمان هاي بيمه گر به منظور کاهش کسورات دارويي.
  • شركت درجلسه كميته دارو و درمان بيمارستان و پيگيري مصوبات كميته مذكور.
  • نظارت بر نحوه اجراي طرح تحول سلامت و تهيه به موقع و مورد نياز داروهاي مصوب در فارماكوپه دارويي بيمارستان و در نتيجه جلوگيري از خروج بيماران به خارج از بيمارستان به منظور تهيه دارو.
  • تنظیم برنامه هفتگي پرسنل، محاسبه ساعات كاري پرسنل در پايان هر ماه و ارجاع آن به مسؤل امور اداري.
  • نظارت بر اجراي روند تحويل دارو به بيماران پرونده اي بي بضاعت تصويب شده در كمسيون دانشكده علوم پزشكي.
  • آموزش دارويي و…  به پرسنل داروخانه در صورت نياز.
لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

شرح وظایف تکنسین امور دارویی:

از جمله وظایف تکنسین امور دارویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاع کامل از موجودی داروهای موجود در داروخانه و انبار مرکزی به منظور تحویل سریع  نسخ بيماران سرپايي و پذيرش درخواست بيماران بستري و سپس وارد کردن نسخ بيماران سرپايي در سيستم HIS داروخانه .
  • پذیرش درخواست دارو و تجهیزات ارسالی از سوی بخش ها و اماده سازی آن ها به تفکيک هر  بخش در ساعات مقرر و تحويل آنها به مسؤل دارويي هر بخش و هم چنين بررسي و سپس تاييد درخواست هاي نارکوتيک ارسالي از سوي بخش ها و همچنين مرجوع کردن داروها در صورت درخواست از سوي بخش ها.
  • تاييد اينترنتي نسخ بيماران سرپايي در صورت لزوم.

اطلاعات عمومی:

داروخانه بیمارستان معمولا با سازمان ها و ارگان های مختلف بیمه گر قرارداد همکاری دارد و بر همین مبنا باید آماده  پاسخگویی به مخاطبان خود به صورت شبانه روزي باشد. این مراکز با همکاري معاونت دارو و غذا، داروهاي بيماران خاص دياليزي و تالاسمي و هموفيلي را تهيه و با همکاري معاونت درمان به صورت رايگان در اختيار بيماران قرار مي دهد.

مجموعه داروخانه های خزانه

خزانه شامل داروخانه هایی است که خدمات متنوعی را در قالب خدمات دولتی , آزاد , شبانه روزی و … ارائه می دهند. بعضی از این داروخانه ها، داروهای کمیاب و خارجی متفاوتی را ارائه می دهند و از نظر سرویس دهی و خدمت رسانی  داروخانه های بسیار با کیفیتی را در خود جای داده است.

برای دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران، سری به اینستاگرام نازی سرا بزنید.

اول: داروشناسی 

دوم: ارتباط با بیمار و درک حال بیمار

سوم: نسخه خوانی

چهارم: قوانین بیمه و أصول قیمت زنی

مدیران داروخانه، داروها را طبق دستور پزشک آماده می‌کنند و به بیماران می‌هند. این دستورات نه تنها از طرف پزشکان بلکه از طرف دندانپزشکان، فیزیوتراپیست‌ها و سایر افراد ذیصلاح صادر می‌شود.

مدیران داروخانه اغلب وظایف عملیاتی مشترکی با داروسازان، مدیران داروخانه‌های سرپایی، متخصصین انفورماتیک داروخانه و بازرس داروسازی دارند.

امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا