advertise-leizer-beauty-ad

لیست داروخانه های شهر ری تهران

فهرست مطالب

لیست داروخانه های شهر ری تهران

داروخانه دکتر کنعانی شهر ری

داروخانه دکتر کنعانی شهر ری داروخانه دکتر کنعانی شهر ری از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی شهر ری تهران است .از مهمترین مراکز

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های شهر ری تهران

داروخانه دکتر بهروزی شهر ری

داروخانه دکتر بهروزی شهر ری داروخانه دکتر بهروزی شهر ری از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی شهر ری تهران است .از مهمترین مراکز

ادامه مطلب »

داروخانه های شهر ری تهران

ما سعی داریم تا با جمع آوری اطلاعات مکفی از داروخانه های شهر ری داروخانه ها و مراکز پذیرش دارو کم یاب را که عمدتا فروش لوازم آرایشی بهداشتی را نیز در برنامه دارند، به شما معرفی کنیم. با ما باشید تا بهترین داروخانه ها در جنوب تهران (محله شهر ری) را بهتر بشناسید.

اطلاعات داروخانه های شهر ری را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

ما اطلاعات موردنیازمان را عمدتا از بستر اینترنت و یا به صورت مراجعه حضوری به داروخانه ها و مراکز فروش داروهای کم یاب شهر ری گردآوری کرده ایم. این کار به همت تیم محتواساز نازی سرا که زیرمجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان است انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است .

آیا شما هم صاحب یکی از داروخانه های شهر ری هستید ؟

اگر شم هم صاحب یک داروخانه در محله شهر ری هستید و می خواهید تبلیغات موثری داشته باشید، پیشنهاد می کنمی تا از بخش (تماس با ما)با ما در ارتباط باشید. همکاران ما در اسرع وقت در کنارتان خواهند بود و ضن عکاسی اختصاصی از محل، اطلاعات تکمیلی شما را اخذ و پردازش خواهند کرد.

لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

تعریف داروخانه

داروخانه به زبان ساده موسسه‌ای پزشکی است که با اخذ پروانه مخصوصی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسیس شده و باید در قالب مسئول فنی واجد شرایط، نسبت به ارائه خدمات دارویی و عرضه‌ی دارو، شیر خشک و مکمل‌های غذایی رژیمی، غذاهای کمکی شیرخواران، لوازم مصرفی پزشکی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به مراجعین خود اقدام کند.

شرايط فنی داروخانه

در چیدمان فیزیکی فضای داروخانه باید توجه داشت تا داروخانه را به بخش هایی همچون فضای مشاوره دارویی، مکان تهیه داروهای ساختنی، میز نسخه پیچی و مکان استقرار بیمار و قفسه کتب رفرنس تقسیم کرد.

مسئول داروخانه همچنین موظف است تا نسبت به برقراری اُتوماسیون کامل جهت ارائه اطلاعات درخواستی کلیه خدمات دارویی به معاونت غذا و دارو اقدام کند.

در عین حال لازم است تا رنگ روپوش تکنسین داروخانه به رنگ سفید بوده و با نصب بج بر روی سینه، از پرسنل دیگر متمایز باشد. محل استقرار داروساز نیز باید به صورت تابلویی با متن “مسئول فنی و مشاوره دارویی” مشخص شود.

چیدمان قفسه‌های دارویی هم بهتر است بدین صورت باشد: چیدمان بر حسب خواص درمانی دارو و ترجیحاً بسته بندی‌های هم شکل در جاهای مختلف متفاوت.

محل ساخت داروهای ترکیبی باید حتما در فضایی مجزا از سالن اصلی و با در نظر گرفتن تجهیزات کامل مورد نیاز باشد. انبار داروخانه هم باید قفسه بندی مناسبی داشته و به دماسنج و رطوبت سنج مجهز باشد. در ضمن یخچال داروخانه هم باید دارای سامانه ثبت رایانه‌ای دما باشد.

شرح وظایف مسئول فنی داروخانه:

مسؤل فنی داروخانه باید حتما فارغ التحصیل داروسازی باشد و در هر سه شیفت در داروخانه حاضر باشد. در عین حال وظيفه نظارت کامل و دقيق بر اجراي موارد فني در مورد داروها از قبیل تاريخ انقضا، نحوه نگهداري و چيدمان صحيح و همچنین نظارت بر نسخ دارویی از نظر تاريخ اعتبار، خط خوردگي، تداخل دارويي، تأييد اينترنتي صحيح برعهده مسئول فنی می باشد.

وی باید در خصوص پاسخگویی به سؤالات دارویی بیماران و پرسنل بخش ها و پرسنل داروخانه هم آمادگی لازم را داشته باشد.

شرح وظایف مسئول داروخانه:

به طور کلی مسئولیت امور اجرایی داروخانه را بر عهده دارد و در صورت نياز باید جوابگوي مسئولين مرتبط باشد.

بررسی آمار موجودی داروخانه و همچنین درخواست های ارسالی از سوی مسؤل انبار و سپس ارجاع درخواست تصحيح شده به معاونت غذا و دارو در جهت تهيه دارو و اقلام مصرفي مورد نياز از دیگر مسئولیت های اوست.

در نگاهی کلی می توان وظایف مسئول داروخانه را به طور تیتر وار چنین بیان کرد:

  • به روز رساني فارماکوپه دارويي بيمارستان بر اساس درخواست متخصصين به همراه نظر سنجي در کميته دارو و درمان.
  • تصحیح و اصلاح قيمت داروها و درصد تعهد سازمانهاي بيمه گر
  • شركت درجلسه كميته دارو و درمان بيمارستان و پيگيري مصوبات این كميته
  • نظارت بر اجراي طرح تحول سلامت و تهيه به موقع و مورد نياز داروهاي مصوب در فارماكوپه دارويي بيمارستان
  • تنظیم برنامه هفتگي پرسنل به همراه محاسبه ساعات كاري آن ها در پايان هر ماه
  • نظارت بر اجراي روند تحويل دارو به بيماران پرونده اي بي بضاعت تصويب شده در كمسيون دانشكده علوم پزشكي و در نهایت آموزش دارويي و…  به پرسنل داروخانه در صورت نياز.
لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

شرح وظایف تکنسین امور دارویی:

تکنسین امور دارویی نیز باید اطلاع کامل از موجودی داروهای موجود در داروخانه و انبار مرکزی داشته باشد تا بتواند نسبت به تحویل سریع  نسخ بيماران سرپايي و پذيرش درخواست بيماران بستري و سپس وارد کردن نسخ بيماران سرپايي در سيستم HIS داروخانه عمل کند.

وی همچنین باید پذیرش درخواست دارو و تجهیزات ارسالی از سوی بخش ها و اماده سازی آن ها به تفکيک هر  بخش در ساعات مقرر را انجام داده و آن ها را به مسؤل دارويي هر بخش تحویل دهد. وی همچنين ، بررسي و سپس تاييد درخواست هاي نارکوتيک ارسالي از سوي بخش ها و همچنين مرجوع کردن داروها در صورت درخواست از سوي بخش ها را به همراه تاييد اينترنتي نسخ بيماران سرپايي (در صورت لزوم) بر عهده دارد.

اطلاعات عمومی:

داروخانه بیمارستان عموما با سازمانها و ارگان های مختلف بیمه گر قرارداد همکاری دارد و آماده  پاسخگویی شبانه روزي به مخاطبان را دارد. آن ها همچنین با همکاري معاونت دارو و غذا، داروهاي بيماران خاص دياليزي و تالاسمي و هموفيلي را تهيه و با همکاري معاونت درمان به صورت رايگان در اختيار بيماران قرار مي دهد.

مجموعه داروخانه های شهر ری

شهر ری دارای داروخانه های متنوعی با انواع مختلفی از جمله دولتی , آزاد , شبانه روزی و … است. در بعضی از این داروخانه ها دارای داروهای کمیاب و خارجی عرضه می شود و از نظر سرویس دهی و خدمت رسانی در گروه داروخانه های بسیار با کیفیت قرار می گیرند. همه ی داروخانه های شهر ری با ارائه و انجام خدمات متنوع و به روز دارویی و بهداشتی در خدمت شما عزیزان می باشند.

برای دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

اول: داروشناسی 

دوم: ارتباط با بیمار و درک حال بیمار

سوم: نسخه خوانی

چهارم: قوانین بیمه و أصول قیمت زنی

مدیران داروخانه، داروها را طبق دستور پزشک آماده می‌کنند و به بیماران می‌هند. این دستورات نه تنها از طرف پزشکان بلکه از طرف دندانپزشکان، فیزیوتراپیست‌ها و سایر افراد ذیصلاح صادر می‌شود.

مدیران داروخانه اغلب وظایف عملیاتی مشترکی با داروسازان، مدیران داروخانه‌های سرپایی، متخصصین انفورماتیک داروخانه و بازرس داروسازی دارند.

امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا