advertise-leizer-beauty-ad

لیست داروخانه های عبدل آباد تهران

فهرست مطالب

لیست داروخانه های عبدل آباد تهران

داروخانه طالقانی عبدل آباد

داروخانه طالقانی عبدل آباد داروخانه طالقانی عبدل آباد از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی عبدل آباد تهران است .از مهمترین مراکز خدماتی درمانی

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های عبدل آباد تهران

داروخانه دکتر چوپانکاری عبدل آباد

داروخانه دکتر چوپانکاری عبدل آباد داروخانه دکتر چوپانکاری عبدل آباد از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی عبدل آباد تهران است .از مهمترین مراکز

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های عبدل آباد تهران

داروخانه ارشیا عبدل آباد

  داروخانه ارشیا عبدل آباد   داروخانه ارشیا عبدل آباد از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی عبدل آباد تهران است .از مهمترین مراکز

ادامه مطلب »

داروخانه های عبدل آباد تهران

در اینجا سعی داریم تا اطلاعات داروخانه های عبدل آباد را در قالب داروخانه ، پذیرش دارو کم یاب ، فروش لوازم آرایشی بهداشتی و … در اختیارتان قرار دهیم تا شما هم بتوانید با بهترین داورخانه ها در جنوب تهران (محله عبدل آباد) بیشتر آشنا شوید.

اطلاعات داروخانه های عبدل آباد را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

ما تلاش کرده‌ایم با جمع آوری اطلاعات از بستر اینترنت و بصورت حضوری از خود داروخانه ها ، فروش داروهای کمیاب عبدل آباد را به شما عزیزان بهتر معرفی کنیم . فرآیند جمع آوری و پردازش این اطلاعات از سوی مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است .

آیا شما هم صاحب یکی از داروخانه های عبدل آباد هستید ؟

اگر شما هم صاحب یک داروخانه در محله عبدل آباد هستید، تنها کافی است تا از بخش (تماس با ما) پیام بگذارید و با کارشناسان ما تماس بگیرید. تیم محتواساز نازی سرا با عکاسی اختصاصی از محل و جمع آوری اطلاعات موردنظرتان، شما را در معرفی بهتر پیشه خود یاری خواهند داد.

لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

تعریف داروخانه

داروخانه در بیان کلی به موسسه‌ای پزشکی گفته می شود که با اخذ پروانه مخصوص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسیس شده است. وجود مسئول فنی واجد شرایط که نسبت به ارائه‌ی خدمات دارویی و عرضه‌ی دارو، شیر خشک و مکمل‌های غذایی رژیمی، غذاهای کمکی شیرخواران، لوازم مصرفی پزشکی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مجاز مبادرت نماید، از الزامات یک داروخانه است.

شرايط فنی داروخانه

برای بهره وری بهتر لازم است تا فضای داروخانه به فضای مشاوره دارویی، مکان تهیه داروهای ساختنی، میز نسخه پیچی و مکان استقرار بیمار و قفسه کتب رفرنس تقسیم شود.

صاحب داروخانه نیز موظف است تا نسبت به برقراری اتوماسیونی جهت ارائه اطلاعات درخواستی کلیه خدمات دارویی به معاونت غذا و دارو اقدام کند.

از سوی دیگر لازم است تا رنگ روپوش تکنسین داروخانه به رنگ سفید بوده با نصب اِتیکت بر روی سینه وی در تمایز با دیگر پرسنل داروخانه باشد. توجه داشته باشید باید محل استقرار داروساز به صورت تابلویی با متن “مسئول فنی و مشاوره دارویی” مشخص گردد.

در چیدمان قفسه‌های دارویی نیز بهتر است که به خواص درمانی دارو و ترجیحاً بسته بندی‌های هم شکل در جاهای مختلف متفاوت توجه شود.

محل ساخت داروهای ترکیبی نیز حتما در فضایی مُجزا و با درنظر گرفتن تجهیزات کامل باید باشد. انبار داروخانه باید قفسه بندی مناسب داشته و مجهز به دماسنج و رطوبت سنج باشد. یخچال داروخانه هم باید از سامانه ثبت رایانه‌ای دما برخوردار باشد.

شرح وظایف مسئول فنی داروخانه:

مسؤل فنی داروخانه یا همان دکتر داروساز وظایف خاصی دارد و باید در هر سه شیفت در داروخانه حاضر باشد.

او باید نظارت کامل و دقيقی بر اجراي موارد فني در مورد داروها از نظر تاريخ انقضا، نحوه نگهداري و چيدمان صحيح و در مورد نسخ هم از نظر تاريخ اعتبار، خط خوردگي، تداخل دارويي، تأييد اينترنتي صحيح داشته باشد.

وی همچنین باید آماده پاسخگویی به سؤالات دارویی بیماران و پرسنل بخش ها و داروخانه باشد.

شرح وظایف مسئول داروخانه:

به طور کلی مسؤلیت امور اجرایی داروخانه بر عهده این شخص است و در صورت نياز تنها او باید جوابگوي مسئولين مربوطه باشد.

از دیگر وظایف او می توان به بررسی آمار موجودی داروخانه و درخواست های ارسالی از سوی مسؤل انبار و سپس ارجاع درخواست تصحيح شده به معاونت غذا و دارو در جهت تهيه دارو و اقلام مصرفي مورد نياز اشاره کرد.

به روز رساني فارماکوپه دارويي بيمارستان و تصحیح قيمت داروها و درصد تعهد سازمانهاي بيمه گر به منظور کاهش کسورات دارويي از دیگر وظایف اوست.

او همچنین وظیفه شركت درجلسه كميته دارو و درمان بيمارستان و پيگيري مصوبات كميته مذكور را بر عهده داشته و باید نظارت کاملی نیز بر نحوه اجراي طرح تحول سلامت و تهيه به موقع و مورد نياز داروهاي مصوب در فارماكوپه دارويي بيمارستان داشته باشد.

تنظیم برنامه هفتگي پرسنل، محاسبه ساعات كاري پرسنل در پايان هر ماه و ارجاع آن به مسؤل امور اداري و همچنین نظارت بر اجراي روند تحويل دارو به بيماران پرونده اي بي بضاعت تصويب شده در كمسيون دانشكده علوم پزشكي به همراه آموزش دارويي و…  به پرسنل داروخانه در صورت نياز از دیگر وظایف اوست.

لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

شرح وظایف تکنسین امور دارویی:

اطلاع کامل از موجودی داروهای موجود در داروخانه و انبار مرکزی که با هدف تحویل سریع  نسخ بيماران سرپايي و پذيرش درخواست بيماران بستري انجام می شود و همچنین وارد کردن نسخ بيماران سرپايي در سيستم HIS داروخانه از مهمترین وظایف تکنیسین امور دارویی است.

اوباید همچنین نسبت به پذیرش درخواست دارو و تجهیزات ارسالی از سوی بخش ها و اماده سازی آن ها به تفکيک هر  بخش در ساعات مقرر و تحويل آنها به مسؤل دارويي هر بخش اقدام کند.

بررسي و تاييد درخواست هاي نارکوتيک ارسالي از سوي بخش ها و همچنين مرجوع کردن داروها در صورت درخواست از سوي بخش ها به همراه تاييد اينترنتي نسخ بيماران سرپايي در صورت لزوم از دیگر وظایف اوست.

اطلاعات عمومی:

داروخانه بیمارستان معمولا با سازمانها و ارگان های مختلف بیمه گر طرف قرارداد است و برهمین اساس باید آماده  پاسخگویی شبانه روزي به مراجعین را داشته باشد.

این مراکز باید با همکاري معاونت دارو و غذا داروهاي بيماران خاص دياليزي و تالاسمي و هموفيلي را تهيه و به صورت رايگان در اختيار بيماران قرار دهند.

مجموعه داروخانه های عبدل آباد

عبدل آباد داروخانه های متنوعی در قالب دولتی , آزاد , شبانه روزی و … دارد. برخی از این داروخانه ها از آنجایی که دارای داروهای کمیاب و خارجی را نیز ارائه می کنند، از نظر سرویس دهی و خدمت رسانی جزء داروخانه های بسیار با کیفیت قلمداد می شوند. همه ی داروخانه های عبدل آباد این امکان را دارند تا با ارائه و انجام خدمات متنوع و به روز در خدمت شما عزیزان باشند.

برای دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران می توانید به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

اول: داروشناسی 

دوم: ارتباط با بیمار و درک حال بیمار

سوم: نسخه خوانی

چهارم: قوانین بیمه و أصول قیمت زنی

مدیران داروخانه، داروها را طبق دستور پزشک آماده می‌کنند و به بیماران می‌هند. این دستورات نه تنها از طرف پزشکان بلکه از طرف دندانپزشکان، فیزیوتراپیست‌ها و سایر افراد ذیصلاح صادر می‌شود.

مدیران داروخانه اغلب وظایف عملیاتی مشترکی با داروسازان، مدیران داروخانه‌های سرپایی، متخصصین انفورماتیک داروخانه و بازرس داروسازی دارند.

امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا