advertise-leizer-beauty-ad

لیست داروخانه های علی آباد تهران

فهرست مطالب

لیست داروخانه های علی آباد تهران

داروخانه طاهر علی آباد

داروخانه طاهر علی آباد داروخانه طاهر علی آباد از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی علی آباد تهران است .از مهمترین مراکز خدماتی درمانی

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های علی آباد تهران

داروخانه دکتر طحان علی آباد

داروخانه دکتر طحان علی آباد داروخانه دکتر طحان علی آباد از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی علی آباد تهران است .از مهمترین مراکز

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های علی آباد تهران

داروخانه دکتر بایگی علی آباد

داروخانه دکتر بایگی علی آباد داروخانه دکتر بایگی علی آباد از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی علی آباد تهران است .از مهمترین مراکز

ادامه مطلب »
لیست داروخانه های علی آباد تهران

داروخانه آرمین علی آباد

داروخانه آرمین علی آباد داروخانه آرمین علی آباد از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های محله ی علی آباد تهران است .از مهمترین مراکز خدماتی درمانی

ادامه مطلب »

داروخانه های علی آباد تهران

ما در اینجاییم تا اطلاعات مربوط به داروخانه های علی آباد شامل داروخانه ، پذیرش دارو کم یاب ، فروش لوازم آرایشی بهداشتی و … را به همراه بهترین داروخانه ها در جنوب تهران (محله علی آباد) به شما عزیزان معرفی کنیم .

اطلاعات داروخانه های علی آباد را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

ما تلاش کرده‌ایم تا لیست بلندبالایی از اطلاعات مربوطه را از بستر اینترنت و البته گاهی با مراجعه به داروخانه ها جمع آوری کنیم تا بتوانیم مراکز فروش داروهای کمیاب علی آباد را به شما بهتر معرفی کنیم. این کار تماما و به صورت موثق از سوی مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای هم بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است.

آیا شماهم صاحب یکی از داروخانه های علی آباد هستید ؟

اگر شماهم صاحب یک داروخانه در محله علی آباد هستید، می توانید از بخش (تماس با ما) برایمان پیام بگذارید و یا با شماره هایی که قید کرده ایم، تماس بگیرید. همکاران ما با عکاسی اختصاصی از محل و کسب اطلاعات تکمیلی، فهرستی از مشخصات موردنظرتان را به این مجموعه اضافه خواهند کرد.

لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

تعریف داروخانه

داروخانه موسسه‌ای است در گروه پزشکی که تاسیس آن با اخذ پروانه مخصوص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ممکن است. در این مراکز، مسئول فنی واجد شرایط باید به ارائه‌ی خدمات دارویی و عرضه‌ی دارو، شیر خشک و مکمل‌های غذایی رژیمی، غذاهای کمکی شیرخواران، لوازم مصرفی پزشکی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مجاز بپردازد.

شرايط فنی داروخانه

فضای داروخانه برای عرضه ایمن و خدمات تضمین شده، باید به فضای مشاوره دارویی، مکان تهیه داروهای ساختنی، میز نسخه پیچی و مکان استقرار بیمار و قفسه کتب رفرنس تقسیم گردد.

در عین حال مسئول داروخانه موظف است تا اُتوماسیون کاملی جهت ارائه اطلاعات درخواستی کلیه خدمات دارویی به معاونت غذا و دارو برقرار سازد.

رنگ روپوش تکنسین داروخانه باید به رنگ سفید باشد و اتیکت نام و سمت بر روی سینه آن درج شده باشد و متمایز از رنگ لباس پرسنل دیگر داروخانه باشد. محل استقرار داروساز هم باید به صورت تابلویی با متن “مسئول فنی و مشاوره دارویی” مشخص گردد.

در مورد چیدمان قفسه‌های دارویی بهتر است که به صورت خواص درمانی دارو و ترجیحا در بسته بندی‌های هم شکل در جاهای مختلف انجام شود.

محل ساخت داروهای ترکیبی در فضایی متفاوت و با تجهیزات کامل باید در نظر گرفته شود. انبار داروخانه هم باید قفسه بندی مناسبی داشته و به دماسنج، رطوبت سنج و یخچالی با سامانه ثبت رایانه‌ای دما مجهز باشد.

شرح وظایف مسئول فنی داروخانه:

مسؤل فنی باید حتما مدرک دانشگاهی دکتر داروساز را در اختیار داشته باشد و در هر سه شیفت در داروخانه حاضر باشد.

وظيفه نظارت کامل و دقيق بر اجراي موارد فني در مورد: الف)داروها: از نظر تاريخ انقضا، نحوه نگهداري و چيدمان صحيح و در مورد ب)نسخ: از نظر تاريخ اعتبار، خط خوردگي، تداخل دارويي، تأييد اينترنتي صحيح از دیگر وظایف اوست.

وی در عین حال باید آماده پاسخگویی به سؤالات دارویی بیماران و پرسنل بخش ها و پرسنل داروخانه را نیز داشته باشد.

شرح وظایف مسئول داروخانه:

به طور کلی مسؤلیت امور اجرایی داروخانه بر عهده وی است و در صورت نياز باید جوابگوي مسؤلين دولتی نیز باشد.

بررسی آمار موجودی داروخانه و بررسی درخواست های ارسالی از سوی مسؤل انبار و سپس ارجاع درخواست تصحيح شده به معاونت غذا و دارو در جهت تهيه دارو و اقلام مصرفي مورد نياز، به همراه به روز رساني فارماکوپه دارويي بيمارستان بر اساس درخواست متخصصين و نظر سنجي در کميته دارو و درمان از دیگر وظایف اوست.

دیگر وظایف مسئول داروخانه به صورت خلاصه شامل موارد زیر است:

  • تصحیح قيمت داروها و درصد تعهد سازمان هاي بيمه گر به منظور کاهش کسورات دارويي.
  • شركت درجلسه كميته دارو و درمان بيمارستان و پيگيري مصوبات كميته مذكور.
  • نظارت بر نحوه اجراي طرح تحول سلامت و تهيه به موقع و مورد نياز داروهاي مصوب در فارماكوپه دارويي بيمارستان و در نتيجه جلوگيري از خروج بيماران به خارج از بيمارستان به منظور تهيه دارو.
  • تنظیم برنامه هفتگي پرسنل، محاسبه ساعات كاري پرسنل در پايان هر ماه و ارجاع آن به مسؤل امور اداري.
  • نظارت بر اجراي روند تحويل دارو به بيماران پرونده اي بي بضاعت تصويب شده در كمسيون دانشكده علوم پزشكي.
  • آموزش دارويي و…  به پرسنل داروخانه در صورت نياز.
لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

شرح وظایف تکنسین امور دارویی:

  • اطلاع کامل از موجودی داروهای موجود در داروخانه و انبار مرکزی به منظور تحویل سریع  نسخ بيماران سرپايي و پذيرش درخواست بيماران بستري و سپس وارد کردن نسخ بيماران سرپايي در سيستم HIS داروخانه.
  • پذیرش درخواست دارو و تجهیزات ارسالی از سوی بخش ها و اماده سازی آن ها به تفکيک هر  بخش در ساعات مقرر و تحويل آنها به مسؤل دارويي هر بخش.
  • بررسي و سپس تاييد درخواست هاي نارکوتيک ارسالي از سوي بخش ها
  • مرجوع کردن داروها در صورت درخواست از سوي بخش ها.
  • تاييد اينترنتي نسخ بيماران سرپايي در صورت لزوم.

اطلاعات عمومی:

داروخانه بیمارستان با سازمانها و ارگان های بیمه گر فعال در کشور قرارداد دارد و با همکاري معاونت دارو و غذا، داروهاي بيماران خاص دياليزي و تالاسمي و هموفيلي را تهيه می کند و آن ها را با همکاري معاونت درمان به صورت رايگان در اختيار بيماران قرار مي دهد.

مجموعه داروخانه های علی آباد

علی آباد داروخانه های متنوعی با انواع مختلفی از جمله دولتی , آزاد , شبانه روزی و … دارد که شماری از آن ها نسبت به ارائه داروهای کمیاب و خارجی اقدام کرده و از نظر سرویس دهی و خدمت رسانی در زمره داروخانه های بسیار با کیفیت قرار می گیرند. همه ی داروخانه های علی آباد با ارائه و انجام خدمات متنوع و به روز در خدمت شما عزیزان می باشند.

برای دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران می توانید به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

اول: داروشناسی 

دوم: ارتباط با بیمار و درک حال بیمار

سوم: نسخه خوانی

چهارم: قوانین بیمه و أصول قیمت زنی

مدیران داروخانه، داروها را طبق دستور پزشک آماده می‌کنند و به بیماران می‌هند. این دستورات نه تنها از طرف پزشکان بلکه از طرف دندانپزشکان، فیزیوتراپیست‌ها و سایر افراد ذیصلاح صادر می‌شود.

مدیران داروخانه اغلب وظایف عملیاتی مشترکی با داروسازان، مدیران داروخانه‌های سرپایی، متخصصین انفورماتیک داروخانه و بازرس داروسازی دارند.

امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا