advertise-leizer-beauty-ad

لیست داروخانه های نازی آباد تهران

فهرست مطالب

داروخانه های نازی آباد تهران

در این مطلب برآنیم تا اطلاعات داروخانه های نازی آباد را که در دسته بندی هایی همچون داروخانه ، پذیرش دارو کم یاب ، فروش لوازم آرایشی بهداشتی و … فعالیت می کنند برایتان عرضه کنیم تا بتوانید بهترین داورخانه ها در جنوب تهران (محله نازی آباد) را بیشتر و بهتر بشناسید.

اطلاعات داروخانه های نازی آباد را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

درجمع آوری اطلاعات مربوطه از فضای مجازی و بالاخص اینترنت و یا مراجعه حضوری به داروخانه ها بهره برده ایم و بدین ترتیب توانسته ایم تا مراکز فروش داروهای کم یاب نازی آباد را دسته بندی کنیم. تمامی این فرآیند از صفر تا صد،‌ توسط مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده است و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است .

آیا شما هم صاحب یک از داروخانه در نازی آباد هستید ؟

اگر شما هم صاحب یک داروخانه در محله نازی آباد هستید و فکر می کنید برای معرفی مرکز خود به کمک نیاز دارید، میتوانید از بخش (تماس با ما) برای ما پیام بگذارید و یا تماس بگیرید . همکاران ما با عکاسی اختصاصی از داروخانه شما، مطالب موردنظرتان را نیزی تولید و تجمیع کرده و به بانک اطلاعات شما اضافه خواهند کرد.

لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

تعریف داروخانه

داروخانه در تعریف لغوی به کلیه موسسات پزشکی گفته می شود که با اخذ پروانه مخصوص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسیس شده و با در اختیار داشتن مسئول فنی واجد شرایط، انواع خدمات دارویی و عرضه‌ی دارو، شیر خشک و مکمل‌های غذایی رژیمی، غذاهای کمکی شیرخواران، لوازم مصرفی پزشکی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مجاز را ارائه می کند.

شرايط فنی داروخانه

فضای فیزیکی داروخانه باید استاندارد خاصی داشته باشد و به فضای مشاوره دارویی، مکان تهیه داروهای ساختنی، میز نسخه پیچی و مکان استقرار بیمار و قفسه کتب رفرنس تقسیم شود.

در عین حال لازم است تا سامانه الکترونیکی کاملی جهت ارائه اطلاعات درخواستی کلیه خدمات دارویی به معاونت غذا و دارو در آن مستقر باشد.

رنگ روپوش تکنسین داروخانه هم لزما باید به رنگ سفید با درج اِتیکت مخصوص بر روی سینه باشد و متمایز از رنگ لباس دیگر پرسنل داروخانه باشد. محل استقرار داروساز لزوما باید به صورت تابلویی با متن “مسئول فنی و مشاوره دارویی” مشخص شود.

در چیدمان قفسه‌های دارویی، لازم است تا چیدمان به صورت خواص درمانی دارو و ترجیحا در قالب بسته بندی‌های هم شکل در جاهای مختلف صورت بگیرد.

محل ساخت داروهای ترکیبی هم باید در فضایی مُجزا و با تجهیزات کامل در نظر گرفته شده و در عین حال انبار داروخانه دارای قفسه بندی مناسب، مجهز به دماسنج و رطوبت سنج باشد. دقت کنید که یخچال داروخانه هم باید دارای سامانه ثبت رایانه‌ای دما باشد.

شرح وظایف مسئول فنی داروخانه:

مسؤل فنی داروخانه باید دانشنامه دکتر داروساز داشته باشد و در هر سه شیفت در داروخانه حاضر باشد.

او وظيفه نظارت کامل و دقيق بر اجراي موارد فني در خصوص داروها (از نظر تاريخ انقضا، نحوه نگهداري و چيدمان صحيح) و در مورد نسخ  (از نظر تاريخ اعتبار، خط خوردگي، تداخل دارويي، تأييد اينترنتي صحيح) را نیز بر عهده دارد.

وی همچنین باید به سؤالات دارویی بیماران و پرسنل بخش ها و پرسنل داروخانه نیز پاسخ بدهد.

شرح وظایف مسئول داروخانه:

به طور کلی مسؤلیت امور اجرایی داروخانه بر عهده این افراد است و در صورت نياز هم باید جوابگوي مسؤلين ذیربط باشند.

بررسی آمار موجودی داروخانه ها و درخواست های ارسالی از سوی مسؤل انبار و سپس ارجاع درخواست تصحيح شده به معاونت غذا و دارو در جهت تهيه دارو و اقلام مصرفي مورد نياز از دیگر وظایف این اشخاص است.

به روز رساني فارماکوپه دارويي بيمارستان بر اساس درخواست متخصصين، تصحیح قيمت داروها و درصد تعهد سازمانهاي بيمه گر به منظور کاهش کسورات دارويي و شركت درجلسه كميته دارو و درمان بيمارستان و پيگيري مصوبات كميته مذكور از دیگر انتظاراتی است که از یک مسئول داروخانه می رود.

وی همچنین باید نسبت به نظارت بر نحوه اجراي طرح تحول سلامت و تهيه به موقع و مورد نياز داروهاي مصوب در فارماكوپه دارويي بيمارستان حساس بوده و برنامه هفتگي پرسنل، محاسبه ساعات كاري پرسنل در پايان هر ماه و ارجاع آن به مسؤل اداری را نیز بر عهده بگیرد.

نظارت بر اجراي روند تحويل دارو به بيماران پرونده اي بي بضاعت تصويب شده در كمسيون دانشكده علوم پزشكي و همچنین آموزش دارويي و…  به پرسنل داروخانه در صورت نياز از دیگر وظایف اوست.

لیست بهترین داروخانه ها
لیست بهترین داروخانه ها

شرح وظایف تکنسین امور دارویی:

وظایف تکنسین امور دارویی به طور کلی شامل این موارد است:

  • اطلاع کامل از موجودی داروهای موجود در داروخانه و انبار مرکزی به منظور تحویل سریع  نسخ بيماران سرپايي و پذيرش درخواست بيماران بستري و سپس وارد کردن نسخ بيماران سرپايي در سيستم HIS داروخانه .
  • پذیرش درخواست دارو و تجهیزات ارسالی از سوی بخش ها و اماده سازی آن ها به تفکيک هر  بخش در ساعات مقرر و تحويل آنها به مسؤل دارويي هر بخش
  • بررسي و سپس تاييد درخواست هاي نارکوتيک ارسالي از سوي بخش ها
  • همچنين مرجوع کردن داروها در صورت درخواست از سوي بخش ها وتاييد اينترنتي نسخ بيماران سرپايي در صورت لزوم.

اطلاعات عمومی:

در مجموع داروخانه بیمارستان با سازمانها و ارگان های مختلف بیمه گر قرارداد همکاری منعقد می کند و لازم است تا با همکاري معاونت دارو و غذا، داروهاي بيماران خاص دياليزي و تالاسمي و هموفيلي را تهيه و با همکاري معاونت درمان به صورت رايگان در اختيار بيماران قرار دهد.

مجموعه داروخانه های نازی آباد

نازی آباد از داروخانه های متنوعی برخوردار است که در قالب های مختلفی نظیر دولتی , آزاد , شبانه روزی و … در خدمتت مراجعین خود هستند. بعضی از این داروخانه ها دارای داروهای کمیاب و خارجی را نیز عرضه می کنند که همین امر باعث شده تا از نظر سرویس دهی و خدمت رسانی جزئی از داروخانه های رده بالا به شمار آیند.

در صورت تمایل به دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران کافی است تا به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

اول: داروشناسی 

دوم: ارتباط با بیمار و درک حال بیمار

سوم: نسخه خوانی

چهارم: قوانین بیمه و أصول قیمت زنی

مدیران داروخانه، داروها را طبق دستور پزشک آماده می‌کنند و به بیماران می‌هند. این دستورات نه تنها از طرف پزشکان بلکه از طرف دندانپزشکان، فیزیوتراپیست‌ها و سایر افراد ذیصلاح صادر می‌شود.

مدیران داروخانه اغلب وظایف عملیاتی مشترکی با داروسازان، مدیران داروخانه‌های سرپایی، متخصصین انفورماتیک داروخانه و بازرس داروسازی دارند.

امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا