advertise-leizer-beauty-ad

در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟

تابستان فصل کاشت چه گلی است ؟

گل ها یکی از زیباترین آفریده های خدا هستند که بدون زحمت می توانند توجه اطرافیانشان را به خود جلب کنند. دیدن آن ها مولفه شگفتی، شادابی، خوشبختی و مثبت اندیشی برای انسان می باشد. در واقع هر فصلی از سال، وجود گلی درطبیعت انسان را شگفت زده می کند. با عبور از فصل بهار هوا به آرامی گرم شده و مسلما انسان را مشتاق می کند تا درباره بهترین گل ها دراین فصل اطلاعاتی را بدست آورد. بدین منظور در ادامه بخش از نازی سرا به معرفی 30 گل برتر گلدار تابستانی پرداخته ایم تا بتوانید آن ها را به نزدیکان یا عزیزان خود هدیه دهید و یا این که آن ها را در منزل خود بکارید.

گل جعفری یا ماری گلد

در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟
در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟

این گل به خاطر زیبایی فوق العاده و تنوع رنگی خود، یعنی طلایی، نارنجی و مسی، بسیار پر طرفدار است. علاوه بر این به دلیل این که نگهداری از آن ها بسیار آسان بوده و احتیاج به مراقبت خاصی ندارند و عمرشان هم در تابستان طولانی است، بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. به خصوص اینکه به طور انبوه رشد کرده و ظاهر بسیار زیبا و دل انگیزی به باغچه می دهند.

 گل ادریسی

از اواخر بهار تا اوایل پاییز، در فصل تابستان این گل خیره کننده، نظرها را به صورت عجیبی به خود جلب می کند. چرا که رقص چشم نواز این گل ها در باغچه بسیار تماشایی است. نکته ی بسیار جالب در مورد این گل این است که، رنگ گل های ادریسی براساس یون های آلومینیومی موجود در خاک متفاوت می شود.

گل رعنای زیبا

اگر حال و حوصله ی مراقبت از گل را نداشته اما دوستدار زیبایی هستید،در تابستان فصل کاشت گل رعنای زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا این گل احتیاج به هیچ گونه مراقبتی نداشته و در خاک فقیر، بدون کوچکترین توجهی گل داده و خودنمایی می کند.

ظاهر این گل مانند یک غروب تابستانی، مینیاتوری است. تلفیقی از رنگ های زرد، نارنجی و قرمز و گاهی زرشکی. این گل عاشق نور مستقیم خورشید است، بنابراین هیچ گاه اجازه ندهید در سایه قرار بگیرد.

گل آستر (ستاره ای)

تابستان فصل کاشت این گل نماد عشق و صبر است. گل های ستاره ای شکلِ این گیاه در طول تابستان به بنفش، صورتی و یاسی تغییر رنگ می دهند.

گل استیلب

این گل با بافت ظریف،در فصل تابستان  کرکی و ارتفاع زیاد خود که به رنگ صورتی دیده می شود، فضایی رویایی و آرام بخشی را به محیط می دهد. زیبایی این گل خاص و متفاوت بوده و مانند پیراهن مخمل ارغوانی در باغچه دامن می گستراند.

کوکب کوهی یا سوسن چشم سیاه

این گل ها به عنوان گل های وحشی شناخته می شوند. در فصل تابستان  این گل بی رویه رشد کرده و عمر کوتاهی دارند. از آن جایی که کل محیط را زرد می کنند، طرفداران خاصی داشته و می توان گفت عامه پسند نمی باشند.

 گل نسترن:

این گل با داشتن یک فصل شکوفه به راحتی درهندوستان یافت می شود. این گل زمانی که شکوفه هایش کامل شود، با رایحه بوده و ظاهر استثنایی رنگ خود را از قهوه ای متمایل به بنفش به قرمز تیره تغییر می دهد.

گل همیشه بهار:

در فصل تابستان هدف افزودن رنگ و رایحه به هر باغی است. این گل با رنگ هایی مختلف از زرد روشن تا قهوهای طلایی یافت می شود. عصاره این گل نیز به عنوان ماده رنگ آمیزی مورد استفاده قرار می گیرد و به دفع آفات کمک خواهد کرد.

 ورونیکا (سیزاب):

این گل خوشه هایی 17.7 سانتی متری داشته و با شکوفه هایی به اندازه 30-60 سانتی متر و به رنگ های قرمز یا آبی وجود دارد. این گل آفتاب نیمکره شمالی را ترجیح می دهد و در مناطق نیمکره جنوبی نیز به دلیل سایه بودن دوام زیادی ندارد.

 گل رز:

گل رز نماد عشق و عاشقی را میان مردم دارد و درفصل تابستان به راحتی در دسترس است. با کمی دقت و توجه می توان این گل را در فصل تابستان پرورش داد.

گل کاغذی:

گل های صورتی، ارغوانی و قرمز این گیاه نماد مخصوص تابستان های آفتابی است. این گل می تواند از چارچوب درها یا پنجره ها آویزان شود. آن را می توان در کنار نرده و داربست یا نزدیک دیوار بتنی کاشت تا از آن ها بالا برود . این گل به سرعت رشد می کند اما باید مراقب خار های تیز ان باشید.

گل کوکب:

کوکب شکل و رنگ های مختلف و متفاوتی دارد اما نوع شناخته شده آن توپی شکل بوده و پراز گلبرگ است. این گل متشکل از گلبرگ هایی با رنگ روشن متقارن بوده و با انواع مختلفی از مواد مغذی رشد می کند.

 آفتاب گردان:

این گل توانایی تحمل دمای شدید تابستان را دارد و می تواند به راحتی در باغ یا باغچه رشد کند. از آبدهی بیش از حد به این گل باید جلوگیری شود زیرا این امر می تواند حمایت گیاه از خاک را تضعیف کند.

گل اشرفی:

گل اشرفی گیاهی وحشی است بنابراین لازم نیست هیچ نگرانی ای درباره خاک وتغییر آب وهوایی آن داشته باشید زیرا با هر گونه شرایطی سازگار خواهد بود.

در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟
در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟

 گل بومادران:

این گل یکی از بهترین گیاهان گلدار برای تابستان است و به راحتی با تمام شرایط آب و هوایی سازگار می شود.

 گل داوودی:

شکوفه پاییزه این گل در انواع رنگ های قرمز، نارنجی، بنفش، سفید و زرد دیده می شود. این گل طول عمر کوتاهی دارد به طوری که برای شکوفه دهی تازه نیاز به گیاه است.

گل میمونی:

گل میمون، نیمه مخروطی و تا حدی لوله ای شکل است و به عنوان گیاه مناسب تابستان محسوب می شود. این گل به صورت بوته ای رشد می کند اما برای جلوگیری از شلوغی لازم است با کمی فاصله کاشته شود.

 زنبق آناناسی:

این گل متعلق به خانواده مارچوبه است و در آب و هوای گرم به خوبی رشد می کند. این گیاه خانگی است و به راحتی می تواند در گلدان ارتفاعی حدود 30-35 سانتی متر داشته باشد. 

 گل نرگس:

این گل گلی چند ساله است و معمولا اوایل، اواسط یا اواخر بهار شکوفه می زند و دررنگ های زرد، نارنجی، سفید، قرمز و هلویی با رایحه ای شگفت انگیز موجود است.

 گل آهاری:

اگرچه تمام گونه های گل آهار در هوای گرم رشد خوبی دارند اما آهارپروفیل برای آب و هوای گرم مناسب تر است. این گل به رنگ های نارنجی و گیلاسی وجود دارد و به بهترین شکل در چمن زار رشد می کند. 

در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟
در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟

 لوتوس (نوعی نیلوفر آبی ):

این گل نیاز به آب فراوان دارد و گل بومی هندوستان است. این گل به رنگ صورتی و سفید روشن یافت می شود که زیبایی و ظرافت خاصی به باغ می بخشد. 

گل تکمه ای:

این گل به رنگ های سفید، قرمز، صورتی، شیری یا بنفش موجود است و به آب وهوایی معتدل و سایه ای کاملا جزیی نیاز دارد. این گیاه شبدر مانند در تمام مناطق گرم رشد خوبی دارد. 

 اگزالیس:

این گل در رنگ های مختلف موجود است و به راحتی در محیط بیرون یا سرپوشیده قابل کشت است. اگزالیس تا ارتفاع 6 سانتی متری رشد می کند و در 8-10 هفته از فصل ماندگاری دارد. 

در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟
در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟

گل ختمی:

این گل چندساله است ومتعلق به جامعه گل های منطقه شرقی و جنوبی است. این گل های قرمز، صورتی یا سفید می توانند تا اندازه ای رونده باشند و تقریبا 60-120 ارتفاع داشته باشند. 

 گل اطلسی:

یکی از محبوب ترین گل ها در بین باغداران که به سرعت رشد می کند گل اطلسی است. گلبرگ های این گل به رنگ صورتی، قرمز، سفید و زرد و بنفش موجود است که به راحتی می توان در سبد یا گلدان نگه داری کرد.

گل زول یا بابا خازن:

این گل به رنگ آبی تیره بوده و گل های مخروطی خیره کننده ای دارد که با تاج های نقره ای احاطه می شود. 

 گل سرخ بر:

این گل همچنین به نام آلومروت معروف است و به دلیل داشتن برگ های بنفش شناخته شده است. این گل ریز بوده ودر بالای برگ ها شکوفا می شود که در اواخر فصل بهار رشد خواهد کرد. 

گل صد تومانی یا پائونیا:

این گل دارای مجموعه بی نظیری از زیبایی و رایحه است. که به دلیل توانایی مقاومت در برابر آب وهوای سرد نیز می تواند به راحتی به مدت 100 سال بدون مراقبت و نگهداری بسیار زیاد زندگی کند. آن ها نمادی از عشق وعاشقی و سعادت هستند.

کاشت گل تابستانی
کاشت گل تابستانی

پلومریا:

پلومریا گیاه گلداری است که خودش را همه جوره با شرایط وفق می دهد و در مناطق گرمسیری یا نیمه گرمسیری به راحتی رشد می یابد. درخت این گیاه خوشه های شگفت انگیزی در رنگ های سفید، قرمز، صورتی، بنفش و زرد دارد. این گل بیشتر در جواهرات عروسی مورد استفاده قرار می گیرد و نمادی از آغازی جدید جذابیت، محبت و زیبایی هستند. 

در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟
در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟

 بنفشه دورگه:

این گیاه مناسب فصل تابستان است و باید سالانه رشد کند. رنگ های این گیاه زرد، بنفش و سفید است و نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. 

کاشت گل تابستانی
کاشت گل تابستانی

سوسن یک روزه:

این گل رنگ های متنوعی دارد و درانواع خاک به خوبی رشد می کند. سوسن یک روزه به راحتی در آب و نور کم می تواند رشد کند و در فصل تابستان نیز شکوفا خواهد شد. 

کاشت گل تابستانی
کاشت گل تابستانی

اکیناسه بنفش:

این گل مروارید مانند دارای 4 سانتی متر ارتفاع و به رنگ های صورتی و بنفش می باشد. این گل درآب و هوای تابستان به خوبی رشد می کند. گل بنفش رنگ آن چندساله بوده واز اواسط تابستان تا فصل پاییز شکوفا می شود.

در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟
در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟

 گل اسطوخدوس:

اسطوخدوس گیاه مناسبی برای شرایط تابستان است و آب و هوای گرم را دوست دارد. این گیاه را می توان در نزدیکی پاسیو یا پنجره پرورش داد تا منظره ای منحصر به فرد را به خانه هدیه دهد. 

در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟
در فصل تابستان چه گل هایی را میتوان کاشت ؟

با حداقل نکات مراقبتی که ذکر شد می توانید این گیاهان را در باغ یا بالکن خود پرورش دهید. این گیاهان کیفیت هوا را بهبود می بخشند بنابراین آماده شوید زیرا زمان آن فرا رسیده است تا منزل خود را در آب و هوای مرطوب و گرم با رایحه ای دلپذیر لذتبخش کنید.


<<به اینیستاگرام یا تلگرام ما بپیوندید>>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا