advertise-leizer-beauty-ad

در مورد تزریق ژل لب چه می دانید؟ نکات قبل و بعد از تزریق ژل لب

همه چیز درباره تزریق ژل لب

فرم و حالت لب ها، نقش موثری در زیبایی صورت دارد و از آن جایی که به مرور زمان و با بالا رفتن سن، حجم لب ها کاهش می یابد، بسیاری از افراد به ویژه خانم ها تمایل زیادی برای استفاده از خدمات تزریق لب دارند. 

ما در این نوشتار سعی کرده ایم تا به زبان ساده، هرآنچه که در خصوص فرایند تزریق ژل لب نیاز دارید، را بیاوریم . در صورتی که تمایل به انجام این خدمات زیبایی دارید، باید بتوانید این عمل را به صورت کاملا آگاهانه انجام دهید. 

تزریق ژل لب؛ چگونه و چرا؟ 

‌ لب تحتانی به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها شبیه هم هستند؛ در این بین حجم و تقارن در این دو نیمه اهمیت بسزایی دارد. در تزریق ژل کاری که انجام می شود این است که حاشیه لب برجسته و حجم داده می شود و بدین ترتیب است که به زیبایی صورت از طریق تزریق ژل لب افزوده می شود. 

مراحل تزریق ژل لب
مراحل تزریق ژل لب

نکاتی که قبل از انجام تزریق باید به آن توجه داشت

معمولا برای تزریق لب از فیلرهای هیالورونیک اسید استفاده می‌کنیم و فیلرهای غیر هیالورونیک اسید برای تزریق لب مناسب نیست. این فیلرها دقیقا از همان ماده‌ای تشکیل شده‌اند که در ساختار پوست بدن به شکل طبیعی وجود دارد؛ بنابراین دارای عارضه جدی نمی‌باشند و برندهای معتبر این نوع فیلر دارای تاییدیه FDA می‌باشند. 

اولین نکته در خصوص تزریق ژل لب این است که بدانید، نحوه تزریق ژل ،در مطلوب‌تر بودن و کم خطرتر بودن آن نقش بسیار مهمی دارد. پزشک معالج باید شناخت کافی از محل مناسب، مقدار تزریق و قرار دادن این مواد در لایه های‌ مناسب پوستی داشته باشد. 

مقدار ژل تزریق شده و سطحی یا عمقی تزریق شدن آن، بستگی به نوع ماده استفاده شده و نتایج مورد دلخواه از طرفی و عمق و محل چین موردنظر از طرف دیگر دارد. بدین منظور، پس از بی‌حس کردن موضع مورد تزریق، محل تزریق با محلول ضد میکروبی یا الکل تمیز می شود. 

سپس به وسیله سرنگ مخصوص و سوزن‌هایی ظریف با زاویه‌ای‌ درست میزان دقیقی‌ از دارو در یکی‌ از لایه‌های پوستی و یا زیرپوستی تزریق می شود.

مدت زمان انجام تزریق ژل لب 

تزریق ژل لب در مجموع حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان می برد که بخش عمده آن صرف بی‌حسی می‌گردد؛ مگر اینکه از بی‌حسی عصبی استفاده کنیم. با این نوع بی‌حسی، درد تزریق تقریباً صفر خواهد بود.


آدرس و تلفن مطب زیبایی و لیزر زروانی در نازی آباد

آدرس? : تهران – نازی آباد – خیابان بازار دوم – خیابان بابایی–نرسیده به کوچه جعفری– پاساژ زمرد – طبقه 2 – واحد 40
☎️ برای تماس ، مشاوره و رزرو نوبت روی شماره های زیر کلیک کنید :
?۰۹۰۲۸۶۶۸۹۱۷
?۰۹۱۲۹۴۸۶۹۷۱

لینک اینستاگرام کلینیک زیبایی زروانی : laser_skin_zarvani

شماره واتساپ : کلیک کنید


نوبت دهی اینترنتی

?جهت مشاوره و تعیین وقت با شماره های مذکور تماس بگیرید و یا به دایرکت اینستاگرام مراجعه نمایید.

هزینه تزریق ژل لب 

هزینه تزریق ژل، علاوه بر کلینیک زیبایی مورد نظر، بستگی به نوع ژل و میزان حجم ژل دارد. طبیعی است که انتخاب ژل هایی با برند معروفتر، پرهزینه تر از برخی ژل ها خواهد بود. 

تزریق دردناک یا بدون درد ژل لب

در خصوص میزان درد تزریق ژل لب نیز باید گفت:‌ انجام این فرآیند بسته به نوع بی‌حسی می‌تواند بدون درد و یا درد مختصر باشد؛ اما در صورت عدم مهارت پزشک در به کارگیری بی‌حسی می‌تواند دردناک و غیرقابل تحمل باشد. 

تزریق ژل لب روسی

 

حجم ژل مورد نیاز برای لب ها

بسته به فرم و شکل اولیه لب و سلیقه مراجعین، میزان مورد نیاز برای تزریق می‌تواند متفاوت باشد, ولی معمولا برای یک تزریق طبیعی و نچرال حدود یک سی‌سی ژل مورد نیاز است و برای تزریقاتی که فرد خواستار حجم بیشتر باشد تا ۲ سی‌سی ژل نیز می‌توان تزریق کرد. گاهی برای حصول نتیجه بهتر می‌توان تزریق را در دو مرحله و به فاصله یک ماه انجام داد.

مدت زمان اثرگذاری تزریق ژل لب

پس از تزریق ژل طبیعی لب، لب های شما کمی متورم خواهد شد، اما اثرات پرکننده ها را خیلی سریع خواهید دید. بیشتر تورم در یک روز فروکش می کند؛ اما شما به سه تا پنج روز نیاز دارید تا تورم لب های شما به طور کامل برطرف شود و نتایج زیبا و طبیعی حاصل را مشاهده کنید. 

اگر شما پرکننده های اسید هیالورونیک را که رایج ترین آنها هستند انتخاب کنید، می توانید در کوتاه مدت شاهد اثرات سریع و ماندگار تزریق خود باشید. 

میزان ماندگاری ژل لب 

فیلرهایی که برای تزریق در ناحیه لب مورد استفاده قرار می‌گیرند از تنوع بسیار بالایی در بازار برخوردار هستند. بنابراین با توجه به موارد اولیه تشکیل دهنده آن‌ها و کیفیت تولید ماندگاری متفاوتی دارند. به طور میانگین ژل‌هایی که برای تزریق در لب استفاده می‌شوند, ماندگاری در حدود ۶ تا ۱۲ ماه را دارا هستند. در کنار این موضوع پارامترهای مختلفی نیز وجود دارند که برای افزایش ماندگاری تزریق ژل به لب باید در نظر گرفته شوند. از جمله این موارد می‌توان به رعایت نکات مراقبتی که توسط پزشک گفته می‌شود اشاره کرد. علاوه بر آن حجم ژل تزریق شده و شرایط بدنی مراجعه‌کنندگان نیز در مدت زمان ماندگاری ژل می‌توانند تاثیر قابل توجهی داشته باشند. 

تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

مزایای تزریق ژل

  1. زاویه‌ساز ی استاندارد لب 

  1. فرمدهی موقت به لب 

  1. حفظ زیبایی لب‌ها 

مراقبت های قبل از تزریق

  • مهمترین نکته در زمان قبل از تزریق لب این است که باید حتما از مصرف هر نوع دارویی که باعث انعقاد خون شما می شود، پرهیز کنید.
  • اطلاعات پزشکی کافی را در مورد سوابق دارویی و بیماری های احتمالی خود در اختیار پزشک قرار دهید .
  • حتی المقدور از دخانیات نیز استفاده نکنید.
  • حتما حتما قبل از تزریق میزان زیادی آب بنوشید. 

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

پس از انجام عمل تزریق؛ باید با چک کردن موضع تزریق،‌ نسبت به نتیجه آن حساس بود و در عین حال با انجام برخی ملاحظات، اثرات نامطلوب احتمالی را کاهش داد. توجه داشته باشید که در صورت مشاهده کبودی در ناحیه تزریق، حتما از کمپرس سرد استفاده کنید؛ یعنی در محل تزریق یخ را بگذارید و بردارید و این کار را چند بار تکرار کنید. 

در عین حال سعی کنید به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت از نوشیدن مایعات و غذاهای خیلی گرم خودداری کنید و روزانه چند بار لب‌های خود را با پماد تجویزی توسط پزشک معالج چرب کنید. به هیچ وجه محل تزریق را ماساژ شدید ندهید و در صورتی که در منطقه تزریق یا مناطق مجاور درد شدید یا تغییر رنگ پوست احساس کردید،‌حتما به پزشک معالج خود اطلاع دهید. 

تا چند ساعت پس از تزریق دراز نکشید و پس از آن تا چند روز در زمان خواب، سر را بالاتر از بدن قرار دهید. توجه داشته باشید که مصرف آب کافی در طول روز به ماندگاری بیشتر اثر ژل کمک خواهد کرد؛ پس تا می توانید آب بنوشید. 

بهتر است حداقل یک هفته به محیط‌های گرم و آفتابی نروید و حتما اگر متخصص دارویی تجویز کرده است، به طور کامل مصرف کنید. 

خطرات احتمالی تزریق لب  

  • حساسیت به ژل 

  1. ایجاد تورم و کبودی 

  1. عدم حصول نتیجه دلخواه 

  1. آسیب بافتی 

  1. انسداد رگ 

  1. عفونت 

  1. عدم توازن و هماهنگی 

  1. ثابت نماندن ژل در جای خود

برای بررسی عوارض تزریق ژل مقاله ای تهیه کرده ایم که با (کلیک بر روی این لینک میتوانید آن را مشاهده کنید )

ویژگی های یک مرکز تزریق لب خوب

یکی از مهمترین مواردی که در زمینه انجام خدمات زیبایی باید به آن توجه کرد، انتخاب مرکز زیبایی است. این موضوع به ویژه در خصوص تزریق لب که ارتباط مستقیم با زیبایی صورت دارد، بسیار زیاد است. 

اولین نکته در انتخاب کلینیک زیبایی این است که مرکزی را انتخاب کنید که از پزشکان متبحر بهره برده و مورد تایید تعداد زیادی از مراجعین است. توجه داشته باشید که یکی از مهمترین اصول زیبایی در تزریق لب، وجود تناسب بین لب بالا و پایین است که  نسبت طلایی نامیده می‌شود و پزشک باید قادر باشد تا این استاندارد را در فرآیند تزریق ایجاد کند. 

از دیگر نکات قابل توجه، تناسب بین لب و بقیه اجزای صورت است که این موضوع نیز باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد تا نوع تزریق بدون هیچ گونه مشکلی و در تطابق کامل با اجزای صورت مراجعین باشد. 

در انتخاب مرکز زیبایی، همچنین باید به اصل رعایت صداقت با مراجعین توجه داشته باشید و مرکزی را انتخاب کنید که نسبت به مراجعین مسئولیت دارد .

تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

 

آدرس و تلفن مطب زیبایی و لیزر زروانی در نازی آباد

آدرس? : تهران – نازی آباد – خیابان بازار دوم – خیابان بابایی–نرسیده به کوچه جعفری– پاساژ زمرد – طبقه 2 – واحد 40
☎️ برای تماس ، مشاوره و رزرو نوبت روی شماره های زیر کلیک کنید :
?۰۹۰۲۸۶۶۸۹۱۷
?۰۹۱۲۹۴۸۶۹۷۱

لینک اینستاگرام کلینیک زیبایی زروانی : laser_skin_zarvani

شماره واتساپ : کلیک کنید


نوبت دهی اینترنتی

?جهت مشاوره و تعیین وقت با شماره های مذکور تماس بگیرید و یا به دایرکت اینستاگرام مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا