advertise-leizer-beauty-ad

دفاتر پستی و پیشخوان شهر ری تهران

فهرست مطالب

دفاتر پستی و پیشخوان دولت شهر ری

در این مطلب بر آنیم تا اطلاعات دفاتر پستی و پیشخوان دولت شهر ری را که در بخش های مختلف اعم از دفتر پستی ،دفاتر پیشخوان دولت ، پست پیشتاز و … دسته بندی می شوند، به شما معرفی کنیم. این دفاتر غالبا در زمره بهترین دفاتر پستی و پیشخوان در جنوب تهران (محله شهر ری) هستند.

در لیست زیر در صورتی که هنوز دفاتر پیسخوان و پستی محل شما وارد نشده باشد ما به طور خودکار نزدیک ترین و بهترین مراکز پیشخوان دولت و پست را به شما نمایش می دهیم :

دفاتر پستی و پیشخوان شهر ری تهران

دفتر پستی شهر ری

دفتر پستی شهر ری دفتر پستی شهر ری یکی از مراکز پستی رسمی محله شهر ری است . اداره پست یکی از مهم ترین ارگان

ادامه مطلب »

اطلاعات دفاتر پستی و پیشخوان شهر ری را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

ما تلاش داشته ایم تا با جمع آوری اطلاعات جامعی اعم از فضای مجازی و اینترنت و یا مراجعه فردی، دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان شهر ری را به شما عزیزان معرفی کنیم . این کار با بهره مندی از امکانات شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای هم برای تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است.

آیا شما هم صاحب یکی از دفاتر پیشخوان دولت شهر ری هستید ؟

اگر شماهم صاحب یک دفتر پیشخوان در محله شهرری هستید، به شما پیشنهاد می کنیم برای رونق کسب و کار خود، تا می توانید اطلاعاتتان را تجمیع کنید. برای این کار می توانید از بخش (تماس با ما) با ما در تماس باشید. همکاران مستندساز و محتواساز ما با عکاسی اختصاصی از محل شما و کسب اطلاعات تکمیلی، اطلاعات شما را به این مجموعه اضافه خواهند کرد.

 اداره پست یکی از مهم ترین ارگان های کشور محسوب می شود. این اداره از نهاد های دولتی به شمار رفته و بخش قابل توجهی از حمل و نقل مرسوله های پستی توسط این اداره انجام می شود. در عین حال علاوه بر اداره پست بعضی از شرکت های خصوصی هم عملیات مربوط به ارسال مرسوله ها را انجام می دهند. یکی از خدمات ویژه ادراه پست، ارائه خدمت پست پیشتاز است که محدوده فعالیت آنها فقط به داخل کشور هم محدود نمی شود؛ اداره پست می تواند محموله هایی را هم که قرار است به خارج کشو ازر ارسال شوند را هم قبول کنند.

مدت زمان تحویل مرسوله های پستی 

پست های درون شهری بین ۱۴ ساعت تا ۲۴ ساعته به مقصد می رسند؛ اما اگر این پست ها بین شهری باشند قطعا زمان بیشتری برای ارسال پست نیاز است. مدت زمان ارسال محموله ها به خارج از شهر معمولا بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.

خدمت دیگر، سرویس تیپاکس است که یک سرویس جدید پستی است و این امکان را دارد تا با سیستم طراحی فروشگاه اینترنتی هماهنگ شود و تمامی مرسولات پستی را در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان برساند. با وجود این که تیپاکس سرعت زیادی در ارسال کالا و رساندن آن به دست گیرنده دارد، اما نمی توان زمان دقیقی برای تحویل و ارسال کالا در آن مشخص کرد و این موضوع بستگی به فاصله مبدا تا مقصد یا شرایط دیگری دارد .متوسط زمان ارسال کالا توسط تیپاکس بین 12 تا 48 ساعت به طول می انجامد.

معرفی دفاتر پستی
معرفی دفاتر پستی

خدمات پستی دفتر پیشخوان دولت شهرری

1- سرویس پست ویژه

پست ویژه خدمتی است سریع که محل تحویل مرسوله در آن، توسط مشتری تعیین و مراحل عملیاتی مربوط به آن نیز به صورت خاص و ویژه در مدت زمان ارائه خدمت ( قبول و توزیع مرسوله ) و در بازه های زمانی تعهد شده، انجام می پذیرد . در این سرویس، محدوده ارائه خدمت از نظر مقصد به 4 گروه شهری ، بین شهری درون استانی ، بین شهری استان همجوار و بین شهری استانهای غیر همجوار تقسیم می شود. تعهدات توزیع مرسولات برای مقاصد شهری حداکثر 3 ساعت و برای مقاصد بین شهری نیز تا حداکثر ساعت 10 یا 12 روز بعد از قبول مرسوله به طول می انجامد.

2- سرویس پست پیشتاز

اگر برای فرستنده، سرعت در تحویل مرسوله پستی (اسناد و مدارک ، نمونه کالا تجاری) اهمیت داشته باشد، می توان از این سرویس که دارای تعهد زمانی بوده و در بازه زمانی 1 روز برای مرسولات شهری و درون استانی و 2 الی 5 روز برای مراکز استان ها و سایر شهرستان ها تعریف شده است، استفاده کرد.
مشتری می بایستی برای استفاده از این تعهد زمانی، مرسوله خود را تا قبل از ساعت 11 صبح به باجه های پستی تحویل دهد.

3- سرویس پست سفارشی

چنانچه فرستنده تمایل داشته باشد هنگام تحویل مرسوله اعم از نوع نامه، مطبوعات، کیسه مخصوص (جراید و مطبوعات)، بسته کوچک (حاوی هدیه و سوغات) به پست، قبض رسید دریافت نموده و هنگام تحویل مرسوله به گیرنده از وی امضاء گرفته شود، می تواند از این سرویس استفاده کند.
حداکثر وزن این مرسولات غیر از کیسه مخصوص مطبوعات (30 کیلو گرم) به میزان 2 کیلو گرم تعریف شده و مشتری برای ارسال مرسوله، می بایستی حتماً به باجه های پستی مراجعه نماید.

4- سرویس دریافت گواهی کدپستی 10 رقمی

امروزه با جایگزینی کد پستی 10 رقمی به جای کد پستی ۵ رقمی که پیش از این در آدرس نویسی بر روی مرسولات پستی به کار می‌رفت، نیاز به نوشتن نشانی تا حدود زیادی رفع شده است. طرح استفاده از کد پستی ده رقمی، پس از جمع‌آوری اطلاعات یک دوره ۵ ساله (از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵) و در سال ۱۳۷۶، مورد تصویب دولت و مجلس قرار گرفته و ابلاغ شد. بدین نحو که با افزودن ۵ رقم دیگر به کد پستی قبلی، برای هر مکان اعم از مسکونی، تجاری یا اداری، یک کد منحصر به فرد و یگانه تعریف شد. در حال حاضر این سرویس به صورت آنلاین برای مشتریان محترم قابل ارائه می باشد.

دفتر پیشخوان خدمات دولت
دفتر پیشخوان خدمات دولت

پست پیشتاز

پست پیشتاز سریع‌ترین سرویس پستی است و معمولا عملیات پستی مربوط به آن، از لحظه‌ قبول تا توزیع مرسوله در داخل و یا خارج از کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود؛ سرویس پیشتاز، تحویل و توزیع نامه‌ها را در سطح کشور حداقل در 24 ساعت و حداکثر در 48 ساعت تضمین می کند.

روش کار نیز بدین طریق است که هر موسوله‌ پیشتاز دارای یک بارکد 10 و یا 20 رقمی است که امکان رهگیری آن از طریق سایت اینترنتی www.post.ir و یا پیام کوتاه شماره 2000441 جهت اطلاع از سرنوشت مرسوله ممکن است.

سرویس بیمه مرسولات با ارزش اظهار‌شده

این سرویس به منظور تامین نیاز مشتریان، برای ارسال وجه نقد و همچنین اسناد و اوراق بهادار و در جهت تضمین و امنیت محتویات مرسولات راه‌اندازی شده و فرستندگان براساس نیاز و با توجه به ارزشمند ‌بودن محتویات مرسوله‌ی خود می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

در این سرویس، فرستنده، ارزش واقعی مرسوله‌ی خود را اعلام می‌دارد و در ازای آن مبلغی از ارزش اظهار‌شده مرسوله را به تفکیک مقصد داخله و خارجه می‌پردازد؛ بنابراین در صورت آسیب، فقدان یا ضایع‌ شدن این مرسولات، ادارات پست موظف خواهند بود علاوه بر کرایه پرداخت‌شده، حداکثر برابر ارزش اظهار شده مرسوله را به فرستنده یا حسب مورد گیرنده به عنوان غرامت پرداخت کنند.

2 راه عمومی برای فهمیدن هزینه ارسال

دو روش‌ ساده برای محاسبه هزینه ارسال شامل این موارد است:

  1. تماس تلفنی با شرکت پست ملی جمهوری اسلامی و یا محاسبه تعرفه از وب سایت پست (در صورتی که به اینترنت دسترسی دارید)
  2.  در مورد شرکت های خصوصی پست هم تماس گرفتن یا مراجعه به وبسایت آن ها ساده ترین راه حل ممکن است؛‌چراکه بیشتر شرکت‌های پستی قسمتی در وبسایت خود را به محاسبه قیمت مرسوله اختصاص داده‌اند.

مجموعه دفاتر پستی و پیشخوان دولت شهر ری

مجموعه دفاتر پستی و پیشخوان دولت شهرری در کنار شما عزیزانند تا با ارائه بهترین امکانات و انجام خدمات متنوع و به روز یاری ده شما باشند.

در صورتی که مایل به دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران هستید، به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

دفتر پیشخوان خدمات دولتی، بخش عمومی و غیر دولتی یا دفتر پیشخوان، به دفاتری گفته می‌شود که دولت برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث کرده‌است. کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی موظفند خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه دهند. این دفاتر به دست بخش خصوصی اداره می‌شوند.

اين اداره كه واحدي خدماتي است وتابع قوانين ومقررات شركت پست جمهوري اسلامي ويكي از شركت هاي زير محموعه وزارت فن آوري و ارتباطات ميباشد و رسالت آن ايجاد ارتباط از طريق مكاتبات ميباشد ووظيفه اصلي قبول –ارسال و توزيع مرسولات پستي در سطح كشور و خارج از كشور ميباشد واصول كار براساس اعتماد –دقت وسرعت ودر چهار مرحله قبول –تجزيه –ارسال و توزيع ميباشد وميتواند با عقد قرارداد با كليه ادارات و سازمانها در زمينه هاي فوق اقدام نمايدواز واحدهاي خدماتي است كه در جهت كاهش ترافيك وآلودگي هوا و صرفه جويي در وقت وهزينه موثر ميباشد.

 
امتیاز دهید
3.5/5
دکمه بازگشت به بالا