advertise-leizer-beauty-ad

روانشناسی رنگ صورتی در مد و استایل/ چگونه صورتی بپوشیم؟

روانشناسی رنگ صورتی در مد و استایل

رنگ صورتی یکی از محبوب ترین طیف های رنگی است که بسیار مورد علاقه خانم ها و دخترخانم ها است.

این رنگ نمادی از گل رز است و در واقع از ترکیب دو رنگ قرمز و سفید به دست می آید و از دسته رنگ های گرم محسوب می شود.

مکمل آن، رنگ سبز می باشد و نماد عشق بی قید و شرط، محبت و مهربانی، بخشش، امید، آرامش، مراقبت و انرژی زنانه است.

در روانشناسی، رنگ صورتی به عنوان نشانه ای از امید شناخته می شود و استفاده از آن در لباس و استایل روزمره می تواند باعث آرامش اعصاب شده و استرس، خشم و عصبانیت را از بین ببرد.

معمولا چه کسانی  صورتی می‌پوشند؟

معمولا کسانی که لباس‌های روشن می‌پوشند افرادی مهربان و شوخ طبعند که به دنبال صلح و صفا و آرامش هستند. انتخاب این نوع رنگ‌ها نشان دهنده این است که این افراد دارای انرژی مثبت بوده و محبت را به اطراف خود پخش می‌کنند.

در این بین توجه داشته باشید . استفاده ی بیش از حد از رنگ صورتی می تواند باعث احساس حماقت و بی مسولیتی در انجام کارها شود. پس در استفاده از این رنگ حد اعتدال را رعایت کنید.

صورتی معمولا باعث برانگیخته شدن احساسات مختلفی در میان افراد می شود؛. عشق و بخشش، وسواس و یا انزجار سه طیف حسی غالب در این رنگ است.

با وجود احساسات متناقضی که از نمایش این رنگ در میان مخاطبان ایجاد می شود اما باید گفت این رنگ همواره به عنوان یکی از رنگ های برتر نقش موثری در مد و استایل به ویژه در میان خانم ها داشته است.

این رنگ ترند اصلی رنگی در سال 2019 و 2020 بوده است و پس از آن نیز در فصل بهار و تابستان به صورت ترکیب های مختلف از آن استفاده شده است.

رنگ صورتی برای چه کسانی مناسب است ؟

مسلم است این است که رنگ صورتی هرگز از مد نمی افتد . شما می توانید همچنان از آن به عنوان رنگ مکمل بهره ببرید.

ترکیب این رنگ با رنگ های خنثی همچون سفید و طوسی بسیار زیبا و جذاب است.

این رنگ، مکمل تناژ پوست صورت و بدن است و از همین روی برای هر رنگ پوستی مناسب است.

البته در پوست های روشن خود را بهتر نشان می دهد . در رنگ های پوستی تیره و برنز نیز آن را به گزینه ایده الی برای به روز بودن استفاده کننده ی آن تبدیل می کند.

استفاده از  صورتی همچنین رنگ پوست شما را گرمتر نشان می دهد و البته باعث می شود سالم تر به نظر برسید؛ این موضوع خود یک ویژگی بارز برای شیک پوش بودن و بهتر به نظر آمدن است.

 

در هر حال توجه داشته باشید؛ گرچه این رنگ اغلب اوقات لطیف و ظریف به نظر می رسد ، اما  می تواند نمادی از ” فمینیست ، پانک و قدرت” نیز باشد.

 

چگونه صورتی بپوشیم؟

اگر شما در نظر دارید که یک تی شرت صورتی بپوشید.بهتر است آن را زیر یک کت مشکی مشکی . سرمه ای یا سفید پوشیده یا به راحتی با شلوار جین و کفش های ورزشی بپوشید.

در مورد باقی لباس های صورتی نیز بهتر است آن ها را با رنگ های خنثی یا تناژ آبی و سرمه ای ست کنید . با دیگر اکسسوری ها و زیورالات همرنگ و مشابه استایل هنری خود را کامل کنید.

برای ایجاد تاثیر و ماندگار در ذهن مخاطب همچنان می توانید از لباس های مختلف تناژ صورتی با استایل مردانه استفاده کنید . با ایجاد کنتراست های رنگی، خود را زیباتر نشان دهید.

 

لینک مقالات مفید:

http://www.coca.ir/psychology-pink/

شاید بخواهید بیشتر بخوانید:

ست های طلایی با صورتی ـ رنگ صورتی را بهتر بشناسیم !

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۱

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا