advertise-leizer-beauty-ad

نکات خرید کاپشن ، انواع جنس و مدل های کاپشن ، ویژگی های یک کاپشن خوب در هنگام خرید چیست ؟

شناخت انواع کاپشن ، نکات طلایی هنگام خرید کاپشن

کاپشن، از انواع لباس های روپوش و گرم است که معمولا از اواسط فصل پاییز تا اوایل بهار مورد استفاده قرار می گیرد.کاپشن ها معمولا سبک تر و غیر رسمی تر از پالتو هستند و از همین نظر نیز کاربرد بسیار بیشتری از پالتوهای پاییزی و زمستانی دارند . اما اینکه یک کاپشن خوب چه کاپشنی است و چه ویژگی هایی باید داشته باشد، نکته ای است که باید به آن توجه ویژه ای داشت تا خریدی مناسب و کاربردی را در فصل های سرد سال داشته باشید . در این مطلب میخواهیم به شناخت انواع کاپشن بپردازیم .

شناخت انواع کاپشن
شناخت انواع کاپشن
  • انواع جنس کاپشن پاییزه و زمستانه

در مورد لباس های زمستانی یک حقیقت غیرقابل انکار وجود دارد؛ لباس های زمستانی اکثرا گران هستند و همین موضوع دقت بیشتر برای انتخاب گزینه مناسب تر را برای مصرف کننده، چندین برابر می کند.کاپشن ها در انواع مختلف طراحی و دوخته می شوند؛ اما در تهیه تمامی آن ها معمولا از پارچه های ضخیم تر نظیر دورس یا کتان برای لایه رویی و پوششی از پشم یا پشم شیشه برای آستر استفاده می شود.

این موضوع در مورد کاپشن های شمعی و بارانی ضدآب نیز صادق است. تنها در این میان شاید بتوان کاپشن های چرم را از نظر نوع زیرآستر انتخابی مستثنی دانست.در مجموع جنس پشم ، پلی استر ، نخ ، نایلون ، پلی آمید ، مخمل ، فوتر و چرم طبیعی و مصنوعی از انواع اصلی متریال مورد استفاده در دوخت کاپشن ها هستند که به تناسب استفاده از هریک،‌ شاهد قیمت های متفاوتی در کاپشن ها خواهیم بود.

شناخت انواع کاپشن
شناخت انواع کاپشن

به عنوان مثال کاپشن های پر که مخصوص کوهنوردی و استفاده در ارتفاعات است، تقریبا گرانترین نوع کاپشن بازار است که تنها با برندهای خاص عرضه می شود و صد البته که استفاده از آن هم کاملا محدود و اختصاصی است.

  • کاپشن آزاد بخرید؛ و نه گشاد بی قواره

پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید کاپشن، نمونه ای را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی و آزادی بیشتری می کنید.دقت داشته باشید که یک کاپشن خوب باید برای حداقل برای پوشیدن 2 لباس ضخیم زیر کاپشن مناسب باشد و در عین حال نیز نباید آنقدر گشاد باشد که استایل ظاهری شما را به هم بریزد و شما را شلخته نشان دهد.

انواع کاپشن - اور سایز
انواع کاپشن – اور سایز

مدل کاپشن های اورسایز که طی دو سال گذشته توانسته اند جایگاهی برای خود در بازار بیابند شاید انتخاب خوبی برای استایل کژوال موردنظر شما باشد؛ اما توجه داشته باشید که عمر این مد ممکن است بسیار کوتاهتر از آنچه می پندارید باشد و شما در آینده ای نه چندان دور مجبور شوید بار دیگر برای خرید یک کاپشن مناسب، روانه بازار شوید.

  • جنس شمعی ضدآب، انتخابی همیشگی در کاپشن ها

کاپشن هایی که در پوشش ظاهری آن از جنس پارچه های شمعی استفاده شده است، به شرط استفاده از آستر پشم شیشه یا پشم ضخیم، می تواند بهترین انتخاب برای پاییز و زمستان باشد؛ چراکه می تواند شما را در روزهای بارانی و برفی، از استفاده از چتر بی نیاز کند.

انواع کاپشن
شناخت انواع کاپشن – شمعی و ضد آب

این کاپشن ها بسیار غیررسمی بوده و با هر نوع پوش کژوال دیگری از جمله شلوار جین و کفش کتانی یا بوت و نیم بوت به راحتی ست می شوند.اگر این کاپشن ها را به مجموع لباس های زمستانی خود اضافه می کنید، مراقب باشید که از کنار حرارت مستقیم رد نشوید؛ چرا که احتمال سوختن پارچه شمعی این کاپشن ها با کمترین حرارت وجود دارد.

  • کاپشن جین، کتان یا چرم، ظاهری شیک و نیمه رسمی

اگر از طرفداران استایل نیمه رسمی هستید، قطعا انتخاب کاپشن شما باید از انواع جین، کتان یا چرم باشد.این کاپشن ها به نسبت گرانتر از انواع شمعی و بارانی هستند و البته توجه داشته باشید که انتخاب این نوع کاپشن تنها برای روزهای غیربارانی و غیربرفی پیشنهاد می شود و پوشیدن آن ها در روزهای ابری یا نیمه ابری ریسک بالایی دارد؛ مگر اینکه مطمئن باشید از خانه با چتر بیرون می روید.

کاپشن جین ، کتان یا چرم
کاپشن جین ، کتان یا چرم

در مجموع اگر در شهری زندگی می کنید که احتمال بارش برف و باران در آن بسیار کمتر از حد انتظار است، و یا اگر امکان خرید حداقل دو مدل کاپشن بارانی و پارچه ای را با هم دارید، می توانید به این نوع انتخاب فکر کنید؛ در غیر اینصورت به شما پیشنهاد می دهیم که علیرغم زیبایی خیره کننده این کاپشن ها، از خیر خرید آن ها بگذرید.

  • کاپشن جیب دار و کلاهدار بپوشید

یکی از ویژگی های بارز و مفید و موثر کاپشن ها، داشتن جیب است. کاپشن های جیب دار، به ویژه از نوع زیپدار آن، علاوه بر اینکه می تواند دست های شما را در زمستان گرم نگه دارد، امکان قرار دادن دستمال و دیگر لوازم دم دستی همچون گوشی موبایل را برای شما فراهم می کند.

انواع کاپشن -
انواع کاپشن – کلاه دار و جیب دار

کلاهدار بودن کاپشن نیز مزیت دیگری است که می تواند از شما در برابر بارش های ناگهانی باران و برف محافظت کند . همچنین احتمال سرما خوردنتان را در زمستان به نحو قابل ملاحظه ای کاهش میدهد.استفاده از کاپشن های جیب دار و کلاهدار در عین حال می تواند ظاهری غیررسمی تر به شما ببخشد.

  • رنگ و سادگی در کاپشن را در نظر داشته باشید

از آنجایی که کاپشن ها از جمله لباس های گران قیمت زمستانی هستند، هنگام انتخاب نمونه موردنظر توجه ویژه ای به رنگ آن داشته باشید . رنگ کاپشن باید با اکثر لباس های شما ست باشد .بنابراین اگر طرفدار رنگ های شاد هستید سعی کنید تا رنگی هماهنگ با سلیقه خود در انتخاب شلوار، کفش یا شال های دیگرتان انتخاب کنید. در غیر اینصورت پیشنهاد می کنیم که به انتخاب رنگ های خنثی نظیر مشکی یا طوسی قناعت کنید.

انواع کاپشن -
شناخت انواع کاپشن – رنگ ساده در کاپشن ها

در عین حال اگر امکان تعویض و خرید هرساله کاپشن را ندارید. به شما پیشنهاد می دهیم که مدل های ساده تر را برای خود انتخاب کنید.  چراکه بسیار کم پیش می آید که مدل های ساده تر از مد بیفتند. در عین حال توجه داشته باشید که در بیشتر موارد سادگی در زیبایی است.

مطالب مرتبط :

کاپشن

⇓⇓به اینیستاگرام یا تلگرام ما بپیوندید⇓⇓

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا