advertise-leizer-beauty-ad

قیمت پارچه پاییزه و پالتویی ۱۴۰۰ – قیمت پارچه های چرم ، پشمی، خز ، مخمل ،جین ، کتان ، دورس ، آنغوره ، شمعی ،ضد آب و ….

قیمت هر یک از پارچه های پاییز و زمستانی چقدر برای یک تولید کننده آب می خورد ؟

اگر سری به بازارهای لباس و پوشاک بزنید، احتمالا از تفاوت زیاد بین قیمت پارچه های پاییزه شگفت زده خواهید شد. این تفاوت ها در بیشتر مواقع حتی در مورد لباس هایی که از یک نوع پارچه خاص دوخته شده اند، هم صدق می کند .

قیمت پارچه پاییزه و پالتویی ۱۴۰۰
قیمت پارچه پاییزه و پالتویی ۱۴۰۰

اما به راستی این تفاوت قیمت های از کجا ناشی می شود؟! آیا فقط بحث سود بیشتر فروشندگان مطرح است یا پای مسائل دیگری هم در میان است؟بدون شک در بیشتر مواقع این تفاوت بین جنس های به ظاهر مشابه و بافت اصلی پارچه هاست که باعث شکل گیری قیمت های متفاوت می شود.

قیمت پارچه پاییزه و پالتویی ۱۴۰۰
قیمت پارچه پاییزه و پالتویی ۱۴۰۰

در مورد لباس های پاییزه و زمستانی تراکم بافت و ضخامت پارچه عامل اصلی در تغییر قیمت آن است و به طرز شگفت انگیزی قیمت لباس های به ظاهر مشابه را دگرگون می سازد.با ما همراه باشید تا با قیمت انواع پارچه هایی که در طراحی و دوخت لباس های پاییز و زمستان 1400 از آن استفاده می شود، آشنا شوید و بتوانید خریدی آگاهانه تر از قبل را تجربه کنید:

رتبه اول، پارچه های چرم (متری 90 هزار تا بیش از یک میلیون تومان)

پارچه های چرم از بهترین انتخاب ها برای فصل زمستان هستند و همه ساله در طراحی و دوخت کاپشن، پالتو، کلاه، کیف، دستکش، کفش و حتی شلوار و دامن استفاده می شوند.تنوع پارچه های چرم اگرچه به اندازه دیگر پارچه ها نیست، اما برای خود دنیایی هزارتو دارد.

قیمت پارچه چرم
قیمت پارچه چرم

پارچه های چرم با قیمت های متنوعی در بازار وجود دارد اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که قیمت پارچه چرم به ویژه در نوع پالتویی آن، بستگی به نوع چرم (مصنوعی و طبیعی) دارد.چرم مصنوعی معمولا در اشکال پوست ماری و تیرکمانی مختص لباس تولید می شوند و قیمت پایه آن از متری 90 هزار تومان آغاز می شود.

قیمت پارچه چرم
قیمت پارچه چرم

برای پارچه های چرم طبیعی رقم ها به نحو قابل ملاحظه ای بالا می رود و با توجه به نوع چرم حیوان یا برند سازنده آن تا بیش از متری یک میلیون تومان هم قیمت می خورد.توجه داشته باشید که پارچه های چرمی که از پوست شتر ساخته شده اند کمی گران تر از پارچه هایی هستند که از گاو و بز ساخته شده اند. این تفاوت قیمت از مرغوبیت بیشتر پارچه چرم شتر ناشی می شود.

فروشگاه اینترنتی مدچین خرید انواع لباس و مانتوهای زنانه با بهترین کیفیت و قیمت مناسب برای دیدن محصولات کلیک کنید

پارچه پشمی (متری 60 تا 400 هزار تومان)

از دیگر انواع محبوب و پرکاربرد در فصل های سرد سال به ویژه زمستان ، پارچه هایی با جنس پشم حیوانات  هستند. پارچه پالتویی پشمی معمولا بعد از چرم طبیعی بالاترین قیمت انواع پارچه را در بازار دارد. اما این نوع پارچه هم به تناسب ضخامت و نوع بافت از قیمت های متنوعی برخوردار است.

قیمت پارچه پشمی در پاییز ۱۴۰۰
قیمت پارچه پشمی در پاییز ۱۴۰۰

مثلا پارچه پشمی کشمیر که معمولا برای دوخت لباس های سبک تر استفاده می شود، قیمتی بین 85 تا 150 هزار تومان در هر متر دارد.پارچه سوییت پشت تدی نیز که از آن برای دوخت بلوز یا هودی های سبک و ارزان قیمت استفاده می شود، از متری 60 هزار تومان شروع شده و به تناسب ضخامت پارچه تا متری 250 هزار تومان هم به فروش می رسد.

قیمت پارچه پشمی در پاییز ۱۴۰۰
قیمت پارچه پشمی در پاییز ۱۴۰۰

پارچه های فوتر که از انواع محبوبترین و گرانترین نوع پارچه های پشمی هستند و کاربرد زیادی در دوخت پالتو دارند، معمولا بین متری 100 تا 400 هزار تومان قمیت می خورند.

رتبه سوم؛ پارچه های خز(متری 150 تا 350 هزار تومن)

پارچه های خز از دیگر انواع پرطرفدار پارچه هستند که این نوع پارچه نیز همانند دیگر انواع پارچه با توجه به ضخامت، لطافت و تراکم بافت، قیمت های متفاوتی را تجربه می کند.این نوع پارچه  بیشتر برای خانم ها استفاده می شود و می تواند در قالب یک پالتوی خز، ظاهری اشرافی به شما ببخشد.

خز ضخیم معمولا از متری 160 هزار تومان در پایه شروع می شود و تا بالای متری 400 هزار تومان هم (برای  انواع پارچه های خز ترک) می رسد.البته توجه داشته باشید که این رقم ها فقط برای خز مصنوعی موجود در بازار است و نوع طبیعی خز علاوه بر اینکه بسیار نایاب است، قیمت بسیار بسیار بالایی دارد.

قیمت پارچه خز در پاییز ۱۴۰۰
قیمت پارچه خز در پاییز ۱۴۰۰

رتبه چهارم؛ مخمل (متری 30 تا 250 هزار تومان)

پارچه های مخمل از متنوع ترین نوع پارچه های مناسب پاییز و زمستان است که بسته به ضخامت آن دامنه نوسان قیمتی بیشتری را تجربه می کند.این نوع پارچه که معمولا در دوخت انواع بلوز و شلوار، کت و مانتو کاربرد دارد، از متری 30 هزار تومان در انواع ارزان تر مخمل کشی شروع می شود و تا 250 هزار تومان در مورد مخمل های کبریتی می رسد.

قیمت پارچه مخمل در پاییز ۱۴۰۰
قیمت پارچه مخمل در پاییز ۱۴۰۰

از انواع پارچه های مخمل می توان از مخمل میکرو، کرک دار، برجسته توپی، سوییت، سوییت غواصی و همچنین مخمل کبریتی نام برد که سه مدل آخری جز گرانترین انواع پارچه مخمل به شمار می روند.

رتبه پنجم؛ جین ضخیم (بالای 120 هزار تومان)

پارچه های جین از انواع پرطرفدار پارچه های چهار فصل هستند؛ اما توجه داشته باشید که برای فصول سرد سال پارچه های جین ضخیم و از نوع جین خشک پرکاربردتر از دیگر انواع جین هستند.جین های ضخیم که بیشتر برای تهیه کت یا شلوار جین از آن ها استفاده می شود معمولا بالای متری 120 هزار تومان قیمت می خورند.

قیمت پارچه جین در پاییز ۱۴۰۰
قیمت پارچه جین در پاییز ۱۴۰۰

رتبه ششم؛ کتان (بالای متری 80 هزار تومان)

از انواع دیگر پارچه های محبوب، پارچه های کتان هستند که معمولا قیمت بالا و طرفداران زیادی دارند.پارچه های کتان به دلیل ماهیت ایستا، بسیار خوش فرم بوده و شما را رسمی و برازنده نشان می دهد.

قیمت پارچه دورس در پاییز ۱۴۰۰
قیمت پارچه دورس در پاییز ۱۴۰۰

این نوع پارچه بسته به ضخامت و لطافت آن از متری 80 هزار تومان شروع شده و تا متری 200 هزار تومان هم به فروش می رسد.

رتبه هفتم؛ دورس (بالای متری 50 هزار تومان)

پارچه های دورس از انواع دیگر پارچه های نخی اما ضخیم پرطرفدار هستند . معمولا برای تهیه بلوز، ست یا هودی از آن ها استفاده می شود.این پارچه ها بسیار نزدیک به بافت کتان هستند.دورس در انواع تک نخ، دو نخ و سه نخ به فروش می رسد که نوع سوم با توجه به ضخامت بیشتر از انواع دیگر گران تر است و قیمت آن تا متری 150 هزار تومان هم می رسد.

قیمت پارچه دورس در پاییز ۱۴۰۰
قیمت پارچه دورس در پاییز ۱۴۰۰

از انواع دیگر دورس می توان به دورس ملانژ و گلکسی اشاره کرد.توجه داشته باشید که قیمت نوع مرغوب این نوع پارچه معمولا بالای متری 70 هزار تومان است و در صورتی که هر کالایی با قیمت پایین به اسم دورس به فروش برسد، باید در ماهیت عنوان الحاقی به آن شک کنید.

رتبه هشتم؛ پارچه آنغوره (متری 60 تا 150 هزار تومان)

پارچه آنغوره بیشتر برای دوخت انواع مانتو پاییزه، بلوز و تونیک استفاده می شود .این پارچه  معمولا قیمت پایین تری از انواع مدل های پیش گفته دارد.این نوع پارچه معمولا از متری 60 هزار تومان شروع می شود. بعضا تا متری 150 هزار تومان در انواع ضخیم آن هم می رسد.

قیمت پارچه آنغوره در پاییز ۱۴۰۰
قیمت پارچه آنغوره در پاییز ۱۴۰۰

پارچه های شمعی و ضد آب (60 تا 150 هزار تومان)

پارچه های شمعی و ضدآب از انواع لباس های پاییزه به شمار می روند که با وجود گرمای کم، بسیار پرکاربرد هستند.این نوع از پارچه هنگامی که با آستر پشم شیشه همراه می شود، می تواند در قالب یک پوشش گرم و ضد آب مناسب فصول سرد سال به شمار آید.

قیمت پارچه شمعی در پاییز ۱۴۰۰
قیمت پارچه شمعی در پاییز ۱۴۰۰

پارچه های ضد آب معمولا در انواع مختلف تولید می شوند .دو نوع از این پارچه یعنی شمعی بارانی و تی سی ضد آب از انواع محبوب آن بوده .قیمت آن بین 60 تا 150 هزار تومان می باشد.

مطالب مرتبط :

 

⇓⇓به اینیستاگرام یا تلگرام ما بپیوندید⇓⇓

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا