مراکز درمانی و پزشکان پرند تهران

فهرست مطالب

مراکز درمانی و پزشکان پرند تهران

درمانگاه شبانه روزی صابر پرند

درمانگاه شبانه روزی صابر پرند درمانگاه شبانه‌ روزی صابر پرند , در محله پرند تهران واقع شده است.درمانگاه معمولاً می‌تواند دارای بخشهای پزشک عمومی و

ادامه مطلب »
مراکز درمانی و پزشکان پرند تهران

درمانگاه شبانه‌ روزی سلام پرند

درمانگاه شبانه‌ روزی سلام پرند درمانگاه شبانه‌ روزی سلام پرند , در محله پرند تهران واقع شده است.درمانگاه معمولاً می‌تواند دارای بخشهای پزشک عمومی و

ادامه مطلب »
مراکز درمانی و پزشکان پرند تهران

درمانگاه و مرکز جراحی مهر پرند

درمانگاه و مرکز جراحی مهر پرند درمانگاه و مرکز جراحی مهر پرند , در محله پرند تهران واقع شده است.درمانگاه معمولاً می‌تواند دارای بخشهای پزشک

ادامه مطلب »
مراکز درمانی و پزشکان پرند تهران

بیمارستان مهر ایرانیان پرند

بیمارستان مهر ایرانیان پرند بیمارستان مهر ایرانیان پرند , در محله پرند تهران واقع شده است و در نزدیکی مترو فرودگاه امام خمینی قرار گرفته

ادامه مطلب »

بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در پرند تهران

ما با جمع آوری اطلاعات مراکز درمانی و پزشکان پرند که دارای بیمارستان ها ، مراکز بهداشتی و درمانی ، کلینیک های تخصصی و … بروز با امکانات مناسب است ، میخواهیم بهترین مراکز درمانی و پزشکان در جنوب تهران (محله پرند) را به شما عزیزان معرفی کنیم .

اطلاعات بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در پرند را چگونه جمع‌آوری میکنیم ؟

ما تلاش کرده‌ایم با جمع آوری اطلاعات از بستر اینترنت و بصورت حضوری از خود بیمارستان ها ، مراکز درمانی و پزشکان پرند را در راستای شناسایی به شما عزیزان معرفی کنیم . این کار توسط مجموعه شرکت فنی مهندسی فروزان انجام شده و هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات عادی و اولیه از این مکان ها دریافت نشده است .

آیا شماهم صاحب یکی از مراکز درمانی و یا یک پزشک متخصص در پرند هستید ؟

اگر شماهم صاحب یک مراکز درمانی و یا یک پزشک متخصص در محله پرند هستید ، میتوانید از بخش (تماس با ما) پیام بگذارید و یا تماس بگیرید . همکاران ما با عکاسی اختصاصی از محل شما اطلاعات شما را به این مجموعه اضافه خواهند کرد.

مراکز درمانی و پزشکان
مراکز درمانی و پزشکان

 انواع مرکز درمانی و پزشکی پرند

مراکز درمانی براساس تشکیلات آن در هر کشوری دسته بندی میشود. مراکز درمانی مختلف، خدمات درمانی متفاوتی ارائه میدهند و بر این اساس تجهیزات پزشکی متفاوتی را نیز نیاز خواهند داشت. در این مطلب به معرفی انواع این مراکز و فضاها و نوع خدمات ارائه شونده در آنها برای تشخیص و درمان خواهیم پرداخت.

در کشور ما سطوح مختلف چرخه سلامت بر اساس مطالعات خاص فرهنگی و محیط جغرافیایی و همچنین جمعیت هر منطقه و معیارهایی دیگر، تقسیم بندی میشوند. به این ترتیب انواع خانه های بهداشت تا بیمارستان ها را در روستاها و شهرها داریم. هدف از این تقسیم بندی ها، ایجاد امکان بهره وری بیشتر از منابع مالی، تجهیزات، نیروی انسانی و … می باشد.

(( انواع فضاهای درمانی ))

خانه بهداشت :

اولین عضو زنجیره ای فضاهای درمانی مراکز بداشت روستایی یا خانه های بهداشت هستند. لزوما این مراکز کوچک نیستند. اما در آنها اقدامات اولیه بهداشتی صورت میگیرد.

این اقدامات در زمینه بهداشت محیط ، بهداشت فردی ، ترویج اصول بهداشتی ، آموزش بهداشت به مدارس ، بهداشت دهان و دندان ، پیشگیری از بیماری ها ، تنظیم خانواده ، مراقبت از کودکان ، بهداشت حرفه ای ، سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات و … انجام میگیرد.

خانه های بهداشت در کشورهای مختلف وجود دارند و تمرکز آنها بر انجام اقدامات اولیه درمانی و بهداشتی می باشد. این مراکز برای روستا ها با ظرفیت ۵۰۰ نفر و از فواصل ۲۰ تا ۴۰ کیلومتری ماشین رو یا فاصله زمانی حداکثر یک ساعت پیاده روی، تاسیس میشوند.

مرکز بهداشت شهری :

از دیگر انواع مرکز درمانی و اولین حلقه زنجیر فضاهای درمانی در شهرها، مراکز بهداشت شهری است. وظیفه این مراکز بر انجام اقدامات بهداشتی اولیه در شهر ها می باشد. همچنین در اغلب کشورها، آموزش بهداشت فردی، بهداشت محیط،  بهداشت حرفه ای، ترویج اصول بهداشت دهان و دندان ، تنظیم خانواده ، مراقبت از کودکان ، پیشگیری از بیماری ها و در نهایت درمان بیماری های ساده از وظایف این مرکز درمانی است.

مرکز بهداشت شهری در نقاط مختلف شهری که دارای حداقل ۱۰۰۰ نفر جمعیت باشند، احداث میشوند.

مطب پزشک :

مطب پزشکان بیشترین تعداد از واحدهای مراکز درمانی است که در هر کشوری وجود دارد. شکل هایی از نظام ارجاع و پزشک خانوده ها در مطب ها وجود دارد و عملکرد و تعداد آن متغیر می باشد.

این مراکز درمانی باید در نظام بهداشت و درمان، این سامانه های درمانی باید مناسب و به درستی جانمایی شوند تا بتوانند نقش بهتری را ایفا نمایند.

به طور کلی مطب ها تابع جمعیت پیرامون خود نیستند و بسته به میزان توسعه اجتماعی و اقتصادی در منطقه تاسیس میشوند. سلامت و صحت عملکرد نظام ارجاع و سیستم اقتصاد درمان به میزان زیادی به مطب ها بستگی دارد و موثر از آن می باشد.

درمانگاه (کلینیک) :

کلینیک یا درمانگاه (به انگلیسی: clinic) ساختمان یا بخشی در بیمارستان یا مرکز بهداشتی – درمانی که به درمان بیماران یا مراقبت پزشکی از بیماران سرپایی اختصاص دارد. معمولاً درمانگاه موسسه‌ای مستقل است که به درمان بیماران می‌پردازد ولی برخلاف بیمارستان بیماران را بستری نمی‌کند.

در ایران درمانگاه معمولاً می‌تواند دارای بخشهای پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی، داروخانه، مامایی، رادیولوژی، آزمایشگاه و … باشد. مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری درمانگاه را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه صادر می‌نماید. درمانگاه می‌تواند خصوصی، دولتی یا خیریه باشد. هر درمانگاهی بجز مؤسس باید برای هر شیفت فعال خود دارای مسئول فنی پزشک باشد. درمانگاه می‌تواند عمومی یا تخصصی (مانند درمانگاه پوست و مو یا درمانگاه دندانپزشکی) باشد.

تفاوت درمانگاه و ساختمان پزشکان

برخلاف ساختمان پزشکان، درمانگاه مؤسسه واحدی است لذا می‌تواند با سازمانهای بیمه گر و ادارات قرارداد (جهت پذیرش بیماران) ببندد، سرنسخه و سربرگ داشته باشد و پذیرش و صندوق واحدی برای بخشهای مختلف داشته باشد.

درمانگاه ها یار کمکی خوبی برای اهداف سلامت و درمان هستند و امکان درمان یا بستری بیمار را دارند.

در مورد این مراکز حجم و کیفیت عملکرد مهم است. باید کیفیت درمان بالا و غنی باشد تا در نایت توجیه اقتصادی برای فعالیت آنها وجود داشته باشد. درمانگاه یا کیلینیک میتواند وابسته به بیمارستان ها و در کنار آنها یا در جاهایی که دسترسی به بیمارستان دشوار است تاسیس شوند.

درمانگاه تخصصی :

این مراکز شکل هدف دار تر و تکامل یافته درمانگاه ها است. در این مراکز درمان های سرپایی در چند نوع تخصص مختلف میتواند ارائه شود.

وجود چنین مراکزی به صرفه جویی در زمان بیماربرای مراجعه به بیمارستان، صرفه جویی در استفاده از تجهیزات پزشکی و … کمک میکند. همچنین در مواقع بحرانی این مراکز توانایی ارائه خدمات متمرکز را خواهند داشت.

طراحی این مراکز به سادگی مطب ها نیست. همچنین در چند لایه و با امکانات متفاوت فعالیت میکنند.

 پاراکلینیک :

واحد پاراکلینیکی شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و داروخانه می باشد. خدمات این واحد درمانی مربوط به تشخیص ناهنجاری ها و مشکلات نهفته در بدن است که با معاینه ساده کشف نمیشوند. خدمات این مراکز هزنیه های چکاپ و درمان های دوره ای را کاهش میدهد و در تشخیص بیماری، در مراحل اولیه بسیار موثر است.

مجتمع درمانگاهی یا پلی کلینیک :

پلی کلینیک در لغت به معنی مجموع درمانگاه های مختلف است که در صورت لزوم به تشخیص و درمان انواع بیماری ها در آن میپردازند. طبق آیین نامه مصوب در سال ۱۳۳۴ موسسه ای که در آن چند بخش برای بیماریهای مختلف دایر باشد، پلی کلینیک گفته میشود.

بیمارستان :

مرکز بیمارستانی بالاترین  واحد درمانی و تخصصی ترین مرکز درمانی به شمار میرود. این مرکز درمانی باید دارای حداقل ۴ بخش داخلی باشد. این چهار بخش شامل بخش جراحی، زنان و زایمان و بخش کودکان می باشد.

بخش های دیگر بیمارستان شامل آزمایشگاه و رادیولوژی است و هرکدام از این دو بخش پزشکان متخصص خود را دارند. این کلی ترین تعریف این مرکز درمانی است.

بیمارستان تخصصی :

این نوع از مراکز درمانی تفاوت چندانی با بخش های تخصصی در بیمارستان ها ندارد. اما از نظر امکانات و تجهیزات ده برابر ک بیمارستان است و به طور تخصصی به تشخیص و درمان بیماری میپردازد. هر بیمارستان میتواند تک تخصصی باشد مانند بیمارستان تخصصی چشم یا پوست و …

بیمارستان فوق تخصصی :

مراکز بیمارستان های فوق تخصصی در یک یا چند رشته خدمات درمانی تخصصی ارائه میدهند و پیچیدگی و تعدد خدمات زیادی دارند. تفاوت سرمایه گذاری، تجهیزات و نیروی انسانی در این مراکز متفاوت است و تقریبا ده برابر بیمارستان ها و مراکز تخصصی دیگر است.

مجتمع بیمارستانی :

ایجاد و تاسیس مجمتع بیمارستانی به دلیل برخورداری از روش های بهره وری در تولید درمان و جلب رضایت مندی بیماران توجیه پذیر است. در گذشته بیمارستان ها با بیش از هزار تخت خواب احداث میشدند و امروز با تقسیم به بخش های کوچکتر اداره آنها راحت تر است.

در این مراکز معمولا تا ۵ واحد بیمارستانی در یک محل و در کنار هم مشغول خدمت دهی به مراجعین هستند. حتی سیستم پرستاری و کادر درمانی نیز استقلال عملکرد دارند و ارائه خدمات سطح بالاتری دارند.

مراکز درمانی و پزشکان
مراکز درمانی و پزشکان

کیفیت مجموعه بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در پرند

در کل مجموعه تمامی بیمارستان ، درمانگاه و مطب پزشک در پرند با ارائه امکانات مناسب و با دریافت امتیاز خوبی از نظر کیفی و کمی در خدمت شما عزیزان می باشند. مراکز درمانی و پزشکان پرند با ارائه و انجام خدمات متنوع و بروز و با امکانات پیشرفته در کل از کیفیت خوبی نسبت به استانداردهای کلی بهداشت و رسیدگی در این گونه مراکز را دارا می باشند.

برای دریافت آخرین اخبار و مطالب محلات جنوب تهران به اینستاگرام نازی سرا مراجعه فرمائید .

برای پیدا کردن مرکز درمانی مورد نظر خود، سعی فرمایید تمامی اطلاعات در دسترس از مرکز درمانی مانند محل استان و شهر و نوع مرکز را وارد فرمایید تا نتایج جستجو محدود تر گردد.

 

حفظ حریم خصوصی بیماران , خدمات رسانی مناسب , دانش مختصر پزشکی , پاسخ دهی مناسب به تلفن , ارسال ایمیل , مهارت های ارتباطی, آشنایی با زبان های خارجی , صورتحساب ها و مسائل مالی , نرم افزارهای پزشکی

 
امتیاز دهید
3.5/5
banner
دکمه بازگشت به بالا