advertise-leizer-beauty-ad

معروفترین برندهای لباس دنیا را بشناسیم

معروفترین برندهای لباس در دنیا چگونه شکل گرفته اند ؟

برندهای معروف لباس در دنیا به تعداد زیاد وجود دارند چون همه‌ی مردم جهان به لباس احتیاج دارند و به همین خاطر، صنعت پوشاک صنعت بسیار گسترده‌ای است. در این صنعت گسترده، معروفترین برندهای لباس موفقیت و اقبال جهانی را به دست می‌آورند .این برندها کیفیت، نوآوری و کمال‌گرایی را باهم در یک جا جمع کرده اند.

دنیای لباس، قدمتی به اندازه تاریخ انسانها دارد. در هر عصر مهمترین مسئله پوشاک بوده است که با گذشت زمان و آداب و رسوم تغییر کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با 10 برند فروش لباس مشهور در جهان آشنا کنیم و شما را به سفری هیجان انگیز در دنیای مد ببریم.

صنعت پوشاک یکی از صنایع باستانی است. با این حال، امروزه شرکت های بسیار کمی وجود دارند که در زمینه تولید پوشاک در رتبه های برتر در سطح جهان حضور دارند.جهان شاهد ظهور فرآیند های نو و پارچه های جدید در صنعت پوشاک بوده است. تعداد کمی از مارک ها در سراسر جهان مشهور شده اند و هنوز هم جزء برند های  پرفروش های جهانی هستند. کلید اصلی آنها در کیفیت، کمال گرایی و تناسب با گرایش ها است.

معروفترین برندهای لباس
معروفترین برندهای لباس

برندهای لوکس قسمت جدا نشدنی جهان در قرن ۲۱

روزگاری مردم هرگز لباس نمی پوشیدند. شاید به نظر می‌رسید که لباس نپوشیدن مسئله عجیبی نیست، و هیچ کس نگران پوشاندن بدن خود نبود. بعد ها، با گذشت زمان، مردم  حس نیاز به محافظت در برابر خطرات خارجی را در خود احساس کردند. به همین دلیل شروع به پوشاندن بدن خود با برگ و چوب تنه درختان و بعداً با پوست حیوانات کردند. پس از شروع تمدن ها، مردم دریافتند که می توانند پارچه هایی را از یک منبع گیاهی بپوشند. و سپس همان اتفاق افتاد که در تاریخ آمده است و برند فروش لباس شکل گرفته است.

این قرن ۲۱ است، عصر تکنولوژی اطلاعات و جهانی شدن، مادی و مصرف است. مردم در تلاش برای ایجاد میلیون ها دلار هستند که بتوانند لوکس زندگی کنند. داشتن محصولاتی که توسط برندهای لوکس زیر تولید شده نمادی از طبقه بالا و وضعیت در چنین جامعه ای نظر گرفته شده است، از آنجایی که قیمت محصولات این برندها در کاتالوگ هایشان فوق العاده گران است کسیکه یکی از لوازمش از چنین برند هایی باشد ثروتمند محسوب می شود.

محل تبلیغات

در ادامه پرفروش ترین و معروفترین برندهای لباس در جهان را با مورد بررسی  قرار داده ایم:

برند دولچه اند گابانا Dolce & Gabbana

برند دولچه اند گابانا که به اختصار D & G نیز نامیده می شود، در زمینه تمامی آیکن های فشن فعالیت دارد. برای طراحی فصلی خود بسیار مشهور هست.

دولچه و گابانا شرکت کالای لوکس و خانه مد ایتالیایی است که در سال ۱۹۸۵ توسط دمینیکو دولچه و استفانو گابانا، دو طراح ایتالیایی، در شهر میلان تاسیس شد. این شرکت دارای دو برند مجزا به نام های دولچه و گابانا و دی اند جی است که هر یک خط و سیاست‌های خود را دنبال می کنند.

معروف ترین برندهای لباس - Dolce & Gabbana
معروفترین برندهای لباس – Dolce & Gabbana

دولچه و گابانا یکی از برند های معروف و گران قیمت است.

دولچه و گابانا مخصوص اقلام بیشر تجملی و گران قیمت است. این برند که به پیچیدگی طرح هایش و به عنوان برندی لوکس و گران قیمت شناخته شده است، طرفداران بسیاری در میان چهره های شناخته شده جهان دارد. دولچه و گابانا از جواهرات، ساعت، لوازم آرایش، عطر، عینک آفتابی و کیف و کفش گرفته تا لباس زیر و لباس شب و خلاصه تمام ریز و درشت پوشاک و اکسسوری را تولید می کند که ظرافت و زیبایی بی نظیری دارند.

از آنجا که این برند به دلیل بالا بودن کیفیت و زیبایی کالاهایش جزو لوکس ترین برندهای جهان است، در میان گران ترین ها نیز قرار می گیرد.

برند کالوین کلین Calvin Klein

برند کالوین کلین در سال ۱۹۶۸ توسط طراح مشهور آمریکایی کالوین کلین تاسیس گردید. این برند که با نام اختصاری مشهورش CK شناخته میشود. در زمینه تولید انواع لوازم صنعت مد مانند پوشاک، عطر و ادکلن، عینک، کفش و کیف، لوازم آرایشی، ساعت و جواهرات و … فعالیت دارد. این برند به دلیل سادگی در طراحی از محبوبیت زیادی در بین برندهای معروف لباس برخوردار است.

معروف ترین برندهای لباس -Calvin Klein
معروفترین برندهای لباس -Calvin Klein

برند زارا Zara

این برند یک برند اسپانیایی است که خود شامل چند زیرمجموعه مشهور مارک در اسپانیا است. . زارا از خلاق ترین برندها است و شیوه های تبلیغاتی منحصر به فردی دارد که آن را رقیب اصلی برندهای  لباس کرده است.این شرکت در سال ۱۹۷۵ توسط روزالیا مرا گوینتیا و آمانسیو اورتگا تأسیس شده‌است. این شرکت ادعای مشهوری دارد، مبنی براینکه برای تولید و توسعه و روانه بازار کردن یک محصول جدید، تنها به دو هفته زمان نیاز دارد.

معروف ترین برندهای لباس -zara
معروفترین برندهای لباس -zara

 

زارا یک برند پوشاک و زیورآلات است و کار خود را از شهر ارتشیو در گالیسیا آغاز کرد. برند لباس زنانه زارا ناو سرفرماندهی گروه فروشگاه های زنجیره ای ایندیتکس محسوب می شود. کمپانی ایندیتکس یک مجموعه بزرگ نساجی و طراحی اسپانیایی و بزرگترین گروه مد جهان است، که به غیر از زارا، مالک برندهای دیگری، مانند ماسیمو دوتی، پول اند بر، اویشو، اوترکه، استرادیواریوس و برشکا نیز می باشد.

برند دیور Dior

این برند در سال ۱۹۴۶ و توسط کریستین دیور تاسیس شد. برند دیور شعبه های بسیاری در سراسر جهان دارد. درآمد این برند در سال در حدود ۱۸ میلیارد دلار است که مبلغ هنگفتی است. کریستین دیور تولید کننده انواع اکسسوری است، عطر این برند نیز بسیار مشهور است.

معروف ترین برندهای لباس -Dior
معروفترین برندهای لباس -Dior

کریستین دیور در LVMH سهام دارد و دفتر مرکزی آن در پاریس است.این برند با بیش از ۱۶۰ فروشگاه خرده فروشی در سراسر جهان داردبهترین ارایه همزمان مد و همچنین لوازم جانبی و کالاهای چرمی است.

آرمانی ARMANI

ارزش برند این کمپانی بزرگ و شناخته شده، حدود ۳٫۱ میلیارد دلار است. دوخت بی عیب و نقص و زرق و برق خاص محصولات آرمانی، این برند را به انتخاب تعداد زیادی از ستاره‌های هالیوود تبدیل کرده است. آرمانی، متخصص کت و شلوارهای لوکس و خوش‌جنس است، اما کارش را به کت و شلوار محدود نکرده است. آن‌ها عطر، کیف و کمربند چرمی، عینک، کفش و وسایل دیگری هم تولید می‌کنند.

آرمانی شرکت طراحی مد و لباس ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۵ توسط جورجو آرمانی تاسیس شد. این شرکت به طراحی و ساخت محصولات متنوعی شامل کالاهای لوکس، پوشاک،لوازم آرایشی، عطر، طراحی داخلی، جواهرات، عینک و ساعت با برندهای گوناگون می پردازد.

معروف ترین برندهای لباس - ARMANI
معروفترین برندهای لباس – ARMANI

جورجو آرمانی و سرجیو گالئوتی این شرکت را با سرمایه ده هزار دلار، در سال ۱۹۷۵ در شهر میلان بنیان گذاشتند و آنقدر پیشرفت شان قابل ملاحظه بوده که در پایان سال ۲۰۰۵ میزان فروشی برابر با ۱٫۶۹ میلیارد دلار داشته و به یکی از گران ترین برندها جهان تبدیل شده اند.

این شرکت هم ‌اکنون مالک شبکه ای از ۳۰۰ فروشگاه و بوتیک در ۳۶ کشور جهان است و در حدود ۴۷۰۰ کارمند و ۱۳ نمایندگی تولید در سراسر جهان دارد.

آرمانی همچنین از طریق همکاری با سایر شرکت‌ها در حیطه‌های تازه‌ای مانند ساخت هتل ها و مراکز تفریحی زنجیره‌ای و حتی ساخت گوشی‌های موبایل و همچنین تولید عطرهای زنانه و مردانه، پس از همکاری با شرکت لوازم آرایشی لورئال، کار خود را آغاز کرده است.

فندی FENDI

این برند ایتالیایی در سال ۱۹۲۵ و توسط «پائولا فندی» ساخته شد. هرچند که فندی لباس‌هایی در کلاس جهانی تولید می‌کند، اما محصول پرچم‌دار آن کیف است. یکی از بزرگ‌ترین عواملی که استانداردهای برند فندی را حفظ می‌کند، این است که مدیران این برند همیشه سعی می‌کنند در دنیای مد، به روز بمانند.

شرکت فندی در رم، ایتالیا واقع شده است. فندی دومین قدیمی ترین برند پوشاک در این فهرست است. خانواده فندی کارش را با یک فروشگاه پوست و چرم شروع کرد. اکنون شعبه‌های این برند در سراسر دنیا وجود دارد. بخش زیادی از برند فندی متعلق به لوئیس ویتون است.

معروف ترین برندهای لباس - FENDI
معروفترین برندهای لباس – FENDI

درست مانند بسیاری از برندهای دیگر، فندی نیز کفش، پوشاک، اکسسوری، ساعت، لوازم جانبی چرمی، کیف دستی زنانه و گوشواره طراحی و تولید می‌کند. درحال‌حاضر فندی یکی از لوکس‌ترین برندهای پوشاک ۲۰۱۷ است. این برند در سراسر دنیا بیش از ۲۰۰ فروشگاه دارد و سود سالانه‌ی آن به ۱.۱ میلیارد یورو می رسد.

گس – Guess

گس شرکت کالای لوکس آمریکایی است که در زمینه طراحی، تولید و توزیع انواع پوشاک و لوازم جانبی بازار مد مانند ساعت مچی، جواهرات و عطر فعالیت دارد.

معروف ترین برندهای لباس - Guess
معروفترین برندهای لباس – Guess

این شرکت در سال ۱۹۸۱ توسط پل مارسیانو تاسیس شد و پیشرفت آن به گونه ای بوده که هم ‌اکنون مالک شبکه ای از ۴۸۴ شعبه فروشگاه و بوتیک در سراسر جهان به علاوه فروشگاه های زنجیره ای مارسیانو استور نیز می باشد. دفتر مرکزی و شعبه اصلی فروشگاه های شرکت گس در شهر لس آنجلس، کالیفرنیا، قرار دارد.

این برند بیشتر به دلیل تولید لباس های جین خود برای مردان و زنان شهرت دارد و با درآمد حدود 1.19 بیلیون دلار، جزو گران ترین برندهای موجود در جهان است.

ورساچه VERSACE

این کمپانی ایتالیایی، در سال ۱۹۷۸ و توسط «جیانی ورساچه» افتتاح شد. برند ورساچه یکی از بزرگ‌ترین برندهای لایف استایل جهان است. ورساچه به تزئینات جذاب و فریبنده، طرح‌های زنده  و لباس‌های مجلسی خود مشهور است.

معروفترین برندهای لباس - VERSACE
معروفترین برندهای لباس – VERSACE

این برند محبوبیت فوری خود را پس از آن که اولین بوتیک افتتاح شد به دست اورد و امروز، آن را در میان بهترین و گران ترین برندها در جهان است. این شرکت هر چیزی که فکرش را کنید تولید می کند کفش، لباس تا عطر.

پرادا  Prada

پرادا یکی از برندهای پرطرفدار در جهان نظر گرفته شده است است و بدون شک یک مارک شناخته شده است.  سال هاست که لوازم جانبی چرم ، کلاه و کفش تولید میکند.

معروفترین برندهای لباس - Prada Prada
معروفترین برندهای لباس –  Prada

این برند در سال ۱۹۱۳ توسط یک سازنده چرم به نام «ماریو پرادا» تأسیس‌شد که در ابتدا کار خود را در زمینه تولید کفش و چمدان آغاز کرد و سپس با گذشت زمان فعالیت های خود را در عرصه تولید پوشاک و اکسسوری نیز گسترش داد و اکنون هواداران بیشماری از میان نسل نو دارد. پرادا با درآمد سالانه ۳ میلیارد دلار جایگاه خوبی میان برندهای مشهور جهان کسب کرده است. استایل، رنگ و طراحی لباس‌های این برند، مثال‌زدنی است و ارزش برند آن حدود ۷٫۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

 

بِربِری BURBERRY

این شرکت بریتانیایی در سال ۱۸۵۶ توسط توماس بربری تاسیس شد. این برند به طرح بصری خاص خود و همچنین نوآوری‌ مشهور است و در کشور انگلستان، حکم سلطنتی دریافت کرده است. برند بربری برند لاکچری پارچه های شطرنجی است. برند بربری علاوه بر پوشاک، یک برند مخصوص مراقبت از پوست هم دارد و ارزش کلی برند آن به حدود ۵٫۸ میلیارد دلار می‌رسد.

معروفترین برندهای لباس - BURBERRY
معروفترین برندهای لباس – BURBERRY

این برند همچنین  عطر و زیورآلات را نیز تولید می کند. محصولات این برند دارای الگوی بسیار مشخصی است که توسط خانه مد در همه جا کپی شده است. الگو و رنگ بندی همه لباس های این برند مطابق عکس بالا است.

رالف لورن RALPH LAUREN

رالف لورن به صورت خاص بر روی لوکس بودن تمرکز دارد و سعی می‌کند تمام لباسی که مشتریانش می‌خواهد را برایشان فراهم کند. لباس‌های رالف لورن توسط افراد مشهور بسیاری پوشیده شده‌اند. یکی از زیر برندهای رالف لورن، برند Polo است.

معروفترین برندهای لباس - RALPH LAUREN POLO
معروفترین برندهای لباس – RALPH LAUREN POLO

شانل CHANEL

این برند که به خاطر لباس‌های زنانه‌اش مشهور است، در سال ۱۹۰۹ توسط «کوکو شانل» تأسیس‌شده است. بازیگر مشهور مرلین مونرو تاثیر زیادی به معروف شدن برند شانل داشت. این کمپانی، می‌خواهد مطمئن شود که مشتریانش در لباس‌شان احساس راحتی و غرور کنند. شانل، یکی از گران‌ترین برندهای لباس جهان هم محسوب می‌شود. Chanel تولید بالایی در کالاهای لوکس ، عطر ، لباس و لوازم آرایشی و خیلی چیزهای دیگر دارد. اغراق نیست اگر بگویم که برند Chanel یکی از برند های شناخته شده در سراسر جهان است.

معروفترین برندهای لباس - CHANEL
معروفترین برندهای لباس – CHANEL

Chanel برند مد معروف با آیکون کوکو Chanel است و بعنوان ظریف ترین و شیک ترین برند در مد لباس زنانه در نظر گرفته می شود.

هرمس HERMES

تیری هرمس، این برند را در سال ۱۸۳۷ توسط تیری هرمس پایه‌گذاری کرد و پس از گذشت ۱۸۳ سال، برندی که او ساخته در جایگاه یکی از بهترین برندهای پوشاک قرار دارد. این برند، متخصص تولید لوازم چرم، لوازم جانبی، لباس ‌های آماده، عطر و کالاهای با کیفیت لباس ورزشی زنانه و مردانه و البته کمربند است. همچنین روسری‌های ابریشمی و کیف‌های زنانه‌ی آن‌هم معروف و محبوب هستند.

معروفترین برندهای لباس - HERMES
معروفترین برندهای لباس – HERMES

لوگوی کنونی شرکت هرمس که از دوک، کالسکه و اسب تشکیل شده، از دهه ۱۹۵۰ به بعد، مورد استفاده قرار گرفته است. دفتر مرکزی این شرکت، در خیابان فُبورگ-سَن-اُنورِه شهر پاریس فرانسه قرار دارد.هرمس یک برند فرانسوی است که برای تولید خیره کننده ترین کیف ها و روسری شناخته شده است. عطر آنها آسمانی و چرم آن نرم تر از پوست میباشد. این شرکت در حدود ۲ میلیارد دلار در سال درامد دارد.

گوچی GUCCI

این برند ۱۲٫۴ میلیارد دلاری، به تولید لباس‌هایی معروف است که کاملاً مناسب پوشیدن بر روی فرش قرمز جشنواره‌ها است. گوچی، در سال ۱۹۲۱ توسط «گوچیو گوچی» پایه‌گذاری شده و یکی از لوکس‌ترینبرندهای معروف لباس حال حاضر جهان محسوب می‌شود.

معروفترین برندهای لباس - GUCCI
معروفترین برندهای لباس – GUCCI

ین نام تجاری در سال ۱۹۲۱ توسط Guccio گوچی در ایتالیا تاسیس شد. این برند در سراسر جهان برای کالاهای چرمی با کیفیت عالی و سبک مد ایتالیایی مشهور است. گوچی به عنوان بهترین نام تجاری ایتالیایی درنظر گرفته شده است است و در نمودار ایجاد شده توسط Interbrand که ۱۰۰تا از بهترین مارک های سراسر جهان را لیست کرده است، برگزیده می باشد. این امر در مورد تولید ۲۲۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار را به طور سالانه تعمیم داده شده است.

لوئی ویتون LOUIS VUITTON

برند لویی ویتون که به اختصار به آن LVMH نیز میگویند، با درآمد سالانه حدودا ۳۰ میلیارد دلار، پردرآمدترین برند بین برندهای لباس است.این سبک مد فرانسوی مورد علاقه کسانی ست که معنای سبک و خود نمایی را می دانند. این برند مختص عینک آفتابی، کالاهای چرمی، ساعت، کفش می باشد.

معروفترین برندهای لباس - LOUIS VUITTON
معروفترین برندهای لباس – LOUIS VUITTON

این برند لوکس در سال ۱۸۵۴ تاسیس شد و از آن زمان تا کنون برندهای معروف لباس زیادی را خریده است. این برند که به مصرف چرم و دوخت عالی کت‌هایش معروف است، لباس‌، کفش، ساعت، جواهرات،عینک دودی و حتی کتاب نیز تولید می‌کند. پایگاه این برند، فرانسه، پایتخت مد اروپاست. لوئی ویتون که عنوان گران‌ترین برند دنیا را هم یدک می‌کشد، ۲۸٫۱ میلیارد دلار ارزش و ۱۰٫۱ میلیارد دلار درآمد دارد.

 

 

دیدن بقیه مطالب سایت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا