advertise-leizer-beauty-ad

همه چیز درباره ی لیزر اندام های مختلف بدن – آیا لیزر درد دارد؟ 

همه چیز درباره ی لیزر اندام های مختلف بدن  ; آیا لیزر درد دارد؟ 

یکی از روش هایی که می تواند به عنوان رایج ترین جراحی زیبایی معرفی کرد و در ایالت متحده آمریکا از آن استفاده می شود , روش لیزر اندام های مختلف بدن است که پس از جراحی جوان سازی و رفع چین وچروک پوست و سیاهی زیر بغل ناشی از مو به عنوان دومین جراحی پر تعداد به شمار می آید.

لیزر موهای زائد را می‌توان در هر نقطه‌ای از بدن استفاده کرد. البته مراجعات برای لیزر برخی از قسمت‌های بدن بیشتر از دیگر نواحی است. مثلاً در خانم‌ها لیزر ناحیه‌ی استخری، بیکینی و تناسلی و لیزر موهای صورت و زیر بغل شایع‌تر است. البته خانم ها معمولا تمایل بیشتری برای لیزر کل بدن یا فول بادی دارند.

در آقایان اما لیزر موهای زیر بغل، لیزر خط ریش، موهای کمر و پشت گردن بیشتر انجام می‌شود. با این حال روش لیزر به قدری انعطاف پذیر، سریع و موثر است که می‌توان در یک جلسه کل بدن را در مدت کمتر از یک ساعت لیزر کرد.

ناحیه های لیزر مو در بانوان
ناحیه های لیزر مو در بانوان

منطقه‌ی تحت درمان هر چقدر که محدود یا وسیع باشد (حال می‌خواهد فقط پشت لب باشد یا لیزر کل بدن) برای حذف یا کاهش موثر موهای زائد، شما باید یک دوره‌ی درمانی را تکمیل کنید که معمولاً بین 4 تا ۶ جلسه‌ در حالت کلی و 6 تا 8 جلسه در نواحی خاص با فواصل حدود ۶ هفته طول خواهد کشید.

در این مقاله سعی می کنیم تا کلیاتی را درباره لیزر بخش های مختلف بدن که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، بیان کنیم.

ناحیه های لیزر مو در آقایان
ناحیه های لیزر مو در آقایان

در هنگام مطالعه این مقاله به دو نکته اساسی توجه داشته باشید: 

نخست اینکه میزان درد هر فرآیندی بیش از هر چیز به آستانه درد فرد بستگی دارد و مطالب آورده شده در این مقاله صرفا تجربی بوده و بر اثر تجارب تعداد زیادی از استفاده کنندگان لیزر بیان شده است.

دوم اینکه حتما در نظر داشته باشید که مهم‌ترین عامل پیشگیری کننده از عوارض لیزر، دوری از آفتاب مستقیم است. پس سولاریوم و آفتاب گرفتن را تا بعد از اتمام کل دوره‌ی لیزر درمانی کنار بگذارید. هر بار که بیرون از منزل می‌روید، از کرم ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید و یادتان باشد که اثر کرم ضدآفتاب بعد از ۲ ساعت از بین می‌رود و لازم است تا کرم خود را تجدید کنید.

پیشنهاد نازی سرا : معرفی بهترین دستگاه های لیزر و فناوری های روز دنیا در مورد لیزر 

لیزر موهای زائد بیکینی و ناحیه‌ی تناسلی (واژن) 

بدون شک حذف موهای زائد ناحیه‌ی بیکینی از دردسرهای اصلی خانم هاست. پوست این ناحیه بسیار حساس است و چنانچه در اصلاح آن از تیغ یا ژیلت استفاده گردد، امکان جوش یا خارش بعد از اصلاح بسیار زیاد است .

لازم است تا این ناحیه را هر ۳-۴ روز یکبار با تیغ اصلاح کنید و همچنین باید برای زخم نکردن این ناحیه‌ی حساس دقت بسیاری به خرج دهید. در مورد استفاده از وکس و موم، حتما می‌دانید که موم انداختن نواحی مختلف بدن، به ویژه ناحیه‌ی بیکنی بسیار دردناک است .

در عوض لیزر موهای زائد یک روش بی‌دردسر و دائمی برای خلاص شدن از شر موهای ناحیه‌ی بیکینی و دستگاه تناسلی است .

لیزر یا الکترولیز بیکینی؟

در مقایسه فرآیند لیزر یا استفاده از دستگاه الکترولیز باید بدانید که هر دو روش برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می شوند. اولی بین 80 تا 90 درصد موهای زائد را از بین می برد؛ اما روش دوم تمامی موها را برای همیشه نابود می کند.

لیزر بدون وارد کردن سوزن به پوست و از طریق تابش پرتوهای نوری انجام می‌شود و بدون هیچ گونه زخم یا سوراخی به عمق پوست نفوذ می‌کند. لیزر سریع‌تر است و می‌تواند کل ناحیه‌ی بیکینی را در ۶-۷ جلسه درمان کند ولی الکترولیز گاهی تا ۲ سال هم طول می‌کشد. هر جلسه‌ی لیزر موهای زائد بیکینی در حد چند دقیقه طول می‌کشد ولی طول دوره الکترولیز بسیار طولانی‌تر است.

پیشنهاد ناز سرا : الکترولیز؛ روشی برای از بین بردن دائمی موهای زائد 

آیا لیزر بیکینی درد دارد ؟ 

همانطور که همیشه گفته ایم، میزان درد با توجه به آستانه درد هر کس ممکن است متفاوت باشد. اما بدانید درد لیزر بیکینی آن قدر نیست که غیرقابل تحمل باشد. بیشتر مراجعین درد لیزر را مثل برخورد یک کش لاستیکی با پوست توصیف می‌کنند. در عین حال بسیاری از مراجعین اصلاً هیچ دردی احساس نمی‌کنند و می‌گویند فقط کمی پوست‌شان سوزن سوزن می‌شود. به طور کلی کمتر از ۱ درصد مراجعین به کرم‌های بی‌حس کننده نیاز پیدا می‌کنند.

خطرات لیزر بیکینی  

لیزر اندام های مختلف بدن ،در مجموع تمامی روش‌های درمانی پزشکی زیبایی خطراتی دارند، ولی در مورد لیزر موهای زائد بیکینی خطرات و عوارض بسیار محدود هستند. لیزر می‌تواند باعث ایجاد زخم، سوختگی، تغییرات رنگ پوست و جوش زدن بشود. کاهش میزان این خطرات تا حد زیادی به مهارت اپراتور بستگی دارد.

عوارض لیزر بیکینی 

بسیاری از افراد در خصوص شرایط بعد از لیزر بیکینی، نگرانی هایی دارند. خبر خوب این است که اگر ناحیه‌ی لیزر شده در معرض آفتاب قرار نگیرد، تقریباً عوارض لیزر بیکینی به صفر می رسد. پس تا زمانی که بعد از لیزر به سولاریوم نروید و آفتاب نگیرید، احتمال خیلی زیاد دچار عارض نخواهید شد. همچنین باید بدانید که لیزر تقریباً هیچ عارضه‌ی بلند مدتی ندارد.

لیزر اندام های مختلف بدن 
لیزر اندام های مختلف بدن

آیا لیزر ناحیه زیر شکم می تواند موجب نازایی شود ؟ 

بسیاری از افراد با توجه به مضرات تابش نور لیزر، نگرانی هایی در خصوص امکان نازایی با وجود استفاده از لیزر دارند. ولی باید بدانید که نور لیزر فقط چند میلی‌متر به پوست نفوذ می‌کند و اصلاً به تخمدان‌ها نمی‌رسد که بخواهد آسیبی وارد کند. پس اصلاً از این نظر نگران نباشید.

لیزر موهای زائد صورت 

در لیزر اندام های مختلف بدن ، ناحیه‌ی صورت یکی از مناطق حساس بدن است که تابلوی زیبایی هر فرد محسوب می شود و از همین روی مراقبت های پوستی و حذف موهای زائد از این قسمت اهمیت بسیاری دارد.

یکی از بهترین راه های حذف موهای زائد این قسمت به ویژه موهای سیاه و ضخیم، استفاده از دستگاه لیزر با روشی ایمن است. البته موهای زیر ابرو را نمی‌توان لیزر کرد؛ زیرا خطر آسیب دیدن چشم وجود دارد؛ ولی موهای بین دو ابرو را می‌توانیم با لیزر به شکل موثری حذف کنیم.

با توجه به این که تیغ زدن برای خانم‌ها توصیه نمی‌شود و بند انداختن و وکس می‌تواند باعث افزایش ضخامت و تراکم موهای زائد شود. لیزر کردن این موها بهترین انتخاب برای بانوان خواهد بود.

 

رفع مشکل حاصل از تنبلی تخمدان با لیزر 

موهای زائد صورت برای خانم‌هایی که از تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) رنج می‌برند، یک مشکل اساسی است. موهای زائد صورت در این بیماری ضخیم و زیاد می‌شوند. در این رابطه استفاده از وکس، موچین و بند انداختن پیشنهاد نمی شود؛ چراکه استفاده از این روش ها باعث ضخیم شدن و زیاد شدن موهای زائد می‌شوند. هرچند که لیزر موهای زائد برای خانم‌های دچار تنبلی تخمدان به اندازه‌ی سایر خانم‌ها موثر نیست، ولی می‌تواند کمک چشمگیری در کاهش تعداد موهای صورت داشته باشد.

تعداد جلسات لیزر صورت 

اگرچه لیزر موهای زائد صورت بسیار سریع انجام می‌شود و شاید ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان ببرد، ولی باید بدانید موهای صورت (مثل موهای دست) بسیار سرسخت هستند و به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. معمولاً برای حذف موثر موهای صورت به ۶ تا ۱۲ جلسه لیزر با فواصل ۲ تا ۴ هفته‌ای نیاز هست.

آیا لیزر صورت درد دارد؟ 

فارغ از میزان آستانه درد شما،‌ می توان گفت: به طور کلی لیزر نواحی پایینی صورت، نواحی جلوی گوش و پشت لب دردی ندارند. ممکن است لیزر پیشانی در دفعات اول کمی دردناک باشد، ولی درد آن در جلسات بعدی کمتر می‌شود. برای کسانی که درد زیادی احساس می‌کنند، می‌توان از کرم‌های بی‌حس کننده یا داروهای ضد درد استفاده کرد.

عوارض و خطرات لیزر ناحیه صورت 

مهم‌ترین خطری که لیزر موهای زائد در ناحیه‌ی صورت دارد. خطر آسیب رسیدن به چشم‌ها است. البته اگر از لوازم مراقبتی مناسب استفاده کنیم، احتمال آسیب دیدن چشم‌ها صفر است. ممکن است در حین درمان فلش‌هایی از نور ببینید. ولی نگران نباشید این فلش‌ها آسیبی به چشم شما نمی‌رسانند.

لیزر نواحی زیر بغل

حذف موهای زائد زیر بغل یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از لیزر است. لیزر این ناحیه خیلی سریع و بی‌دردسر انجام می‌شود و کاملاً موثر خواهد بود. برای حذف موثر موهای زائد زیر بغل تقریباً به ۵ جلسه با فواصل حدود ۵ هفته نیاز خواهید داشت. بعد از ۵ جلسه انتظار داریم که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد موهای زائد این ناحیه برای همیشه حذف شوند.

درد لیزر زیر بغل 

لیزر زیر بغل برای اکثر مراجعین بدون هیچگونه دردی انجام می‌شود. با این حال اگر دردی احساس کنید، می‌توانید از اپراتور بخواهید تا از داروهای بی‌حسی موضعی برایتان استفاده کند.

البته توجه داشته باشید که معمولاً اولین جلسه‌ی لیزر زیر بغل دردناک‌تر است و همانطور که اشاره کردیم، احساس می‌کنید یک کش لاستیکی به پوست‌تان برخورد می‌کند. در جلسات بعدی درد کمتری حس خواهید کرد.

لیزر اندام های مختلف بدن 
لیزر اندام های مختلف بدن

عوارض و خطرات لیزر زیر بغل 

مثل همیشه خطر زخم، سوختگی و جوش زدن وجود دارد؛ ولی اگر اپراتور شما از مهارت و تجربه‌ی کافی بهره‌مند باشد. احتمال وقوع این خطرات بسیار کم و در واقع در حد صفر است.

درعین حال، ممکن است بلافاصله بعد از جلسه لیزر کمی قرمزی، گرمی و تورم احساس کنید. اگر لازم باشد، به شما کمپرس یخ داده می‌شود تا التهاب کاهش یابد. گاهی برای مراجعین کرم‌های کورتیکواستروئیدی (کورتونی) تجویز می شود تا بتوان تورم و التهاب ناحیه را بهبود ببخشید.

تعداد جلسات،‌ روش ها و هزینه های لیزر درمانی در یک نگاه

لیزر قسمت‌های مختلف بدن، تعداد جلسات، روش‌ها و هزینه های متفاوتی دارد.

در یک نگاه کلی می توان آن را به صورت زیر دسته بندی کرد: 

لیزر پا: ۶ تا ۸ جلسه – اثر دائمی 

لیزر موهای زائد پا جزو متداول‌ترین انواع لیزر است. در این روش کل پا، پنجه‌ها، و نقاطی مثل ساق و ران‌ها پاکسازی می‌شوند. معمولا لیزر بیکینی هم همراه با کل پا انجام می‌شود.

لیزر صورت: کم‌تر از ۱۰ دقیقه – بیش از ۸ جلسه 

در لیزر صورت، موهای زائد چانه، دور لب، گردن، زیر گلو و دور ابروها و چشم‌ها پاک سازی می‌شوند.

لیزر زیر بغل: کمتر از ۱۰ دقیقه – حداقل ۴ جلسه 

لیزر موهای زیر بغل، ساده و بدون درد انجام می‌شود. این کار جدا از پاک سازی، رشد موها را در آینده کمتر می‌کند و باعث رفع تیرگی و روشن‌تر شدن این قسمت بدن هم می‌شود.

لیزر بیکینی (واژن): اثر دائمی – ۶ تا ۸ جلسه 

تاثیر لیزر در از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی، از سایر نقاط بدن بیشتر است. لیزر، ریشهٔ موها و قسمت‌های تیره در این نواحی را از بین می‌برد و باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود.

لیزر تمام بدن (فول بادی):‌ بین ۲ تا ۳ ساعت – ۶ تا ۸ جلسه 

معمولا هزینه و مدت زمان لیزر فول بادی کمتر از لیزر سایر نقاط بدن به صورت جداگانه است. در صورتی که موهای زائد تمام بدن لیزر شود.بدن بهتر و سریع‌تر به حالت طبیعی خود برمی‌گردد. با انجام این کار قسمت‌های آسیب‌دیده پوست، ترمیم می‌شوند.

لیزر موهای زائد در آقایان 

شاید بتوان از باشگاه های ورزشی بدنسازی به عنوان مهمترین عامل در ترغیب آقایان برای از بین بردن موهای زائد یاد کرد. آقایان ورزشکار (به ویژه بدنسازان) مایل هستند تا تناسب اندام و ماهیچه های خود را به نمایش بگذارند و این فرآیند بدون حذف موهای زائد امکان پذیر نمی باشد.

به غیر از ورزشکاران. حذف موهای زائد در میان دیگر آقایان نیز به محبوبیت قابل توجهی رسیده است. برخی از مراجعین به مراکز زیبایی و لیزر موهای زائد فقط می‌خواهند که تراکم موهای بدن‌شان را کاهش دهند. مثلاً سینه‌ی بسیار پرمویی دارند ولی نمی‌خواهند که کاملاً بدون مو شوند. برخی از آقایان هم علاقه دارند موهای مناطقی از بدنشان را به کلی حذف کنند؛ مثل موهای پشت در ناحیه‌ی شانه‌ها و کتف.

محبوبیت لیزر در میان آقایان از آن جهت است که با استفاده از آن، دیگر خبری از بریدن با تیغ، جوش زدن‌های بعد از اصلاح با ماشین و خارش‌های بعد از درآمدن مو نخواهد بود و استفاده کننده یکبار برای همیشه از شر موهای مزاحم خلاص می‌شود.

تنها راه درمان موهای زیر پوستی و فولیکولیت، لیزر است. موهای زیر پوستی در بسیاری از آقایان بعد از اصلاح ریش، به ویژه در ناحیه‌ی زیر گردن، به شکل جوش‌هایی کوچک مشاهده می‌شود. این مشکل شایع که سودوفولیکولیت ریش نام دارد به طور کامل با لیزر برطرف می‌شود.

خوب است بدانید، تنها یک جلسه لیزر می‌تواند تمام موهای زیرپوستی را از بین ببرد. البته برای این که دوباره دچار این مشکل نشوید، باید دوره‌ی لیزر درمانی را تکمیل کنید.

فولیکولیت به جوش‌هایی گفته می‌شود که ناشی از التهاب فولیکول هستند. به کمک لیزر موهای زائد، فولیکول را از بین می‌بریم. وقتی دیگر فولیکولی وجود نداشته باشد، دیگر چیزی نیست که دچار التهاب و نهایتاً جوش بشود.

انتخاب بهترین مرکز لیزر  

مهمترین نکته در لیزر اندام های مختلف بدن  انتخاب یک مرکز لیزر، انجام تحقیقات اولیه در خصوص آن مرکز و میزان رضایت مراجعین به ویژه مراجعینی است که خدمات حضوری دریافت کرده اند.

نکته قابل توجه در خصوص بسیاری از مراکز لیزر که با تبلیغات گسترده سعی در جذب مشتری دارند این است که بدانید هیچ کاهش قیمتی بی دلیل نیست. بسیاری از مراکز نسبت به شارژ دوره ای دستگاه های لیزر بی تفاوت هستند که خود عاملی در عدم کارایی موثر دستگاه ها خواهد بود.

در عین حال میزان پاکیزگی و استفاده از لوازم یک بار مصرف و نام نیک یه موسسه نیز، ملاک مهم دیگری در انتخاب شما خواهد بود.

پیشنهاد نازی سرا: جهت ورود به صفحه بهترین مرکز لیزر در جنوب تهران کلیک کنید. 

پس حتماً در مورد مرکز مورد نظرتان تحقیقات کامل انجام بدهید و در نظر داشته باشید که هرچند لیزر روشی ایمن برای حذف موهای زائد است، اما ایمنی و کم عارضه بودن آن بستگی به این دارد که به دست چه کسی انجام بشود.

معمولاً لیزر اندام های مختلف بدن  ، را اپراتور انجام می‌دهد ولی پزشک متخصص باید بر روند کلی نظارت داشته و در آن مرکز حضور داشته باشد.

موهای صورت خانم‌ها معمولاً نازک‌اند. هرچه موها نازک‌تر و کمرنگ‌تر و پوست تیره‌تر باشد، لیزر کردن موها سخت‌تر می‌شود. اگر موهای نازکی یا روشنی دارید یا پوست تیره‌ای دارید، باید به مرکزی مراجعه کنید که حداقل به لیزرهای الکساندریت و Nd:YAG مجهز باشد. نکته‌ی دیگری که در مورد لیزر موهای زائد صورت باید دقت کرد، روش‌های خنک سازی پوست است که اگر درست انجام نشود، پوست صورت آسیب می‌بیند.

مطالب مرتبط :

معرفی انواع فناوری لیزر برای رفع موهای زائد و شناخت بهترین دستگاه ها ی لیزر

انواع مدل های تزریق ژل لب (عروسکی , باربی , نچرال , روسی و …)

در مورد تزریق ژل لب چه می دانید ؟ اطلاعات کامل از تمامی نکات قبل و بعد از تزریق ژل لب و عوارض و مزایای آن.

بهترین متد جوانسازی پوست صورت با حجم دهی به لب ها

عوارض تزریق ژل و روش های درمان آن

الکترولیز؛ روشی برای از بین بردن دائمی موهای زائد 

به اینیستاگرام یا تلگرام ما بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا