advertise-leizer-beauty-ad

پارک ها و بوستان های شهرری

معرفی پارک ها و بوستان های شهرری

گردشگاه یا پارک و بوستان شهری به مکانی محفوظ می‌گویند که به صورت طبیعی یا نیمه طبیعی توسط دولت به وجود آمده‌ است. در کنار آن برای تفریح و لذت بردن انسان، یا برای حفاظت از حیات وحش یا زیستگاه طبیعی. بوستان‌ها ممکن است. شامل سنگ، فواره، خاک، آب و قسمت‌های چمن باشد. بسیاری از پارک‌ها قانوناً حفاظت شده و محفوظ اند. از دیدگاه شهرسازی و معماری پارکها به ده‌ها نوع قابل دسته‌بندی هستند. در این مقاله میخواهیم به بررسی پارک ها و بوستان های شهرری (یکی از سرسبزترین مناطق جنوب تهران ) یبپردازیم . پس تا پایان ایم مقاله با ما همراه باشید . اما قبل از آن بیاییم با مفهوم پارک و انواع آن بیشتر آشنا شویم .

پارک ها و بوستان های شهرری
پارک ها و بوستان های شهرری

بعنوان نمونه پارکها را می‌توان به لحاظ شعاع عملکرد و خدمات رسانی به پارکهای با عملکرد محله ای، ناحیه ای، شهری و فرا شهری تقسیم‌بندی نمود. همچنین از لحاظ نوع کاربرد، نحوه ایجاد (طبیعی یا انسان ساخت) نوع پوشش گیاهی، مقیاس و بزرگی (کوچک، متوسط و بزرگ) و … نیز قابل طبقه‌بندی می‌باشند. آنچه بدیهی است رواج پارکهای شهری امروزین که برای عموم قابل استفاده و دسترسی هستند از شهرسازی کشورهای اروپایی شروع شده‌است. البته باغسازی ایرانی در نوع خود کم‌نظیر و تاریخ طولانی دارد ولی عملکرد این باغها با پارکهای شهری امروزی متفاوت بوده‌است.

ایستگاه متروی شهرری، یکی از ایستگاه‌های متروی تهران است که در شهرری واقع شده‌است. این ایستگاه در خط یک مترو تهران واقع شده‌است. یکی از مراکز مهم نزدیک به این ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم (شاه عبدالعظیم) می‌باشد.


پارک مدرس شهرری

بوستان مدرس در محله شهید آوینی تهران و در خیابان سلمان فارسی،خیابان فدایی،خیابان باغ ملک واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند ضلع جنوبی حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) و مرکز واکسیناسیون مجموعه ورزشی مدرس و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قرار گرفته است. نزدیکترین ایستگاه مترو به این مکان، ورودی 2 مترو شهر ری و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس شهرداری می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد.

پارک مدرس شهرری
پارک مدرس شهرری

 آدرس : شهر ری، میدان هادی ساعی، بلوار مدرس


پارک ایثار شهرری

پارک ایثار (پارک) در محله دیلمان ری و بزرگراه شهید کریمی، پازوکی، شهید میرزایی واقع شده است و به‌صورت شبانه‌روزی به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهد. این بوستان یکی از سه بوستان در محله دیلمان ری می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مجتمع تجاری و مسکونی نگین راگا و همچنین استخر کوثر شهر ری، مجموعه ورزشی کوثر، سرای محله دیلمان، کافه کلبه و مینی سوپر مظفری قرار گرفته است. همچنین با توجه به نظراتی که کاربران در اپلیکیشن نشان به این مکان داده‌اند می‌توان گفت این بوستان یکی از پارک‌های خوب این منطقه می‌باشد.

پارک ها و بوستان های شهرری - پارک ایثار
پارک ها و بوستان های شهرری – پارک ایثار

آدرس : شهر ری، خیابان فدائیان اسلام، بلوار امام حسین، خیابان آیت الله منتظری


پارک کوثر شهرری

پارک کوثر در خیابان ری، یکی از سرسبزترین و باصفاترین پارک‌های این منطقه محسوب می‌شود. در این پارک انواع و اقسام امکانات برای گردش و تفریح فراهم است. می‌توانید با خانواده، دوستان یا حتی تنها برای پیاده‌روی به این بوستان بیایید. در این مقاله به معرفی بوستان کوثر می‌پردازیم. با فانزی همراه باشید.

پارک کوثر شهرری
پارک کوثر شهرری

آدرس : تهران , اقدسیه شهرری 


بوستان چشمه علی صفائیه

چشمه‌علی یکی از نقاط باستانی، دیدنی و گردشگری شهر ری به‌ شمار می‌رود که در منطقه ۲۰ شهرداری تهران قرار دارد. این چشمه در همسایگی ابن بابویه، برج طغرل، دژ رشکان و در زیر باروی شهر ری واقع شده است.

پارک ها و بوستان های شهرری - بوستان چشمه علی
پارک ها و بوستان های شهرری – بوستان چشمه علی

آدرس : صفائیه ,خیابان تقوی نیا , خیابان گلها


پارک مادر شهرری

بوستان مادر شهرری در خیابان دستواره ضلع شمال غربی میدان مادر قرار دارد که در سال ۸۷ ساخته شده است و دارای امکاناتی همچون وسایل ورزشی و سرویس بهداشتی و زمین بازی کودکان و آبنما و استراحتگاه میباشد و امنیت نسبتا خوبی دارد.

پارک مادر شهرری
پارک مادر شهرری

 

آدرس : شهرری، بلوار دستواره، ضلع شمال غربی میدان مادر


بوستان طراوت شهرری

بوستان طراوت در محله تقی آباد تهران و در جاده امین آباد خیابان عربخواری واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند مجتمع تجاری میلاد نور و داروخانه مركزی علائین و امین آباد بیمارستان روانپزشکی رازی و برج نقاره خانه و کبابی نمونه قرار گرفته است.

بوستان طراوت شهرری
بوستان طراوت شهرری

آدرس : ری،تقی آباد،جاده امین آباد،خ عربخواری،بوستان طراوت


بوستان زائر شهرری

پارک زائر (پارک) در تهران و میدان شهید قشقایی واقع شده است و به‌صورت شبانه‌روزی به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند شهربازی سرگرمی خانواده، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، بیمارستان آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و بازار قدیم شهر ری و همچنین فست‌فود استار نایت، داروخانه دکتر محمدپور، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اتیسم نویان شهرری، نانوایی سنگک نارنج و تک دیزاین قرار گرفته است.

بوستان زائر شهرری
بوستان زائر شهرری

آدرس : تهران،هاشم آباد،میدان سلمان فارسی،خ. قمی


بوستان بانوان بهشتی شهرری

بوستان (پارک) بانوان بهشتی در تهران (شهر ری) واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی جمعه بازار قرار گرفته است .

پارک ها و بوستان های شهرری - بوستان بانوان بهشتی
پارک ها و بوستان های شهرری – بوستان بانوان بهشتی

آدرس : تهران, شهرری , فردوسی غربی


مطالب مرتبط به محله شهر ری و نازی آباد:

برای دیدن همه مکان ها , مراکز فروشگاهی و خدماتی شهر ری (کلیک کنید)

معرفی پارک ها و بوستان های نازی آباد (کلیک کنید)

برای اطلاع دقیق تر از مراکز خرید و محل بهترین پاساژها در نازی‌آباد (کلیک کنید).

به اینیستاگرام و تلگرام ما بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا