advertise-leizer-beauty-ad

چگونه بهترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کنیم ؟ یک کرم ضد آفتاب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

چگونه بهترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کنیم ؟ یک کرم ضد آفتاب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

به باور بسیاری، کرم های ضد آفتاب از جمله ملزومات آرایشی و مراقبتی است که تنها در تابستان باید مورد استفاده قرار می گیرد. اما این باوری غلط و نادرست است . چراکه کرم ضد آفتاب نوعی محافظ برای پوست شما در برابر اشعه مضر آفتاب است که به فصل خاصی اختصاص ندارد و باید در همه فصل ها استفاده شود. با این وجود استفاده از آن در فصل تابستان اهمیت بالاتری پیدا می کند.

کرم ضد آفتاب
کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم های ضدآفتاب ربطی به رنگ و نوع پوست ندارد و در تمامی طیف های رنگی از پوست سفید روشن گرفته تا برنزه و یا تیره باید مورد استفاده قرار گیرد.توجه داشته باشید که کرم های ضدآفتاب اثر مراقبتی ویژه ای بر جلوگیری از اشعه مضر خورشید و سرطان پوست دارند و حتما نه تنها بانوان، بلکه برای آقایان و کودکان نیز قویا پیشنهاد می شود.

استفاده از کرم ضدآفتاب بزرگسالان برای کودکان؛ ممنوع

اگرچه حفاظت از پوست صورت برای تمامی اقشار لازم و ضروری است. اما باید توجه داشت که نمی توان از کرم های ضد آفتاب بزرگسالان برای کودکان استفاده کرد؛ چراکه کودکان پوست لطیف تر و آسیب پذیرتری دارند وترکیبات فرمولاسیون و میزان چربی کرم ضدآفتاب بزرگسالان، مناسب پوست کودکان نیست. به عبارت دیگر معمولاً کرم ضدآفتاب کودک ترکیبات ملایم‌تری دارد که برای پوست این گروه سنی سازگارتر است.

ضدآفتاب

ضدآفتاب با چه مقاومتی مورد تایید است؟

مقاومت کرم ضدآفتاب باید به گونه‌ای باشد که از پوست شما در برابر اشعه مضر UV و UVB خورشید محافظت کند. این موضوع برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ضروری است.اگر می‌خواهید یک کرم ضدآفتاب خارجی تهیه کنید، حتما به علامت broad-spectrum توجه کنید. این اصطلاح که پشت کرم، روی بسته بندی یا در بروشور ذکر می‌شود. به معنای مقاومت کرم ضدآفتاب در برابر اشعه‌های UV و UVB است.

کرم ضد آفتاب
کرم ضد آفتاب

SPF مورد تایید بهداشت جهانی

از دیگر مواردی که در هنگام خرید ضد آفتاب باید به آن توجه داشته باشید،  سنجش درجه محافظت کرم ضدآفتاب در برابر پوست یا همان SPF است.SPF عددی است که میزان حفاظت کرم را نشان میدهد. هرچه این عدد بزرگتر باشد، کرم شما میزان ترکیبات شیمیایی و چربی بیشتری خواهد داشت.

از این رو ممکن است پوست‌تان دچار تعریق یا به اصطلاح نوچ یا چسبناک شود. با این حال اگر در مناطق گرم زندگی می‌کنید، بهتر است در فصل تابستان از کرم ضدآفتابی با SPF بیش از ۳۰ استفاده کنید و بدانید ضدآفتابی با SPF 15 تنها ۹۳%، با SPF30 تا ۹۷% ، با SPF50 تا ۹۸% و کرم ضدآفتاب با SPF100 حدود ۹۹% نسبت به اشعه مضر خورشید مقاومت دارد.

کرم ضد آفتاب
کرم ضد آفتاب

ضدآفتابِ ضدآب

برخی از کرم های ضدآفتاب با عنوان ضدآب یا واترپروف( Waterproof) به فروش می رسند.این عنوان باعث این باور غلط می شود که تعریق و شنا تاثیری بر آن ندارد و نیازی به تمدید نیست. در صورتی که عنوان Waterproof به این معناست که کرم  شما حداکثر 40 تا 80 دقیقه در مقابل تعریق و آب مقاومت دارد .

لازم است همچون دیگر کرم های ضدآفتاب نسبت به تمدید هر دو ساعت یکبار کرم ضدآفتاب خود اقدام کنید.توجه داشته باشید؛ در صورتی که دچار تعریق شده‌‌اید یا شنا می‌کنید و صورت و بدن خود را با حوله یا دستمال خشک می کنید، کرم ضدآفتاب پاک می‌شود و باید دوباره مصرف کنید.

کرم ضد آفتاب
کرم ضد آفتاب

تفاوت کرم ضد آفتاب بی رنگ با رنگی در چیست؟

کرم ضد آفتاب رنگی معمولا در رنگ های مختلفی تولید می شوند تا بتوانند با رنگ پوست طبیعی افراد تطابق پیدا کنند. این کرم ها حاوی فیلترهای معدنی مثل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم و رنگدانه هایی به نام اکسید آهن هستند که می توانند موجب یکنواختی پوست شوند.

رنگدانه های موجود در کرم ضد آفتاب رنگی می توانند نورهای مرئی را نیز منعکس کنند که کرم های بی رنگ فاقد این ویژگی هستند. این محصولات توانایی مراقبت از پوست در مقابل نور آبی ساطع شده از مانیتور کامپیوتر و صفحه تلفن همراه را نیز دارند.

ضدآفتاب رنگی

کرم های ضد آفتاب بی رنگ معمولا سفید هستند و به ندرت با رنگ پوست های مختلف سازگار می شوند. به عنوان مثال این کرم ها روی افرادی با پوست تیره، رد سفید باقی می گذارند. از آنجایی که کرم های ضد آفتاب رنگی در طیف وسیعی از رنگ ها تولید می شوند. با هر رنگ پوستی سازگار بوده و ظاهری یکدست به پوست می دهند.

کرم ضد آفتاب
کرم ضدآفتاب

 

استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا ضد آفتاب بی رنگ؟

کرم ضد آفتاب رنگی همانند سایر محصولات ضد آفتاب اثربخشی زیادی دارد. در انواع مختلف برای پوست های چرب، خشک و معمولی تولید می شوند. از آنجایی که این کرم ها حاوی رنگدانه های اکسید آهن هستند. مقاومت زیادی در مقابل نور آبی دارند و می توانند از پیری زودرس، ایجاد لکه های تیره و بروز چین و چروک روی پوست جلوگیری کنند.

کرم های ضد آفتاب بی رنگ سفید شدن پوست می شوند و به دلیل وجود تیتانیوم و اکسید روی در آنها با تعریق صورت، ردهای سفید و گچی روی پوست باقی می گذارند، بنابراین توصیه می شود که کرم ضد آفتاب رنگی و متناسب با رنگ پوست خود را تهیه کنید تا ظاهری زیباتر و طبیعی تر به صورت شما بدهد.

ضدآفتاب بی رنگ

کرم های ضد آفتاب رنگی به راحتی لکه های تیره را می پوشانند و ظاهری درخشان و زیبا به شما می دهند. این کرم ها بسیار سبک هستند و حتی می توان آنها را روی کرم های آرایشی مصرف کرد. با توجه به این نکته مصرف کنندگان می توانند علاوه بر محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر و نور آبی، از کرم ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر و کرم های آرایشی استفاده کنند.


مطالب مرتبط :

چگونه آفتاب سوختگی را درمان کنیم – برای رفع سریع آفتاب سوختگی صورت و بدن چه باید کرد؟

چگونه برنزه شویم ؟ روش های برنزه شدن ایمن و سریع در خانه زیر آفتاب – رفع اثر آفتاب سوختگی

راهنمای انتخاب درست لوازم آرایشی با کیفیت برای خانم ها

روانشناسی رنگ صورتی در مد و استایل/ چگونه صورتی بپوشیم؟

به اینیستاگرام یا تلگرام ما بپیوندید

1 دیدگاه

  1. مطلب فوق بسیار آموزنده بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت بیمارستان کلینیک زیبایی عرفان نیایش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا